Metroid για το μουσείο…

Ειλικρινά, ορισμένες στιγμές κατά τη διάρκεια του Metroid, πλημμυρίζεσαι από ένα αίσθημα θαυμασμού. Πίσω από τα φτωχά sprites, τα μαύρα φόντα και την παρωχημένη ποιότητα του ήχου, διαφαίνονται ψήγματα του οράματος που οδήγησε στη σύλληψη αυτής της “μεγάλης” σειράς. Είναι αδύνατον να μην αναλογιστείς το πόσο διαφορετικό θα φαινόταν το παιχνίδι την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε. Εμφανώς επηρεασμένο από τις ταινίες Alien, δίνει έμφαση όχι στη δράση αλλά στη δημιουργία μιας “βλοσυρής” ατμόσφαιρας. Φυσικά, το Super Metroid θα έρθει κάποια χρόνια αργότερα για να δώσει, πλέον, μια ολοκληρωμένη μορφή στις φιλοδοξίες των δημιουργών της σειράς, αλλά, η ιδιαίτερη προσωπικότητά της, είναι ορατή ακόμα και μέσα από τους πάμπολλους τεχνικούς περιορισμούς που επέβαλλε το hardware του NES εν έτει 1986. Το εντυπωσιακότερο όλων, ο “σκοτεινός” ηχητικός σχεδιασμός, που μέσα από το μινιμαλισμό του καταφέρνει να μεταδώσει το αίσθημα του απόκοσμου. Οι συνθέσεις του Tanaka δεν θυμίζουν σε τίποτα τις συνηθισμένες φρενήρεις των υπολοίπων action παιχνιδιών της εποχής και καθορίζουν σε τεράστιο βαθμό την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα που θα αποτελέσει και το σήμα κατατεθέν των μετέπειτα παιχνιδιών.
Η γνωστή μίξη platform-shooter και action adventure gameplay ξεκίνησε από εδώ, με το μη γραμμικό κόσμο και την σταδιακή ενδυνάμωση του παίκτη μέσα από αντικείμενα που επιφέρουν μόνιμες αλλαγές να αποτελούν -και αυτά- καινοτομίες στον καιρό τους -όπως και η δυνατότητα ο παίκτης να κινείται και προς τα αριστερά της οθόνης. Μάλιστα, το πρώτο αντικείμενο του παιχνιδιού “παίζει” πανέξυπνα με τις προσδοκίες των παικτών της εποχής, όντας τοποθετημένο στα αριστερά της Samus, στην αρχή του παιχνιδιού. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, μέχρι τότε, στα περισσότερα παιχνίδια υπήρχαν αντικείμενα που λειτουργούσαν σαν power-ups, προσφέροντας μια εφήμερη μόνο ενδυνάμωση του παίκτη. Γενικότερα, η δομή, οι βασικές ιδέες του gameplay ακόμα και πολλά γνωστά αντικείμενα των περιπετειών της Samus, εμφανίζονται εδώ για πρώτη φορά έστω σε μια υπανάπτυκτη μορφή, και φανερώνουν πως, στην ουσία, το Super Metroid ήταν απλά μια λογική εξέλιξη των καρπών της ανατρεπτικής αυτής δημιουργίας του Gunpei Yokoi.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου