Το 2017 είναι μία περίεργη χρονιά για τους κατόχους του Xbox One, με την έλλειψη αποκλειστικοτήτων να είναι ένα αγκάθι με το οποίο πρέπει να ζήσουν ή... να αλλάξουν “στρατόπεδο”. Εδώ λοιπόν έρχεται να καλύψει το κενό το Forza Motorsport 7, συνοδευόμενο από τεράστιο hype και με τον ανταγωνισμό να καραδοκεί. Όμως μόλις δύο χρόνια μετά το πολύ καλό Forza Motorsport 6 και με το Xbox One πλέον να έχει “πιάσει ταβάνι”, πόσα πράγματα θα μπορούσε να βελτιώσει η Turn 10; Ευτυχώς για εμάς, αρκετά.
Όλα ξεκινούν με την επιλογή του φύλου του οδηγού σας και στη συνέχεια της εξωτερικής του εμφάνισης μέσα από μία ποικιλία (μικρή αρχικά) διαθέσιμων στολών. Στη συνέχεια καλείστε να πάρετε μέρος σε τρεις “δοκιμαστικούς” αγώνες με αυτοκίνητα όπως η νέα Porsche 911 GT2 RS πριν ξεκινήσει η πραγματική εμπειρία. Το career mode έρχεται με το όνομα Forza Driver’s Cup, μία σειρά από έξι πρωταθλήματα αυξάνουσας δυσκολίας, το κάθε ένα με τις δικές του απαιτήσεις και διαφορετικούς αγώνες, καθώς και ορισμένα showcase events που πλέον έχουν απαλλαχθεί από το (ανόητο) σύστημα προσκλήσεων και είναι διαθέσιμα με το που ξεκλειδώσετε το αντίστοιχο πρωτάθλημα. Οι πόντοι από κάθε σειρά αγώνων του εκάστοτε πρωταθλήματος σας οδηγούν στο ξεκλείδωμα του επόμενου, δηλαδή χωρίς να κάνετε όλα τα events μπορείτε να προχωρήσετε, αν έχετε μαζέψει τους απαραίτητους πόντους. Μπορείτε δηλαδή ελεύθερα να διαλέγετε τη σειρά αγώνων της αρεσκείας σας ή να προσπερνάτε κάποιες, μέσα από τη διαθέσιμη ποικιλία του κάθε πρωταθλήματος. Αυτή η μερική εξάλειψη της γραμμικότητας βέβαια απαιτεί να έχετε ήδη διαθέσιμο στο garage σας κάποιο όχημα που να τηρεί τις προϋποθέσεις του εκάστοτε event.
Υπάρχουν 32 πίστες, ενώ με τις διαφορετικές εκδοχές της κάθε πίστας φτάνουμε κοντά στις 200 διαφορετικές διαδρομές, ποικιλία που μπορεί να καλύψει και τους πιο απαιτητικούς. Μεγάλη γκάμα επίσης συναντάμε και στα διαθέσιμα αυτοκίνητα, καθώς ο αριθμός έχει αυξηθεί στα 700, από διάφορες εποχές και σχεδόν από όλους τους κατασκευαστές, πέραν βέβαια της ηχηρής απουσίας της Toyota. Οπότε, μιλάμε για την μεγαλύτερη ποικιλία αυτοκινήτων που υπάρχει σε racer κονσόλας, ενώ αναμένουμε κάθε μήνα να μεγαλώνει αυτός ο αριθμός με τα καθιερωμένα DLC. Βέβαια, να σημειωθεί ότι η λίστα με τα εντελώς καινούρια αυτοκίνητα είναι σχετικά μικρή, καθώς τα περισσότερα τα έχουμε δει σε παλαιότερα Forza, έστω ως DLC. Και πάλι όμως είναι δύσκολο να υπάρχει παράπονο για τέτοια συνολική πληθώρα.
Όσον αφορά τον τρόπο παιχνιδιού, το Forza εδώ και χρόνια δείχνει το δρόμο για το πώς ένα racer μπορεί να καλύψει όλα τα γούστα, είτε θέλετε ένα πραγματικό simulator, είτε απλά να περάσετε την ώρα σας με μια πιο χαλαρή εμπειρία. Mε όλα τα στοιχεία από τη σειρά Horizon, το γνωστό rewind system, αλλά και με την προσθήκη του friction assist, το επίπεδο δυσκολίας πέφτει κατακόρυφα. Για να αναλύσουμε λίγο το friction assist, στην κυριολεξία το όχημα σας αψηφά τις διαφορετικές επιφάνειες εντός της πίστας και συμπεριφέρεται σα να είναι όλες άσφαλτος, είτε περνάτε πάνω από χώμα, νερό κλπ, όμως αν είναι ενεργοποιημένο δεν προστίθενται οι χρόνοι σας στα leaderboards, κάτι απόλυτα λογικό βέβαια.
Aπό την άλλη, αν θέλετε μία όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστική εμπειρία οδήγησης μπορείτε να απενεργοποιήσετε όλες τις βοήθειες και να βάλετε χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων (και με συμπλέκτη για τους πιο απαιτητικούς ναούμε). Τότε μιλάμε για το απόλυτο challenge. Κάθε όχημα έχει δικό του τρόπο οδήγησης, ενώ με το δυναμικό σύστημα καιρού σε δράση η κάθε διαδρομή μπορεί να αλλάζει από στιγμή σε στιγμή. Για να καταλάβετε πόση λεπτομέρεια υπάρχει στο νέο σύστημα καιρού, πρέπει να δείτε πώς γεμίζουν οι διάφορες “λακκούβες” εντός της πίστας νερό σταδιακά, όσο περνάει η ώρα και συνεχίζει να βρέχει, ενώ “αδειάζουν” εξίσου αν κάποιο αυτοκίνητο περάσει από εκεί. Μεγάλο ρόλο παίζει βέβαια και το πώς έχετε ρυθμίσει εσείς τα διάφορα στοιχεία του αυτοκινήτου σας.
Η παραμετροποίηση χωρίζεται σε τρεις τομείς: αναβαθμίσεις (δεν είναι διαθέσιμες στο Driver’s Cup), livery editor και ρυθμίσεις. Τα upgrades μπορούν να αναβαθμίσουν ένα όχημα ώστε να μπορεί να πάρει μέρος σε ανώτερη class. Το γνωστό livery editor σας δίνει πλήρη ελευθερία ως προς την εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το tuning σας επιτρέπει να ρυθμίζετε όλες τις μηχανικές πτυχές του οχήματος, όπως ελαστικά, πίεση φρένων κλπ, με το σύστημα να είναι εξίσου προσβάσιμο και στους αρχάριους, αφού όλες οι αλλαγές που κάνετε συνοδεύονται από το αντίστοιχο σχεδιάγραμμα επιπτώσεων στην απόδοση. Αν όμως θέλετε να δοκιμάσετε κάτι έτοιμο/σίγουρο, μπορείτε να κατεβάσετε tuning και livery από άλλους παίκτες, ενώ αν πιστεύετε ότι το έχετε, μπορείτε να κερδίζετε credits ανεβάζοντας τα δικά σας. Προσωπικά πάντως τα σχέδια (livery) άλλων χρηστών τα έχω τιμήσει δεόντως, αν και προσάρμοσα τα tuning στις δικές μου συνήθειες.
Μικρές αλλαγές έχουν γίνει και στη νοημοσύνη των αντίπαλων οδηγών, με το σύστημα των drivatars που είχε πρωτοπαρουσιάστηκε στο Forza Motorsport 5 να συνεχίζει δυναμικά. Προσέξτε όμως, ανέφερα “αλλαγές”, όχι “βελτιώσεις” και υπάρχει σημαντικός λόγος γι αυτό. Αν και το σύστημα φαίνεται πιο έξυπνο πλέον, με τους οδηγούς να αποφεύγουν σωστά ο ένας τον άλλον, εντούτοις η επιθετικότητα τους έχει ανέβει στα ύψη. Αυτό φαίνεται και από το πόσο επικίνδυνα οδηγούν, αψηφώντας τις αγωνίστικες γραμμές, ειδικά αν είστε πρώτοι, όπου κύριο μέλημα τους είναι να σας βγάλουν εκτός πορείας, όχι απλώς να σας προσπεράσουν. Δε θα πω ότι είναι αδύνατο να βγείτε πρώτοι, προσωπικά δεν μου φάνηκε κάτι τρελό, αλλά σίγουρα η δυσκολία έχει ανέβει σημαντικά. Εδώ λοιπόν μπορείτε να διαβαθμίζετε την επιθετικότητά τους, αλλά οι αλλαγές δε φαίνεται να έχουν μεγάλες επιπτώσεις στο τελικό αποτέλεσμα. Βέβαια, για να λέμε και του στραβού το δίκιο, το σύστημα drivatar έχει δημιουργηθεί με βάση τα στοιχεία και τον τρόπο οδήγησης άλλων πραγματικών παικτών, οπότε είναι λογικό να οδηγούν πολλοί έτσι, απλά όχι σε τόσο μεγάλο ποσοστό ώστε να βλέπουμε αυτό το αποτέλεσμα.
Θέλω λίγο εδώ να σταθώ σε ένα μεγάλο μείον που είδα τόσο εγώ, όσο και πολλοί άλλοι παίκτες. Το να προσπαθεί ένα παιχνίδι να είναι προσβάσιμο στους παίκτες όλων των επιπέδων είναι πλήρως αποδεκτό και το επικροτώ προσωπικά. Όμως, το να σας βγαίνει η ψυχή με όλες τις βοήθειες απενεργοποιημένες και να παίρνετε τα ίδια credits με κάποιον που απλά στρίβει και πατάει (πού και πού) φρένο και με συνεχές rewind, είναι αδιανόητο. Θα μου πείτε οκ, σίγουρα θα κάνετε καλύτερους χρόνους από τον προαναφερθέντα παίκτη που έχει τα βοηθήματα στο Θεό, αλλά το θέμα είναι ότι όπως λειτουργεί το crate system (περισσότερα παρακάτω) και το ίδιο το career ουσιαστικά δεν κερδίζετε τίποτα! Ναι, ανεβάζοντας το επίπεδο δυσκολίας των drivatars σίγουρα κερδίζετε παραπάνω πόντους, αλλά αυτό δεν αναιρεί όλα τα παραπάνω, απλά γλυκαίνει το χάπι.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου