gamescom 10: Ο Απολογισμός

Άλλη μια gamescom έφτασε στο τέλος της (όχι ότι έχουν γίνει και πολλές, αλλά λέμε τώρα…) και με την κούραση να έχει καταλαγιάσει κάπως και το μυαλό μας να είναι -ελαφρώς- πιο καθαρό, οι Δίδυμοι Πύργοι του byteme αποφασίσαμε να αφήσουμε κατά μέρος για λίγο τις συνεντεύξεις και τα hands-on και να κάνουμε μια μινι-ανασκόπηση για τη γεύση που μας άφησε η φετινή έκδοση της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής έκθεσης του χώρου.
Όντας ο «παλιός» στα συγκεκριμένα λημέρια, ήξερα λίγο-πολύ τι να περιμένω. Σας είχα αναλύσει εξάλλου τις προβλέψεις και τις προσδοκίες μου λίγο πριν αναχωρήσω. Μετά από μια βδομάδα και κάτι, οι εντυπώσεις μου είναι ανάμικτες. Ναι μεν, για εμένα που δεν ήμουν παρών στην Ε3, μπορεί η gamescom να σήμαινε ότι είχα την ευκαιρία να δω από πρώτο χέρι μπόλικο φρέσκο πράμα, όμως ψιλοαπογοητεύτηκα από το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμιά συγκλονιστική ανακοίνωση. Εντάξει, δεν είπα ότι περίμενα PSP 2, Wii HD ή κάτι τέτοιο, αλλά έστω πέρσι υπήρξε ένα Fable III, ένα PS3 Slim, ένα DUST 514, στιγμές δηλαδή που να έχει νόημα να λες ότι «ήμουν κι εγώ εκεί». Εδώ στην παρουσίαση κοτζάμ ΕΑ και η πιο σημαντική ανακοίνωση ήταν η μεταφορά του Mass Effect 2 σε PS3 (που μεταξύ μας, πόσους πια να ενδιαφέρει αυτό; Αν κάποιος κάτοχος PS3 ήθελε τόσο πολύ να παίξει το παιχνίδι της BioWare και δεν είχε X360 μπορούσε να παίξει και στο PC του)!
Έτσι και κάποιο τελειωμένο γερμανικό MMO μοίραζε μπλουζάκια, από κάτω γινόταν το σώσε...Ειλικρινά, εκτός από τους δυο τίτλους της Insomniac που έκλεισαν την παρουσίαση της Sony (Ratchet & Clank: All 4 One και Resistance 3), δεν μου έρχεται στο μυαλό άλλη σοβαρή ανακοίνωση και ειδικά για το Resistance δεν είδαμε τίποτα παραπάνω πέρα από το λόγότυπο του παιχνιδιού (το βίντεο με τους live ηθοποιούς δεν το μετράω καν). Εντάξει, βγήκαν κάποιες ειδησούλες που είχαν να κάνουν με συγκεκριμένα τμήματα παιχνιδιών, όπως για παράδειγμα νέοι χαρακτήρες σε fighting games σαν το Mortal Kombat και το Marvel vs. Capcom 3 ή το ότι θα μπορείς να παίξεις και σαν τερματοφύλακας στο FIFA 11 κ.λπ. Όμως αυτές είναι ειδήσεις που κάλλιστα θα μπορούσαν να βγουν κατά τη διάρκεια μιας οποιασδήποτε φυσιολογικής εβδομάδας κατά τη διάρκεια του έτους.
Αν θέλετε την άποψή μου, θεωρώ πως είναι κρίμα, γιατί –σε αντίθεση με τον Πέτρο και τις αντιγερμανικές κορώνες του- προσωπικά πιστεύω πως η Γερμανία και δη η Κολωνία, προσφέρονται για να στεγάσουν μια τέτοια έκθεση. Το θέμα είναι να βρεθεί ένα πιο βιώσιμο σενάριο συνύπαρξης με τις άλλες δυο μεγάλες εκθέσεις του χώρου. Δεν ξέρω, ίσως μια λύση να ήταν να προηγείται της Ε3, έτσι ώστε όσοι δημιουργοί βιάζονται να δείχνουν κάτι στην gamescom και οι υπόλοιποι να περιμένουν να πάνε στο Λος Άντζελες. Και οι ιαπωνικές εταιρείες (Ναι Nintendo, κι εσένα εννοώ!) να την αντιμετωπίσουν λίγο πιο σοβαρά και όχι σαν μια αγγαρεία που είναι υποχρεωμένοι να βγάλουν εις πέρας ή έστω μια πρόβα τζενεράλε πριν από το δικό τους Tokyo Game Show.
Ακόμα και το cosplay λιγότερο ήταν φέτος...
(ρε Πετράκη, για τράβα λίγο την τούφα πίσω μήπως και σε ντύσω Phoenix Wright να κάνεις παρέα στα κορίτσια...)Από την άλλη, η gamescom μπορεί να μην είναι Ε3, αλλά δεν θέλει να γίνει και Ε3, για τον απλούστατο λόγο ότι είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Και μόνο το γεγονός ότι –σε αντίθεση με την Ε3- είναι ανοιχτή στο κοινό είναι αρκετό για να δικαιολογήσει την παρουσία της στο καλεντάρι της βιομηχανίας. Βέβαια, από τη στιγμή που η συντριπτική πλειονότητα των επισκεπτών είναι Γερμανοί, αυτό σημαίνει ότι πολλές φορές, από τις ανακοινώσεις μέχρι και τα demos των παιχνιδιών είναι στη γερμανική γλώσσα (και για να σε προλάβω Πέτρο, για φαντάσου να είχε γίνει π.χ. στο Παρίσι. Ακόμα και από τον Miyamoto θα απαιτούσαν να μιλήσει Γαλλικά!).
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου