Aliens Fireteam Elite review για ώρες παιχνιδιού

 


Τα παιχνίδια που είναι βασισμένα στην κλασική σειρά ταινιών επιστημονικής φαντασίας Alien έχουν δει καλές αλλά και κακές μέρες (Alien: Isolation και Aliens: Colonial Marines αντίστοιχα). Εξαιτίας των ανάμεικτων συναισθημάτων που έχουν προκαλέσει μέσα στα χρόνια, είναι αναμενόμενο να είμαστε λίγο επιφυλακτικοί με κάθε νέα κυκλοφορία που φέρει το όνομα Alien. To Aliens: Fireteam Elite είναι ένα συνεργατικό shooter τρίτου προσώπου, που μπορεί να μην “ταράζει τα νερά”, όμως προσφέρει αρκετές ώρες ευχάριστης ενασχόλησης για τους λάτρεις των ταινιών.

23 χρόνια μετά τα γεγονότα της αρχικής τριλογίας Alien, αναλαμβάνετε το ρόλο ενός διαστημικού πεζοναύτη στο UAS Endeavor, παίρνοντας μέρος στην μάχη ενάντια στα φρικιαστικά xenomorphs (γνωστά και ως aliens). Η υπόθεση είναι λίγο-πολύ αδιάφορη, όχι μόνο επειδή είναι η γνωστή “βρείτε την εξωγήινη απειλή και εξολοθρεύστε τη”, αλλά και λόγω του τρόπου με τον οποίο παρουσιάζεται. Ένας μικρός αριθμός από ΑΙ χαρακτήρες προσφέρονται για κουβέντα, όμως σύντομα αντιλαμβάνεστε πως δίνουν μόνο μια μικρή ψευδαίσθηση “βάθους” στο σενάριο, χωρίς οι διάλογοι να κρατούν το ενδιαφέρον. Σύντομοι διάλογοι -άνευ lip sync- με μέλη του UAS Endeavor και αναφορές κατά τη διάρκεια των αποστολών, δεν αποτελούν ιδανικό τρόπο αφήγησης της ιστορίας.

Ξεκινάτε διαμορφώνοντας την εμφάνιση (άντρας/γυναίκα, μαλλιά, χρώματα, φωνή) και τoν τύπο (gunner, doc, technician, demolisher, recon, phalanx) του χαρακτήρα. Όλα αυτά αλλάζουν ανά πάσα στιγμή από το κεντρικό μενού, όμως όσο παίζετε με μία κατηγορία χαρακτήρα τόσο περισσότερους βαθμούς εμπειρίας αποκτάτε με εκείνη, βελτιώνοντας τα στατιστικά σας. Η κάθε κατηγορία διαθέτει μοναδικές ικανότητες, γι αυτό και αξίζει να υπάρχει ποικιλία στην ομάδα, που απαρτίζεται από τρία μέλη. Πχ ο γιατρός έχει στη διάθεσή του ένα κιτ που αναπληρώνει τη ζωή των συμπαικτών που βρίσκονται μέσα σε συγκεκριμένη ακτίνα, ενώ ο gunner πετάει χειροβομβίδες. Αξίζει να δοκιμάσετε και τις έξι κατηγορίες μέχρι να βρείτε εκείνη που σας ταιριάζει ή να τις μοιραστείτε αν πρόκειται να παίξετε με φίλους.

Οι επιλογές quick play και game modes ξεκλειδώνονται αφού πρώτα ολοκληρώσετε το διάρκειας περίπου 10 ωρών campaign, που λειτουργεί και ως tutorial. Στο quick play μπαίνετε σε σειρά αναμονής για τυχαίες αποστολές, με βάση τις ρυθμίσεις σας. Τα game modes αποτελούνται από δύο στυλ PvE: το Horde όπου η ομάδα σας αμύνεται ενάντια σε κύματα εχθρών, και το Point Defence όπου προστατεύετε και επιδιορθώνετε κατασκευές από παρόμοιες επιθέσεις. Η μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των δύο είναι πως στην πρώτη περίπτωση τα κύματα είναι περισσότερα και έχετε να φροντίσετε μόνο τα μέλη της ομάδα σας, σε αντίθεση με τη δεύτερη όπου έχετε στο μυαλό σας και τις επισκευές. Σε όλες τις περιπτώσεις, το matchmaking γίνεται σε λιγότερο από ένα λεπτό, όμως η σύνδεση για τις τελευταίες αποστολές του campaign καθυστερεί μερικά λεπτά, αφού περισσότεροι παίκτες παίζουν τις πρώτες πίστες. Αν δείτε ότι η σύνδεση αργεί υπερβολικά, πειραματιστείτε με το επίπεδο δυσκολίας, με το πιο υψηλό να προσφέρει περισσότερες ελπίδες σύνδεσης.

Κάθε αποστολή του campaign χωρίζεται σε τρεις πίστες, διάρκειας τουλάχιστον 20 λεπτών η κάθε μία, οι οποίες παίζονται μονοκόμματα, χωρίς checkpoint. Αυτό σημαίνει πως αν δεν προλάβει να σας επαναφέρει στη ζωή κάποιος συμπαίκτης ή αν σκοτωθούν όλα τα μέλη της ομάδας, επιστρέφετε όλοι στη βάση και -αν θέλετε- ξαναρχίζετε από την αρχή. Αν και η μεγάλη διάρκεια των αποστολών προσφέρει χορταστική εξολόθρευση aliens, τα σχεδόν πάντα σκοτεινά περιβάλλοντα κουράζουν λίγο τα μάτια. Οπωσδήποτε αξίζει να κάνετε λίγα λεπτά διάλειμμα μετά από κάθε αποστολή, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα παύσης, ούτε έχετε παραπάνω από μερικά δευτερόλεπτα χρόνου για ανασύνταξη. Η γνώριμη κλειστοφοβική ατμόσφαιρα των ταινιών γίνεται αμέσως αισθητή μόλις ξεκινάτε την κάθε αποστολή. Την αρχική ησυχία και ηρεμία στους άδειους διαδρόμους διαδέχεται γρήγορα η φρενίτιδα των δολοφονικών εξωγήινων πλασμάτων, που σκαρφαλώνουν στα ταβάνια σε ομάδες, ξεπετάγονται ύπουλα μέσα από εξαερισμούς ή πετούν οξύ από μακριά. Ο χρόνος αντίδρασης που έχετε συνήθως είναι ελάχιστος, ενώ η δυνατότητα κάλυψης πίσω από τοίχους χρησιμεύει μόνο ενάντια σε synthetic εχθρούς που πυροβολούν από μακριά και όχι απέναντι στα xenomorphs που τρέχουν κατά πάνω σας. Αν, πάλι, καταφέρει να σας πιάσει ένα από αυτά, τότε για να ξεφύγετε πρέπει είτε να περάσετε επιτυχώς από ένα σύντομο QTE είτε να το πετύχει ένας συμπαίκτης. Ευτυχώς, η μπάρα ζωής είναι ευδιάκριτη στο επάνω μέρος της οθόνης και είστε σε θέση να κρίνετε άμεσα αν χρειάζεστε αναπλήρωση μέσω health pack ή όχι.

Οι πίστες του campaign χωρίζονται σε συγκεκριμένα στάδια, που όσο και αν διαφέρουν ακολουθούν το ίδιο μοτίβο. Ξεκινάτε “καθαρίζοντας” την πίστα από aliens, έως ότου φτάσετε στο σημείο όπου πρέπει να ενεργοποιήσετε κάτι ή να αμυνθείτε. Εκεί βρίσκετε κιβώτια που περιέχουν όπλα, χρήματα ή αναλώσιμα όπως νάρκες ή πολύτιμους πυργίσκους, καθώς και σφαίρες. Στη συνέχεια, είτε προετοιμάζεστε για επίθεση από τρεις-τέσσερις μεριές, είτε προχωράτε παρακάτω. Συνεχίζετε μέχρι το επόμενο ανάλογο σημείο μερικές φορές ακόμα, μέχρι το τέλος. Καθώς οι πίστες είναι γραμμικές, οι μόνες διαφορές με το να ξαναπαίζετε τις ίδιες έχουν να κάνουν με το τυχαίο περιεχόμενο των κιβωτίων και το μέρος του “μυστικού κιβωτίου”, που συνήθως περιέχει κάτι πιο σπάνιο από τα υπόλοιπα.

Όλες οι αποστολές προσφέρουν στιγμές με ένταση, με τα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας να αφήνουν μικρά περιθώρια για λάθη. Ακόμα και όταν κάθε παίκτης αναλαμβάνει την κάλυψη μιας μεριάς, είναι σίγουρο πως κάποιο πλάσμα θα ξεφύγει ή θα πεταχτεί από το πουθενά για να κάνει ζημιά. Πολλές φορές εμφανίζονται πίσω σας, αφού έχετε ελέγξει πως δεν υπάρχει κανείς, προκαλώντας σας ανασφάλεια και αβεβαιότητα ανά πάσα στιγμή. Η καλή συνεργασία είναι απαραίτητη στα υψηλά επίπεδα δυσκολίας, αφού όχι μόνο δεν πρέπει ποτέ να μένει κανείς πίσω μόνος του, αλλά χρειάζεται και τεράστια προσοχή στο θέμα των φίλιων πυρών (δεν υπάρχουν στο επίπεδο standard και κάτω). Μια λάθος στιγμή αρκεί για να σας επιστρέψει στη βάση. Αν αποσυνδεθεί ένας από τους παίκτες, τότε τη θέση του παίρνει ένα bot, χωρίς επιλογή επανασύνδεσης, επηρεάζοντας αρνητικά την εξέλιξη του παιχνιδιού. Σκεφτείτε πόσο κρίμα είναι να συμβεί αυτό προς το τέλος, μετά από μισή ώρα παιχνιδιού (πολύ σπάνιο, αλλά συμβαίνει). Για solo εμπειρία, μπορείτε να παίξετε μόνος μαζί με δύο bots, αν και δεν προτείνεται σε καμία περίπτωση. Οι ΑΙ σύντροφοι σας ακολουθούν, πυροβολούν όσους πλησιάζουν, σας επαναφέρουν στη ζωή, αλλά υστερούν σε ουσιαστική και αποτελεσματική συνεργασία που είναι απαραίτητη στους υψηλότερους βαθμούς δυσκολίας. Επίσης, δεν υπάρχει δυνατότητα παύσης, αναγκάζοντάς σας να αφοσιώνεστε πλήρως σε αυτό που κάνετε, χωρίς ευκαιρία για διάλειμμα.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου