The Philosophy of Computer Games

Τα μεγάλα game events δυστυχώς δεν εμφανίζονται ιδιαίτερα συχνά στην Ελλάδα, πιθανότατα εξαιτίας του μικρού μεγέθους του αγοραστικού κοινού, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Ακόμα περισσότερο τα συνέδρια που δεν αφορούν αποκλειστικά προώθηση τίτλων στην αγορά, αλλά την δημιουργική διαδικασία ενός video game, είναι ακόμα πιο σπάνια, μιας και η ανάπτυξη των video games στη χώρα μας βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων του Πάντειου Πανεπιστημίου της Αθήνας, έφερε στην Ελλάδα από τις 6 μέχρι τις 9 Απριλίου, το 5ο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο “Η φιλοσοφία των Computer Games” (The Philosophy of Computer Games). Η γενικότερη ιδέα του συνεδρίου ήταν μια συζήτηση μέσα από παρουσιάσεις ειδικών, σχετικά με ζητήματα που προξενεί η γενικότερη κουλτούρα και χρήση των games. Το πρωτότυπο στοιχείο της προαναφερθείσας συνάντησης, ήταν πως οι περισσότεροι ομιλητές δεν ανήκαν άμεσα στον χώρο της παραγωγής των video games, αλλά απαρτίζονταν περισσότερο από θεωρητικούς και στοχαστές ευρύτερου φάσματος. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τις τρεις πρώτες ημέρες του συνεδρίου, άνθρωποι από τον χώρο των τεχνών, της ιστορίας, της λογοτεχνίας και φυσικά του game development επιδόθηκαν σε μια εκτενέστατη...φιλοσοφία, γύρω από ζητήματα που αφορούν τα games και όσους ασχολούνται με αυτά. Ειδικότερα το κεντρικό θέμα του συνεδρίου ήταν η “Ταυτότητα”, όπως αυτή παρουσιάζεται, στη σχέση χρήστη και avatar. Οι βαθυστόχαστες απόψεις δημιούργησαν αρκετά εύστοχα ερωτήματα για την συμπεριφορά των gamers μέσα και έξω από το εκάστοτε παιχνίδι. Οι ομιλητές ασχολήθηκαν κυρίως με τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο κάθε παίχτης τα ερεθίσματα που λαμβάνει από τα games και πως τα συσχετίζει με τον πραγματικό κόσμο, μέσω του avatar που ο ίδιος δημιουργεί και επιλέγει να τον αντιπροσωπεύσει στον εικονικό κόσμο. Η ίδια η ταύτιση του παίχτη με τον εικονικό του ήρωα, θέτει εξαρχής ορισμένα ζητήματα που αφορούν τις επιθυμίες και την γενικότερη ικανοποίηση που πετυχαίνει υποσυνείδητα, ολοκληρώνοντας κάθε quest, αποστολή ή achievement. Έπειτα από κάθε ομιλία ακολουθούσαν ερωτήσεις προς τους ομιλητές, με αποτέλεσμα μια αρκετά εποικοδομητική συζήτηση γύρω από την κάθε παρουσίαση. Ανάμεσα στους καλεσμένους ήταν και ο Adam Russell, που μεταξύ άλλων είναι προγραμματιστής Α.Ι., ενώ έχει δουλέψει πάνω στο Fable της Lionhead Studios. Η τελευταία ημέρα του συνεδρίου είχε τελείως διαφορετικό χαρακτήρα, μιας και άνηκε αποκλειστικά στην HGDA ή καλύτερα τον Πανελλήνιο Σύλλογο Δημιουργών Λογισμικού Ψυχαγωγίας. Μεγάλα και μικρά ονόματα της ελληνικής game development σκηνής εμφανίστηκαν ως ομιλητές, με τα μέλη του συλλόγου να δίνουν βροντερό παρόν. Μεταξύ άλλων στο panel του συνεδρίου παρευρέθησαν οι Τάσος Φλάμπουρας (Aventurine), Δημήτρης Μπεντίλας (Total Eclipse) , Κώστας Αναγνώστου (Rotten Fish Games) και Ανέστης Κοκκινίδης (Anima PPD).
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου