Το μέλλον της σειράς Halo είναι παρών...

 


Δεν θυμάμαι άλλο παιχνίδι στην πρόσφατη ιστορία του gaming που να ήταν τόσο “do or die” όσο το Halo Infinite. Το μέλλον της σειράς Halo, η οποία κατά την τελευταία δεκαετία έμεινε πίσω από τον ανταγωνισμό σε αρκετούς τομείς, το μέλλον της 343 Industries, η οποία πλέον ήταν υπό ασφυκτική πίεση και αμφισβήτηση, ακόμα και το μέλλον του Xbox Series X και του Game Pass ως ένα βαθμό, “κρέμονταν” από το Halo Infinite. Συνοδευόμενο από τεράστιες προσδοκίες, κουβαλώντας “ασήκωτη” κληρονομιά και έχοντας μακροχρόνια, ταραχώδη ανάπτυξη (και μάλιστα εν μέσω ιού), το παιχνίδι έδειχνε καταδικασμένο να αποτύχει. Και πιθανότατα αυτό θα είχε συμβεί αν έβγαινε πέρσι όπως ήταν το αρχικό πλάνο. Ευτυχώς όμως σώθηκε από την απόφαση της 343 Industries και της Microsoft να βγει ένα χρόνο αργότερα. Το αποτέλεσμα; Το Halo Infinite είναι ένας θρίαμβος που ανοίγει μια νέα εποχή για τη σειρά Halo, επαναφέροντάς την στην κορυφή.

Το Halo Infinite διαδραματίζεται κάποιο καιρό μετά το Halo 5. Η δράση λαμβάνει χώρα στο μυστηριώδες -και κατεστραμμένο- Zeta Halo, όπου οι στρατιωτικές δυνάμεις της ανθρωπότητας (UNSC) πολεμάνε τους αδίστακτους Banished (οι κακοί από το Halo Wars 2). Για την ακρίβεια, ο πόλεμος έχει ήδη τελειώσει, με μεγάλους νικητές τους Banished, οι οποίοι έχουν τον πλήρη έλεγχο του halo ring. Ο Master Chief, έχοντας καταφέρει να επιβιώσει από την ήττα και με την βοήθεια ενός πιλότου, επιστρέφει στο Zeta Halo, με σκοπό να ανακαλύψει και να σταματήσει τα σχέδια των Banished. Σε αυτή την περιπέτειά του, έχει την βοήθεια μιας νέας ΑΙ, ονόματι Weapon, που αντικαθιστά την Cortana. To παιχνίδι επίτηδες ξεκινάει χωρίς να δίνει στον παίκτη πλήρη εικόνα του τί έχει συμβεί. Γιατί γίνεται μάχη στο Zeta Halo; Ποια είναι η νέα Α; Τι απέγινε η Cortana που την είχε δει... δικτάτορας του γαλαξία; Πού είναι ο Atriox, ο πανίσχυρος αρχηγός των Banished; Γιατί έχει καταστραφεί ένα μέρος του halo ring; Όλα αυτά και άλλα ερωτήματα απαντώνται στην πορεία. Απλά μην περιμένετε εμφάνιση ούτε των άλλων Spartans της Blue Team, ούτε του Spartan Locke, που (πολύ βολικά) είναι απασχολημένοι σε άλλες αποστολές. Το παιχνίδι αποτελεί μια προσωπική περιπέτεια του Master Chief, απαντώντας έτσι στα παράπονα των παικτών για το Halo 5.

Για την ακρίβεια, ολόκληρη η ιστορία είναι ένα “άλμα εμπρός”, μακριά από τα γεγονότα του Halo 5. Νέα τοποθεσία, νέοι χαρακτήρες, νέα διακυβεύματα. Η αλήθεια είναι πως το να βλέπεις ένα ακόμα Halo να αφήνει πίσω την ιστορία του προκατόχου του δημιουργεί αρνητική εντύπωση. Δεν υπάρχει ίχνος από τους Prometheans, ούτε καν κάποιο guardian (πέρα από ένα πεσμένο που φαίνεται στο βάθος). Όμως στην προκειμένη περίπτωση νομίζω δεν μπορούσε να γίνει κάτι άλλο μετά την άθλια ιστορία του 5. Το Infinite επιτέλους κλείνει οριστικά το κεφάλαιο “Cortana” (που έπρεπε να είχε κλείσει με το Halo 4) και ξεκινάει ένα νέο κεφάλαιο για τη συνέχεια της σειράς με τους Banished αλλά και μία ολοκαίνουρια, άκρως ενδιαφέρουσα απειλή. Πέρα από αυτό το θέμα, η ιστορία έχει αρκετά δυνατά σημεία. Ο Master Chief από πλευράς προσωπικότητας είναι καλύτερος από ποτέ, κάτι ανάμεσα στον υπερμάγκα των παλαιότερων Halo και τον ευάλωτο, ψυχικά κουρασμένο ήρωα που είδαμε στο Halo 4. O αρχικακός του παιχνιδιού, Escharum, αποδεικνύεται πολύ πιο ενδιαφέρων από ότι φαινόταν αρχικά, βλέποντας τον Chief ως πρόκληση. Η Weapon έχει εκπληκτική εξέλιξη και πολύ ενδιαφέρουσα αλληλεπίδραση με τον Chief κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Ο δε πιλότος, αν και δευτερεύων χαρακτήρας, είναι κάτι πολύ παραπάνω από μια “γλάστρα”.

Tο παιχνίδι περιλαμβάνει ιδιαίτερα συναισθηματικές σκηνές με ωραία σκηνοθεσία. Επίσης δίνει μεγάλη έμφαση στην έμμεση αφήγηση, δηλαδή “ξεδίπλωμα” της ιστορίας και εν ώρα gameplay. Σε συγκεκριμένα επίπεδα, καθώς παίζετε βλέπετε σκηνές από το πρόσφατο παρελθόν της Cortana που αποκαλύπτουν τις σκέψεις, τις πράξεις και την κατάληξή της στο παιχνίδι. Πέρα από αυτό, υπάρχει και μια άλλη μορφή έμμεσης αφήγησης. Κατά την διάρκεια της περιπέτειας, συλλέγετε ηχητικά αρχεία που βρίσκονται διάσπαρτα στον κόσμο του παιχνιδιού. Αυτά περιλαμβάνουν ηχογραφημένους διαλόγους ή μηνύματα που αποκαλύπτουν περισσότερες πτυχές της ιστορίας και λεπτομέρειες για γεγονότα λίγο πριν το παιχνίδι, όπως τί συνέβη στο διαστημόπλοιο Infinity, η προσπάθεια διάφορων Spartans να χαλάσουν τα σχέδια των Banished στο Zeta Halo, αλλά και σκέψεις του ίδιου του Escharum. Θα τα λατρέψετε και θα θέλετε να τα βρείτε όλα, ειδικά αν είστε παλιός φαν της σειράς Halo.

Παρόλο που η 343 Industries αρέσκεται στο να κάνει παραλληλισμούς μεταξύ του Halo Infinite και του Halo 1 για λόγους νοσταλγίας, οι ουσιαστικές ομοιότητές τους είναι λίγες (ευτυχώς). Απλά το Infinite παίρνει το concept του λατρεμένου επιπέδου The Silent Cartographer του Halo 1 και το εξελίσσει στον μέγιστο βαθμό. Ως εκ τούτου, το παιχνίδι αποτελεί έναν συνδυασμό από παραδοσιακά, γραμμικά επίπεδα και ολόκληρες open-world περιοχές, με τα δύο είδη να εναλλάσσονται κατά την διάρκεια της περιπέτειας. Τα γραμμικά επίπεδα διαδραματίζονται σε περιβάλλοντα είτε των Banished, είτε στις αρχαίες εγκαταστάσεις του Zeta Halo με την γνωστή αρχιτεκτονική των Forerunners. Είναι ακριβώς ότι έχουμε συνηθίσει στα Halo games, κάνουν την δουλειά τους, αλλά υποφέρουν από οπτική μονοτονία. Το “ζουμί” του παιχνιδιού είναι οι open-world περιοχές. Οι Banished πλέον έχουν κυριαρχήσει στο Zeta Halo κι εσείς ως Master Chief καλείστε να τους... πετσοκόψετε, πολεμώντας και εκδιώκοντάς τους σταδιακά από διάφορα σημεία. Αυτές οι open-world περιοχές εκτείνονται τόσο οριζόντια, όσο και κάθετα (βουνά, φαράγγια κτλ). Είναι οριοθετημένες αλλά κοντά μεταξύ τους (λόγω του κομματιασμένου halo ring) και αργότερα στο παιχνίδι μπορείτε να πηγαίνετε από την μία στην άλλη.

Κάθε τέτοια open-world περιοχή είναι μια “παιδική χαρά” γεμάτη αποστολές προς εκπλήρωση και πράγματα προς συλλογή μέσω εξερεύνησης. Σε αυτή μπορείτε να πάτε όπου θέλετε και να ασχοληθείτε με ότι θέλετε. Στον χάρτη υπάρχουν διάσπαρτα κεντρικά οχυρά των Banished που μπορείτε να καταστρέψετε, βάσεις που μπορείτε να καταλάβετε, ομάδες από πεζοναύτες που μπορείτε να βοηθήσετε και σημαντικοί Banished (κάτι σαν mini-boss) που μπορείτε να δολοφονήσετε. Με κάθε τέτοια αποστολή που ολοκληρώνετε, κερδίζετε διάφορων ειδών ανταμοιβές όπως οχήματα, όπλα, πεζοναύτες που σας ακολουθούν στην μάχη, σημεία fast-travel, αποκάλυψη περισσότερων σημείων ενδιαφέροντος κτλ. Όλα αυτά είναι προαιρετικά και θεωρητικά μπορείτε να ασχοληθείτε κατευθείαν με τις βασικές αποστολές που προχωράνε την ιστορία. Όμως το παιχνίδι είναι ιδιοφυώς σχεδιασμένο έτσι ώστε να σας ανταμοίβει για κάθε τί που πετυχαίνετε, ωθώντας σας να ασχοληθείτε με τα πάντα. Αν “καθάριζετε” αρκετές ή όλες τις δευτερεύουσες αποστολες πριν περάσετε στο εκάστοτε story mission, φτάνετε να έχετε στην διάθεσή σας πιο δυνατά όπλα και οχήματα που κάνουν την ζωή σας αρκετά πιο εύκολη.

Tο πιστολίδι των Halo -τόσο της Bungie, όσο και της 343- πάντα ήταν απολαυστικό, αλλά εδω είναι καλύτερο από ποτέ – βασικά αγγίζει την τελειότητα. Τεράστια ποικιλία όπλων (UNSC, Banished, Forerunner), με το καθένα να έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα και τρομερή αίσθηση και βάρος. Όπως πάντα, κουβαλάτε δύο όπλα, οπότε συχνά πρέπει να επιλέγετε ποια θα πάρετε και ποια θα αφήσετε. Το άλλο στοιχείο που κάνει το shooting τόσο καλό: οι εχθροί. Έχουν εξίσου μεγάλη ποικιλία, από διάφορων ειδών brutes και elites, μέχρι jackals και grunts, συν sentinels, ενώ υπάρχουν και νέες προσθήκες όπως οι ιπτάμενοι skimmers. Κάθε τύπος εχθρού έχει δυνατά και αδύνατα σημεία και διαφορετικό στιλ μάχης. Τα kills και ειδικά τα headshots προσφέρουν απίστευτη ικανοποίηση. Επίσης το παιχνίδι είναι γεμάτο με παραδοσιακά boss fights, κάτι πρωτοφανές για Halo (και άκρως καλοδεχούμενο). Κάθε boss έχει την δική του μοναδική προσωπικότητα, εξοπλισμό και επιθέσεις, απαιτώντας να προσαρμοστείτε και να βρείτε συγκεκριμένο τρόπο αντιμετώπισης. Οι περισσότερες μάχες με boss είναι συγκλονιστικές. Θα... φτύσετε αίμα, ειδικά στους υψηλότερους βαθμούς δυσκολίας, αλλά θα τα ευχαριστηθείτε δεόντως.

Η εχθρική νοημοσύνη συνολικά κυμαίνεται στα υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η σειρά Halo. Οι εχθροί, πάντα στο πλαίσιο των ξεχωριστών χαρακτηριστικών τους, κινούνται συνεχώς, σας πετάνε χειροβομβίδες, καλύπτονται και αποφεύγουν τα πυρά σας, ενώ κάποιες φορές κρύβονται αν έχετε κάποιο όχημα και υπερτερείτε σε δύναμη πυρός. Αν αυτοί είναι σε όχημα και τους πυροβολάτε, προσπαθούν να βγουν έγκαιρα πριν αυτό καταστραφεί. Όμως δεν είναι όλα ρόδινα με την ΑΙ. Υπάρχουν κάποια -ευτυχώς όχι πολύ συχνά- προβλήματα, που μάλλον έχουν να κάνουν με το pathfinding των εχθρών. Καθώς πλέον πρέπει να κινούνται σε ανοιχτές περιοχές, καμιά φορά μπερδεύονται, φτάνουν ως ένα σημείο και σταματούν να σας κυνηγάνε. Επίσης κάποιο boss ίσως κολλήσει ακίνητο στο περιβάλλον, όντας εύκολος στόχος για σας (προσωπικά όταν μου έγινε αυτό δεν καταδέχτηκα να το σκοτώσω έτσι και ξαναέπαιξα την μάχη). Τέλος, οι marines που σας ακολουθούν μπορούν κι αυτοί να κολλήσουν σε κάποια “εύκολα” σημεία. Όλα αυτά συμβαίνουν και είναι ξενερωτικά ειδικά για τα δεδομένα των Halo.

Όμως πέρα από τα όπλα, έχετε και άλλα... εργαλεία στην διάθεσή σας. Πρώτος και καλύτερος ο γάντζος, που σας επιτρέπει να φτάνετε απομακρυσμένα σημεία, να “τσιμπάτε” εχθρούς πηγαίνοντας καρφωτά κατά πάνω τους, να αρπάζετε αντικείμενα και να καταλαμβάνετε οχήματα. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού αποκτάτε επίσης έναν αισθητήρα κίνησης τον οποίο εκτοξεύετε όπου θέλετε και σας αποκαλύπτει ότι απειλές υπάρχουν σε εκείνο το σημείο, ένα προστατευτικό τοίχος που μπλοκάρει εχθρικά πυρά αλλά επιτρέπει τα δικά σας, καθώς και έναν προωθητήρα που σας επιτρέπει να κάνετε άμεσες κινήσεις αποφυγής. Στις μάχες, ανάλογα με το στιλ παιχνιδιού σας, μπορείτε να χρησιμοποιείτε όποιο θέλετε – ή και κανένα αν προτιμάτε μόνο όπλα. Τα gadgets αυτά (και η ασπίδα σας) αναβαθμίζονται με spartan cores που επίσης βρίσκετε διάσπαρτα στον κόσμο του παιχνιδιού και “ξοδεύετε” όπου θέλετε όπως στα RPG. Φυσικά, Halo χωρίς οχήματα δεν γίνεται. Αποκτάτε μέσω των βάσεων ή βρίσκετε στις διάφορες περιοχές γνώριμα οχήματα των UNSC και Banished. Η δε πεζοναύτες, στις βάσεις που έχετε απελευθερώσει, αμέσως ανεβαίνουν στο όχημά σας έτοιμοι για μάχη – και μάλιστα είναι ανέλπιστα αποτελεσματικοί. Η αίσθηση του να οδηγείτε ένα warthog γεμάτο στρατιώτες σπέρνοντας τον όλεθρο στις τάξεις των εχθρών είναι μοναδική.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου