Brink για όλες τις κονσόλες...

Το Brink είναι ένα First-Person Shooter το οποίο είδαμε για πρώτη φορά στην περυσινή Gamescom. Στο άκουσμα και μόνο ότι εκδότρια εταιρεία του θα ήταν η Bethesda, κάποιοι ίσως να περιμένατε το κάτι παραπάνω. Πόσο μάλλον όταν την ανάπτυξή του ανέλαβε η Splash Damage, δημιουργός των αξιόλογων Enemy Territorry: Quake Wars και Doom 3.
Με βάση το πρώτο δείγμα γραφής που είδαμε, δεν περιμέναμε κάτι το εξαιρετικό από τεχνικής άποψης. Είχαμε όμως ελπίδες για κάτι το ξεχωριστό στον τομέα του gameplay. Πάμε λοιπόν να δούμε με μια πιο προσεκτική ματιά τι ρόλο βαράει το Brink, το οποίο όπως πιθανόν ήδη γνωρίζετε, βασίζεται αρκετά στα multiplayer modes του.
Σενάριο
Βρισκόμαστε στο έτος 2035, με την ανθρωπότητα να ακολουθεί καθοδική πορεία. Όλες οι προειδοποιήσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων περί αυξημένης θερμοκρασίας, έχουν γίνει πραγματικότητα και η Γη έχει πλημμυρίσει από τα νερά των λιωμένων πάγων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο κόσμος να ζει σε μία πόλη στη μέση του Ωκεανού με την ονομασία Ark. Τεχνολογικά προηγμένη και σχεδιαστικά αψεγάδιαστη, η Ark αποτελεί ένα θαύμα του πολιτισμού, καθώς έχει την δυνατότητα να φιλοξενήσει μέχρι 5.000 κατοίκους.
Μετά την βιβλική καταστροφή της Γης, όλες οι επικοινωνίες με τον υπόλοιπο κόσμο εξαφανίζονται κι ένας μεγάλος αριθμός από πρόσφυγες φτάνουν στην πόλη Ark, δημιουργώντας με τον καιρό υπερπληθυσμό και έλλειψη πρώτων υλών. Κάπου εδώ ξεκινάει ένας εμφύλιος πόλεμος για την κατανομή των πολύτιμων αγαθών, μεταξύ των “παλιών” κατοίκων που συγκροτούν την Security και των “νεοφερμένων” που ανήκουν στην Resistance.
Gameplay
Τo Brink απαρτίζεται κατά βάση από τρία modes. Το κλασικό Campaign, το Freeplay και τα Challenges. Το Campaign περιλαμβάνει τις αποστολές του (υποτιθέμενου) story, το Freeplay σας επιτρέπει να παίξετε μαζί με άλλους χρήστες σε γνωστά online modes, ενώ στα Challenges πολεμάτε 1-4 παίκτες κόντρα στην CPU, με στόχο την ολοκλήρωση συγκεκριμένων objectives.
Το feeling που βγάζει προς τα έξω το Brink θυμίζει κάτι από κακέκτυπο του BulletStorm χωρίς…τα μαστίγια. Το post-apocalyptic σκηνικό, οι «badass» τυπάδες, το 80% shooter-20% κίνηση (και λίγα λέμε) και οι προβληματικές ενδείξεις σε χάρτη και αποστολές, συνθέτουν ένα μέτριο σύνολο που θα άφηνε αδιάφορους τους περισσότερους βετεράνους των FPS.
Ας αρχίσουμε όμως από τα βασικά. Καταρχήν στο ξεκίνημα του παιχνιδιού καλείστε να δημιουργήσετε τον δικό σας χαρακτήρα, επιλέγοντας ανάμεσα σε 12 πρόσωπα. Ξεκινάτε με μία τυπική εμφάνιση και τα default όπλα σας, αλλά στην πορεία όσο αποκτάτε experience ανεβαίνετε level κι εκεί το πράγμα αρχίζει να γίνεται πιο ενδιαφέρον.
Τα unlockables του Brink είναι πάρα πολλά. Καταρχήν μπορείτε να αλλάξετε τα ρούχα και την εμφάνιση του χαρακτήρα σας, αλλά και να ξεκλειδώσετε νέα όπλα και upgrades που τους αυξάνουν το damage, την απόσταση βολής, την ακρίβεια κτλ. Κατά δεύτερον ο χαρακτήρας σας αποκτάει ειδικούς πόντους, τους οποίους κατανέμει για να αγοράσει νέα abilities. Τέτοια είναι για παράδειγμα το Grenade Shooting, με το οποίο πυροβολείτε τις χειροβομβίδες που πετάτε, το Battle Hardened που σας ανεβάζει το life ή το Downed Fire, όπου μπορείτε να πυροβολείτε ακόμα κι όταν είστε πεσμένος και περιμένετε revive!

Συνολικά υπάρχουν τέσσερις classes και τα abilities διαφέρουν σε καθεμία. Υπάρχουν 10 κοινά abilities κι άλλα τόσα ξεχωριστά (σ.σ. 20 στο σύνολο για κάθε class), κάτι που δίνει έναν ξεχωριστό τόνο στο gameplay. Ο Soldier ειδικεύεται στη χρήση κάθε όπλου κι εκρηκτικού μηχανισμού. Ο Operative κάνει hack συσκευές ή μεταμφιέζεται σαν εχθρός. Ο Engineer έχει abilities με τα οποία χτίζει και επισκευάζει αντικείμενα όπως turrets ή νάρκες, ενώ παράλληλα κάνει buff τα όπλα των συμπολεμιστών του. Τέλος, ο Medic κάνει Health και Speed buffs, ενώ μπορεί παράλληλα να κάνει revive όσους έχουν πέσει την στιγμή της μάχης. Όλα αυτά τα στοιχεία RPG συμβάλουν ώστε να υπάρχει μοναδικότητα και να διαμορφώνετε τον χαρακτήρα σας όπως επιθυμείτε, ανάλογα με το στυλ παιχνιδιού σας.
Campaign
Το Campaign είναι κομμένο και ραμμένο στα μέτρα ενός multiplayer mode, δίνοντάς σας την αίσθηση ότι παίζετε skirmish κόντρα σε bots και όχι κάποιο σενάριο. Η παρουσίαση μέσω των cutscenes είναι από τις πιο φτωχές που έχουμε δει και οι αποστολές θα σας αφήσουν πραγματικά αδιάφορους. Σε αυτό συμβάλλει η ελλειπής ενημέρωση για τα objectives, οι ανύπαρκτες ομιλίες μεταξύ των πρωταγωνιστών και το κάκιστο pathfinding.
Το τελευταίο δεν το αναφέραμε τυχαία. Οι developers δείχνουν σαν να κατέβαλαν κάθε προσπάθεια ώστε να είστε διαρκώς με την απορία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό σας για το που θα πάτε και τι θα κάνετε. Καταρχήν σαφές tutorial για τον χειρισμό δεν υπάρχει και οι περισσότερες κινήσεις σας θα είναι στην αρχή καθοδηγούμενες από τα bots. Σε γενικές γραμμές, θα κληθείτε να καταλάβετε βάσεις, να καταστρέψετε στόχους ή να σώσετε ομήρους, δηλαδή τυπικά στοιχεία που συναντάμε στα περισσότερα FPS. Στην πράξη δεν προσφέρουν κάτι το ουσιαστικό. Για παράδειγμα, οι όμηροι προχωράνε ευθεία ενώ γίνεται χαλασμός από σφαίρες, πεθαίνουν διαρκώς, γίνονται revive και…η ζωή συνεχίζεται.
Στο θέμα εύρεσης της σωστής διαδρομής στις αποστολές, τα πράγματα είναι χειρότερα, καθώς ο χάρτης κάτω δεξιά είναι απλά διακοσμητικό στοιχείο, χωρίς να αντικατοπτρίζει δωμάτια ή επίπεδα παρά μόνο φιλικές ή εχθρικές κουκίδες. Στη συνέχεια, κάθε ένδειξη στην οθόνη για το που θα πρέπει να μεταβείτε είναι ασαφής, με αποτέλεσμα να αναγκάζεστε συχνά να επιλέγετε χειροκίνητα την αποστολή που σας βολεύει για να λάβετε την σωστή ένδειξη απόστασης του επόμενου στόχου σας.

Η δράση στο Brink είναι ακατάπαυστη κι αυτό γιατί οι περισσότερες αποστολές διεξάγονται σε μικρής έκτασης maps με πολλά άτομα να συμμετέχουν σε αυτά ταυτόχρονα. Η A.I. όταν παίζετε κόντρα στην CPU είναι μέτρια. Τα bots έχουν πολύ καλό σημάδι και συνήθως ξέρουν που είστε. Αντίθετα, είναι πολύ στατικά στις κινήσεις τους, μένουν διαρκώς εκτεθειμένα κι έτσι γίνονται εύκολος στόχος. Μην εκπλαγείτε αν τα πλησιάσετε από μία άκρη ενώ κοιτούν συμπαίκτη σας και γαζώσετε 3-4 μαζεμένα λες και είναι…κοτόπουλα.
Η μόνη δυσκολία έγκειται στα revives, καθώς δεν κάνετε μόνο εσείς ή οι συνάδελφοί σας revive, αλλά ακόμα κι οι εχθροί. Συν τις άλλοις όμως, υπάρχουν κανονικά respawns και για τις δύο ομάδες, κάτι που σημαίνει ότι πολλές φορές θα τύχει να αλληλοσκοτώνεστε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε σημεία στρατηγικής σημασίας. Όπως αναφέραμε και πριν άλλωστε, το campaign θέλει να δώσει μία αίσθηση από το online mode, με ότι αυτό συνεπάγεται. Το αποτέλεσμα είναι ένας φαύλος κύκλος όπου θα πρέπει να πυροβολείτε ταυτόχρονα όρθιους και πτώματα, μόνο και μόνο για να σιγουρευτείτε ότι δεν θα γίνουν rez. Το μόνο δυνατό σημείο του Brink είναι το σύστημα των abilities
Όταν πέφτετε στο έδαφος τότε μπορείτε είτε να περιμένετε για revive, είτε (μετά από κάποια δευτερόλεπτα) να κάνετε respawn σε κάποιο αρχικό σημείο. Στην πρώτη περίπτωση κι εφόσον υπάρχει συνάδελφός σας κοντά, απλά θα λάβετε μία ένεση, θα την «καρφώσετε» πάνω σας και μετά από λίγα δεύτερα θα σηκωθείτε για να συνεχίσετε την μάχη.

Στα αρνητικά του χειρισμού είναι το άλμα πάνω σε επιφάνειες, εκεί όπου ο χαρακτήρας σας μοιάζει να αναπηδάει σε ρυθμό bullet time ή parkour ή πείτε το όπως θέλετε. Είτε έχετε μπροστά σας ένα κάγκελο, είτε ολόκληρο φράχτη, τις περισσότερες φορές θα κάνετε άλμα σε αργή κίνηση. Πρακτικά, από την ώρα που θα πηδήξετε μέχρι να προσγειωθείτε, είναι δύσκολο να αντιληφθείτε πόσο θα είστε στον αέρα κι αυτό δρα αρνητικά περισσότερα όταν δέχεστε πυρά. Κατά τα άλλα, μπορείτε να κάνετε slide πάνω σε εχθρούς και να τους ρίξετε κάτω, κάτι που δίνει διαφορετικές διαστάσεις σε μια μάχη.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου