Final Fantasy XIII με νέες περιπέτειες

Το υπόβαθρο που δημιουργεί ο κόσμος του Final Fantasy XIII είναι εξαιρετικό, ωστόσο η αξιοποίηση του τελικά αποδεικνύεται λίγη. Από την πρώτη κιόλας σκηνή, θα βομβαρδιστείτε με ονομασίες πόλεων και στρατιωτών, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή εξήγηση, κάτι που θα σας αποσυντονίσει τελείως. Ο κόσμος στον οποίο ζείτε, ονομάζεται Pulse και οι κυβερνήτες του είναι κάποια μηχανικά πλάσματα με την ονομασία Fal’Cie. Τα πλάσματα αυτά μπορούν να χρησιμοποιήσουν μαγεία αλλά και να τη μεταδώσουν σε απλούς ανθρώπους, οι οποίοι ονομάζονται L’ Cie. Όταν κάποιος δεχθεί ηθελημένα ή με τη βία τις μαγικές ικανότητες, τότε θα πρέπει να εκπληρώσει μία αποστολή. Η ακριβής σημασία της αποστολής εξηγείται μέσα από…ασαφή οράματα. Οι χαρακτήρες του σεναρίου μας δέχονται με το ζόρι τις δυνάμεις των Fal’Cie και κάπου εκεί η ιστορία αρχίζει να περιπλέκεται.
Το αρνητικό στοιχείο της πλοκής είναι πως κάθε φορά χειρίζεστε έναν από τους έξι συνολικά χαρακτήρες, χωρίς όμως να υπάρχει κάποιος κεντρικός πρωταγωνιστής. Οι περισσότεροι ήρωες είναι βαρετοί και δεν καταφέρνουν να σας βάλουν στο πετσί του ρόλου τους. Αυτό κυρίως οφείλεται στη λιγοστή ενασχόληση της Square Enix με το σενάριο και την παρουσίαση του, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια το έκανε με παραπανήσια χάρη και αρετή.
Gameplay
Οι πρώτες ώρες με το FFXIII είναι αρκετά περίεργες, μιας και το παιχνίδι διαφοροποιείται σημαντικά από τους προκατόχους του. Η εμμονή της Square Enix να δυτικοποιήσει τον τίτλο της απέδωσε, αλλά δυστυχώς το τελικό αποτέλεσμα είχε δυσάρεστες συνέπειες για τους φίλους της σειράς, ακριβώς όπως είχαμε προμηνύσει. Αρχικά, το πρώτο δίδυμο παικτών που γίνεται διαθέσιμο, είναι η Lightning με τον Sazh, ενώ στη συνέχεια παίρνετε και τον έλεγχο και των υπολοίπων.
Καθώς θα προχωράτε με την ομάδα σας εξερευνώντας τον κόσμο του παιχνιδιού, θα αντικρίζετε συνήθως άδεια τοπία και απειροελάχιστη σχεδίαση πόλεων, παράδρομων ή επιπλέον επιπέδων. Οι πίστες χαρακτηρίζονται από απέραντες ευθείες, χωρίς πολλούς εχθρούς και χωρίς να υπάρχει κανένα μέρος, ώστε να εκπαιδεύσετε περισσότερο τους ήρωές σας. Προχωρώντας λοιπόν με τη Lightning, η οποία είναι και η αρχηγός του group μας, συναντάτε εχθρούς, τους οποίους μπορείτε να αντιμετωπίσετε σε μάχη. Όταν έρθετε σε πολύ κοντινή απόσταση, φορτώνει η οθόνη μάχης και είστε έτοιμοι να μπείτε στο ψητό.
Σύστημα μάχης, αλά FPS!
Το σύστημα μάχης, όπως υποστήριξε και ο διευθυντής του FFXIII έχει δανειστεί στοιχεία από τα First-Person SHooters, κάτι που καταστρέφει την αίσθηση του RPG, μεταλλάσσοντας το παιχνίδι σε κάτι ξένο. Με το που θα εισέλθετε σε κατάσταση μάχης, μπορείτε να επιτεθείτε μόνο με τον αρχηγό της ομάδας, αφού οι υπόλοιποι παίκτες ελέγχονται από την Α.Ι. του παιχνιδιού. Οι πρώτες δύο με τρεις ώρες του FFXIII είναι βαρετές, αφού όχι μόνο δεν αποκαλύπτονται βασικές κινήσεις και formation της μάχης, αλλά δεν κερδίζετε ούτε XP πόντους. Απλά σκοτώνετε ανούσια, βλέπετε βιντεάκια και ξανά το ίδιο. Μόλις φτάσετε στο πολυπόθητο σημείο όπου γίνονται τα αυτονόητα για ένα RPG, μετά το τέλος κάθε μάχης, αποκτάμτε πόντους εμπειρίας και technical points. Με τους πόντους εμπειρίας αναβαθμίζετε τις ικανότητες και τις επιθέσεις των ηρώων, μέσω του Crystarium System. Το παραπάνω σύστημα θυμίζει πολύ το Sphere Grid του FFX, μόνο που και αυτό πάσχει από απόλυτη γραμμικότητα και μηδενική προσωπική άποψη για τις επιθέσεις και τα skills που θα θέλατε να επιλέξετε. Έτσι, αν έχετε για παράδειγμα 100 crystarium points, μπορείτε να κινηθείτε επάνω στο πλέγμα των ικανοτήτων και να διαλέξετε ποια κίνηση θα μάθετε. Για παράδειγμα τα αρχικά skills όπως το +4 Magic απαιτούν 60 crystarium points, ώστε να τα επιλέξετε.
Βέβαια, εσείς μπορεί να μαθαίνετε όλες τις επιθέσεις και τα απαραίτητα για τη μάχη μαγικά, αλλά το σύνδρομο των FPS δε θα σας αφήσει να αγιάσετε! Αυτό συμβαίνει γιατί ο κάθε παίκτης της ομάδας σας κατέχει ένα συγκεκριμένο ρόλο, βάση του οποίου γίνονται διαθέσιμες και οι αντίστοιχες επιθέσεις. Αν για παράδειγμα η Lightning αλλάξει πόστο και από Commando γίνει Ravager, τότε θα έχει διαθέσιμη μόνο την επίθεση thunder, αντί όλων των διαθέσιμων κινήσεων. Ο αριθμός των skills αυξάνεται καθώς προχωράτε το παιχνίδι, αλλά συνεχίζει να περιορίζεται ανάλογα με την ιδιότητα του κάθε ήρωα στο πεδίο της μάχης. Πολύ αρνητικό είναι το στοιχείο της πλήρης εγκατάλειψης των attributes των χαρακτήρων. Πλέον οι πρωταγωνιστές ασχολούνται μόνο με την απόκτηση νέων κινήσεων και την ενίσχυση του Attack και του Strength. Όλες οι ιδιότητες που πασχίζαμε να αναβαθμίσουμε στο παρελθόν εξαφανίστηκαν με συνοπτικές διαδικασίες.
Ρόλοι, Summons και Leveling System
Οι ρόλοι που κατέχει κάθε πρωταγωνιστής στη μάχη χρησιμεύουν για να καταφέρετε να προσαρμοστείτε στις διάφορες συνθήκες. Αν θέλετε να γεμίσετε την chain bar του αντιπάλου, τότε πρέπει όλη η ομάδα να αναλάβει το ρόλο του Ravager, ώστε όλες οι επιθέσεις να λαμβάνουν chain bonus. Ας πούμε όμως λίγα λόγια ώστε να γίνει κατανοητή η Chain Bar και οι chain επιθέσεις. Οι παίκτες προκειμένου να επιτεθούν, χρησιμοποιούν το σύστημα ATB (Active Time Battle). Όσες περισσότερες μπάρες έχει ένας ήρωας, τόσo περισσότερες επιθέσεις μπορεί να χρησιμοποιήσει. Οι κινήσεις μπορούν να επιλεχθούν από την αρχή κάθε φορά, να μπουν στη σειρά και όταν οι μπάρες γεμίσουν, να εκτελεστούν αλυσιδωτά από τον παίκτη sς. Οι απλές επιθέσεις όπως το attack απαιτούν μόνο μία μπάρα, ενώ όσο πιο δυνατές γίνονται, τόσο περισσότερες μπάρες θα καταλαμβάνουν, όπως το Blitz της Lightning που καταναλώνει δύο.
Φεύγοντας από τις αλυσιδωτές επιθέσεις, μας εξηγείται το τι ακριβώς είναι η chain bar των αντιπάλων. Όλοι οι εχθροί, κάτω από την ένδειξη ζωής, έχουν μία πορτοκαλί ένδειξη η οποία μετράει το επίπεδο που βρίσκεται το stager point τους. Καθώς δέχονται επιθέσεις, το ποσοστό chain αυξάνει. Το αρχικό του στάδιο είναι το 100% και από εκεί και πέρα όσο βαράτε τόσο ανεβαίνει. Όταν φτάσει σε ένα προκαθορισμένο ποσοστό (το οποίο είναι διαφορετικό σε κάθε τέρας), τότε ο αντίπαλος γίνεται Staggered, κάτι που σημαίνει πως δέχεται τη διπλάσια ζημιά από ότι πριν, με ανώτατο όριο μέχρι και εννέα φορές περισσότερη ζημιά. Προσοχή όμως, γιατί αν δεν συνεχίσετε τις γρήγορες επιθέσεις, το ποσοστό του Chain μειώνεται και η κατάσταση Staggered του εχθρού εξανεμίζεται.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου