E3 2015: Το FIFA 16 κάνει χατ τρικ!

Δεν υπήρχε περίπτωση να φύγουμε από το Εκθεσιακό Κέντρο του Λος Άντζελες χωρίς πρώτα να έχουμε συμπληρώσει έναν σεβαστό αριθμό αγώνων στο FIFA 16. Η EA το έφερε μαζί της κι εμείς το τιμήσαμε δεόντως. Όπως μας είπαν και οι άνθρωποι της EA Sports που ανέλαβαν να μας βοηθήσουν με το… ζέσταμα, οι βελτιώσεις τους αυτόν τον χρόνο εστιάζουν σε τρία συγκεκριμένα κομμάτια. Κατ’ αρχάς έχουμε τον χώρο της μεσαίας γραμμής που, όπως μας εξήγησαν, τα δεδομένα από το FIFA 15 τους έδειξαν πως οι παίκτες δεν την είχαν και πολύ σε υπόληψη. Για την ακρίβεια, με τη μπάλα να πηγαίνει πάνω-κάτω από την άμυνα στην επίθεση και τούμπαλιν, το κέντρο δεν έπαιζε τον νευραλγικό ρόλο που παίζει και στο πραγματικό ποδόσφαιρο. Αυτό λοιπόν φέτος αλλάζει χάρη στη βελτίωση της A.Ι.: η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε θέση να αντιλαμβάνεται καλύτερα την κίνηση της μπάλας με αποτέλεσμα να κλείνει αποτελεσματικότερα χώρους και να βγαίνει πρώτη σε μακρινές μπαλιές, παίρνοντας έτσι και την κατοχή όταν αμύνεται. Τι σημαίνει αυτό; Πώς θα πρέπει να σχεδιάσετε την κάθε σας επίθεση πολύ πιο ορθολογικά και αν πρόκειται να παίξετε με βαθιές μπαλιές, να το πράξετε σωστά: υπάρχει άλλωστε ένα νέο είδος πάσας, η δυνατή, που είναι ακριβώς γι’ αυτή τη δουλειά –φροντίστε απλά αυτός στον οποίο πασάρετε να μπορεί να κάνει κοντρόλ της προκοπής.
Πάνω σε αυτό, μας έκανε εντύπωση και ο τρόπος με τον οποίο οι παίκτες αντιδρούν στις αλλαγές κατοχής μπάλας. Είδαμε αμυντικούς να τρέχουν να καλύψουν χώρους και να κλείσουν επιτιθέμενους όταν έβγαιναν ξαφνικά στην επίθεση οι αντίπαλοι, κάτι που συνέβαινε και με τους επιθετικούς στο «ξεδίπλωμα» της κάθε επίθεσης. Το δεύτερο κομμάτι που έχει δουλευτεί στο FIFA 16 είναι οι μονομαχίες επιτιθέμενων-αμυνόμενων. Οι πρώτοι έχουν πλέον έξτρα ντρίπλες αφού μπορούν να προσποιούνται και χωρίς τη μπάλα. Είναι κομματάκι πιο απαιτητικές στην εκτέλεση όμως αυτές είναι που πλέον θα ξεχωρίσουν τους καλούς παίκτες από τους κορυφαίους. Επιπλέον προσδίδουν έναν επιπλέον τόνο ρεαλισμού στο παιχνίδι, κάνοντας την όλη εμπειρία σαφώς περισσότερο ποδοσφαιρική –γι’ αυτό δεν γίνονται όλα εξ άλλου; Μη νομίζετε όμως ότι και οι αμυνόμενοι δεν έχουν ωφεληθεί –ίσως και περισσότερο, κάτι που δικαιωματικά άξιζαν. Πλέον θα τους δείτε να κάνουν βήματα προς τα πλάγια και πίσω, κάτι που θα τους επιτρέψει να παρακολουθούν τους αντιπάλους τους χωρίς να χάνουν σε ταχύτητα και «έκρηξη», όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Επιπλέον, κάτι που βρήκα εξωφρενικά έξυπνο και χρήσιμο, ήταν η δυνατότητα επανάκαμψης μετά από ένα αποτυχημένο τάκλιν: πατάτε το ίδιο πλήκτρο μία ακόμα φορά και ο παίκτης σας προσπαθεί να σηκωθεί και να συνεχίσει την καταδίωξη του αντιπάλου. Απίστευτο… Ο τρίτος πυλώνας που επέλεξε να στηριχθεί η EA Sports, ήταν η προσθήκη γυναικείων εθνικών ομάδων. Πρόκειται για στοιχείο στο οποίο δούλευαν, όπως μας είπαν οι άνθρωποί της, για περίπου τρία χρόνια (!), κι αυτό διότι οι γυναίκες συμπεριφέρονται τελείως διαφορετικά από τους άντρες: άλλη αντίληψη, άλλες κινήσεις, άλλο μοντέλο Φυσικής. Παίζοντας δυο παιχνίδια με τις εθνικές των ΗΠΑ και της Γερμανίας και αμέσως μετά με ομάδες όπως η Μάντσεστερ Σίτι, η Παρί Σεν Ζερμέν, η Ντόρμουντ και η Μπαρτσελόνα, είδαμε όντως διαφορά. Βέβαια όσο ενδιαφέρουσα κι αν είναι η προσθήκη αυτή, τουλάχιστον το ελληνικό κοινό, δύσκολα θα την εκτιμήσει: άντε να παίξετε τέσσερα-πέντε παιχνίδια έτσι, για τη δοκιμή, και μετά να ξεχάσετε την ύπαρξη της εν λόγω κατηγορίας ομάδων. Είναι πάντως μια πολύ ενδιαφέρουσα προσέγγιση και μια τελείως διαφορετική κατεύθυνση: ποιος ξέρει τι άλλο θα μπορούσε να μας προσφέρει το FIFA στην πορεία αν συνεχίσει έτσι (beach soccer, futsal, ποδοβόλεϊ
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου