Broken Age Review

Στο πρώτο επεισόδιο του “Double Fine Adventure”, ο Tim Schafer ισχυρίζεται ότι τα adventure είναι από τα αγαπημένα του είδη παιχνιδιών. Το ντοκιμαντέρ αυτό, που αρχικά γυρίστηκε για τους υποστηρικτές του Broken Age στο Kickstarter αλλά πλέον είναι διαθέσιμο για όλους, αξίζει πραγματικά να το δείτε για να πάρετε μια ιδέα του τί περνάει κάθε εταιρεία που επιλέγει τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding. Τρία χρόνια και τουλάχιστον 3 εκατομμύρια δολάρια αργότερα, λοιπόν, αφού η καμπάνια στο Kickstarter ξεπέρασε κάθε προσδοκία, η Double Fine καταφέρνει αγκομαχώντας να παραδώσει ένα adventure, που αρχικά σκόπευε να έχει έτοιμο μέσα σε οκτώ μήνες και με κόστος παραγωγής μόλις 400.000 δολάρια.
Το Broken Age είναι μια “ιστορία ενηλικίωσης”, όπως την χαρακτηρίζουν οι δημιουργοί του. Δύο έφηβοι, η Vella και ο Shay, αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα παρότι ζουν σε εντελώς διαφορετικούς κόσμους. Από τη μια η Vella προσπαθεί να ξεφύγει από το να γίνει θυσία στο τρομακτικό τέρας Mog-Chothra κατά τη διάρκεια του Maiden's Feast (μια τελετή του χωριού της όπου νεαρά κορίτσια προσφέρονται ως τροφή στο τέρας για το καλό όλων των υπολοίπων. Από την άλλη ο Shay ζει σε ένα διαστημόπλοιο στο διάστημα, όπου βαριέται αφόρητα μέχρι τη στιγμή που αποφασίζει να αποδράσει από τη ρουτίνα του. Στο πρώτο μισό του Broken Age, η ζωή της Vella μοιάζει με παραμύθι που μπορεί να εξελιχθεί σε εφιάλτη, ενώ του Shay μοιάζει με επιστημονικής φαντασίας. Σκοπός σας είναι να βοηθήσετε αυτούς τους νεαρούς ήρωες να δραπετεύσουν από τη ζωή που κάποιοι άλλοι τους αναγκάζουν να ζουν. Καθόλη τη διάρκεια της περιπέτειας συναντάτε διάφορους παράδοξους χαρακτήρες, όπως αντικείμενα που πιάνουν κουβέντα μαζί σας και τυφλούς φρουρούς-δρυΐδες που θέλουν να σπουδάσουν διοίκηση επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα έρχεστε αντιμέτωποι με αλλοπρόσαλλα γεγονότα όπως χιονοστιβάδες από παγωτό και ένα δέντρο που πρέπει να κατεβάσετε μέσα από τα... σύννεφα. Ο κάθε χαρακτήρας που συναντάτε έχει τουλάχιστον από μια ιστορία να σας πει, με τους διαλόγους να είναι καλογραμμένοι και χιουμοριστικοί και να αποτελούν ένα από τα πιο διασκεδαστικά στοιχεία του παιχνιδιού.
Πόρτες τηλεμεταφοράς με προσωπικότητα.
Πόρτες τηλεμεταφοράς με προσωπικότητα.
Ο χειρισμός είναι point and click τρίτου προσώπου. Με αριστερό κλικ γίνονται όλες οι ενέργειες, ενώ με δεξί κλικ ανοιγοκλείνει το inventory στο κάτω μέρος της οθόνης. Το gameplay του ενός ήρωα είναι ανεξάρτητο από του άλλου κατά το μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού, με ορισμένες εξαιρέσεις όπου η λύση γρίφου του ενός βρίσκεται στον κόσμο του άλλου. Σε γενικές γραμμές έχετε τη δυνατότητα να παίζετε δύο με τρεις ώρες με τον κάθε χαρακτήρα πριν χρειαστεί να αλλάξετε. Αυτή η προαιρετική αλλαγή είναι χρήσιμη όσες φορές “κολλάτε” κάπου και σας δίνει μια φρέσκια προοπτική. Δεν είναι δυνατή η προσπέλαση διαλόγων με ένα κλικ τη φορά, αλλά με ένα πάτημα του spacebar προσπερνάτε την κάθε ενέργεια, συμπεριλαμβανομένου ολόκληρου του διαλόγου, ενώ με διπλό κλικ μεταφέρεστε αυτόματα στην επόμενη οθόνη. Το μέρος της περιπέτειας που εξελίσσεται μέσα στο διαστημόπλοιο είναι το πιο απαιτητικό, με κάποια σημεία να εξελίσσονται πιο αργά από τα άλλα, όπως για παράδειγμα η απαραίτητη τηλεμεταφορά από τη μια πόρτα στην άλλη. Η εναλλαγή από τον Shay στη Vella και αντίστροφα γίνεται όποτε το επιθυμείτε με τουλάχιστον το 90% του gameplay του ενός να είναι ανεξάρτητο από του άλλου.
Οι γρίφοι στο σύνολό τους είναι αρκετά εύκολοι και έχουν να κάνουν κυρίως με συνδυασμό αντικειμένων. Στο δεύτερο μισό της ιστορίας όμως έρχεστε αντιμέτωποι με mini-games που λύνονται μόνο με σωστό συγχρονισμό, συνδέσεις καλωδίων που αλλάζουν κάθε φορά που παίζετε από την αρχή (που σημαίνει ότι οι οδηγοί στρατηγικής δεν μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτό το θέμα), και το λύσιμο ενός κόμπου δια αντιπροσώπου. Φυσικά, το χιούμορ δε λείπει ακόμα και στην επίλυση των γρίφων, κι έτσι ξαφνιάζεστε όταν αντικείμενα διαφωνούν μαζί σας μόλις δοκιμάζετε να τα δώστε σε κάποιον άλλο, με την παρουσίαση αντικειμένων να προκαλεί διαφορετική αντίδραση στον κάθε κάτοικο του χωριού ή συνταξιδιώτη του σκάφους. Το Broken Age διαρκεί περίπου 10 ώρες (πέντε το κάθε ένα από τα δύο μέρη), ενώ περιέχει ένα από τα καλύτερα mid-season φινάλε που έχουμε δει σε επεισοδικό adventure. Όσο για το τέλος, αυτό θα μπορούσε να είναι περισσότερο διευκρινιστικό από πλευράς ιστορίας και λιγότερο βεβιασμένο όσον αφορά τη δράση, με τους τελικούς γρίφους να μοιάζουν περισσότερο με εμπόδια τοποθετημένα για την παράταση της διάρκειας του παιχνιδιού. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Broken Age είναι ένα παιχνίδι που θα εκτιμήσουν περισσότερο οι πιο νεαροί παίκτες, όμως αυτό δεν εμποδίζει τους μεγαλύτερους από το να απολαύσουν μια συνολικά ευχάριστη περιπέτεια.
Στο χωριό της Vella.
Στο χωριό της Vella.
Τα γραφικά είναι 2D ζωγραφισμένα στο χέρι με τις κύριες τοποθεσίες να είναι δύο, το χωριό της Vella και το διαστημόπλοιο του Shay. Δυστυχώς, η εξερεύνηση νέων τοποθεσιών ουσιαστικά σταματάει στα μισά του παιχνιδιού, καθώς στο δεύτερο μέρος επισκέπτεστε τα ίδια μέρη και συναντάτε τους ίδιους ήρωες. Οι χαρακτήρες είναι στην πλειοψηφία τους καλοσχεδιασμένοι και συμπαθητικοί, ενώ τα καλύτερα backgrounds βρίσκονται στο διαστημόπλοιο. Αν και αρχικά επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί μόνο ένας μικρός αριθμός μουσικών, τελικά η Double Fine, θέλοντας το καλύτερο δυνατό για τους παίκτες, κατέληξε στη συμφωνική ορχήστρα της Μελβούρνης για τη σύνθεση του soundtrack, η οποία αναμφισβήτητα αποδίδει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Επίσης, αρκετοί γνωστοί ηθοποιοί δίνουν τις φωνές τους στους χαρακτήρες, όπως ο Elijah Wood (Shay), ο Jack Black (Lightbeard) και ο Wil Wheaton (Curtis).

Η περίπτωση του Broken Age υπενθυμίζει το ρίσκο και τα προβλήματα που μπορούν να εμφανιστούν σε κάθε καμπάνια crowdfunding. Όταν η Double Fine έλαβε 3,3 εκατομμύρια δολάρια από απλούς φαν, το Broken Age δεν είχε “συλληφθεί” ακόμα. Σχεδόν 90.000 backers επέλεξαν να στηρίξουν ένα παιχνίδι που δεν υπήρχε ακόμη, όχι μόνο στα χαρτιά, αλλά ούτε καν στη φαντασία των σχεδιαστών του. Το Broken Age είναι ένα παράδειγμα παιχνιδιού του οποίου οι δημιουργοί, επηρεασμένοι από τις αναπάντεχα ατελείωτες δυνατότητες που εμφανίστηκαν μετά το τέλος της επιτυχημένης καμπάνιας τους στο Kickstarter, ήθελαν να προσφέρουν τα πάντα αλλά τελικά μόλις που καταφέρνουν να προσφέρουν τα αυτονόητα.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου