Πριν ξεκινήσετε την ανάγνωση του παρόντος κείμενου, οφείλω να σας εξομολογηθώ πως με το πρώτο Knack δεν ασχολήθηκα ποτέ. Οι αποκαρδιωτικές κριτικές του κοινού και των κριτικών δεν άφηναν και πολλά περιθώρια, ώστε να υπάρξει μια θέση για το Knack ανάμεσα στην ήδη μακρά λίστα των παιχνιδιών που ανέμεναν καρτερικά να καταπιαστώ μαζί τους. Η Sony, παραβλέποντας την αδιαφορία για πιθανή συνέχεια του Knack, μας αιφνιδίασε με την ανακοίνωση του Knack 2.
Ωστόσο, η περιέργεια είναι ένα συναίσθημα με ακαταμάχητη δύναμη. Όταν, λοιπόν, το Knack 2 έπεσε στα χέρια μου, ήθελα να το γνωρίσω και να ανακαλύψω γιατί η Sony αποφάσισε να βγάλει αυτό “το sequel που δεν ζήτησε κανείς”.
Το σενάριο του Knack 2 σας μεταφέρει σε ένα μυθικό σύμπαν, στο οποίο ο πλανήτης μας καλύπτεται από ένα στρώμα μυστηριωδών αρχαίων κειμήλιων, τα οποία τροφοδοτούν την ανθρωπότητα με πολύτιμη ενέργεια. Ο περισσότερος κόσμος πιστεύει ότι είναι τα υπολείμματα ενός ξεχασμένου πολιτισμού.
Ο πασίγνωστος γιατρός-ερευνητής Vargas επένδυσε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην μελέτη τους κι έτσι σταδιακά, μέσα από την πάροδο των χρόνων, ανακάλυψε έναν τρόπο σύνδεσης των κειμηλίων ικανό να δημιουργήσει ζωντανά πλάσματα. Έτσι, λοιπόν, γεννήθηκε ο Knack, ένας χαρακτήρας “πολυεργαλείο” με αξιοθαύμαστες ιδιότητες. Όσοι έχετε ήδη παίξει το πρώτο παιχνίδι, γνωρίζετε ότι ο Knack και ο φίλος του Lucas έσωσαν τον κόσμο από το χείλος της καταστροφής. Δυστυχώς, όμως, η πρωτεύουσα της χώρας Newhaven κινδυνεύει από μια νέα απειλή που προέρχεται από την αρχαιότητα και συγκεκριμένα από την εποχή των Crystal Wars.
Στην διάρκεια των Crystal Wars η περήφανη, αλλά παράλληλα μοχθηρή φυλή των High Goblins βρισκόταν σε κατάσταση μόνιμων πολεμικών συγκρούσεων με την ανθρωπότητα για την απόκτηση του πολυπόθητου πόρου των κρυστάλλων, ήτοι μιας ισχυρής πηγής ενέργειας που υπήρχε μόνο στην ανθρώπινη επικράτεια. Ο Yurick, ένας ευφυέστατος μηχανικός και παράλληλα ηγέτης των High Goblins, εφηύρε έναν στρατό από ρομποτικούς πολεμιστές, ώστε να επιλύσει μια και καλή το “ανθρώπινο πρόβλημα”.
Οι πρωτόγονοι άνθρωποι της εποχής παρέλυσαν αντικρίζοντας τον στρατό των Ancient Weapons. Κατά συνέπεια, η αυτοκρατορία των High Goblins επεκτάθηκε με ραγδαίους ρυθμούς, καθώς οι δυνάμεις τους αλλοτρίωσαν την χώρα των ανθρώπων σπέρνοντας την καταστροφή και τον θάνατο. Η περίοδος των σκοτεινών χρόνων έληξε με την ανάδειξη της ιστορικής προσωπικότητας του Marius, ο οποίος με μοναδικά όπλα τις πέτρες, τις παγίδες και την επινοητικότητα του κατάφερε με τους συντρόφους του να αναχαιτίσει στρατεύματα υψηλής τεχνολογίας με 10 φορές την δύναμη του. Τα μεταλλικά κελύφη των αντιπάλων διασκορπίστηκαν σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης σαν μια υπενθύμιση προς όλους όσους θελήσουν να επιτεθούν εκ νέου στο ανθρώπινο γένος. Ωστόσο, δύο αιώνες αργότερα, τα αρχαία ανθρωποειδή επανήλθαν στην ζωή. Σκοπός σας είναι, αναλαμβάνοντας τον ρόλο του Knack, σε συνεργασία με των φίλο σας Lucas και τον θείο του Ryder, να συμμαχήσετε με το τάγμα των μοναχών της πόλης Norcliff, ώστε να σταματήσετε τα μηχανικά πλάσματα και να ανακαλύψετε τους ενορχηστρωτές της επανάστασης.
Η ιστορία του Knack 2 χρησιμοποιεί μυθολογικά στοιχεία της ευρωπαϊκής λογοτεχνίας, τα οποία συνδέει με ιστορικά δεδομένα δημιουργώντας ένα σχετικά συμπαθητικό αχταρμά! Βλέπετε goblins να χτίζουν αιγυπτιακές πυραμίδες, ενώ πληροφορείστε για τη “ριζοσπαστική” εκδοχή της σεναριογράφου Marianne Krawczyk σχετικά με γεγονότα και προσωπικότητες που μέχρι τώρα γνωρίζαμε πως τοποθετούνται στην ρωμαϊκή εποχή! Το σενάριο ταλανίζεται από εμφανέστατα προβλήματα συνοχής. Παρόλα αυτά, η ιστορική πιστότητα στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι το ζητούμενο, καθώς έχετε να κάνετε με ένα παιχνίδι που σπανίως παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά και έχει σαφή προσανατολισμό προς τις μικρότερες ηλικίες. Ωστόσο, δύσκολα μπορεί να υπάρξει δικαιολογία για τους υπέρμετρα στερεοτυπικούς διαλόγους και χαρακτήρες που καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού προκαλούν deja vu. Μοχθηρά πλάσματα που απειλούν την παγκόσμια ειρήνη, αλτρουιστές πρωταγωνιστές που είναι πάντα πρόθυμοι να θυσιαστούν για τη σωτηρία του πλανήτη, το υπερόπλο ενός τεχνολογικά αναπτυγμένου στρατού και ένας οραματιστής κακός που καπηλεύεται τις καταστάσεις με πρόσχημα το ευρύτερο καλό της ανθρωπότητας, συνθέτουν ένα κοκτέιλ πλήξης που δυστυχώς αποτυγχάνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον σε βάθος χρόνου. Ένα συναίσθημα που ενισχύεται από την αμφιλεγόμενη παρουσίαση του ήρωα, ο οποίος περισσότερο δίνει την αίσθηση ενός άψυχου εργαλείου με μοναδικό σκοπό να “ξελασπώνει” τους φίλους του από αναποδιές, παρά ενός ζωντανού πλάσματος με ελεύθερη βούληση.
Στον αντίποδα, σε ό,τι έχει να κάνει με το gameplay, το Knack 2 τα πηγαίνει περίφημα.
Στο παιχνίδι εμπεριέχονται ποικίλοι μηχανισμοί, με αυτούς του platforming και των beat 'em up να κυριαρχούν, ενώ ο εξαιρετικά πρωτότυπος κεντρικός άξονας της αυξομείωσης του μεγέθους του χαρακτήρα κλέβει κυριολεκτικά την παράσταση. Συγκεκριμένα, με το πάτημα ενός κουμπιού ο Knack αποκολλάται από τα δομικά συστατικά που τον απαρτίζουν και μεταβαίνει στην μικροσκοπική εκδοχή του. Έτσι, λοιπόν, χάρη στο μικρό σας μέγεθος περνάτε από στενά περάσματα, όπως υπονόμους, προεξοχές στους τοίχους, αεραγωγούς ή απόκρημνα βράχια. Φυσικά, η λιλιπούτεια μορφή του Knack σας καθιστά ευάλωτους στις μάχες με εχθρούς, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις μία μόλις επίθεση είναι συχνά αρκετή ώστε να σας θέσει εκτός μάχης. Κατ' επέκταση, καλείστε να κρυφτείτε εκμεταλλευόμενοι αντικείμενα στο περιβάλλον, όπως κιβώτια ή τραπέζια, ώστε να φτάσετε διακριτικά στον προορισμό σας αποφεύγοντας τις προκαθορισμένες περιπολίες των φρουρών. Από την άλλη πλευρά, η εξερεύνηση του περιβάλλοντος σας επιβραβεύει με κειμίλια, τα οποία ανακαλύπτετε μέσα σε κουτιά ή αποκτάτε καταστρέφοντας συσκευές, που μεγεθύνουν τον χαρακτήρα ενισχύοντας την αποτελεσματικότητα των επιθέσεων και των πόντων υγείας σας.
- Blogger Comment
- Facebook Comment
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου