Crysis 3 με αναλυτικές οδηγίες...

Η γερμανική Crytek είναι σίγουρα μία εταιρεία διαφορετική από τις άλλες. Ιδρύθηκε το 1999 στο Coburg της Γερμανίας από τρία αδέρφια, τους (τουρκικής καταγωγής) Cevat, Avni και Faruk Yerli. Η Crytek «μπήκε στα κόλπα» όταν κατάφερε να εντυπωσιάσει τους πάντες με ένα tech demo στο booth της Nvidia στην έκθεση ECTS (European Computer Trade Show) το 2000. Το εντυπωσιακό αυτό demo εξελίχθηκε μέσα στα επόμενα χρόνια στο…καμάρι της εταιρίας, την φοβερή και τρομερή μηχανή γραφικών CryEngine και μας χάρισε το εξαιρετικό FPS Far Cry. Η συνέχεια είναι λίγο έως πολύ γνωστή, καθώς με τον καιρό η CryEngine αναβαθμίστηκε στην δεύτερη έκδοσή της και σε αυτή βασίστηκε το τεχνολογικό επίτευγμα που ονομάστηκε Crysis. Το εν λόγω video game ήταν ένα ακόμα μοναδικό FPS, με απαράμιλλο οπτικό τομέα που τότε ώθησε στα άκρα τα μηχανήματα των PC users όσο δεν είχε κάνει κανένα άλλο παιχνίδι στο παρελθόν. Το gameplay ήταν βασισμένο φυσικά στην μοναδική Nanosuit, τη στολή που μετέτρεπε απλούς στρατιώτες σε υπεράνθρωπους και η Crytek κατάλαβε ότι είχε «χτυπήσει» φλέβα, επικεντρώνοντας την προσοχή της τα επόμενα χρόνια στη συγκεκριμένη σειρά.
Από το 2007 και έπειτα η εταιρία άρχισε να γιγαντώνεται, ακολούθησαν το stand-alone expansion Crysis Warhead το 2008 και το Crysis 2 το 2011, στο οποίο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά η μηχανή γραφικών CryEngine 3. Κάπως έτσι φτάνουμε τελικά στο 2013 και έρχεται η σειρά της τρίτης συνέχειας της «ναυαρχίδας» των γερμανών developers για να χαρίσει ακόμα μία δυνατή εμπειρία σε όλους τους φίλους των First-Person Shooters. Το Crysis 3 λοιπόν είναι εδώ, χρησιμοποιεί την πολλά υποσχόμενη αναβαθμισμένη έκδοση της CryEngine 3 και αποτελεί σίγουρα ένα από τα πιο αναμενόμενα games της χρονιάς. Με την αναβαθμισμένη nanosuit και το πολυδιαφημισμένο τόξο του Prophet, το μόνο που απομένει να εξετάσουμε είναι τι νέο έχει να μας προσφέρει σε σχέση με το παρελθόν. Ας δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά τι «ψάρια έπιασαν» αυτή τη φορά οι γερμανοί φίλοι μας. Καλωσορίσατε στη «νέα» Νέα Υόρκη
Τα γεγονότα του Crysis 3 διαδραματίζονται το 2047, 24 χρόνια μετά από αυτά του προηγούμενου παιχνιδιού. Βάση αυτών επιστρέφουμε στη Νέα Υόρκη, η οποία είχε εκκενωθεί λόγω της εξωγήινης εισβολής των Ceph. Εσείς αναλαμβάνετε –επιτέλους- τον ρόλο του Prophet, ή κατά κόσμον Laurence Barnes, τον οποίο γνωρίσαμε ως αρχηγό της Raptor Team στο πρώτο Crysis και αποτελεί σίγουρα τον πιο «ψαγμένο» από όλους τους χαρακτήρες που πέρασαν από τη σειρά. Φυσικά όσοι είχατε παίξει το προηγούμενο Crysis θα θυμάστε ότι ο Prophet είχε αυτοκτονήσει για να παραδώσει την Nanosuit στον Alcatraz και να τον σώσει. Όμως η προσωπικότητα και οι αναμνήσεις του Prophet έμειναν ζωντανές στη στολή και έτσι αφομοιώθηκαν με το σώμα και τις αναμνήσεις του Alcatraz, οδηγώντας στην «ανάσταση» (κατά κάποιο τρόπο) του ήρωά μας. Ο Prophet έχει αποκτήσει μια βαθύτερη σύνδεση με τη στολή και την εξωγήινη τεχνολογία των Ceph και έτσι αναλαμβάνει μαζί με άλλον ένα παλιό μας γνώριμο, τον Psycho, αλλά και μια ομάδα από άριστα εκπαιδευμένους στρατιώτες να εντοπίσουν το μεγάλο «αφεντικό» των εξωγήινων εισβολέων, τον Alpha Ceph. Η γνωστή όμως και μη εξαιρετέα διεφθαρμένη εταιρεία C.E.L.L. έχει διαφορετικά σχέδια. Αναζητώντας πλέον παγκόσμια κυριαρχία, καταφέρνει να αιχμαλωτίσει τον Prophet και τον μεταφέρει στην κατεστραμμένη Νέα Υόρκη. Στη πρώην μεγαλούπολη επικρατεί πλέον ένα μοναδικό post-apocalyptic περιβάλλον, όπου τα χαλάσματα και τα κατεδαφισμένα κτίρια συνυπάρχουν αρμονικά με το σχεδόν τροπικό δάσος και την πυκνή βλάστηση που έχει αναπτυχθεί στην πάροδο των χρόνων. Αυτό το ζοφερό μέρος είναι καλυμμένο από το Liberty Dome, ένα τεράστιο θόλο που έφτιαξε η C.E.L.L. για να απομονώσει τη πόλη και να εξαλείψει τους εναπομείναντες Ceph.
Η προφητεία εκπληρώνεται
Λίγο πριν σας μεταφέρουν όμως μέσα στο Liberty Dome, ο Psycho (χωρίς την Nanosuit πλέον) και η ομάδα του σας απελευθερώνουν και κάπου εκεί «μπαίνετε» οι ίδιοι στη στολή και ξεκινάει η δράση. Τα μυστηριώδη οράματα του Prophet και οι όποιες απορίες για τα γεγονότα που έχουν διαδραματιστεί εξηγούνται σιγά-σιγά στη διάρκεια του παιχνιδιού καθώς ξεδιπλώνεται το σενάριο. Η πλοκή είναι ενταγμένη στο ύφος της σειράς και σίγουρα η παρουσία του Prophet είναι ένα μεγάλο ατού, όπως άλλωστε και αυτή του Psycho. Να σημειώσουμε πως στη σχέση μεταξύ αυτών των δύο βρίσκεται πολύ από το «ζουμί» της υπόθεσης αφού έχουμε τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες από κάθε άλλο Crysis (δεν ξεχνάμε τον…αμίλητο Alcatraz), ενώ οι ερμηνείες, το lip-sync και οι εκφράσεις των προσώπων (ειδικά του Psycho) είναι καταπληκτικές. Ωστόσο η ιστορία ξεδιπλώνεται κάπως «άγαρμπα», ενώ υπάρχουν σημεία που προσπαθούν να είναι εντυπωσιακά με κλισέ τρόπο. Γενικά θα λέγαμε πως το όλο αποτέλεσμα αν και εξυπηρετεί το σκοπό του, δεν αποτελεί κάτι το συνταρακτικό. Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι (εκτός από αυτό που προαναφέραμε) η εξέλιξη του ίδιου του Prophet καθώς και κάποιες συνδέσεις με το παρελθόν και τα μυστικά της Nanosuit. Φαίνεται πως η Crytek δεν άκουσε τα παράπονα για το σενάριο του Crysis 2 και έτσι η πλοκή, αν και είναι καλύτερη αυτή τη φορά, εξελίσσεται πάλι κάπως σπασμωδικά. Nanosuit engaged Από τις πρώτες κιόλας στιγμές θα διαπιστώσετε ότι η στολή σας είναι σαν το ποδήλατο. Όταν τη μάθεις μια φορά δεν την ξεχνάς ποτέ! Κοινώς, όσοι είχατε παίξει τα προηγούμενα μέρη και κυρίως το Crysis 2 θα βρεθείτε σε απολύτως γνώριμα «λημέρια». Αυτό βέβαια σημαίνει από την άλλη πως δεν έχουμε κάποιο νέο στοιχείο που θα «εμπλούτιζε» τις δυνατότητές της Nanosuit, επομένως και εδώ πορεύεστε με τις γνωστές της λειτουργίες. Για τους αρχάριους να πούμε πως υπάρχει ένα πολύ σύντομο και κατατοπιστικό tutorial για να εξοικειωθούν με τα βασικά και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιείται η στολή. Η Maximum Speed και η Maximum Strength είναι και εδώ αυτόματες και ενσωματωμένες στις απλές σας κινήσεις. Όταν για παράδειγμα πατάτε sprint ή όταν χτυπάτε με τα γυμνά σας χέρια ενεργοποιείται ταυτόχρονα το αντίστοιχο boost της στολής σας. Τα Cloak και Armor παραμένουν οι δύο βασικές λειτουργίες και ενεργοποιούνται με το πάτημα του αντίστοιχου κουμπιού. Με το πρώτο η Nanosuit ανακλά το φώς στο περιβάλλον με αποτέλεσμα να σας καθιστά πρακτικά αόρατους (η λειτουργία αυτή διακόπτεται προσωρινά κάθε φορά που πυροβολείτε ή σκοτώνετε κάποιον με τα χέρια σας), ενώ το Armor, όπως μαρτυρά το όνομά του, κάνει τη στολή σας πιο σκληρή και ανθεκτική παρέχοντάς σας την απόλυτη προστασία. Η χρήση των δύο αυτών χαρακτηριστικών δεν μπορεί να γίνει ταυτόχρονα, ενώ το καθένα εξαντλεί σταδιακά την ενέργεια της στολής και πρέπει να περιμένετε να «γεμίσει» ξανά για να το χρησιμοποιήσετε πάλι. Έτσι, μεγάλο κομμάτι της δράσης στηρίζεται σε πρώτο χρόνο στη στρατηγική χρήση των Cloak και Armor ώστε να μην ξεμείνετε από ενέργεια. Σε δεύτερο χρόνο βασίζεται στην κρίσιμη στιγμή χρήσης και στην πρακτική εναλλαγή μεταξύ των δύο, ανάλογα με την προσέγγιση που επιθυμείτε κάθε φορά, δηλαδή stealth η πιο «δυναμική».
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου