To Outcry: The Dawn είναι η πρώτη προσπάθεια της Ρώσικης Phantomery Interactive και κυκλοφόρησε από την Mamba Games ταυτόχρονα με το The Void. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε πέρυσι στη Ρωσία και στην Αμερική και -όπως και στην περίπτωση του The Void- έφτασε επιτέλους ο καιρός να φανεί αν δικαίως αυτά τα δύο παιχνίδια είχαν τόσο μεγάλη επιτυχία στη χώρα προέλευσής τους.
Σενάριο
Ο ήρωας που χειρίζεστε εσείς, ένας συγγραφέας, λαμβάνει ένα γράμμα από τον αδελφό του, με τον οποίο είχε χάσει επαφή εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Στο γράμμα αυτό, ο αδελφός σας, επιστήμονας και καθηγητής πανεπιστημίου σας ζητάει να συναντηθείτε μαζί του επειγόντως, επειδή κατά τα λεγόμενά του, έκανε μια τρομακτικά σημαντική ανακάλυψη. Με την άφιξή σας στο σπίτι του μως, μαθαίνετε από την ιδιοκτήτρια της πολυκατοικίας, πως ο αδελφός σας έχει εξαφανιστεί εδώ και αρκετές ημέρες και δεν έχει δώσει κανένα ίχνος ζωής. Με την είσοδό σας στο διαμέρισμά του, παρατηρείτε ανάμεσα στις σκόνες και την ακαταστασία, πως το μόνο που έχει μείνει πίσω είναι ένα παράξενο μηχάνημα το οποίο κατά τα φαινόμενα, σχετίζεται κατά κάποιο τρόπο με την εξαφάνιση του αδελφού σας.
Gameplay
Το παιχνίδι ξεκινά στο σπίτι του αδελφού του ήρωα που χειρίζεστε κι εσείς θα αναλάβετε να ξεδιαλύνετε το μυστήριο της εξαφάνισής του. Στην προσπάθειά σας αυτή, θα ταξιδέψετε σε τρείς περιοχές: την κατοικία του αδελφού σας, την έρημο και τέλος σε έναν πύργο, στον οποίο φαίνεται πως ο χώρος και ο χρόνος δεν έχει εφαρμογή. Όλες οι περιοχές που θα επισκεφθείτε, φαντάζουν σαν δημιουργίες ενός παρανοϊκού και ασταθούς μυαλού και η αλήθεια είναι πως οι σχεδιαστές του παιχνιδιού, κατάφεραν να αποδώσουν το συγκεκριμένο concept με επιτυχία. Στο Outcry, το gameplay θυμίζει πολύ έντονα τη σειρά Myst. Η προοπτική είναι πρώτου προσώπου και η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον του παιχνιδιού γίνεται αποκλειστικά με το ποντίκι. Με αριστερό κλικ μπορείτε είτε να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον του παιχνιδιού, είτε να μετακινηθείτε στις διάφορες περιοχές/δωμάτια που θα κληθείτε να εξερευνήσετε, ενώ κρατώντας πατημένο το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού μπορείτε να περιστρέψετε το οπτικό σας πεδίο. Η δυνατότητα περιστροφής είναι 360ο, όπως ακριβώς και στο Myst 3. Πατώντας δεξί κλικ, εμφανίζονται δύο μπάρες με αντικείμενα. Η επάνω περιέχει όλα τα έγγραφα που έχετε διαβάσει στο παιχνίδι, ενώ η κάτω εμφανίζει το inventory με τα αντικείμενα που έχετε συλλέξει στις αναζητήσεις σας.
Με την έναρξη της περιπέτειάς σας, θα παρατηρήσετε πως για την αλληλεπίδραση με τα αντικείμενα του περιβάλλοντος, ο κέρσορας αλλάζει σχήμα. Συνοπτικά, τα αντικείμενα, χωρίζονται σε αυτά που είτε μπορείτε να πάρετε στην κατοχή σας (στο inventory σας) και σε αυτά που μπορείτε να επηρεάσετε τη λειτουργία τους. Σε αυτόν τον τομέα έρχεται και ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα του παιχνιδιού. Έτσι όπως είναι σχεδιασμένες οι τοποθεσίες, τα αντικείμενα με τα οποία εσείς μπορείτε να αλληλεπιδράσετε, δεν ξεχωρίζουν από αυτές. Όπως είναι απολύτως κατανοητό λοιπόν, πολλές φορές θα βρίσκεστε στην άσχημη θέση να περιστρέφετε το ποντίκι προς όλες τις κατευθύνσεις, σε ένα ατελείωτο pixel hunting.
Οι περιοχές που μπορείτε να επισκεφθείτε είναι προκαθορισμένες για την καθεμία από τις τρείς πράξεις του παιχνιδιού, ενώ για την κάθε πράξη, απαιτείται η ολοκλήρωση ενός κεντρικού γρίφου, ο οποίος αποτελείται από άλλους μικρότερους. Οι περισσότεροι γρίφοι του Outcry απαιτούν από εσάς ενεργή συμμετοχή. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να διαβάσετε τα βιβλία και τις σημειώσεις που θα βρείτε. Πολλά από τα βιβλία αυτά όμως, περισσότερο θα σας μπερδέψουν παρά θα σας βοηθήσουν, μιας και θα είναι γεμάτα από τεχνικούς/επιστημονικούς/φιλοσοφικούς όρους, που για πολλούς μπορεί να φανούν πολύ εξειδικευμένοι. Το παιχνίδι προσπαθεί να θίξει βαθιά φιλοσοφικά ζητήματα, τα οποία όμως δυστυχώς δεν απαντά στο τέλος του.
Στην εξέλιξη του παιχνιδιού θα παρατηρήσετε πως δεν υπάρχει καμία «σεναριακή» καθοδήγηση για το τι ακριβώς πρέπει να κάνετε. Εξαιτίας αυτού, θα παρατηρήσετε πως πολλές φορές θα βρίσκεστε στη δυσάρεστη θέση να πατάτε κουμπιά και να τραβάτε μοχλούς χωρίς να ξέρετε τι ακριβώς επηρεάζουν. Επιπλέον, πολλές φορές θα πρέπει να διανύσετε σχετικά μεγάλες αποστάσεις για την επίλυση ενός γρίφου, ενώ όταν τελικά καταφέρετε να τον επιλύσετε, θα παρατηρήσετε πως δεν υπάρχει κάποια ξεκάθαρη ειδοποίηση ότι ήσασταν επιτυχής στην προσπάθειά σας, παρά μόνο ένας ήχος ο οποίος όμως πολλές φορές, πνίγεται από τη μουσική υπόκρουση.
Γενικά, το παιχνίδι δεν εξελίσσεται με κάποια ικανοποιητική ροή, μιας και η μόνη βοήθεια που θα συναντήσετε σε αυτό, είναι υπό τη μορφή σημειώσεων από το ημερολόγιο του αδελφού σας, οι οποίες είναι διασκορπισμένες και κρυμμένες σε συρτάρια ή πίσω από έπιπλα. Στην πορεία του Outcry, το σενάριο μπερδεύεται, μπλέκει νέες έννοιες και φιλοσοφίες οι οποίες όμως δεν έχουν κάποια ουσιαστική εφαρμογή στον τρόπο παιχνιδιού. Αυτό αφήνει μια πραγματικά πικρή γεύση, ειδικά στο φινάλε, το οποίο αντί να λύσει τις όποιες απορίες προέκυψαν κατά τη διάρκειά του παιχνιδιού, δημιουργεί περισσότερα ερωτηματικά .
Outcry: The Dawn εντυπώσεις
1/01/2010 07:12:00 μ.μ.
ειδήσεις
,
παιχνίδια
,
action
,
gamer
,
greece
,
news
,
portal
,
review
,
tech
Edit
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου