Horizon Forbidden West review με κορυφαία γραφικά

 


Τα τελευταία χρόνια η Guerrilla Games αποτελεί ένα από τα κορυφαία στούντιο της Sony, έχοντας δημιουργήσει το Horizon, το νέο μεγάλο αποκλειστικό όνομα του PlayStation, και τη Decima engine, εκ των κορυφαίων μηχανών γραφικών αυτή τη στιγμή. Με το Horizon Forbidden West, η Guerrilla καλείται να ξεπεράσει τα στάνταρ που η ίδια έθεσε με το πρώτο παιχνίδι και να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που φέρνει η νέα γενιά με το PS5. Τα καταφέρνει; Με περίσσια ευκολία και ευχαρίστηση σας δηλώνω κατηγορηματικά ναι.

Η ιστορία του Forbidden West διαδραματίζεται έξι μήνες μετά τον απόηχο της μάχης της Meridian, όπου οι δυνάμεις των Carja, με ηγέτιδα την Aloy, κατατρόπωσαν τις μηχανικές στρατιές της ΑΙ, Hades. Η Aloy πλέον χαίρει της εμπιστοσύνης των ελεύθερων ανθρώπων της Ανατολής όντας σωτήρας του Sundom. Το παιχνίδι ξεκινάει με την Aloy να ψάχνει απεγνωσμένα ένα backup της τεχνητής νοημοσύνης Gaia, προκειμένου να θέσει σε λειτουργία την σταδιακή ανοικοδόμηση του γήινου οικοσυστήματος. Όλα αλλάζουν όμως μετά την εκπομπή ενός μυστηριώδους σήματος που προέρχεται από τα βάθη της απαγορευμένης Δύσης. Ταυτόχρονα, η νεαρή τοξοβόλος των Nora ενημερώνεται για την εξάπλωση του Red Blight, μιας γεωλογικής μόλυνσης που καταστρέφει την χλωρίδα και την πανίδα στην ευρύτερη δυτική ζώνη. Η Aloy φυσικά δεν χάνει χρόνο και ταξιδεύει άμεσα στην αφιλόξενη περιοχή της Δύσης για να βρει απαντήσεις.

Όπως μπορείτε να καταλάβετε, δεν θα προβώ σε περαιτέρω λεπτομέρειες γύρω από το σενάριο γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος να σας το “χαλάσω” και πιστέψτε με, δεν το θέλετε! Η ψηφιακή πένα του John Gonzalez (Fallout) αποδεικνύεται πιο “κοφτερή” από ποτέ! Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Συγκριτικά με το HZD όπου η ροή της αφήγησης πλάτιαζε μέχρι τα μέσα, στο HFW οι εξελίξεις τρέχουν με δαιμονιώδεις ρυθμούς. Εκεί που ενδεχομένως νομίζετε ότι όλα τα ερωτήματα γύρω από τον πολιτισμό των Old Ones έχουν απαντηθεί, στο HFW διαπιστώνετε ότι πρακτικά δεν ξέρετε τίποτα. Πέραν του lore των Old Ones λοιπόν, έρχεστε αντιμέτωπος και με τον ανθρώπινο φυλετικό παράγοντα που κατοικοεδρεύει στην απαγορευμένη Δύση. Πρώτοι στην σειρά βρίσκονται οι Tenakth, πολεμοχαρείς πολεμιστές που σχεδιαστικά παραπέμπουν σε Αζτέκους, οι οποίοι ταλανίζονται από μια ιδιότυπη βεντέτα ανάμεσα στις τάξεις τους. Ακολούθως, συναντάτε τους Utaru, έναν φιλήσυχο και φιλειρηνικό λαό που δοξάζει τις ρομποτικές μηχανές σαν θεότητες επί γης. Μετέπειτα, υπάρχουν οι Quen, ατρόμητοι θαλασσοπόροι και εξερευνητές που πασχίζουν να αντλήσουν την γνώση των Old Ones. Τέλος, υπάρχει μια ακόμη φατρία στο παιχνίδι για την οποία δεν θα αποκαλύψω το παραμικρό.

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό γνώρισμα του σεναρίου είναι η πληθώρα των προσωπικοτήτων που σκιαγραφεί ο τίτλος. Δε μπορώ να θυμηθώ πολλά open-world/RPG παιχνίδια με τέτοια έμφαση στην γραφή των χαρακτήρων. Από τον μόνιμα “ομιχλώδη” Sylens, τον πιστό συνοδοιπόρο Varl και τον τραμπούκο Erend, μέχρι την χαριτωμένη Alva, τον πιστό στρατιώτη Kotallo, την εξτρεμίστρια Regalla, τον φύλαρχο Hekkaro κτλ. Φυσικά σας ανέφερα ενδεικτικά ορισμένους από τους βασικούς χαρακτήρες. Υπάρχουν κυριολεκτικά δεκάδες ακόμη! Επίσης, προσέξατε ότι δεν αναφέρομαι πουθενά (και ούτε πρόκειται) στους κύριους κακούς; Άλλο πολιτισμικό σοκ θα πάθετε με αυτούς! Προσθέστε λοιπόν και αυτούς στην εξίσωση! Πάντως για να μην σας αφήσω εντελώς με την απορία, σύντομα αντιλαμβάνεστε ότι τα εχθρικά μέτωπα που ξεδιπλώνονται μπροστά σας, είναι περισσότερα από όσα φαντάζεστε.

Ξέχωρα του σεναριακού ζητήματος, θέλω να επικεντρωθώ εκ νέου στην μοναδικότητα της σύλληψης που φέρει ο τίτλος. Εξακολουθώ να πιστεύω ακράδαντα ότι πρόκειται για μια μοναδική ιδέα στο σύνολό της. Η παρουσίαση ενός μετα-αποκαλυπτικού κόσμου στον οποίο συνυπάρχουν διαφορετικές κοινωνικές ομάδες ανθρώπων, με (κακά τα ψέματα) ιθαγενικά ένστικτα και με άρχουσα τάξη φονικές ρομποτικές μηχανές, αναδεικνύει σε υπερθετικό βαθμό το μεγαλείο της sci-fi και tribal ταυτότητας του παιχνιδιού. Άλλωστε πρόκειται για μια ρημαγμένη κοινωνία ανθρώπων που αναπαράγει ειδωλολατρικές δοξασίες, δεισιδαιμονίες, πρωτογονικά ήθη και έθιμα, παραδομένη σε έναν εκσυγχρονισμένο και άκρως αναπτυγμένο εχθρό. Πάραυτα, αν απομονώσουμε τις τοπογραφικές και λαογραφικές δομές, αξίζει να σταθούμε λιγάκι και στο πάντα επίκαιρο θέμα που θίγει το παιχνίδι: την επιρροή της τεχνητής νοημοσύνης στον ανθρωπότητα. Θυμίζοντας αλληγορικά την ιστορία του τέρατος του Φρανκενστάιν όπου ένας θνητός μέσω της επιστήμης, επινόησε ένα ανώτερο ον για να έρθει ένα βήμα πιο κοντά στην αθανασία, καταλήγοντας βέβαια σε ένα αποτυχημένο πείραμα, το Horizon με τη σειρά του καταπιάνεται με την σύσταση πολλαπλών ΑΙ πάνω στις οποίες ανατίθεται η επανίδρυση ενός ενιαίου φυσικού οικοσυστήματος. Το κεντρικό νόημα που απορρέει προειδοποιεί ότι η χορήγηση εξουσιών σε μια τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ριψοκίνδυνο εγχείρημα για να αφεθεί στην τύχη του, κάτι που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.

Το world building του HFW συνεχίζει από εκεί που το άφησε ο προκάτοχός του. Έχουμε να κάνουμε ξανά με έναν πελώριο σε έκταση και κλίμακα χάρτη όπου η άγρια ομορφιά και η πυκνή βλάστηση κυριαρχούν ολότελα. Ταξιδεύετε σε χιονισμένες βουνοκορφές, τροπικές ζούγκλες, γραφικούς καταρράκτες, καταπράσινα δάση, αχανείς ερημικές εκτάσεις, αμμώδεις παραλίες κτλ. Περιπλανώμενος στον οργανικό κόσμο του HFW όπου τα πανέμορφα φυσικά τοπία διαδέχονται το ένα μετά το άλλο, ταυτόχρονα συναντάτε κουφάρια οχημάτων μιας άλλης ξεχασμένης εποχής που βρίσκονται διάσπαρτα στο περιβάλλον και πελώρια κτίσματα των Old Ones που στέκουν αγέρωχα αλλά εγκαταλελειμμένα με το πέρας των αιώνων. Οργώνοντας με το mount σας μια άγονη και αχανή ερημική έκταση που περιστοιχίζεται από ξηρασία, αμμόλοφους, βράχια, ανακαλύπτετε τα ερείπια μιας μεγαλούπολης θαμμένη στο χώμα. Καλά μαντέψατε! Αφού προηγουμένως διασχίσατε την έρημο Νεβάδα, καλωσορίσατε τώρα στο Λας Βέγκας! Καθώς εξερευνάτε μια δυτική τροπική ζούγκλα, ξαφνικά ξεπροβάλλουν από το παλκοσένικο θεόρατοι ουρανοξύστες, λεωφορειόδρομοι, πεζογέφυρες, ενώ στον ορίζοντα αχνοφαίνεται ο ωκεανός. Αυτομάτως, συνειδητοποιείτε ότι φτάσατε στο Σαν Φρανσίσκο. Σοκ, δέος, ρίγος! Σε έναν τέτοιο κολοσσιαίο χάρτη κινείστε με διάφορους τρόπους: πεζός, χρησιμοποιώντας fast travel σταθμούς, σκαρφαλώνοντας μέσω platforming, αλλά και με mounts (ρομποτικούς τράγους, βελοσιράπτορες, αγριόχοιρους και... πτεροδάκτυλους), αφού νωρίτερα χακάρετε (override) κάποια εξ αυτών. Ένας ακόμη “game changer” παράγοντας που ενισχύει την περιπλάνηση είναι το υδάτινο στοιχείο, καθώς η Aloy δύναται πλέον να εξερευνήσει τον βυθό με χρήση ενός αναπνευστήρα.

Το περιεχόμενο του παιχνιδιού έχει εμφανέστατα εμπλουτιστεί σημαντικά σε σύγκριση με το πρώτο Horizon. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η Guerrilla αφιέρωσε χρόνο και ενέργεια στον συγκεκριμένο τομέα. Αξίζει να σημειώσω ότι ο χάρτης είναι γεμάτος μυστηριώδεις τοποθεσίες που απεικονίζονται με το σύμβολο του ερωτηματικού, προϊδεάζοντας σας για πλειάδα δραστηριοτήτων όπως hunting grounds στα οποία τεστάρετε τις κυνηγητικές δεξιότητές σας, καταφύγια για να ξαποστάσετε και να ρίξετε μια ματιά στην τρέχουσα κατάσταση του εξοπλισμού μέσω του workbench για πιθανές αναβαθμίσεις, εστίες φωτιάς για να αποθηκεύσετε την πρόοδό σας, συγκομιδή διαφορετικών collectables και κάποια ακόμη που αναφέρονται παρακάτω. Πέραν της κύριας ιστορίας, αναλαμβάνετε υπό-αποστολές από quest givers που εντοπίζετε σε απομονωμένες ανθρώπινες κοινότητες, βάσεις και οχυρά. Το ευτύχημα είναι ότι πολλές από τις δευτερεύουσες αποστολές είναι αξιομνημόνευτες και κινηματογραφικές, με εντυπωσιακά cutscenes, αυτόνομη πλοκή, plot twists, ανατροπές κτλ. Το σύστημα διαλόγων πάντως λειτουργεί τελείως συμπληρωματικά, όπως ακριβώς στο HZD. Ουσιαστικά, οι ερωτήσεις και οι απαντήσεις δεν επηρεάζουν, ούτε καθορίζουν την εξέλιξη του σεναρίου ή τις σχέσεις σας με τους χαρακτήρες. Μεταξύ άλλων, στα ανθρώπινα social hubs που ανέφερα νωρίτερα, μπορείτε να τσεκάρετε τις πραμάτειες των εμπόρων για πιθανές αγορές προμηθειών, όπλων, στολών, να γευθείτε τοπικές λιχουδιές από τον τοπικό μάγειρα που σας επιβραβεύουν με διάφορα buffs κτλ.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου