. Το Grid Legends το χειρίζεται πιο έξυπνα, με αυτές τις σκηνές να έχουν πιο ντοκιμαντερίστικο ύφος, οπότε βλέπετε υποτίθεται συνεντεύξεις τύπου, παρασκήνια κτλ, που περιέργως λειτουργούν με σχετική αληθοφάνεια, τουλάχιστον για το πρώτο τρίωρο από τις συνολικά οκτώ ώρες που κρατάει το story mode. Δυστυχώς στη συνέχεια το πράγμα αρχίζει και κουράζει, με πολλές γελοίες στιγμές που προκαλούν αμηχανία. Το σκηνικό γνωστό: είστε ένας πρωτοεμφανιζόμενος οδηγός που μία συγκυρία τον φέρνει να γίνει μέλος μίας ομάδας που ψάχνει για χρόνια την διάκριση, αλλά παραμένει συνεχώς στη κατώτερη βαθμίδα των πρωταθλημάτων. Η ιστορία έχει απ’ όλα, όπως ίντριγκες, αντιπαλότητες με μια άλλη κορυφαία ομάδα, ατυχήματα για τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας κτλ. Όλα είναι πολύ προβλέψιμα και δύσκολα δεν θα μπείτε στην διαδικασία να τα παρακάμψετε και να προχωρήσετε στον επόμενο αγώνα.
Συνολικά το story mode απαρτίζεται από 36 επεισόδια και σας βάζει να τρέξετε σε διαφορετικά είδη αγώνων με διαφορετικά οχήματα. Στην πραγματικότητα αποτελεί ένα πολύ καλό tutorial, αφενός επειδή βλέπτε όλους τους διαφορετικούς τύπους αγώνων, όπως time trial, elimination, αγώνες κατάταξης απέναντι σε 21 αντιπάλους, drift events κτλ, και αφετέρου επειδή η πρόκληση ακόμη και στο μεγαλύτερο επίπεδο δυσκολίας είναι μικρή, οπότε στην πραγματικότητα λειτουργεί σαν προπομπός για το career mode. Σε κάθε αγώνα που τρέχετε σας δίνεται ένας συγκεκριμένος στόχος, όπως πχ να τερματίσετε μέσα στις πρώτες τέσσερις θέσεις. Πάντως δεν υπάρχει καμία διαφοροποίηση στην ιστορία αν πλασαριστείτε σε καλύτερες θέσεις ή αν χάσετε κάποιον αγώνα, και απλά πρέπει να ξεκινήσετε πάλι από την αρχή το event μέχρι να πετύχετε τον στόχο σας και να συνεχίσετε την ιστορία.
Το career mode, αν και παλιομοδίτικο στην δομή, έχει περισσότερη ουσία, αφού συνολικά περιέχει 250 διαφορετικά events και η κατηγοριοποίηση γίνεται ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου. Αρχικά μπορείτε να παίξετε σε rookie events, τρέχοντας σε πιο εύκολες διαδρομές και σταδιακά ξεκλειδώνετε υψηλότερης δυσκολίας events για κάθε κατηγορία που εσείς επιλέγετε. Αν πχ δεν σας αρέσει να τρέχετε με ηλεκτροκίνητα αμάξια, μπορείτε να τα παρακάμψετε εντελώς και να επικεντρωθείτε σε αγώνες touring cars, drift, φορτηγά κτλ. Η ποικιλία ειδών αγώνων και τύπων οχήματων είναι αναμφίβολα από τα μεγαλύτερα προτερήματα του παιχνιδιού και ο βασικός λόγος που δεν βαριέστε όσο ασχολείστε με το career. Αντίθετα, η παραμετροποίηση των οχημάτων απογοητεύει, με λιγοστές επιλογές που θυμίζουν τίτλους προηγούμενης δεκαετίας, μην πω και εικοσαετίας. Μάλιστα, οι παραμετροποιήσεις που κάνετε στα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου μοιάζουν να μην επηρεάζουν καθόλου την συμπεριφορά του στους αγώνες, οπότε πραγματικά δεν έχει νόημα να πειραματιστείτε εδώ. Μάλιστα, σαν να μην έφτανε αυτό, το παιχνίδι απαιτεί να κάνετε συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων με το εκάστοτε όχημα για να μπορείτε να ξεκλειδώσετε τις επιλογές παραμετροποίησης.
Στα του gameplay, το Grid Legends κάνει πραγματικά ότι υπόσχεται. Απολαυστική οδήγηση που ναι μεν είναι arcade αλλά τιμωρεί αν βγείτε εκτός πίστας, εξαιρετική αίσθηση ταχύτητας, αλλά και σημαντική διαφοροποίηση ως προς την οδηγική συμπεριφορά ανάμεσα σε διαφορετικούς τύπους αμαξιών. Προσωπικά προτείνω να απενεργοποιήσετε όλες τις βοήθειες για να μπορέσετε πραγματικά να απολαύσετε οδήγηση και να μπορείτε να καταλάβετε τις διαφορές από όχημα σε όχημα ή ακόμη και διαφορές που υπάρχουν και σε ίδιου τύπου αυτοκίνητα. Ικανοποιητικό είναι και το μοντέλο συγκρούσεων (που αποτελεί και σήμα κατατεθέν της σειράς Grid), με ρεαλιστικές ζημιές που κάνουν τις τράκες πολύ διασκεδαστικές. Πέρα βέβαια από το οπτικό μέρος, οι ζημιές επηρεάζουν και μηχανικά το αυτοκίνητό σας, οπότε ένα πολύ δυνατό στουκάρισμα μπορεί πραγματικά να κάνει τόση ζημιά ώστε να αναγκαστείτε να εγκαταλείψετε τον αγώνα.
Η επιθετική και απρόβλεπτη αντίπαλοι που έχουμε συνηθίσει στα Grid υπάρχουν και εδώ και αποτελούν ένα ακόμη σημαντικό συστατικό της απολαυστικής αγωνιστικής δράσης. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι αντίπαλοί σας σας κλείνουν τον δρόμο, σας σπρώχνουν για να βγείτε εκτός πίστας ή κάνουν στραβοτιμονιές και βγαίνουν οι ίδιοι εκτός πίστας, θυμίζοντας αρκετά πραγματικούς παίκτες. Βέβαια συμβαίνουν και ευτράπελα αφού ξαφνικά μπορεί ο μπροστινός οδηγός να κάνει κάτι απρόβλεπτο και να σας παρασύρει κι εσάς να πέσετε πάνω του, αλλά κατ’ εμέ αυτό προσθέτει πόντους στον ρεαλισμό. Το σύστημα nemesis του Grid (2019) επιστρέφει και μάλιστα δεν έχει αντίκτυπο μόνο σε έναν αγώνα, αφού η αντιπαλότητα με τον οδηγό που χτυπήσατε βίαια ή του κολλήσατε για πολύ ώρα κρατάει για περισσότερους αγώνες. Προσωπικά δεν είδα τρομερή διαφορά στη συμπεριφορά των οδηγών που προκάλεσα, οπότε το όλο σύστημα μου φαντάζει περισσότερο ως διαφημιστικό τρικ για να αναδειχτεί η όντως καλή νοημοσύνη του παιχνιδιού και τίποτα περισσότερο.
Αντίθετα, δεν μπορούμε να πούμε εξίσου καλά λόγια για το μικρό σύνολο πιστών και οχημάτων του παιχνιδιού. Συνολικά υπάρχουν μόλις 128 αυτοκίνητα, με βαρβάτες ελλείψεις αφού πχ δεν υπάρχει ούτε ένα μοντέλο της Mercedes. Οι δε πίστες είναι μόλις 22, οι περισσότερες εκ των οποίων φανταστικές σε Βαρκελώνη, Παρίσι, Λονδίνο, Μόσχα κτλ, ενώ δεν λείπουν και κάποιες πραγματικές όπως οι Indianapolis, Suzuka κτλ. Πρέπει άμεσα να προστεθεί περισσότερο υλικό στο παιχνίδι, γιατί αναπόφευκτα καταλήγετε να τρέχετε στις ίδιες πίστες και με τα ίδια αυτοκίνητα, τόσο στο story mode, όσο και στο career, και υπάρχει μεγάλη ανακύκλωση που μπορεί να σας κουράσει. Όπως σε όλα τα σύγχρονα racers, έτσι και εδώ τρέχετε και νύχτα, αλλά και με καταρρακτώδη βροχή και χιόνια. Δυστυχώς ο καιρός δεν είναι δυναμικός, δεν αλλάζουν δηλαδή στον ίδιο αγώνα οι συνθήκες από βροχή σε ήλιο ή από μέρα σε νύχτα, γεγονός που με βάση τα σημερινά δεδομένα απογοητεύει. Παρόλα αυτά, η βροχή είναι άκρως ρεαλιστική, με τις σταγόνες να κατακλύζουν την οθόνη και να σας δυσκολεύουν όσο πρέπει στη διαδρομή.
Το multiplayer του παιχνιδιού αφήνει ανάμεικτες εντυπώσεις, καθώς λείπουν βαρβάτα mode που θα μπορούσαν να κρατήσουν το ενδιαφέρον. Στην πραγματικότητα οι επιλογές που έχετε είναι να τρέχετε σε απλούς αγώνες ενάντια σε άλλους παίκτες, να τρέχετε σε αυτοσχέδιες πίστες που έχουν φτιάξει άλλοι παίκτες ή να μπείτε στο παιχνίδι του φίλου σας παίρνοντας τον έλεγχο ενός εκ των αντιπάλων του. Επιπλέον, το παιχνίδι σας βάζει απευθείας σε αγώνα που ήδη έχει ξεκινήσει ή που ξεκινάει ακόμη κι αν δεν έχει βρεθεί ο απαιτούμενος αριθμός παικτών, οπότε τη θέση των πραγματικών παικτών παίρνουν bots. Αν και αυτό πολλούς μπορεί να τους εξυπηρετεί επειδή δεν θέλουν να περιμένουν, εμένα προσωπικά με εκνευρίζει. Τουλάχιστον το παιχνίδι υποστηρίζει cross-play, κάτι που πλέον πρέπει να είναι δεδομένα στα racers.
Οπτικά το Grid Legends έχει τις στιγμές του, όπως οι τρομερά ρεαλιστικές γυαλάδες που κάνει ο δρόμος όταν είναι βρεγμένος, τα καλοσχεδιασμένα οχήματα και οι όμορφες λεπτομέρειες στις αστικές πίστες όπως τα γνωστά αξιοθέατα κάθε πόλης (Πύργος του Άιφελ στο Παρίσι κτλ). Το παιχνίδι πάντως συνολικά θυμίζει περισσότερο τίτλο της προηγούμενης γενιάς, παρά της τωρινής. Μάλιστα άσχημη εντύπωση προκαλεί για άλλη μια φορά η έλλειψη λεπτομερειών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όταν χρησιμοποιείτε την in-gar κάμερα, αλλά και οι αρχικές λήψεις σε κάθε αγώνα όπου τα κτίρια πραγματικά φαίνονται ψεύτικα σαν σπιρτόκουτα. Οι ήχοι των κινητήρων των οχημάτων είναι απολαυστικά ρεαλιστικοί και σας εθίζουν να πατήσετε περισσότερο το γκάζι. Από την άλλη, τα μουσικά κομμάτια κατά την διάρκεια του αγώνα είναι αδιάφορα και υπέρ του δέοντως διακοσμητικά και σίγουρα θα προτιμήσετε να τα απενεργοποιήσετε εντελώς,
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου