Όσοι παίζατε games τις δεκαετίες του ’80 και του ‘90 ενδέχεται σε κάποια από αυτά να κρατούσατε σημειώσεις, καθ’ ότι τότε το απαιτούσαν οι συνθήκες για να μπορέσετε να προχωρήσετε στο επόμενο level. Αυτό συνέβαινε ιδιαίτερα στα RPG. Πλέον στους σημερινούς τίτλους, αυτό δεν υφίσταται. Το ίδιο το παιχνίδι φαίνεται να κρατάει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για εσάς, κάνοντάς σας έτσι την ζωή, αλλά και την συνολική εμπειρία, πολύ πιο εύκολη.
Αυτό το φαινόμενο και άλλα πολλά, φαίνεται να ενόχλησε τους Φινλανδούς προγραμματιστές της Almost Human και θέλησαν έτσι να κατασκευάσουν ένα γνήσιο old-school τίτλο, φτιαγμένο για πιο...hardcore καταστάσεις. Και το ντεμπούτο τους στη βιομηχανία γίνεται με το Legend of Grimrock (LoG), ένα κλασικό 3D dungeon crawler φανερά επηρεασμένο από τίτλους-σταθμούς όπως τα Dungeon Master, Eye of the Beholder και Ultima Underworld.
Old-school; Μέσα!
Το παιχνίδι ξεκινάει με έναν πολύ απλό και κατανοητό τρόπο. Σαν ένα γνήσιο first-person dungeon crawler, αρχίζετε μ’ ένα γκρουπ τεσσάρων ατόμων οι οποίοι προσπαθούν να δραπετεύσουν, από το πραγματικά τεράστιο dungeon στο οποίο έχουν βρεθεί ξαφνικά φυλακισμένοι. Αν και το Legend of Grimrock έχει κάπως «light» σενάριο, η δημιουργία του χαρακτήρα σας είναι πιο λεπτομερής. Μπορείτε να επιλέξετε να ξεκινήσετε με τους αρχικούς χαρακτήρες που σας δίνονται εξαρχής, χωρίς να πειράξετε τίποτα ή σας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξετε ακριβώς από ποιους θέλετε να αποτελείται το party σας.
Υπάρχουν τρία classes (Fighter, Rogue και Mage) και τέσσερα races (Human, Minotaur, Lizardman και Insectoids), οπότε η επιλογή των στοιχείων των χαρακτήρων σας είναι στη δική σας ευχέρεια. Οι Humans είναι κατά κύριο λόγο αρκετά δυνατοί σ’ όλα, ενώ κάθε μια από τις υπόλοιπες φυλές ειδικεύεται σε μία από τις παραπάνω τρεις classes. Για παράδειγμα οι Μινώταυροι μπορούν να εξελιχθούν σε τρομερούς Fighters, ενώ οι Lizardmen με την ταχύτητα τους είναι φοβεροί Rogues.
To Grimrock χρησιμοποιεί ένα αρκετά ευκολονόητο leveling system. Όταν οι χαρακτήρες σας ανέβουν ένα επίπεδο αποκτούν έναν αριθμό από skill points με τα οποία μπορείτε να ανεβάσετε συγκεκριμένα skills (ανάλογα πάντα με το class που έχετε επιλέξει). Έτσι οι μάγοι μπορούν να αναβαθμίσουν μια οικογένεια spells που διαθέτουν (π.χ. air magic) ή εάν θέλετε μπορείτε να αυξήσετε την άμυνα του staff σας για πιο αμυντική διάταξη. Από την άλλη οι Fighters (που είναι πανομοιότυποι με τους Warriors) ανεβάζουν το armor τους ή την εξειδίκευσή τους σε ορισμένα όπλα όπως swords, axes κτλ. Τέλος να αναφέρουμε, ότι εάν ανεβάσετε ένα skill αρκετά, κερδίζετε και κάποια επιπλέον perks από αυτό, όπως προσωρινή αύξηση κάποιων stats, νέα spells, αλλά και abilities, όπως αυτή του Rogue, μέσω της οποίας το backstab του δίνει 2 η ακόμα και 3 φορές μεγαλύτερη ζημιά από την κανονική του.
Η διάταξη των τεσσάρων ηρώων σας είναι συγκεκριμένη και εσείς αποφασίζετε ποιους από τους δυο θα βάλετε μπροστά και ποιους από τους δυο πίσω. Πάντως το πιο λογικό και παράλληλα αυτό το οποίο συνίσταται, είναι να βάλετε μπροστά τα δυο σας «γομάρια» (συνήθως Fighter, Human και Minotaur) μιας και αυτοί θα δέχονται το περισσότερο damage αλλά ταυτόχρονα θα είναι και οι αποδέκτες διάφορων δυσάρεστων εκπλήξεων που θα σας περιμένουν, όπως παγίδες, ενέδρες κτλ. Στο πίσω μέρος καλό θα ήταν να βρίσκονται αυτοί οι οποίοι μπορούν να επιτεθούν από μακριά, μιας και όσοι χρησιμοποιούν melee όπλα πολλές φορές δεν θα φτάνουν να επιτεθούν στους εχθρούς. Οι Mages και οι Rogues είναι άριστες επιλογές, διότι αφενός μεν προστατεύονται από τις περισσότερες επιθέσεις, αφετέρου μπορούν να πολεμήσουν από μακριά εκτοξεύοντας κάθε λογής όπλα και spells.
Πως βγαίνω από εδώ;
Όποια όμως κλάση ή φυλή και εάν επιλέξετε, ο τελικός σας στόχος θα είναι ο ίδιος: να βρείτε την έξοδο! Αυτό μπορεί να φαντάζει απλό, αλλά τα τέρατα και οι διάφοροι γρίφοι που θα συναντήσετε στο διάβα σας, μάλλον έχουν αντίθετη γνώμη. Κινείστε καταρχήν με τα πλήκτρα WASD προς τις ανάλογες κατευθύνσεις και με το Q και το E γυρίζετε απευθείας 90 μοίρες, είτε αριστερά, είτε δεξιά. Επίσης κρατώντας πατημένο το δεξί κλικ μπορείτε να δείτε πιο «ελεύθερα» το χώρο τριγύρω σας αλλά η λειτουργία αυτή έχει περισσότερο διακοσμητικό ρόλο. Απ’ την άλλη, οι διάφοροι εχθροί έχουν μια πιο φυσική κίνηση στο χώρο, αλλά εφόσον την συνηθίσετε, δεν θα αντιμετωπίσετε την παραμικρή δυσκολία στο να τους αντιμετωπίσετε.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου