Elden Ring review -μία νέα κατηγορία action-RPG


 
Όλα ξεκίνησαν με το Demon's Souls. Με εκείνο το παιχνίδι η FromSoftware και ο Hidetaka Miyazaki άρχισαν να δημιουργούν μία νέα κατηγορία action-RPG, που έμελλε να γίνει γνωστή ως “souls-like” και είναι περιβόητη για την υψηλή δυσκολία της. Κατόπιν, ακολούθησε η θρυλική τριλογία Dark Souls, που εδραίωσε τους βασικούς μηχανισμούς των παιχνιδιών Souls και στην συνέχεια ήρθαν το αριστουργηματικό Bloodborne και το ιδιαίτερο Sekiro, που πειραματίστηκαν και εξέλιξαν ακόμα περισσότερο τόσο το gameplay όσο και το storytelling. Το Elden Ring αποτελεί το επόμενο βήμα, με τη FromSoftware για άλλη μία φορά να αποδεικνύει πως παραμένει αδιαμφισβήτητη βασίλισσα του είδους παιχνιδιών που η ίδια δημιούργησε. Ουσιαστικά πρόκειται για έναν συνδυασμό των καλύτερων στοιχείων όλων των προηγούμενων τίτλων της From, μέσα σε έναν τεράστιο ανοιχτό κόσμο και μάλλον είναι το magnum opus του Miyazaki. Ας δούμε λοιπόν τί ακριβώς συμβαίνει στο Elden Ring.

Η βασική μυθολογία του Elden Ring είναι γραμμένη από τον George R.R. Martin, συγγραφέα της σειράς βιβλίων A Song of Ice and Fire/Game Of Thrones. Τα γεγονότα του παιχνιδιού διαδραματίζονται στα Lands Between. Η ύψιστη θεότητα, το Greater Will, δημιούργησε το Elden Ring, το οποίο είναι η πηγή δύναμης του κολοσσιαίου δέντρου Eldtree, που βρίσκεται στο κέντρο των Lands Between. Εκεί λοιπόν, κυβερνούσε η θεά Βασίλισσα Marika, μαζί με τους ημίθεους απογόνους της, μέχρι που ξαφνικά, κάποια μέρα, πολλά από τα παιδιά της δολοφονήθηκαν, μεταξύ των οποίων και ο αγαπημένος της γιος, ο Godwyn The Golden. Οι συνέπειες ήταν δραματικές: το Elden Ring έσπασε σε κομμάτια, σπάζοντας μαζί του και τον κόσμο, ενώ η Marika εξαφανίστηκε. Στον απόηχο αυτού του συμβάντος, τα θραύσματα του Elden Ring διεκδικήθηκαν από τους εναπομείναντες ημίθεους που επιβίωσαν και εξαιτίας της απληστίας και της δίψας τους για δύναμη, ξεκίνησε το λεγόμενο Shattering, ένας πόλεμος μεταξύ τους, που έκανε τα πράγματα ακόμα χειρότερα για τον κόσμο. Τότε λοιπόν, το Greater Will, κάλεσε πίσω τους Tarnished, οι οποίοι είχαν παλιότερα εξοριστεί από τα Lands Between, με σκοπό να βρεθεί ένας από αυτούς που θα αντιμετωπίσει τους ημίθεους, θα ενώσει πάλι το Elden Ring και θα γίνει ο νέος Elden Lord.

Το lore των παιχνιδιών “soulsborne” (υποθέτω πλέον πρέπει να τα λέμε “eldensoulsborne”;) πάντα ήταν βαθύ, αλλά κρυπτικό. Απαιτεί από τον παίκτη να προσέξει το περιβάλλον γύρω του, τις περιγραφές των αντικειμένων, τους διαλόγους με τους AI χαρακτήρες και γενικότερα, να σκεφτεί, ώστε να κάνει τις συνδέσεις και να ανακαλύψει τί πραγματικά συμβαίνει. Ευτυχώς ή δυστυχώς, αυτό άλλαξε ελαφρώς μετά το Sekiro και εδώ ισχύει το ίδιο. Δεν θα δυσκολευτείτε να καταλάβετε τί γίνεται με την κεντρική ιστορία, αλλά και πάλι, αν θέλετε να μάθετε περισσότερα για τον κόσμο, τους χαρακτήρες και την συνολική πλοκή, πρέπει να είστε παρατηρητικός. Ή απλά να τσεκάρετε lore videos στο YouTube, όπως όλος ο κόσμος που προσπαθεί να έχει και ζωή.

Όσον αφορά το gameplay, ας ξεκινήσουμε με το πιο βασικό: το Elden Ring είναι open-world, κάτι που σημαίνει πως, αφού φτιάξετε τον χαρακτήρα σας και διαλέξετε το αρχικό σας build, βρίσκεστε σε έναν τεράστιο κόσμο προς εξερεύνηση. Προσέξετε, όταν λέω τεράστιο, το εννοώ. Όταν νομίζετε πως έχετε εξερευνήσει για τα καλά, πιθανότατα υπάρχει άλλο τόσο να ψάξετε. Το παιχνίδι έχει τον ατελείωτο και αν είστε και completionist, πάτε για τουλάχιστον 100 ώρες στο πρώτο σας playthrough, λαμβάνοντας υπόψιν το μέγεθος των Lands Between και την δυσκολία (συν πολλαπλά τέλη ανάλογα με τις επιλογες και τα quest που έχετε κάνει για διάφορους AI χαρακτήρες, new game plus, multiplayer κτλ). Επιπλέον, είναι δύσκολο. Ίσως το πιο δύσκολο soulsborne. Μπορεί όχι πάντα και παντού, αλλά όταν βρεθείτε σε κάποια dungeons ή αντιμέτωπος με κάποια boss, για να το θέσω απερίφραστα, σας δίνει τα άντερα στα χέρια, σας ποδοπατάει, βάζει φωτιά στο πτώμα σας και μετά κατουράει για να την σβήσει. Αν σας ακούγεται βάρβαρο, είναι επειδή όντως έτσι έχουν τα πράγματα. Το παιχνίδι δεν συγχωρεί εύκολα. Έχει ειπωθεί πολλές φορές ότι τα παιχνίδια τύπου Souls είναι “δύσκολα άλλα δίκαια”. Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω: μερικές φορές δεν είναι δίκαιο. Ειδικά όταν έχετε εχθρούς που μπορούν και σας χτυπάνε όσο μακριά τους και να είστε, όσες αποφυγές και να κάνετε.

Γιατί τα λέω όλα αυτά; Θέλω να σας αποτρέψω από το να παίξετε το παιχνίδι; Όχι. Απλά, το Elden Ring, όπως και τα άλλα της From, δεν είναι για όλους. Δεν το λέω υποτιμητικά αυτό, το λέω με ειλικρίνεια, καθώς αποτελεί έναν πολύ απαιτητικό τίτλο, και σε προσπάθεια και σε χρόνο. Πολύς κόσμος είδε το hype και θέλει να δοκιμάσει τίτλο Souls για πρώτη φορά. Αν αυτό ισχύει για σας, δεν σας αδικώ, αλλά καλό είναι να ξέρετε πως δεν πρόκειται για το κλασικό open-world action-RPG που έχετε συνηθίσει. Η συμβουλή μου είναι η εξής: μην ντραπείτε να δείτε οδηγούς στρατηγικής, βίντεο που εξηγούν τακτικές, το πώς λειτουργούν τα όπλα και η μαγεία και γενικά ό,τι χρειαστεί για να σας βοηθήσει στην εξερεύνηση αυτού του αχανούς κόσμου. Το παιχνίδι έχει τόσα πολλά πράγματα προς ανακάλυψη και τόσα πολλά μυστικά, που είμαι σίγουρος πως δεν θα βρεθούν όλα μέχρι να περάσουν χρόνια. Αν μάλιστα παίξετε σωστά τα χαρτιά σας και χτίσετε σωστά τον χαρακτήρα σας, ίσως και να καταλήξετε να είστε overpowered για ένα μεγάλο μέρος του παιχνιδιού. Το επαναλαμβάνω: τσεκάρετε βοήθειες και θα με θυμηθείτε.

Δεν είναι πως δεν έχετε εκτεταμένο οπλοστάσιο στην διάθεση σας. Καταρχάς, μπορείτε πλέον να κάνετε άλματα με τον χαρακτήρα σας που σας βοηθούν και στην μάχη και στην εξερεύνηση. Το ίδιο ισχύει για το πιστό σας άλογο, τον Torrent, ο οποίος σας βοηθά να κινείστε πιο γρήγορα και διαθέτει και διπλό άλμα (αν και έχει μία τάση να βουτάει στο κενό, αν δεν προσέχετε). Μπορείτε να τον καλείτε οποιαδήποτε στιγμή, εκτός από συγκεκριμένες περιοχές ή dungeons. Επίσης, μπορείτε να μπαίνετε σε stealth όταν απαιτείται πιο ήσυχη προσέγγιση, να κάνετε craft διάφορα consumables, για τα οποία πρέπει να μαζεύετε υλικά που βρίσκετε στον κόσμο ή ως drops από εχθρούς. Φροντίστε επίσης να ψάξετε και να βρείτε τα διάφορα talisman που υπάρχουν στο παιχνίδι, τα οποία λειτουργούν σαν τα δαχτυλίδια στα παλιότερα Souls. Όταν τα φοράτε, σας δίνουν διάφορα χρήσιμα buffs, τα οποία σας βοηθάνε να επιβιώσετε. A, φροντίστε να βρείτε τα διάφορα spirits που υπάρχουν, τα οποία μπορείτε να καλέσετε (αν και όχι πάντα ή παντού) για να σας βοηθήσουν στις μάχες.

Βέβαια, από την άλλη, όπως είπαμε, πρόκειται για ανοιχτό κόσμο. Μπορείτε να περιπλανηθείτε, να εξερευνήσετε και να ξοδέψετε τα runes που έχετε μαζέψει, για να αυξήσετε το level στα διάφορα lost graces και μετά να επιστρέψετε στην περιοχή ή το boss που σας κατέστρεψε, για να πάρετε την εκδίκηση που σας αξίζει. Τα lost graces είναι τα bonfires του παιχνιδιού, στα οποία μπορείτε επίσης να κάνετε πολλά άλλα πράγματα, όπως να κάνετε τον χρόνο να κυλήσει γρήγορα και να αλλάξετε σε πρωί, μεσημέρι ή βράδυ, να κάνετε equip τα great runes που παίρνετε από τα κύρια boss, να κάνετε equip τα διάφορα ashes of war που είναι ειδικές κινήσεις ή ιδιότητες που μπορούν να περαστούν σε διάφορα όπλα που έχετε. Να σημειωθεί επίσης πως μπορείτε να κάνετε αναβαθμίσεις στα όπλα, τα spirits, τα ashes of war κτλ. Ένα άλλο νέο στοιχείο είναι το jar of wondrous physick, το οποίο, εφόσον το βρείτε, σας επιτρέπει να χρησιμοποιείτε διάφορα tears που βρίσκετε είτε εξερευνώντας, είτε ως drop από εχθρούς. Αυτά τα tears δίνουν buffs στον χαρακτήρα σας και μπορείτε να συνδυάσετε δύο από αυτά μέσα στο jar σε κάθε lost grace και να το ενεργοποιήσετε όποτε θέλετε. Το καλό είναι πως αυτό ανανεώνεται κάθε φορά που κάνετε rest. Κάτι άλλο που βοηθάει είναι πως ευτυχώς μόλις βρείτε ένα lost grace, μπορείτε να επιστρέψετε σε αυτό με fast travel. Ακόμα, πλέον δεν χρειάζεται να κάνετε όλο τον δρόμο πίσω στα boss fights, καθώς κοντά στα περισσότερα boss υπάρχουν αγαλματίδια της Marika. Όταν πεθάνετε, το παιχνίδι σας επιτρέπει να διαλέξετε αν θέλετε να επιστρέψετε στο αγαλματίδιο ή στο τελευταίο lost grace που ξεκουραστήκατε.

Ένα άλλο νέο στοιχείο είναι ο χάρτης. Τον αποκαλύπτετε σταδιακά, καθώς πρέπει να βρείτε κάποιες στήλες, όπου υπάρχει το μέρος του χάρτη της περιοχής στην οποία βρίσκεστε. Καθώς χάνεστε με τις ώρες (υπάρχουν περιοχές που είναι τόσο μεγάλες και δαιδαλώδεις, που ίσως κάποιος έπρεπε να πει στους δημιουργούς να σταματήσουν) για να βρείτε τα διάφορα όπλα, spells, αντικείμενα, ΑΙ χαρακτήρες με side-quest, boss κτλ, αυτός ο χάρτης γίνεται ο καλύτερός σας φίλος. Τώρα, ο κόσμος του Elden Ring, λειτουργεί ως εξής: Υπάρχουν τα legacy dungeons, τα οποία είναι τεράστια επίπεδα που συνήθως ανήκουν στους ημίθεους που είναι τα βασικά boss, τα απλά dungeons, όπως κατακόμβες, οχυρά, κάστρα κτλ που βρίσκονται παντού και θυμίζουν αρκετά τα chalice dungeons του Bloodborne. Μετά, ακολουθούν διάφορα σημεία ενδιαφέροντος, όπως ναοί, ορυχεία, χωριά, σπίτια, καλύβες, τηλεμεταφορείς που σας μεταφέρουν σε άλλα σημεία του χάρτη κτλ. Να είστε σίγουρος πως όπου και να βρίσκεστε, πάντα βλέπετε κάποιο σημείο ενδιαφέροντος που σας κάνει να θέλετε να πάτε να δείτε τί είναι. Επίσης, οφείλω να επαινέσω το ότι το παιχνίδι μεταφέρει το εκπληκτικό level design και το πώς συνδέονται οι περιοχές μεταξύ τους σε ανοιχτό κόσμο και αυτό φαίνεται ειδικά στα legacy dungeons. Προφανώς, υπάρχουν σχεδόν παντού εχθροί/boss, κάποιοι εκ των οποίων εμφανίζονται μόνο συγκεκριμένες ώρες, πχ το βράδυ. Στον ανοιχτό κόσμο, πολλές φορές βοηθάει πολύ να πολεμάτε όντας στο άλογο, ειδικά σε μάχες ένας-προς-έναν και κάποιες φορές είναι πρακτικά απαιτούμενο για να την βγάλετε καθαρή. Βέβαια το άλογο δεν ελέγχεται πάντα καλά και επίσης έχω παρατηρήσει πως μερικές φορές το target lock χάνει την μπάλα, ειδικά όταν υπάρχουν πολλοί εχθροί.

Οι μάχες έχουν πολύ ωραία αίσθηση και είναι όπως πάντα έντονες (ειδικά όταν πολεμάτε για να επιβιώσετε). Έχετε ένα σωρό επιλογές για το πώς θα προσεγγίσετε μια μάχη, ανάλογα πάντα και με το build και τον εξοπλισμό σας. Θα πω πάντως πως για πρώτη φορά σε παιχνίδι της From έφτιαξα χαρακτήρα που χρησιμοποιεί και μαγεία εκτός από melee combat, καθώς στο PvE βοηθάει πολύ. Με άλλα λόγια, επενδύστε μερικά levels στο intelligence και δεν θα χάσετε. Κάτι που πρέπει να θυμάστε: υπάρχει ένας κρυφός μετρητής για κάθε χαρακτήρα, ο οποίος γεμίζει μετά από κάθε δυνατή επίθεση ή χτύπημα που προέρχεται από άλμα. Όταν γεμίσει, τότε ο χαρακτήρας ζαλίζεται για λίγο και μένει ανοιχτός σε κάποια επόμενη επίθεση ή κάποιο βάναυσο critical hit. Αυτό ισχύει τόσο για εσάς, όσο και για τους εχθρούς, έφιππους και μη. Ουσιαστικά, πρόκειται για το σύστημα posture που υπάρχει στο Sekiro. Όμως ας μου επιτραπεί να σημειώσω και ένα προσωπικό παράπονο: Σε αρκετούς εχθρούς και ειδικά στα boss, έχει αρχίσει και κουράζει η όλη νοοτροπία του τύπου “οι εχθροί έχουν τεράστιο βεληνεκές στις επιθέσεις τους και κάνουν tracking τον χαρακτήρα σας μέχρι σχεδόν το τελευταίο frame του animation τους”. Υπάρχουν εχθροί που κυριολεκτικά μπορούν να σας χτυπήσουν από την άλλη μεριά μιας τεράστιας πίστας, κάτι που παρά τις ένα σωρό νέες προσθήκες στο πώς παίζετε, μερικές φορές ίσως σας κάνει να νιώθετε σα να παίζετε το πρώτο Dark Souls. Γενικά, αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι πως όσο ψηλό και να είναι το level και τα stats σας, πάντα υπάρχουν εχθροί που μπορούν να σας ρίξουν με ένα-δύο, άντε τρία χτυπήματα.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου