Η σειρά Command & Conquer είναι μία από τις διασημότερες (ίσως η πιο σημαδιακή) στον χώρο των παιχνιδιών στρατηγικής. Έχοντας 15 χρόνια στην πλάτη της, έχει διδάξει μέχρι σήμερα σε όλο τον κόσμο, πως πρέπει να δημιουργείται ένα real-time strategy. Την χαρακτηρίζουν το δυνατό σενάριο, τα κινηματογραφικά cutscenes με ερμηνείες πραγματικών ηθοποιών και κυρίως το εθιστικό gameplay του.
Οι φανατικοί της σειράς Command & Conquer ποτέ δεν το βαριούνται. Έχοντας όμως θέσει κάποιες βάσεις όλες αυτές της χρονιές, η EA δείχνει φέτος να αλλάζει πλεύση. Έχοντας ήδη ανακοινώσει ότι τον Μάρτιο το Command & Conquer αυτό θα είναι και το τελευταίο, επιχειρεί αυτή τη φορά να δώσει μια τελείως διαφορετική προσέγγιση στο gameplay.
Παίζοντας Online
Η beta έκδοση του Command & Conquer 4, έχει μέχρι στιγμής διαθέσιμο μόνο το Multiplayer mode. Για το κυρίως campaign, η EA Games έχει δείξει μόνο βίντεο μέσω του youtube. Εμείς απ' την πλευρά μας, δοκιμάσαμε να παίξουμε με τους δύο διαθέσιμους στρατούς, που είναι κλασικά οι GDI και οι NOD. Στην τελική έκδοση του C&C 4: TIberian Twilight, θα γνωρίσετε δύο ακόμη φυλές, οι οποίες όμως δεν θα είναι επιλέξιμες. Οι παλιοί της σειράς όμως, σίγουρα θα τις θυμάστε. Πρόκειται για τους Scrin -την εξωγήινη φυλή του Command & Conquer 3- και τους Forgotten, μία φυλή μεταλλαγμένων που είχε εμφανιστεί και στο Command & Conquer: Tiberian Sun.
Οι διαθέσιμες μάχες στο multiplayer mode, δίνουν επιλογή για αναμέτρηση 1vs1 έως και 5vs5. Παίζοντας online, μπορείτε ως γνωστόν είτε να μπείτε σε ήδη υπάρχον παιχνίδι, είτε να δημιουργήσετε το δικό σας. Παρατηρήσαμε επίσης, ότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζει συνήθως σε μάχες πολλών παικτών και όχι στο κλασικό 1vs1. Για τους…βιαστικούς, που δεν θέλουν να περιμένουν, υπάρχει και το Auto match, το οποίο στο beta στάδιο που βρισκόμαστε, παρουσιάζει ακόμη κάποια προβληματάκια. Καταρχήν δεν κατανοεί το είδος παιχνιδιού που θέλετε και σας τοποθετεί τυχαία σε μάχη με πολλούς παίκτες, έστω κι αν εσείς θέλετε να παίξετε μόνο με έναν αντίπαλο. Κατά δεύτερον, ορισμένες φορές θα τύχει ο αριθμός των παικτών από την μία πλευρά να διαφέρει από αυτόν των αντιπάλων. Μας έτυχε χαρακτηριστικά να μπούμε σε μία αναμέτρηση όπου οι GDI (εμείς) ήταν πέντε παίκτες και οι NOD (αντίπαλοι) ήταν τρεις. Ως εκ τούτου, με το που ξεκίνησε η μάχη, οι NOD έκαναν quit ο ένας μετά τον άλλο, πιστεύοντας ότι θα έχαναν λόγω αριθμητικού μειονεκτήματος.
Η ποιότητα σύνδεσης ήταν διαρκώς ικανοποιητική, παρ’ ότι έτυχε κάποιες φορές οι παίκτες με χαμηλή σύνδεση να καθυστερούν την έναρξη του παιχνιδιού. Το frame rate είχε ορισμένες μεταπτώσεις, αλλά αν αναλογιστούμε ότι αυτό συνέβαινε π.χ. σε μάχες 3vs3 και 4vs4, τότε σίγουρα δεν μπορούμε να έχουμε κάποιο παράπονο.
Gameplay: Τι έχει αλλάξει
Όπως αναφέραμε και στην αρχή του άρθρου, το gameplay στο Command & Conquer 4 είναι τελείως διαφορετικό. Πέρυσι, σας είχαμε δώσει κάποιες πρώτες πληροφορίες σχετικά με το νέο MCV (το οποίο πλέον ονομάζεται “Crawler”) και την λειτουργία του. Το Crawler, δεν είναι ένα στατικό MCV, αλλά κάτι παραπάνω. Πέρα από το ότι μπορεί να γίνει Unpack οπουδήποτε, έχει μεγαλύτερη ενέργεια και προσφέρει μεγάλη ασφάλεια, λόγω του ότι είναι οπλισμένο. Υπάρχουν τρία διαφορετικά είδη Crawler, Offence, Defence και Support. Ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας, επιλέγετε αυτό που σας ταιριάζει. Για παράδειγμα, το Defensive Crawler σας δίνει την δυνατότητα να χτίσετε αμυντικά turrets στη βάση και το Support Crawler μπορεί να πετάει. Γενικά όλα τα Crawlers, καθώς και οι μονάδες, γίνονται upgrade, αποκτώντας νέα όπλα και χαρακτηριστικά.
Ένα θέμα που θα συζητηθεί πάρα πολύ και ίσως απογοητεύσει μία μεγάλη μερίδα οπαδών της σειράς, είναι η συλλογή των resources. Πλέον, ξεχάστε harvesters, ore trucks και τα συναφή. Τα resources για να δημιουργήσετε περισσότερα οχήματα, γίνονται με την κατάληψη κτιρίων, τα κλασικά “nodes” που έχουμε μάθει από strategy τύπου Warhammer 40.000: Dawn of War. Στις τελευταίες εκδόσεις του C&C, υπήρχε γενικά μια τάση των προγραμματιστών να στέλνουν τους παίκτες σε διάφορα σημεία στο χάρτη, τα οποία καταλάμβαναν με μηχανικούς (όπως διυλιστήρια πετρελαίου που έδιναν χρήματα, νοσοκομεία που θεράπευαν στρατιώτες, βάσεις που επισκεύαζαν οχήματα κτλ) κι αποκτούσαν πλεονεκτήματα. Αυτή τη φορά όμως, κανείς δεν περίμενε ότι τα resources θα συλλέγονταν με αυτό τον τρόπο. Το σύστημα αυτό, έχει ένα όριο στη δημιουργία μονάδων, καθώς όσο περισσότερα nodes έχετε καταλάβει, τόσο περισσότερες μονάδες μπορείτε να δημιουργήσετε. Για να καταλάβετε ένα node, αρκεί να το προσεγγίσετε με όποια μονάδα θέλετε και να μείνετε σε αυτό για λίγα δευτερόλεπτα.
Το gameplay του Command & Conquer 4 έχει γίνει πιο γρήγορο και πιο προσιτό στους αρχάριους χρήστες, που δεν κατέχουν και πολλά από…«μικροδιαχείριση». Σε όσους όμως έχουν παίξει την σειρά Command & Conquer και ειδικά σε όσους την έχουν ζήσει από το ξεκίνημά της, πραγματικά όχι μόνο δεν προσφέρει κάτι το ουσιαστικό, αλλά αφαιρεί ακόμα και τα κομβικά σημεία της φιλοσοφίας του C&C. Δεν υπάρχουν πλέον τα τόσα κτίρια, με την δυνατότητα δημιουργίας τεχνολογικών upgrades. Δεν υπάρχουν ναυμαχίες, refineries ή ατέλειωτα κυνηγητά με τα harvesters. Όλα αυτά έχουν «εκσυγχρονιστεί» βάση της EA Games, αλλά αντίστοιχα έχουν «υποβαθμιστεί» κατά την ταπεινή μας άποψη.
Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι η περισυλλογή του Tiberium Crystal, ενός κρυστάλλου τον οποίο επιχειρείτε να φέρετε στη βάση σας και που μπορεί οποιοσδήποτε παίκτης να καταλάβει. Μόλις γίνει αυτό και απ’ την στιγμή που θα τον επεξεργαστείτε, σας προσφέρει την δυνατότητα δημιουργίας των γνωστών Ion storms, οι οποίες λειτουργούν ως όπλο μαζικής καταστροφής, εξολοθρεύοντας τα πάντα στην περιοχή επίδρασής τους.
Command & Conquer 4: Tiberian Twilight
2/23/2010 07:48:00 μ.μ.
ειδήσεις
,
παιχνίδια
,
action
,
adventure
,
gamer
,
greece
,
news
,
portal
,
review
,
tech
Edit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου