Deadlight review για να είστε έτοιμοι...

Με την παγκόσμια οικονομική κρίση να έχει μπει για τα καλά πλέον στις ζωές μας, πέραν των άλλων, καθημερινά βλέπουμε και αρκετούς συνανθρώπους μας να χάνουν τις δουλειές τους. Πολλές από τις πιο γνωστές εταιρείες κλείνουν αρκετά γραφεία ανά τον κόσμο και παράλληλα κάνουν αρκετές περικοπές στο προσωπικό τους. Η Tequilla Works είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Πρόκειται για έναν νέο developer, ο οποίος κάνει το ντεμπούτο του με το Deadlight. Στο ενεργητικό του διαθέτει πρώην μέλη από Blizzard, MercurySteam, Sony, Triumph Studios και άλλες ακόμη μεγάλες εταιρείες. Η κρίση απ’ ότι φαίνεται έχει δύο όψεις, αλλά σίγουρα όσοι έχουν ταλέντο και μεράκι δεν πάνε χαμένοι.
Η Tequila Works δείχνει να απαρτίζεται από άτομα τα οποία διαθέτουν εμπειρία, ταλέντο και προσπαθούν να μας το δείξουν με το νέο τους survival horror sidescroller, το οποίο έκανε την εμφάνιση του αποκλειστικά στο XBLA στα πλαίσια του Summer of Arcade. Σίγουρα τα ονόματα που κρύβονται πίσω από το εγχείρημα της προγραμματιστικής εταιρίας με έδρα την Μαδρίτη είναι τρανταχτά. Θα καταφέρουν όμως με τον νέο τους τίτλο να ξεχωρίσουν σε μια ήδη κορεσμένη κατηγορία;
Πάνω απ’ όλα η οικογένεια
Αρχής αμέσως, αναλαμβάνετε τον ρόλο του Randal Wayne, ενός πρώην σερίφη του οποίου η οικογένεια έχει εξαφανιστεί μυστηριωδώς. Σαν να μην έφτανε αυτό, όλος ο κόσμος έχει κατακλυστεί από ζόμπι, τα οποία ονομάζονται «shadows» για κάποιον μη προφανή λόγο, μιας και η συμπεριφορά τους μέσα στο παιχνίδι είναι ίδια με αυτή των γνωστών σε όλους μας ζόμπι.

Στην αρχή λοιπόν έχετε επιβιώσει από αυτόν τον χαμό που επικρατεί, συγκεκριμένα στην πόλη του Seattle, μαζί με τον παλιόφιλό σας Ben και έναν αστυνομικό, τoν Sam. Ο τελευταίος έχει καταφέρει να κρατήσει ζωντανές τις δύο κόρες του, την Stella και την Karla. Δυστυχώς την δεύτερη αναγκάζεστε να την σκοτώσετε εσείς, με το που ξεκινά το παιχνίδι, λόγω του ότι έχει δαγκωθεί από ένα shadow, όποτε όπως καταλαβαίνετε ο δρόμος σας με την υπόλοιπη παρέα χωρίζεται…κάπως απότομα
Πριν τελικά χωριστείτε, κανονίζετε να βρεθείτε όλοι στο Safe Point του Seattle που δεν είναι άλλο από ένα γήπεδο ποδοσφαίρου. Εσείς πλέον τα έχετε παρατήσει όλα και είστε αποφασισμένος να βρείτε την οικογένειά σας με οποιοδήποτε κόστος. Στο ταξίδι σας όμως θα βρείτε αρκετά εμπόδια, όπως επίσης θα συναντήσετε και αρκετούς χαρακτήρες έως ότου ανακαλύψετε τι πραγματικά έχει συμβεί. Αυτό γίνεται μέσω κάποιων flashbacks μέσα τα οποία θυμίζουν αρκετά έντονα τη σειρά Alan Wake. Μέχρι και σελίδες από το ημερολόγιό σας βρίσκετε διάσπαρτες στα διάφορα levels, οι οποίες αποτελούν και ένα από τα μυστικά του παιχνιδιού.
Το ταξίδι προς το άγνωστο ξεκινά
Το Deadlight είναι χωρισμένο σε τρία acts κλιμακούμενης δυσκολίας. Αρχικά θα βρείτε κάποιους εύκολους γρίφους τους οποίους επιλύετε κυρίως μετακινώντας κάποια κιβώτια και κάνοντας κάποια άλματα τρέχοντας. Έτσι από την αρχή μπαίνετε στο κλίμα του παιχνιδιού ώστε να καταλάβετε τι έχετε να αντιμετωπίσετε στο δεύτερο act. Εκεί θα βρεθείτε στους υπονόμους της πόλης, οι οποίοι είναι γεμάτοι παγίδες, κάνοντας τα πράγματα πολύ πιο δύσκολα. Ο Randal Wayne μοιάζει αθλητικός, δυνατός (άλλο που δεν ξέρει να κολυμπάει, μιας και εάν πέσετε σε δύο μέτρα νερό αυτομάτως πεθαίνετε) και έτοιμος για όλα.
Αφού το πατάω γιατί δεν πηδάει;
Στον αντίποδα, ο χειρισμός του παιχνιδιού δεν δείχνει…έτοιμος για όλα. Κυμαίνεται σε πολύ μέτρια επίπεδα, με χαμηλή ανταπόκριση και τις περισσότερες φορές,θα σας σπάσει τα νεύρα. Είναι βλέπετε, και η φύση του παιχνιδιού τέτοια που μερικά σημεία είναι πολύ κρίσιμα, αλλά και δύσκολα παράλληλα, που ενίοτε θα σας εκνευρίσουν έντονα. Δεν θα είναι λίγες οι φορές που ενώ θα τρέχετε προς το χείλος ενός γκρεμού, έτοιμος να κάνετε ένα αποφασιστικό άλμα ώστε να βρεθείτε στην απέναντι πλατφόρμα, ο κος Wayne θα σας...αγνοήσει και θα συνεχίσει να τρέχει ακάθεκτος προς το κενό.
Ίσως εάν το παιχνίδι δεν χρειαζόταν τόσα ακροβατικά (ναι, πηδάτε και από τοίχο σε τοίχο αλά Prince of Persia) να μην ενοχλούσε τόσο ο χειρισμός του. Αλλά όταν χρειάζεται να πηδήξετε την τελευταία στιγμή (ενώ τρέχετε) από την άκρη ενός επιπέδου, ώστε να «γαντζωθείτε» απ’ ένα τηλεφωνικό καλώδιο, ενώ από πίσω σας έχετε 50 αδυσώπητα ζόμπι να σας κυνηγάνε και δεν τα καταφέρνετε λόγω του χειρισμού, δεν θα διασκεδάζετε ιδιαιτέρως, ειδικά εάν αυτό γίνει 3-4 συνεχόμενες φορές. Σίγουρα από την άλλη, έτσι λειτουργεί το σενάριο του trial-and-error στα sidescrollers αλλά στο Limbo παραδείγματος χάριν δεν είχαμε τέτοια θέματα.
Το Deadlight προσπαθεί με εντυπωσιακά γραφικά και μ’ ένα χιλιοειπωμένο σενάριο να προσεγγίσει τα βλέμματα πάνω του. Δυστυχώς δεν τα καταφέρνει.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου