Κατά την διάρκεια μιας διαπλανητικής μεταφοράς εμπορευμάτων στην οπoία είστε ο επικεφαλής πιλότος ονόματι Jacob Lee, το σκάφος σας δέχεται επίθεση από μια τρομοκρατική ομάδα. Η σφοδρή επίθεση προκαλεί ανεπανόρθωτη ζημιά στο σκάφος σας και καταλήγετε να καταρριφτείτε σε ένα φεγγάρι του πλανήτη Δία, το Callisto. Σε αυτό το φεγγάρι λειτουργεί μια υψηλής ασφαλείας φυλακή στην οποία έχετε την ατυχία να οδηγηθείτε από τους φύλακες λίγα μόλις λεπτά μετά την πρόσκρουσή σας. Με το που πατάτε το πόδι σας στην φυλακή και πριν ακόμα βρείτε τα πατήματά σας, μια τρομακτική εξέγερση ξεκινάει στην οποία οι τρόφιμοι μεταμορφώνονται σε αιμοδιψή τέρατα, και σκοτώνουν ότι ανθρώπινο βρεθεί μπροστά τους. Με την βοήθεια άλλων τροφίμων και τα δικά σας ένστικτα επιβίωσης, πρέπει να δραπετεύσετε από τον καταραμένο πλανήτη, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τα σκοτεινά μυστικά που κρύβονται πίσω από το ξέσπασμα των βίαιων επιθέσεων και τις μεταμορφώσεις στην ξεχασμένη από τον Θεό φυλακή του Callisto. Γενικά η ιστορία του παιχνιδιού είναι καλοδομημένη και ενδιαφέρουσα, με το ιερό τρίπτυχο αρχή-μέση-τέλος σε πλήρη ευλάβεια, χωρίς να πλατειάζει εσκεμμένα.
Το παιχνίδι είναι μια καθαρόαιμη survival horror εμπειρία τρίτου προσώπου με μίξη δράσης και stealth. Οι επιλογές παραμετροποίησης πέρα από τα τρία επίπεδα δυσκολίας, επικεντρώνονται κυρίως γύρω από το προσωπικό σας στιλ παιχνιδιού και κατά πόσο χρειάζεστε μια έξτρα χείρα βοηθείας όσον αφορά την σκόπευση ή τις κινήσεις αποφυγής. Αν είστε μυημένοι στη σειρά Dead Space, πολλά στοιχεία είναι γνώριμα από τη στιγμή που ξεκινάτε το παιχνίδι. Όλες οι ζωτικές λειτουργίες του Jacob απεικονίζονται δυναμικά και συνεχώς πάνω του, χωρίς να καταλαμβάνουν άσκοπο χώρο στην οθόνη επιτρέποντάς σας μια καθαρή οπτική, ενώ η εμφάνιση του inventory είναι άμεση και πολύ απλά στημένη. Χωρισμένο σε δύο σκέλη, το inventory, από την μία προσφέρει πρόσβαση στον οπλισμό σας και στα αντικείμενα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και από την άλλη περιλαμβάνει συγκεντρωμένα όλα τα ηχητικά ντοκουμέντα που μπορείτε να ακούσετε για να ρίξετε περισσότερο φως στην ιστορία. Θα θέλαμε βέβαια να υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες στο συγκεκριμένο τομέα. Όλες οι ηχογραφήσεις είναι λιτές, σχεδόν αδιάφορες και διαρκούν ελάχιστα χωρίς να προσθέτουν σχεδόν ποτέ τίποτα στην κατανόηση των γεγονότων που συμβαίνουν. Απλά σκόρπιες μαρτυρίες του προσωπικού που έζησε εκεί με αόριστες αναφορές.
Η ατμόσφαιρα του παιχνιδιού είναι από τα πολύ δυνατά ατού του. Το αφιλόξενο φεγγάρι με την τεράστια φυλακή και τα ελεύθερα λυσσασμένα τέρατα με ανθρώπινα χαρακτηριστικά συνθέτουν ιδανικό σκηνικό τρόμου. Το παιχνίδι πραγματικά μετουσιώνει τις βαθύτερες ανθρώπινες φοβίες σε εικόνες και μέσω του χειριστηρίου τις μεταγάγει σε μια τρομακτική εμπειρία. Η εξερεύνηση του Calisto είναι από την αρχή ως το τέλος ένα απόλυτο κλειστοφοβικό ταξίδι και έχει μια ιδιαίτερη δυναμική. Το είδος της δυναμικής που δημιουργεί ένα συγκεκριμένο βάρος στην ατμόσφαιρα, ένα ίχνος ιδρώτα στις παλάμες σας, σαν μια συνεχής αόρατη απειλή να υποβόσκει πάνω από το κεφάλι σας. Το αίσθημα κλειστοφοβίας που νιώθετε είναι απαράμιλλο και προοδευτικά κλιμακώνεται προς το χειρότερο όσο πλησιάζετε στο τέλος. Εχθροί που παραμονεύουν στα σκοτάδια και πετάγονται μπροστά σας ξαφνικά, είτε ακόμα χειρότερα δεν εμφανίζονται ποτέ παρά ακούγονται στο βάθος με τις άναρθρες κραυγές τους προειδοποιώντας να μην συνεχίσετε. Η σήψη και η φθορά κάθε ζωντανού οργανισμού απεικονίζεται έντονα και βρίσκεται παντού. Όλες οι πίστες είναι έξυπνα στημένες, με μοναδικό σκοπό να προσφέρουν ελάχιστο χώρο δράσης για να νιώθετε μονίμως στριμωγμένος και κυνηγημένος. Εντυπωσιακή είναι και η εναλλαγή του σκηνικού με την μετάβαση από περιοχή σε περιοχή. Εκεί που νομίζετε ότι τα είδατε όλα, νέες φρίκες ξεπηδούν από το πουθενά με νέα περιβάλλοντα, το ένα χειρότερο από το άλλο, κλιμακώνοντας τα οπτικά ερεθίσματα και ανεβάζοντας την αδρεναλίνη στα ύψη.
Ο πρωταγωνιστής έχει στη διάθεση του ένα συγκεκριμένο σετ οπλικών συστημάτων για να επιβιώσει ενάντια στα μεταλλαγμένα φρικιά. Ξεκινάτε με ένα απλό όπλο χειρός για μάχες σώμα-με-σώμα και στη πορεία αποκτάτε διάφορα όπλα και σχετικά σχέδια για να τα κατασκευάσετε. Υπάρχουν αρκετά όπλα, άλλα περισσότερο και άλλα λιγότερο χρήσιμα, και όλα αναβαθμίζοντα. Εκτός από τον κλασικό οπλισμό, αποκτάτε και ένα ειδικό γάντι βαρύτητας με το οποίο μπορείτε να τραβάτε σαν μαγνήτης αντικείμενα και εχθρούς και να τους εκσφενδονίζετε προς πάσα κατεύθυνση. Το συγκεκριμένο γάντι είναι πολύ σημαντικό για τα πλάνα μάχης σας, καθώς με σωστή τακτική μπορείτε να ξεπαστρέψετε γρήγορα πολλούς εχθρούς, είτε πετώντας τους πάνω σε αιχμηρά αντικείμενα του περιβάλλοντος (πχ καρφιά), είτε απλά πετώντας τους στο κενό. Με κάθε χρήση του, η ενέργειά του αδειάζει και αναπληρώνεται είτε σταδιακά με την πάροδο του χρόνου, είτε άμεσα με ειδικές μπαταρίες που βρίσκετε από εχθρούς ή σεντούκια. Το γάντι είναι επίσης αναβαθμίσιμο σε ειδικούς πάγκους με κάθε επίπεδό του να προσφέρει περισσότερες χρήσεις και μεγαλύτερη δύναμη πρόσκρουσης.
Με αυτόματο τρόπο αναβαθμίζεται η υγεία σας και το inventory σας όσο προχωράτε. Δυστυχώς το inventory ποτέ δεν σας είναι αρκετό, κυρίως λόγω της κακής οργάνωσης και αντίληψης του παιχνιδιού για τα αντικείμενα που συλλέγετε. Γιατί πχ δύο μπαταρίες για το γάντι βαρύτητας να πιάνουν δύο ξεχωριστές θέσεις στο inventory και να μην στοιβάζονται σε μία θέση αφήνοντας χώρο για άλλα αντικείμενα και πυρομαχικά; Συχνά είστε σε μια μόνιμη αναζήτηση των ειδικών πάγκων για να πουλήσετε πράγματα ή είστε αναγκασμένος να κάνετε επιλογή των αντικειμένων που κουβαλάτε, πετώντας τα λιγότερο χρήσιμα.
Οι μάχες είναι ένας τομέας όπου πρέπει να σταθούμε λίγο παραπάνω καθώς υπάρχουν κάποιες ενστάσεις. Καταρχήν το παιχνίδι εστιάζει κυρίως στις μάχες σώμα-με-σώμα, καθώς τα πυρομαχικά πάντα δίνονται με φειδώ, ενώ το γάντι βαρύτητας έχει περιορισμένη χρήση καθώς ξοδεύεται γρήγορα η ενέργεια του. Στις melee μάχες λοιπόν υπάρχει ένα περίεργο και αμφιλεγόμενο σύστημα χτυπημάτων και αποφυγής το οποίο χρειάζεται λίγο χρόνο να το συνηθίσετε. Όταν ένας εχθρός σας επιτίθεται πρέπει να τον αποφύγετε με ελιγμούς μέχρι να τελειώσει την κίνησή του, για να περάσετε στην αντεπίθεση. Υπάρχουν συνδυασμοί χτυπημάτων στους οποίους μπορείτε να εναλλάσσετε μεταξύ πιστολιού και γκλομπ για μέγιστη ζημιά και χρειάζεται λίγο εξάσκηση. Το πρόβλημα είναι ότι αρκετές φορές παρόλο που κάνετε αποφυγή ο εχθρός σας πετυχαίνει ή ακόμα χειρότερα αν είστε αντιμέτωπος με πολλαπλούς εχθρούς σας την πέφτουν μαζικά, με αποτέλεσμα ενώ αποφεύγετε τον έναν να σας ορμάει ο άλλος και να σας αποτελειώνουν με λίγα χτυπήματα. Δεν μπορείτε να τρέξετε μακριά όσο είστε σε μάχη, ενώ η κίνηση που απαιτείται να κάνετε για να χρησιμοποιήσετε μια ένεση υγείας και να θεραπευτείτε είναι τόσο αργή που καλύτερα κάντε το σταυρό σας.
Χρειαζόταν καλύτερος σχεδιασμός όσο αφορά την διαχείριση του πλήθους και άμεση αλλαγή όπλου και θεραπείας της υγείας σας για γρήγορες μάχες με καλή ροή, ώστε να νιώθετε πάντα ότι έχετε τον απόλυτο έλεγχο. Με την ενασχόληση και την «τριβή» με το παιχνίδι το συνηθίζετε και βρίσκετε ιδανικούς τρόπους επιβίωσης εν μέσω μάχης, αλλά σίγουρα είναι αποθαρρυντικό στην αρχή. Ευτυχώς υπάρχουν προαιρετικές ευκολίες στον χειρισμό με αυτόματη αποφυγή και γρήγορη σκόπευση, ενώ ανά πάσα στιγμή μπορείτε να αυξομειώσετε την δυσκολία αν δείτε ότι τα βρίσκετε σκούρα.
Ένα αρκετά μεγάλο μέρος του παιχνιδιού βασίζεται και στη stealth προσέγγιση. Υπάρχουν συγκεκριμένοι τύποι εχθρών που ενδείκνυται να τους επιτεθείτε από πίσω και συχνά αυτό είναι η καλύτερη τακτική καθώς ο αριθμός των εχθρών σε πολλές περιοχές είναι μεγάλος και ένα λάθος βήμα ή κίνηση μπορεί να αποβεί μοιραία. Η γρήγορη και αναίμακτη εξόντωση σε συνδυασμό με την απλοϊκή νοημοσύνη των εχθρών, οι οποίοι δεν κουνάνε ούτε βλέφαρο και ας δολοφονήσετε βιαίως κάποιον μόλις λίγα μέτρα δίπλα τους, είναι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη για να μην έχετε ελλείψεις σε υγεία και πυρομαχικά. Παρόλο που το stealth σχεδιάστηκε για να έχει δευτερεύοντα ρόλο στο παιχνίδι, οι σπασμωδικές νευρωτικές κινήσεις των εχθρών όσο τους πλησιάζετε στα μουλωχτά, σε συνδυασμό με την γνώση για την θανατηφόρα αποτελεσματικότητά τους (υπάρχουν εχθροί που σας ξεκάνουν με δύο χτυπήματα), σας γεμίζει άγχος να μην σας ανακαλύψουν και καταφέρνει να λειτουργεί αρμονικά με το γενικότερο ύφος του παιχνιδιού χωρίς να αφαιρεί από τον ρυθμό του.
Στο παιχνίδι έρχεστε αντιμέτωπος με πολλούς εφιάλτες. Οι εχθροί έχουν φοβερό σχεδιασμό και λεπτομέρεια, ενώ τα κοντινά πλάνα σε αυτούς, κυρίως σε προκαθορισμένες αυτόματες σκηνές, εντυπωσιάζουν. Πέρα από την τρομακτική τους εμφάνιση που είναι συνδυασμός δαιμονικής και μολυσματικής φύσης, «παίζουν» πολύ με τον πρωταγωνιστή τόσο κινησιολογικά όσο και ηχητικά. Κινησιολογικά γιατί πολλές φορές φαινομενικά αργοί εχθροί σας εκπλήσσουν με την ταχύτητά τους ή την πανουργία τους και εμφανίζονται ξαφνικά μπροστά σας. Αν ο εχθρός σας αντιληφθεί σας φτάνει όσο αργός και να είναι χρησιμοποιώντας έξυπνους ελιγμούς όπως πχ να φύγει σε καταπακτές και να εμφανιστεί ξαφνικά μπροστά σας ή πίσω σας. Ηχητικά γιατί οι κραυγές και ο θόρυβος των βημάτων τους από πάνω σας ή κάτω σας είναι τόσο έντονος και συνεχής που σας αποσυντονίζει συχνά, κυρίως αν δεν βλέπετε κάποιον στο οπτικό σας πεδίο. Υπάρχουν αρκετοί εχθροί με μοναδικές ιδιότητες και χαρακτηριστικά, ενώ κάποιοι αν τους αφήσετε ζωντανούς για αρκετή ώρα μεταλλάσσονται και γίνονται πιο δυνατοί. Τέλος, τα λίγα boss που υπάρχουν είναι αξιομνημόνευτα, με το κατάλληλο παρουσιαστικό και σωματοδομή για να σας κόψουν τα γόνατα. Η απειλητική ταχύτητα και σιγουριά που έχουν καθώς έρχονται κατά πάνω σας, σε συνδυασμό με τους κλειστούς χώρους όπου μάχεστε, προκαλούν πανικό και τεστάρουν τις αντοχές σας.
Συνοδοιπόρος στην δημιουργία αυτής της εκπληκτικής ατμόσφαιρας και της προσωπικής βύθισης του παίκτη στον κόσμο του παιχνιδιού, είναι ο κορυφαίος οπτικοακουστικός τομέας του. Καταρχάς, υπάρχουν δύο (κλασικές πλέον) επιλογές γραφικών: 4K/30fps με ray-traced σκιές και αντανακλάσεις, και 60fps με αρκετές υποχωρήσεις στην ποιότητα εικόνας. Σε κάθε περίπτωση, η Unreal Engine κάνει θαύματα και παραδίδει έναν εντυπωσιακό κόσμο. Η γλαφυρή απεικόνιση της σήψης και της μόλυνσης του ανθρώπινου είδους σε κάθε σας βήμα, οι σκοτεινοί εσωτερικοί χώροι με τις απίστευτες σκιές και αντανακλάσεις που πέφτουν στο βάθος ή πάνω στους εχθρούς ενώ κινείστε αθόρυβα γύρω τους, είναι χάρμα οφθαλμών. Οι εξωτερικοί χώροι όποτε κάνουν την εμφάνιση τους προκαλούν δέος με τη λεπτομέρειά τους, προσφέροντας τις ελάχιστες φωτεινές στιγμές του παιχνιδιού. Τεράστιοι πλανήτες, καταιγίδες και δριμείς χιονοπτώσεις που αφήνουν τα σημάδια τους πάνω στη στολή σας και προσθέτουν τρομερή αληθοφάνεια. Στα μοντέλα των χαρακτήρων διακρίνετε πεντακάθαρα τον ιδρώτα τους, το αίμα και κάθε συναίσθημα της στιγμής, λόγω του απίστευτου motion capture που έχει γίνει αλλά και λόγω των εξαιρετικών ερμηνειών των ίδιων των ηθοποιών.
Το καστ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τον Josh Duhamel (Transformers) που παίζει τον πρωταγωνιστή και την Karen Fukuhara (The Boys). Ο δε ήχος είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της εφιαλτικής εμπειρίας που προσφέρει το παιχνίδι. Ουρλιαχτά και απόκοσμες ανάσες από το πουθενά, ανατριχιαστικά συρσίματα και τριξίματα από υπόγειες σωληνώσεις, αόρατα βήματα κοντά σας και πολλά άλλα ηχητικά εφέ που μαζί με την αγχωτική μουσική λειτουργούν σαν καταλύτης στην ψυχολογία σας και σας θυμίζουν πόσο ευάλωτος και εκτεθειμένος είστε. Αν έχετε καλά ακουστικά και επιλέξετε 3D ήχο στο PS5, ετοιμαστείτε για το ταξίδι της ζωής σας και κλειδώστε καλά την πόρτα σας καθώς το παιχνίδι «ζωντανεύει» επικίνδυνα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου