ΜΕ ιαπωνική μυθολογία και το υπερφυσικό, το Ghostwire: Tokyo της Tango Gameworks


 Μέσα από τους μύθους και τις λαϊκές παραδόσεις προκύπτουν συχνά οι πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες. Βασισμένο στην ιαπωνική μυθολογία και το υπερφυσικό, το Ghostwire: Tokyo της Tango Gameworks (The Evil Within) έρχεται για να κάνει την έκπληξη με ένα συνδυασμό μοναχικής εξερεύνησης και γρήγορης μάχης, σε ένα Τόκιo βγαλμένο από τους χειρότερους εφιάλτες.

Η έναρξη του Ghostwire: Tokyo επικεντρώνεται σε μια υπερφυσική εισβολή πνευμάτων yokai (ιαπωνικοί δαίμονες που απλά αναφέρονται σαν visitors) που κατακλύζουν το Τόκιο και εξαφανίζουν εν ριπή οφθαλμού όλο τον πληθυσμό της πόλης. Ο πρωταγωνιστής Akito σώζεται τελευταία στιγμή από τον ΚΚ, ένα καλό πνεύμα με ιδιαίτερες δυνάμεις που, αφού τον κυριεύει με το “έτσι θέλω”, αναλαμβάνει τον ρόλο του μέντορα και καθοδηγητή του. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ένας μυστηριώδης μασκοφόρος άντρας και ο κύριος υπαίτιος της επιδρομής των πνευμάτων, απαγάγει την αδελφή του Akito για τους δικούς του σκοπούς. Έχοντας κοινό εχθρό και δανείζοντας ο ένας στον άλλο τη θνητή σάρκα και τις υπεράνθρωπες δυνάμεις, ο Akito και ο ΚΚ σχηματίζουν μια ανίερη και εύθραυστη συμμαχία με ξεχωριστές προσωπικές ατζέντες, που δοκιμάζεται κατά την διάρκεια της περιπέτειας. Παλεύοντας για την αδελφή του αλλά και για τους κατοίκους ολόκληρης της πόλης, ο Akito έρχεται αντιμέτωπος με όλες τις φρίκες που έχουν απελευθερωθεί στο Τόκιο, αναπτύσσει τις δυνάμεις και την αντίληψή του και συναντάει σκληρές αλήθειες και υπερφυσικά φαινόμενα βγαλμένα από τον ανθρώπινο πόνο και την μοναξιά των πνευμάτων.

Το Ghostwire: Tokyo είναι ένα καλογυαλισμένο action-adventure πρώτου προσώπου. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι αρκετά μεγάλος, προσφέρεται για εξερεύνηση και είναι χωρισμένος σε περιοχές οι οποίες όμως δεν είναι εξαρχής όλες προσβάσιμες. Κάθε περιοχή καλύπτεται από θανατηφόρα ομίχλη την οποία δεν μπορείτε να προσπεράσετε και διαλύεται μόνο αν εξορκίσετε τις πύλες tori. Στο παιχνίδι υπάρχουν διάσπαρτες τέτοιες πύλες και κάθε φορά που τις “καθαρίζετε” αποκαλύπτονται νέα στοιχεία στον χάρτη, δευτερεύουσες αποστολές και αντικείμενα συλλεκτικού περιεχομένου. Εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι οι χρόνοι φόρτωσης, τόσο από την οθόνη έναρξης, όσο και μέσα στο παιχνίδι ανάμεσα στις μετακινήσεις σας με fast travel που ξεκλειδώνετε στον χάρτη, είναι πολύ μικροί. Πρόκειται για πολύτιμο κέρδος χρόνου, καθώς το πλήθος των αποστολών που έχετε να φέρετε εις πέρας και των αντικειμένων προς συλλογή είναι μεγάλο. Πέρα από την κύρια ιστορία που αποτελείται από έξι κεφάλαια σχετικά μικρά σε διάρκεια, υπάρχουν δεκάδες δευτερεύουσες αποστολές και άπειρα αντικείμενα προς συλλογή για να γεμίσετε την ώρα σας. Πρέπει να συλλέξετε μεταξύ άλλων 240 χιλιάδες χαμένες ψυχές που αιωρούνται αβοήθητες στους δρόμους και στις ταράτσες του Τόκιο και είναι χωρισμένες συνήθως σε μικρές ομάδες των 100. Μπορείτε οπότε να φανταστείτε το ατελείωτο ψάξιμο που χρειάζεται αν θέλετε να ολοκληρώσετε πλήρως το παιχνίδι. Αξίζει αυτό το ανελέητο grinding ή μπορείτε να επικεντρωθείτε στα βασικά;

Ας σταθούμε λίγο παραπάνω σε αυτό γιατί, κατ' εμέ, το παιχνίδι καταφέρνει κάτι μοναδικό. Από την μία η πλήρης εκκαθάριση του χάρτη -η πλατίνα ουσιαστικά- είναι χρονοβόρα και βασίζεται στην βαριά επανάληψη των ίδιων δραστηριοτήτων, κάτι που μπορεί να σας αποθαρρύνει από το να αφοσιωθείτε στο 100% (κάτι που δεν είναι βέβαια κακό, ούτε αλλοιώνει το τέλος με κάποιο τρόπο. Από την άλλη, το παιχνίδι πετυχαίνει ίσως την καλύτερη και πιο αναλυτική απόδοση πληροφοριών και οδηγιών για το κάθε αντικείμενο, ακόμα και το πιο μικρό. Αυτό, σε συνδυασμό με την σφικτή και μαζεμένη δομή του κόσμου, τους γρήγορους χρόνους φορτώματος και τις πολλές αλλά μικρές περιοχές όπου αποτυπώνεται ξεκάθαρα το σύνολο των αποστολών και των συλλεκτικών που πρέπει να βρείτε, σας λύνει τα χέρια από μη εποικοδομητικό και επίπονο ψάξιμο και σας προκαλεί έναν περίεργο εθισμό να τα ανακαλύψετε όλα. Εκτός από οπτικά βοηθήματα, έχετε και τρομερή βοήθεια από τον ηχητικό τομέα, κάτι που αναλύεται λεπτομερώς παρακάτω. Άρα είναι ξεκάθαρα στο χέρι σας το ποσό χρόνο θα ξοδέψετε στο παιχνίδι. Το τονίζω αυτό γιατί αν επικεντρωθείτε μόνο στην κεντρική ιστορία η διάρκειά του (γύρω στις 15-20 ώρες) κρίνεται μικρή για τέτοιου επιπέδου παραγωγή και χάνετε πολλά από τα κρυφά ατού του τίτλου.

Στην διάθεσή σας έχετε μια μεγάλη γκάμα κινήσεων και αντικειμένων που αποκαλύπτονται και αναβαθμίζονται σταδιακά όσο προχωράτε. Πέρα από το βασικό σετ κινήσεων, η πιο σημαντική κίνηση που έχετε από την αρχή του παιχνιδιού είναι το spectral vision, η ικανότητα ουσιαστικά να σκανάρετε πνευματικά τον χώρο και να επισημαίνετε στον χάρτη όλα τα σημεία ενδιαφέροντος. H κίνηση αυτή χρησιμεύει πολύ και στην επικοινωνία σας με τα μοναδικά εν ζωή όντα που έχουν απομείνει στην πόλη (σκύλοι και γάτες), καθώς σας επιτρέπει να διαβάσετε τη σκέψη τους. Αν τα ταΐσετε σας, ανταμείβουν με meika (in-game χρήμε) με το οποίο αγοράζετε τροφή και εφόδια ή ακόμα καλύτερα σας καθοδηγούν σε κάποιο συλλεκτικό αντικείμενο. Πολύ σημαντική επίσης είναι και η δυνατότητα να ίπταστε μέσω δαιμόνων tengu, κάτι που αλλάζει άρδην το gameplay από ένα σημείο και έπειτα, καθώς υπάρχουν πολλά πράγματα προς εξερεύνηση όχι μόνο στο έδαφος αλλά στις ταράτσες και στα ρετιρέ του Τόκιο.

Το σύστημα εξέλιξης του χαρακτήρα βασίζεται σε μια έξυπνη ιδέα: με κάθε συλλογή ψυχών που παραδίδετε σε ειδικά διαμορφωμένους τηλεφωνικούς θαλάμους, ανταμείβεστε με εμπειρία. Αυτό σε συνδυασμό με την εμπειρία που αποκτάτε από την εξολόθρευση εχθρών αλλά και από την ολοκλήρωση απόστολων, μπορεί να σας οδηγήσει πολύ γρήγορα στην πλήρη αναβάθμιση του χαρακτήρα σας. Με κάθε level που κερδίζετε παίρνετε 10 skill πόντους τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε για να εξελίξετε επιμέρους χαρακτηριστικά που αφορούν την αποτελεσματικότητά σας στη μάχη, την βελτίωση της αλληλεπίδρασής σας με τον πνευματικό κόσμο και την αύξηση του inventory με διάφορα αντικείμενα που αφορούν την διατήρηση της υγείας σας ή εφόδια μάχης.

Οι μάχες του παιχνιδιού είναι χορταστικές, με συνεχή και γρήγορο ρυθμό. Υπάρχει ένταση και ταχύτητα, ενώ και η εναλλαγή στο οπλοστάσιό σας γίνεται απλά με μια κίνηση, ανάλογα με τον εχθρό και την απειλή που αντιμετωπίζετε. Τα κύρια όπλα σας στηρίζονται στις δυνάμεις της φύσης και μέσω του ΚΚ μπορείτε να τα “δαμάσετε” και να τα εξελίξετε με διαφόρους τρόπους. Μπορείτε με τα χέρια σας να ρίχνετε γρήγορες και θανατηφόρες ριπές άνεμου, να κάνετε επιθέσεις περιοχής με βάση το νερό και να πετάτε μπάλες φωτιάς. Η φωτιά αποτελεί το βαρύ πυροβολικό και ενδείκνυται για τους πιο δυνατούς εχθρούς, ενώ ο διαμοιρασμός των πυρομαχικών είναι και αυτός δίκαιος, πχ με λιγότερα πυρομαχικά για την φωτιά αλλά μεγάλο απόθεμα για τις λιγότερο δυνατές αλλά γρήγορες ριπές ανέμου.

Να σημειωθεί πως υπάρχουν εχθροί που μπορούν να σας διαχωρίσουν προσωρινά (να πετάξουν εκτός τον ΚΚ από το σώμα σας) με αποτέλεσμα να χάνετε τις δυνάμεις σας. Σε αυτή την περίπτωση, έχετε ένα υλικό οπλοστάσιο (συμπεριλαμβανομένου ενός αναβαθμίσιμου τόξου για πιο αθόρυβη αλλά εξίσου θανατηφόρα προσέγγιση) που σας επιτρέπει να υπερασπιστείτε τον ευάλωτο ανθρώπινο εαυτό σας, καθώς και μια συλλογή από φυλαχτά με διάφορες ιδιότητες ακινητοποίησης ή παραπλάνησης που τα πετάτε απευθείας στους εχθρούς. Μπορείτε επίσης να αμυνθείτε με μια πνευματική ασπίδα που αν ξεδιπλωθεί την κατάλληλη στιγμή αφήνει προσωρινά ευάλωτους και ζαλισμένους τους εχθρούς σε μια γρήγορη αντεπίθεση. Όταν χτυπήσετε αρκετά τους εχθρούς, αφήνουν ακάλυπτους για μικρό χρονικό διάστημα τους πυρήνες πνευματικής τους ενέργειας τους οποίους πρέπει να ξεριζώσετε από μέσα τους έτσι ώστε να απαλλαγείτε πλήρως από αυτούς.

Μαζί με το οπλοστάσιο έρχεται και ένας τεράστιος αριθμός χρήσιμων αντικειμένων που βρίσκετε, είτε ελεύθερα στο ανοιχτό κόσμο με την μορφή φαγητού ή αναψυκτικών, είτε μέσω αγοράς, κάποια εκ των οποίων σας δίνουν και προσωρινά μπόνους. Κάθε τροφή χρησιμεύει για να αναπληρώσει την υγεία σας μετά από την μάχη ή κατά την διάρκειά της και υπάρχει πραγματικά μεγάλη ποικιλία. Στο inventory προστίθεται σταδιακά και νέος ενδυματολογικός εξοπλισμός για να αλλάζετε εμφάνιση, ο οποίος όμως είναι καθαρά αισθητικού χαρακτήρα και δεν χρησιμεύει στις μάχες. Επίσης βρίσκετε και ειδικά αναβαθμίσιμα βραχιόλια με διάφορες ικανότητες που μπορείτε να αξιοποιήσετε, ανάλογα με το στιλ παιχνιδιού σας. Έτσι πχ υπάρχουν βραχιόλια που αυξάνουν άρδην τη ζημιά που κάνετε με την δύναμη του ανέμου ή που μειώνουν την ζημιά που δέχεστε κατά ένα μεγάλο ποσοστό. Καθώς μπορείτε να εξοπλιστείτε με τρία βραχιόλια ταυτόχρονα, η έξυπνη και σωστή χρήση τους βοηθάει τα μέγιστα στην πορεία σας προς την ολοκλήρωση του παιχνιδιού.

Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στους εχθρούς. Περίεργες δαιμονικές καλοντυμένες φιγούρες, επιβλητικές με τη σκοτεινή σοβαρότητα, σας τρομάζουν εξαρχής με την παρουσία και την απειλητικότητα που βγάζουν. Ένα από τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού είναι η δαιμονική παρέλαση που θα τύχει σίγουρα να πετύχετε. Σε ανύποπτο χρόνο, ένας στρατός από δαίμονες που παρελαύνουν στην πόλη εμφανίζεται μέσα σε μια τρομερή ομίχλη και υπό την συνοδεία γκονγκ και κουδουνιών και σας ρουφάει σε μια ειδική αρένα όπου πολεμάτε μέχρι τελικής πτώσης. Πολύ ωραίο και τρομακτικό θέαμα να το βλέπετε από μακριά. Δυστυχώς όμως οι εχθροί, παρά τον εξαιρετικό σχεδιασμό και την βαριά ατμόσφαιρα που δημιουργούν, τείνουν από ένα σημείο και μετά να γίνονται επαναλαμβανόμενοι, καθώς είναι λίγοι σχετικά στον αριθμό και με μικρό και προβλέψιμο ρεπερτόριο κινήσεων. Επιπλέον, όταν φτάσετε σε αρκετά καλό επίπεδο μοιράζοντας σωστά τις δυνάμεις και τα αντικείμενά σας, οι εχθροί δεν αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση (τουλάχιστον στο normal επίπεδο δυσκολίας), ακόμα και αν έρχονται κατά κύματα εναντίον σας. Τα δε boss είναι γελοιωδώς εύκολα. Ειδικά τα δύο τελευταία κεφάλαια του παιχνιδιού (από τα έξι συνολικά) είναι πολύ μικρά σε διάρκεια και επικεντρώνονται σε boss fights, αλλά η πρόκληση και η έμπνευση εδώ είναι μηδαμινή, μειώνοντας κάπως το ευχάριστο αίσθημα της ολοκλήρωσης. Είναι λες και οι δημιουργοί βιάστηκαν να τελειώσουν την ανάπτυξη του παιχνιδιού, καθώς το τελευταίο μέρος του δεν έχει καμία σχέση με το υπόλοιπο.

Το παιχνίδι προσφέρει πολλές επιλογές στην διαμόρφωση της συνολικής οπτικής εμπειρίας, ανάλογα με τα προσωπικά γούστα του καθενός. Πέρα από τα κλασικά mode quality και performance, υπάρχουν και άλλες τέσσερις επιλογές. Από εκεί και πέρα, το Τόκιο είναι πανέμορφο, με την παντελή έλλειψη ανθρώπων και την περιπλάνηση σε μια άδεια πόλη που έσφυζε κάποτε από ζωή να μεταδίδουν ένα βαρύ αίσθημα μοναξιάς και φόβου. Παρατημένα αμάξια στους δρόμους, άδεια πολυκαταστήματα ακόμα ανοιχτά, υπόγεια σκοτεινά γκαράζ, ακόμα και το αχανές κέντρο της πόλης με τα τεράστια videowall που παίζουν διαφημιστικά, όλα αποδίδουν πιστά την μακαβριότητα των γεγονότων και σας την μεταφέρουν όσο καλύτερα γίνεται. Όσο αφορά τον ηχητικό τομέα, πρέπει να επισημανθεί η ιδιαίτερη χρησιμότητά του στο παιχνίδι. Πέρα από την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στην μουσική, στους διαλόγους και στις ερμηνείες, η ηχητική λειτουργία του spectral vision για την ανακάλυψη είτε αντικειμένων είτε εχθρών είναι άψογη. Κάθε φορά που χρησιμοποιείτε το spectral vision και βρίσκεται κάτι κοντά, ακούγεται αμυδρά ένας διαφορετικός ήχος ανάλογα με το συλλεκτικό που βρίσκεται στην ακτίνα δράσης σας και το πόσο κοντά είστε σε αυτό. Αν πχ ψάχνετε ένα κειμήλιο, όσο το πλησιάζετε ακούγεται ένα μοναδικό ηχητικό προειδοποιητικό που αφορά καθαρά το συγκεκριμένο είδος αντικειμένων, οπότε μαθαίνετε να ξεχωρίζετε και τα διαφορετικά ηχητικά σήματα που αφορούν όλα τα σημεία συλλεκτικού και μη ενδιαφέροντος

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου