Metroidvania για όσους γουστάρουν...

Όταν δύο games καθορίζουν ένα ολόκληρο genre. Ο όρος Metroidvania έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται ευρέως στις μέρες μας, καθώς οι κυκλοφορίες αυτού του είδους έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς. Σύγχρονα παραδείγματα είναι το Apotheon της Alientrap, το Guacamelee! της Drinkbox Studios, το Ori and the Blind Forest, αλλά και το πρόσφατο Axiom Verge που κυκλοφόρησε στις κονσόλες της Sony. H αλήθεια είναι βέβαια ότι με τον όρο αυτό δεν έχει ακόμη εξοικειωθεί μια μεγάλη μερίδα παικτών, αλλά μην ανησυχείτε καθώς ακριβώς αυτός είναι ο σκοπός μας στο σημερινό άρθρο της στήλης Console Wars. Παρακάτω θα δούμε πως προέκυψε αυτή η ονομασία, ποια στοιχεία θα πρέπει να έχει ένα game για να χαρακτηριστεί Metroidvania και ποιοι τίτλοι συνέβαλαν τα μέγιστα στην εξέλιξη του είδους.
Η κληρονομιά των Metroid και Castlevania 
Όπως είναι φανερό, η λέξη Metroidvania προέρχεται από τις σειρές Metroid και Castlevania, τις οποίες γνωρίσαμε αρχικά στις οικιακές κονσόλες της Nintendo. Στο πρώτο Metroid η Nintendo κατάφερε να προσφέρει ένα μη γραμμικό Platform με αρκετά Action στοιχεία και στην πορεία εξέλιξε ακόμη περισσότερο αυτούς τους μηχανισμούς στο Super Metroid. Στην σειρά Castlevania πάντως η εξέλιξη αυτή άργησε αρκετά χρόνια, καθώς τα πρώτα κεφάλαιά της ήταν αμιγώς γραμμικά. Η επανάσταση ήρθε με το Castlevania: Symphony of the Night, το οποίο φέρει την σφραγίδα του Koji Igarashi. Σε αυτό ο Ιάπωνας developer πήρε την φόρμουλα του Super Metroid, πρόσθεσε μερικά RPG στοιχεία και μας παρουσίασε ένα από τα καλύτερα games όλων των εποχών ανεξαρτήτως format κυκλοφορίας. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι εκείνη την εποχή η αξία του Castlevania: Symphony of the Night δεν αναγνωρίστηκε αμέσως, καθώς πολλοί θεώρησαν ότι το 2D ύφος του ήταν αναχρονιστικό και δεν είχε θέση στην 3D gaming εποχή του PS1.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου