Το Achilles: Legends Untold βασίζεται στην αρχαία ελληνική μυθολογία


 
Η ιστορία είναι μια παραποίηση της Ιλιάδας και ακολουθεί τα χνάρια του ήρωα Αχιλλέα μετά τα γεγονότα της Τροίας. Θανάσιμα χτυπημένος από το βέλος του Πάρη, ο φημισμένος Έλληνας ήρωας ξυπνάει μια δεκαετία αργότερα στην Ελλάδα, χωρίς την μνήμη του. Η Ελλάδα είναι πια ένας τόπος που κατακλύζεται από αιμοδιψή τέρατα και αδίσταχτους ληστές, ενώ οι θεοί συνωμοτούν πίσω από την πλάτη των θνητών για να φέρουν εις πέρας τα δικά τους μεγαλεπήβολα σχέδια. 

Ο Αχιλλέας, συνάπτοντας μια εύθραυστη συμμαχία με τους θεούς, επιχειρεί να αποκαταστήσει την ισορροπία στην πατρίδα του, ανακαλύπτοντας παράλληλα τους λόγους που επανήρθε ξαφνικά στο κόσμο των ζωντανών. Στην πορεία συναντάει γνωστούς συμπολεμιστές από τα χρόνια της μεγάλης εκστρατείας, αλλά και αντιμετωπίζει υπερφυσικά, παντοδύναμα όντα που αποζητούν την δύναμη των θεών.

Όπως προαναφέρθηκε, το παιχνίδι είναι ένα υβριδικό action-RPG που συνδυάζει πολλά πετυχημένα στοιχεία από διάφορες κατηγορίες, συνθέτοντας μια μοναδική φόρμουλα. Οι souls επιρροές είναι οι περισσότερο εμφανείς και καθορίζουν την ταυτότητα του τίτλου. Ο Αχιλλέας μπορεί να επιτεθεί με ελαφριά ή δυνατή επίθεση, να αποκρούει με την ασπίδα του ή να αποφεύγει επιθέσεις, ενώ έχει στη διάθεσή του πολλά πολεμοφόδια που μπορεί να χρησιμοποιήσει από απόσταση όπως βόμβες, παγίδες κτλ. Όλες οι κινήσεις που κάνετε απαιτούν stamina, το οποίο όταν εξαντληθεί, είστε ευάλωτος στις επιθέσεις των εχθρών, ενώ όλες οι ειδικές σας κινήσεις καταναλώνουν fury. Ο ήρωας μπορεί να ξεκουραστεί στα ειδικά shrines αναπληρώνοντας τις δυνάμεις του, ανασταίνοντας όμως ταυτόχρονα όλους τους εχθρούς. Πεθαίνοντας, αφήνετε το essence σας στο σημείο θανάτου και αν δεν καταφέρετε να το ανακτήσετε, χάνετε όλους τους κερδισμένους πόντους εμπειρίας σας μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Γενικά το ρεπερτόριο κινήσεων του ήρωα έχει φινέτσα και στιλ, αλλά υπάρχουν στιγμές που φαίνονται λίγο άγαρμπες, κυρίως όταν κυκλώνεστε από πολλούς εχθρούς. Σε κάποιες περιπτώσεις -ευτυχώς ελάχιστες- εκτελώντας την αλληλουχία χτυπημάτων του Αχιλλέα ξεφεύγει μια έξτρα περιττή επίθεση ή αποφυγή χωρίς λόγο, αφήνοντάς σας ευάλωτο σε επιθέσεις. Το κλείδωμα των εχθρών επίσης χρειάζεται προσοχή, κυρίως όταν έρχονται κατά κύματα εναντίον σας. Λόγω της ταχύτητας και της ορμής των αντιπάλων, η επίθεσή σας μπορεί να κλειδώσει σε λάθος στόχο εύκολα, αφήνοντας ακάλυπτα τα πλευρά σας ή την πλάτη σας στους υπόλοιπους. Ευτυχώς υπάρχουν επιθέσεις με αρκετά διευρυμένο πεδίο δράσης που μετριάζουν κάπως το εν λόγω φαινόμενο, καθώς πολλές φορές με μια επίθεση χτυπάτε ταυτόχρονα πολλούς εχθρούς.

Ο χάρτης είναι λεπτομερής και χρήσιμος σύμβουλος στην αποστολή σας, με επεξηγηματικά μοναδικά σύμβολα για όλα τα σημεία ενδιαφέροντος. Πολύ χρήσιμος διαχωρισμός γίνεται στην διαφορετική απεικόνιση των περιοχών ώστε να ξεχωρίζετε εύκολα ποια υπόγεια ή dungeons έχετε ήδη επισκεφτεί, ώστε να μην χάνετε χρόνο. Η τηλεμεταφορά μεταξύ των περιοχών γίνεται μέσω των shrines και ευτυχώς συναντάτε πολλά στο κόσμο, ώστε να μην χρειάζεται να περπατάτε μεγάλες αποστάσεις εις μάτην. Υπάρχει επίσης ένας πολύ χρήσιμος μίνι χάρτης που σας καθοδηγεί στον προορισμό σας με μια μικρή διακεκομμένη γραμμή για κάθε αποστολή, ώστε να μην χρειάζεται να συμβουλεύεστε συνεχώς τον βασικό χάρτη στο κεντρικό μενού. Δυστυχώς οι εχθροί δεν φαίνονται στον χάρτη, με αποτέλεσμα πολλές φορές να εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά σας, καμουφλαρισμένοι με τις χρωματικές παλέτες του περιβάλλοντος. Σε αυτό δε βοηθάει και η ισομετρική οπτική της κάμερας από πάνω γιατί κάποιοι εχθροί ή θησαυροί μπορεί να παραμένουν αόρατοι πίσω από ένα δέντρο, θάμνο ή σπίτι και να σας δυσκολέψουν. Τέλος, το κεντρικό μενού δεν είναι και το πιο εύχρηστο που έχουμε δει. Υπάρχει αργή απόκριση μετακίνησης ανάμεσα στις επιλογές, ενώ απουσιάζουν κάποια βασικά πράγματα για τέτοιου είδους παιχνίδι όπως πχ μαζική αγορά σημαντικών αναλωσίμων (potions), με αποτέλεσμα να χάνετε χρόνο κρατώντας πατημένο το κουμπί για συνεχόμενη αγορά ή πώληση αγαθών.

Η προσοχή που έχει δοθεί στην ανάπτυξη και την πολεμική αποτελεσματικότητα του Αχιλλέα είναι εμφανής. Ένα τεράστιο οπλοστάσιο που αποτελείται από σπαθιά, τσεκούρια, δόρατα και ασπίδες είναι διαθέσιμο για τον μυθικό ήρωα κατά την διάρκεια της περιπέτειάς του. Όλα χωρίζονται χρωματικά ανάλογα με την σπανιότητα τους και αναβαθμίζονται μέσω του blacksmith χρησιμοποιώντας τις αείμνηστες δραχμές και υλικά που βρίσκετε στον κόσμο. Κάθε όπλο έχει το δικό του σετ κινήσεων ανάλογα με το βάρος και το μέγεθός του, προσδίνοντας ρεαλισμό στις μάχες και χαρακτήρα στον ήρωα. Προχωρώντας και αυξάνοντας το level σας αποκτάτε πόντους ικανοτήτων με τους οποίους μπορείτε να αναβαθμίζετε τα επιμέρους χαρακτηριστικά σας όπως υγεία, δύναμη, αντοχή κτλ. Η αναβάθμιση γίνεται μέσω ενός πανέμορφου skill tree που αποτελείται από ένα σύμπλεγμα αστερισμών μέσα σε ένα τεράστιο ουράνιο θόλο και είναι πολύ εύχρηστο και κατανοητό. Πέρα από τις βασικές ικανότητες, ανακαλύπτετε και ξεκλειδώνετε ειδικές κινήσεις που προσφέρουν έξτρα πλεονέκτημα στη μάχη. Στην πράξη, η αλήθεια είναι ότι υπάρχει μια μικρή ανισορροπία όσον αφορά την αποτελεσματικότητά τους και το όφελος χρήσης τους, με κάποιες από αυτές να μην φαίνονται τόσο καλοδουλεμένες. Υπάρχουν όμως και ειδικές κινήσεις (με κορυφαία το thorns) που σας λύνουν τα χέρια σε μια δύσκολη στιγμή με το μέγεθος ζημιάς και την εμβέλεια τους.

Όλα τα παραπάνω σας χρησιμεύουν στις δεκάδες μάχες που καλείστε να δώσετε. Οι περιοχές είναι γεμάτες από εχθρούς που έρχονται συνήθως σε ομάδες και σας επιτίθενται μαζικά. Οι εχθροί συνεργάζονται μεταξύ τους στις επιθέσεις και σας αιφνιδιάζουν. Έτσι πχ μπορεί ένας εχθρός να χαμηλώσει την ασπίδα του διευκολύνοντας έναν άλλο να πατήσει πάνω της και να σας επιτεθεί με εντυπωσιακό τρόπο. Οι μάχες είναι χορταστικές, με τη βία και το μακελειό να ικανοποιούν και τους πιο αιμοδιψείς πολεμιστές. Κεφάλια, χέρια και διάφορα μέλη του σώματος πετάγονται δεξιά και αριστερά μέσα σε λίμνες αίματος, όσο κραδαίνετε το σπαθί σας σπέρνοντας τον τρόμο στους αντιπάλους σας. Το μόνο αρνητικό εδώ είναι ότι τα πτώματα των εχθρών εξαφανίζονται αμέσως κι έτσι δεν μπορείτε να θαυμάζετε το σκηνικό τρόμου που δημιουργήσατε στο πεδίο της μάχης. Κάθε εχθρός έχει το δικό του μοναδικό ρεπερτόριο κινήσεων, ενώ πολλοί από αυτούς μπορεί να σας δηλητηριάσουν ή να σας καταραστούν, ρίχνοντας τα συνολικά σας στατιστικά, μέχρι να θεραπευτείτε. Με λίγη προσοχή όμως διαπιστώνετε ότι οι περισσότεροι έχουν προβλέψιμο μοτίβο κινήσεων, απαιτώντας υπομονή και αντεπίθεση την κατάλληλη στιγμή.

Πολεμάτε διάφορους εχθρούς που ως επί το πλείστον έχουν επιρροές από την ελληνική μυθολογία. Αξιωματικοί και απλοί φαντάροι που ξεχωρίζουν εύκολα από τη στολή τους και τον οπλισμό τους, κύκλωπες, μινώταυροι, τεράστια αγάλματα πολεμιστών που ζωντανεύουν κτλ, σας κρατούν απασχολημένο και σε εγρήγορση. Σε αυτούς προστίθενται και οι ξαφνικές αναμετρήσεις με δυνατούς αόρατους εχθρούς που αποκαλύπτονται μόνο αν ενεργοποιήσετε το vision, να βλέπετε δηλαδή στον κόσμο των νεκρών. Χρησιμοποιώντας το vision μπορείτε να φανερώσετε αόρατους αντιπάλους, πύλες και κλειδωμένα περάσματα όπου κανονικά δεν έχετε πρόσβαση, αλλά όσο το χρησιμοποιείτε χάνετε σταδιακά πόντους από τη συνολική σας υγεία. Όσο αφορά τα μεγάλα boss, αντιμετωπίζετε τόσο παλιούς γνώριμους του Αχιλλέα, όσο και τεράστια τρομακτικά πλάσματα που έχουν ενδιαφέρον στήσιμο και παρουσία, χωρίς όμως να αποτελούν ιδιαίτερη πρόκληση. Πολύ ωραία πινελιά είναι η δυνατότητα στο τέλος κάθε μεγάλης μάχης να επιλέξετε αν θα σκοτώσετε ή αν θα λυπηθείτε τον ηττημένο αντίπαλο, με κάθε επιλογή να καταλήγει σε ένα ενδιαφέρον μικρό cutscene αλλά και διαφορετικό φινάλε.

Η βασική αποστολή θα σας κρατήσει αρκετές ώρες απασχολημένο, αν και είναι εμφανής η προσπάθεια επιμήκυνσης της συνολικής διάρκειας του τίτλου με διάφορους τρόπους. Οι δευτερεύουσες αποστολές είναι απλοϊκές και συνήθως η επίλυσή τους είναι ζήτημα μερικών λεπτών, καθώς περιορίζονται σε θέματα όπως πχ να σκοτώσετε κάποιους ληστές ή να βρείτε κάποια υλικά. Οι πιο ενδιαφέρουσες (και αυτές που δίνουν τους περισσότερους πόντους εμπειρίας) είναι οι απόκοσμες πύλες που ανοίγουν κατά μήκος και πλάτος της Ελλάδας και πρέπει να τις κλείσετε. Κάθε πύλη σας μεταφέρει σε μια ειδική πίστα όπου πρέπει να επικρατήσετε πολεμώντας πολλαπλά κύματα εχθρών και μένοντας ζωντανός μέχρι το τέλος. Ολοκληρώνοντας όλες τις αποστολές και φτάνοντας στο τέλος του παιχνιδιού σας δίνεται η δυνατότητα να ξεκινήσετε κατευθείαν ένα new game+ με διατήρηση των αναβαθμίσεών σας. Τέλος, υπάρχουν κάποιοι ελάχιστοι γρίφοι που περιορίζονται κυρίως στο να ανοίξετε κλειδωμένα σεντούκια (συνήθως έχουν σπάνιο εξοπλισμό) χτυπώντας τρία κρυμμένα σύμβολα που βρίσκονται τριγύρω καμουφλαρισμένα στο περιβάλλον.

Τα γραφικά είναι όμορφα και σας μεταφέρουν πειστικά σε μια αρχαία Ελλάδα που μαστίζεται από βία και παρακμή. Οι μεγάλες πράσινες πεδιάδες με τα ψηλά χορτάρια, τα μικρά κατεστραμμένα χωριά που έχουν καταληφθεί από ληστές, ο διάσημος λαβύρινθος του Μίνωα και πολλές άλλες περιοχές, αποτυπώνονται με φαντασία και σεβασμό στην ελληνική μυθολογία. Το έντονο ελληνικό στοιχείο με τους μεγαλειώδεις ναούς και τα επιβλητικά σμιλεμένα αγάλματα πολεμιστών και θεών έχουν την τιμητική τους και δημιουργούν μια μοναδική, ηρωική ατμόσφαιρα. Ο εξοπλισμός σας είναι ωραία σχεδιασμένος και ανάλογα με τη σπανιότητά του έχει λεπτομέρειες όπως σκαλιστές μορφές ζώων ή αστραφτερά καλογυαλισμένα κοσμήματα, κάνοντας σας να νιώθετε ότι όντως κραδαίνετε τα όπλα των θεών. Η μουσική αποτελεί πολύ ταιριαστή συνοδεία της δράσης, με επικές μελωδίες και πορωτικά ακούσματα που ανεβαίνουν σε ένταση κάθε φορά που κινδυνεύετε να πεθάνετε, αυξάνοντας τους παλμούς σας. Τα ηχητικά εφέ είναι ρεαλιστικά και κάνουν άριστα την δουλειά τους. Τα τρομακτικά βήματα από τους κύκλωπες, οι κλαγγές από ακόντια, τσεκούρια και σπαθιά, οι κραυγές των νεκρών κτλ σας βάζουν στο κλίμα με τον καλύτερο τρόπο. Μοναδικό πρόβλημα εδώ είναι το voice acting. Υπερβολική και βαριά προφορά σε σημαντικά cutscenes χαλάνε το momentum του τίτλου, ενώ οι γελοίες επαναλαμβανόμενες ατάκες που ξεστομίζουν οι εχθροί όταν σας αντιληφθούν καταντούν εκνευριστικές.

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου