Από το μακρινό 1979 όταν η Sega κυκλοφόρησε το εξαιρετικό Monaco GP, έως το Forza Motorsport 6 της Turn 10 Studios, οι λάτρεις της ταχύτητας απολαμβάνουν την αδρεναλίνη που προσφέρουν τα γρήγορα οχήματα σε ένα genre που δεν έχει σταματήσει ποτέ να ανθίζει και να εξελίσσεται.
Τα πρώτα Racing games έκαναν την εμφάνισή τους στις αρχές της δεκαετίας του '70 με τις Atari, Namco, Taito και Sega να θεωρούντε πρωταγωνιστές σε αυτό το είδος. Αρχικά, τα arcade Racing είχαν την τιμητική τους, λόγω και της χαμηλής δυναμικότητας που παρείχαν τα arcade cabinets της τότε εποχής, με το overhead vertical scrolling να θεωρείται ως μια υποσχόμενη καινοτομία για το genre. Σιγά σιγά, τα arcade cabinets άρχισαν να παρέχουν και χειρισμό μέσω τιμονιέρας και πεντάλ, ενώ η Sega εισήγαγε στο Fonz, ένα Moto-Cross game που ανέπτυξε που διέθετε ψευδο-τρισδιάστατη προοπτική, το haptic feedback που έκανε το τιμόνι της μηχανής να δονείται όταν έρχεστε σε επαφή με άλλα δίτροχα.
Περνώντας στην δεκαετία του 1980, ο Toru Iwatani (Pac-Man) δημιουργεί ένα από τα σημαντικότερα Racing όλων των εποχών, το Pole Position, το οποίο διατέθηκε στις αίθουσες το 1982, ενώ το 1983 ανακηρύχθηκε ως το πιο διαδεδομένο coin-op arcade game της χρονιάς.
Οι πωλήσεις του συγκεκριμένου Racing έφτασαν τις 21.000 με τα κέρδη για την Atari και την Namco να ξεπερνούν τα 150 εκατομμύρια ευρώ (με τα σημερινά δεδομένα) και τις εβδομαδιαίες απολαβές να ανέρχονται στα 1100 ευρώ για κάθε arcade machine.
Το Pole Position είχε τεράστια επιρροή στο genre και ήταν ένας από τους τίτλους που έθεσαν υψηλότερα standards στην κατηγορία. Η ιστορία είναι γνωστή, τα επόμενα χρόνια έχουμε την κυκλοφορία σημαντικότατων games όπως τα OutRun (1986), Formula One Grand Prix (1992), Virtua Racing (1992), Sega Rally Championship (1994), Daytona USA (1994) και το Indy 500 το 1996 στο υπέροχο Sega Model 2 board. Ανάμεσα σε όλα αυτά βέβαια, μην ξεχναμε και το Super Mario Kart του 1992 που έφερε στο προσκύνιο ξανά τα vehicular combat racing μαζί με το Chase H.Q. του 1988.
Στην... μοντέρνα εποχή των Racing, βλέπουμε την εισαγωγή των Racing Simulators, με τον πιο διαδεδομένο τίτλο της εποχής, το Gran Turismo να πουλάει σαν ζεστό ψωμάκι στο νεογέννητο PSone. Αργότερα το Xbox brand απέκτησε το δικό του Sim μέσω του Forza Motorsport, ενώ στην φαρέτρα του είχε και ένα σημαντικό Arcade-ish Racing, το Project Gotham Racing, τον απόγονο για πολλούς του εξαιρετικού Metropolis Street Racer που γνωρίσαμε στο Dreamcast. Από την πλευρά της η Sony είχε τα WipeOut και Ridge Racer. Από εκεί και πέρα, τα PC απολαμβάνουν έως και σήμερα τα αμιγώς simulators στην κατηγορία, με τα rFactor, iRacing, Richard Burn's Rally, Live for Speed, GTR, Assetto Corsa και ως έναν βαθμό το Project Cars να δείχνουν τον δρόμο.
Το genre των Racing έχει αμέτρητους τίτλους που αξίζουν αναφοράς και ίσως χρειαζόμασταν ώρες μόνο και μόνο για να γράψουμε όλα τα αξιόλογα games της κατηγορίας. Στα all-time αγαπημένα μου έχω τα Assetto Corsa, Rallisport Challenge, Speed Freaks, Sega Rally 2, GTI Club, Richard Burn's Rally, F1 2013, Pole Position, Burnout Paradise, FlatOut 2, Project Gotham Racing, Dirt 3 και το Forza Horizon 2. Τα τελευταία χρόνια ασχολούμαι περισσότερο με Racing Simulators και ευελπιστώ φέτος να καταφέρω να ολοκληρώσω το racing rig μου που το έχω βάλει μεράκι εδώ και δύο χρόνια.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου