Η Grinding Gear Games, developer που μας έρχεται απ' την μακρινή Νέα Ζηλανδία, συστάθηκε τον Νοέμβριο του 2006 ξεκινώντας την ανάπτυξη του Path of Exile, ενός Online Action RPG. Στο GameWorld τεστάραμε την τελευταία beta έκδοση του παιχνιδιού, ώστε να δουμε και στην πράξη αν μετά από τόσα χρόνια ανάπτυξης το συγκεκριμένο project μπορεί να προσφέρει κάτι το πρωτοποριακό.
Το παιχνίδι βασίζεται στο PvE και στο σύστημα χειρισμού του Diablo, καθώς δεν υπάρχουν PvP περιοχές. Υπάρχει όμως αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες, μέσω των instances (δηλαδή Co-Op ενάντια στα mobs) και του trade, καθώς θα συναντήσετε ένα ξεχωριστό και ιδιόμορφο σύστημα οικονομίας, κάτι που συναντάμε και σε όλα τα MMORPG. Ωστόσο, οι προγραμματιστές δεν υπολογίζουν το δημιούργημά τους ως ένα MMORPG, ακριβώς διότι σκοπεύουν να το κρατήσουν σε αυτό το μοτίβο.
Δημιουργία χαρακτήρα
Αφού εγκριθεί η συμμετοχή σας για την beta (ανατρέξτε στον διαγωνισμό μας αν δεν έχετε beta key), κατεβάζετε τον client του παιχνιδιού που είναι μόλις 3GB και οδηγείστε αμέσως στην οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα. Οι διαθέσιμες classes του Path of Exile είναι πέντε. Πρόκειται για τον Marauder, την Ranger, την Witch, τον Duelist και τον Templar. O Marauder παίζει καθαρά melee και βασίζεται στο Strength, ο Ranger χρησιμοποιεί τόξα και αναπτύσσει Dexterity, η Witch castάρει spells άρα δουλεύει το Intelligence και τέλος ο Duelist και ο Templar είναι υβριδικές classes. O ένας χρησιμοποιεί Strength/Dexterity κι ο άλλος Strength/Intelligence.
Gameplay
Το σύστημα μάχης είναι πανομοιότυπο με το Diablo. Ο ήρωάς σας κινείται σε ένα 2D περιβάλλον, όπου κάνετε κλικ στο σημείο που θέλετε να μεταβείτε και στον εχθρό που θέλετε να χτυπήσετε. Το HUD είναι επίσης παρόμοιο με τη σειρά της Blizzard, άρα θα βρείτε το περιβάλλον πολύ οικείο. Στα αριστερά υπάρχει το Health σας, δεξιά το Mana και στο κάτω μέρος της οθόνης οι συμπτυγμένες hotbars που περιέχουν τα αντικείμενά σας και τα spells.
Οι πόλεις είναι μικρές σε μέγεθος, άρα η πλοήγησή σας είναι εύκολη, καθώς οι NPC είναι λίγοι, άρα γλιτώνετε πολύτιμο χρόνο. Αυτό ωστόσο δεν συμβαίνει στον έξω κόσμο, όπου θα χρειαστεί να ανακαλύψετε κάθε φορά τα portals, ώστε να μπορείτε να τηλεμεταφέρεστε με ένα κλικ απ' την μία περιοχή στην άλλη. Κάποιες φορές όμως, όταν δεν θα έχετε ανακαλύψει το επόμενο portal, θα χρειαστεί λίγο περισσότερη εξερεύνηση και μερικά πισωγυρίσματα στην αρχική πόλη για να μπορέσετε να πουλήσετε την πραμάτειά σας στους vendors ή να αποθηκεύσετε όπλα και armor στο stash. Το σύστημα οικονομίας διαφέρει απ' τα άλλα RPG, καθώς δεν χρησιμοποιούνται χρήματα. Αντίθετα, οι vendors σας δίνουν ένα υλικό για κάθε item που τους δίνετε + κάποια extra items αν το αντικείμενο έχει αξιόλογες μαγικές ιδιότητες. Αν συγκεντρώσετε πέντε υλικά τότε συνθέτεται αυτόματα ένα scroll of wisdom. Αυτό είναι ουσιαστικά το νόμισμα του παιχνιδιού με το οποίο αγοράζετε ότι θέλετε απ' τους vendors.
Το inventory του χαρακτήρα σας θυμίζει κι αυτό με τη σειρά του Diablo, καθώς έχει κυψελωτή μορφή και στο πάνω μέρος σας δείχνει το armor και το ενεργό όπλο του ήρωά σας. Όλα τα αντικείμενα είναι προσβάσιμα και από τις πέντε classes, μόνο που ανάλογα με την φύση της κάθε class, θα πρέπει να επιλέξετε αυτά που σας βολεύουν. Η Witch κι ο Templar για παράδειγμα χρησιμοποιούν shield, άρα θα πρέπει να φοράνε armor που ενισχύει το shield τους. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι μόνο αν το Shield τους πέσει τότε θα αρχίσει να πέφτει και το Health. Αντίστοιχα, ο Marauder θα δώσει βάση στο Strength και το armor που του ανεβάζει το Defence, ο Ranger θα κυνηγήσει αντικείμενα με υψηλό Dexterity κτλ.
Οι χαρακτήρες έχουν πέντε attributes: τα Strength, Spell, Intelligence, Mana και Dexterity. Σε κάθε level up, μπορείτε να δώσετε στον χαρακτήρα σας από ένα ability, το οποίο αποτελεί παρακλάδι των πέντε αυτών attributes. Υπάρχει λοιπόν ένας τεράστιος χάρτης με εκατοντάδες abilities (!) τα οποία αποτελούν το ένα παρακλάδι του άλλου. Μπορείτε λοιπόν να κάθεστε με τις ώρες και να μελετάτε το πολύ καλά φιλοσοφημένο σύστημα της Grinding Gear, καθώς παρόμοιο δεν έχετε ξανασυναντήσει. Τα abilities που θα επιλέξετε θα πρέπει να αφορούν την class σας. Για παράδειγμα η Witch θα ανεβάσει Intelligence (που θα της δώσει π.χ. μεγαλύτερο cast speed), mana abilities και πάει λέγοντας. H Ranger θα προτιμήσει τα abilities που είναι παρακλάδια του Dexterity και που θα της δώσουν Critical chance, ενώ όποιος παίζει melee έχει ένα σωρό αντίστοιχες ικανότητες που ανεβάζουν την άμυνα και τις επιθέσεις του.
Η οικονομία του παιχνδιιού βασίζεται κατά ένα μεγάλο ποσοστό στα gems. Τα περισσότερα αντικείμενα και armor έχουν μία ή περισσότερες θέσεις για να τοποθετήσετε gems, τα οποία είναι κάθε φορά συγκεκριμένου χρώματος. Θα πρέπει λοιπόν να κυνηγήσετε το να ολοκληρώσετε τα quests σας και να λάβετε gems ως ανταμοιβή. Σε ανώτερα επίπεδα, θα χρειαστεί να αγοράσετε gems από άλλους χρήστες, δίνοντας αντίστοιχα έναν μεγάλο αριθμό από scrolls of wisdom (το νόμισμα του παιχνιδιού που προαναφέραμε). Πέρα απ' τα gems, μπορείτε να αγοράσετε μέσω trade τα διάφορα amulets και rings που σας δίνουν έξτρα ιδιότητες, αλλά και άλλα σπάνια αντικείμενα, όπως τα orbs, τα οποία μετατρέπουν ένα απλό όπλο σε ειδικό αντικείμενο ή το κάνουν transmute.
Το σύστημα μάχης είναι πολύ απλό, καθώς σε όλες τις περιοχές αναγράφεται το level των mobs για να το συγκρίνετε με το δικό σας. Επιπλέον, κάθε mob στο οποίο κάνετε mouseover εμφανίζει τα προτερήματά του, ώστε να δράσετε αναλόγως. Τα quests δεν είναι τόσο περιγραφικά, όμως λόγω του μικρού κόσμου, είναι εύκολο να βρείτε το εκάστοτε σημείο του quest κι από εκεί και πέρα να κάνετε ότι σας λέει. Οι δραστηριότητές σας δεν είναι πάντοτε ένα απλό κλικάρισμα, αλλά ορισμένες φορές απαιτείται προεργασία ως προς τα αντικείμενα που θα πρέπει να έχετε ήδη πάνω σας. Για κάθε βοήθεια, υπάρχει ασφαλώς το live chat.
Δεν είστε μόνοι
Οι servers του Path of Exile είναι ξεχωριστοί, ανάλογα με την ήπειρο που βρίσκεστε. Επιλέγοντας Europe συνδέεστε στον ευρωπαϊκό server κι εκεί μπορείτε να έχετε το χαμηλότερο δυνατό ping. Οι άλλοι χρήστες που βρίσκονται εκείνη την στιγμή στον server σας είναι ορατοί μόνο μέσα στις πόλεις. Έξω από αυτές, το PvE είναι instanced, ωστόσο μπορείτε να φτιάξετε ένα party έως και 8 ατόμων και να βγείτε για group PvE σε δικό σας instance. Αυτό ανεβάζει κατά μία έννοια την διάρκεια ζωής του παιχνιδιού και προσδίδει μια διαφορετική νότα ενδιαφέροντος.
Τεχνικά στοιχεία
Παρότι το Path of Exile είναι indie game, τα 2D γραφικά του δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο RPG. Το dynamic lighting είναι απλά εκπληκτικό, όπως και η απεικόνιση των καιρικών φαινομένων, ενώ το έδαφος, η βλάστηση και τα αντικείμενα στο περιβάλλον διαθέτουν άκρως προσεγμένο bump mapping. Τα 3d models των χαρακτήρων εμφανίζουν ικανοποιητικά physics, όμως υστερούν ακόμη στα armor που θέλουν αρκετή δουλειά στο σχεδιασμό τους.
Οι περισσότερες αδυναμίες όμως παρατηρούνται στον ήχο, εκεί όπου η έλλειψη ενός αξιοπρεπούς soundtrack, όπως και των ρεαλιστικών ηχητικών εφέ από τα mobs, ίσως ενοχλήσει κάποιους από εσάς. Επίσης, δεν υπάρχει καθόλου voice-acting στους NPC με αποτέλεσμα να πρέπει κάθε φορά να διαβάσετε ένα "ξερό" κείμενο και απλά να ακολουθήσετε τις οδηγίες.
Αξιόλογη προσπάθεια
Για τα δεδομένα μιας ανεξάρτητης προγραμματιστικής εταιρείας, το Path of Exile αποτελεί σίγουρα παράδειγμα προς μίμηση. Είναι πολύ ευχάριστο το ότι το παιχνίδι θα ξεκινήσει free-to-play και θα παραμείνει έτσι, βασιζόμενο στις μικροπληρωμές. Παράλληλα, μέσω μελλοντικών updates, αναμένεται να δούμε πολύ περισσότερα πράγματα σε θέμα content. Απ' την άλλη, το χιλιοπαιγμένο και απλουστευμένο σύστημα μάχης, καθώς και η έλλειψη PvP και crafting, ίσως να μην τραβήξουν το ενδιαφέρον όσων από εσάς απαιτούν κάτι το ολοκληρωμένο.
Το Path of Exile δεν έχει ακόμη επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας, αλλά με βάση την εικόνα της beta στην οποία δεν συναντήσαμε κάποια bugs, το πιθανότερο είναι ότι θα το δούμε να λανσάρεται μέσα στη χρονιά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου