Πολλά έχουν ειπωθεί για τα καλύτερα παιχνίδια από τη χρυσή εποχή των Αrcade. Αλλά ποια “έτρωγαν” τα περισσότερα κέρματα;
Όποιος ήταν σε ηλικία που να μπορεί να παίξει games την χιλιετία που μας πέρασε τότε κατά πάσα πιθανότητα είχε επισκεφθεί και μία αίθουσα με Arcade μηχανήματα, εκεί όπου...τα χαρτζηλίκια έπεφταν βροχή στον κερματοδέκτη. Η επιτυχία ενός παιχνιδιού προερχόταν από το πόσο ελκυστικό και διασκεδαστικό ήταν το gameplay του. Αυτή η έμφαση στο gameplay είναι κι ο λόγος που πολλά από αυτά τα παιχνίδια συνεχίζουν να είναι απολαυστικά ακόμα και σήμερα, παρά το γεγονός ότι είναι ξεπερασμένα από τη σύγχρονη τεχνολογία.
Κάθε Best Of δημιουργείται με βάση τις ψήφους σας στο Forum του GameWorld.gr και τις ψήφους των συντακτών. Για κάθε 5 ψήφους αναγνωστών έχουμε μία καταχώρηση στο Top 10, με maximum τις 25 ψήφους που δίνουν 5 καταχωρήσεις. Θυμηθείτε ότι όλες οι απόψεις είναι υποκειμενικές. Αν δεν βρήκατε κάποιο παιχνίδι σε ένα Top 10 τότε σημαίνει ότι δεν κατάφερε να μπει, έστω και οριακά.
Το σημερινό top 10 θα φέρει πίσω πολλές αναμνήσεις αλλά σίγουρα όχι όλες, καθώς οι επιτυχίες εκείνης της εποχής ήταν παραπάνω από 10. Ας αρχίσουμε λοιπόν το ταξίδι μας στα καλύτερα παιχνίδια της χρυσής εποχής των arcade games.
10: Metal Slug/TetrisΣτη 10η θέση προέκυψε ισοβαθμία ανάμεσα στο Metal Slug που ψηφίσατε και στο Tetris, που αποτέλεσε μία από τις επιλογές της συντακτικής ομάδας. Έτσι, αποφασίσαμε να τα προσθέσουμε και τα δύο στη λίστα.
10: Metal Slug
SNK, Nazca
1996
10: Metal Slug
SNK, Nazca
1996
Το Metal Slug έχει αφήσει σημαντική παρακαταθήκη στην χρυσή εποχή των Arcade. Ο πρώτος τίτλος της σειράς, αναπτύχθηκε από την Nazca Corporation και εκδόθηκε από την SNK. Κυκλοφόρησε το 1996 για το Neo Geo MVS arcade και πολύ γρήγορα γνώρισε τεράστια επιτυχία. Πρόκειται για ένα Run and gun Platform, το οποίο φημίζεται για το χιούμορ του, το ιδιαίτερο art design και φυσικά την ατελείωτη δράση που προσφέρει. Το gameplay του είναι απλό αλλά ταυτόχρονα πολύ εθιστικό. Οι παίκτες καλούνται να πυροβολούν τα πάντα στο δρόμο τους, ώστε να φθάσουν στο τέλος του κάθε level, όπου τους περιμένει ένα boss.
1988
To Tetris είναι ένα Puzzle που αρχικά σχεδιάστηκε και προγραμματίστηκε από τον Alexey Pajitnov. Κυκλοφόρησε στις 6 Ιούνιου του 1984, ενώ ο Pajitnov εργαζόταν για το Dorodnicyn Computing Centre της Ακαδημίας Επιστημών της Σοβιετικής Ένωσης στη Μόσχα. Η Atari το 1988 κυκλοφόρησε το δικό της Tetris για arcade, το οποίο ήταν βασισμένο σε αυτό του Alexey Pajitnov. Η έκδοση της Atari διαθέτει το ίδιο gameplay με τις εκδόσεις του υπολογιστή, καθώς οι παίκτες πρέπει να τακτοποιήσουν διαφορετικά γεωμετρικά σχήματα σε οριζόντια γραμμή ώστε να εξαφανιστούν και να πάρουν πόντους. Το παιχνίδι διαθέτει διάφορα επίπεδα δυσκολίας και multiplayer d;yo ατόμων.
Το Tetris είναι μέχρι και σήμερα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια όλων των εποχών. Μικροί και μεγάλοι έχουν σπαταλήσει ατελείωτες ώρες προσπαθώντας να βελτιώσουν το ατομικό τους ρεκόρ. Έχει κυκλοφορήσει σχεδόν σε όλες τις πλατφόρμες που έχουν υπάρξει, έχοντας το όνομα του γραμμένο με χρυσά γράμματα στην ιστορία των video games.
9: Galaga
Namco
1981
Namco
1981
Μετά τη φόρμουλα επιτυχίας που έδωσε το Space Invaders ως ένα arcade shooter στο διάστημα το 1978, το 1979 ήρθε το Galaxianκαι το 1981 το Galaga από τηn Namco. Το gameplay του Galaga σας δίνει τον έλεγχο ενός διαστημικού οχήματος, το οποίο βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης. Κατά την έναρξη του κάθε σταδίου η περιοχή είναι άδεια, αλλά με την πάροδο του χρόνου οι εχθρικοί εξωγήινοι θα φθάσουν σε σχηματισμό και θα ξεκινήσουν να πηγαίνουν προς το πλοίο σας πάλι σε σχηματισμό και είτε θα το πυροβολήσουν ή θα προσπαθήσουν να συγκρουστούν μαζί του.
To Ghosts 'n Goblins είναι ένα side-scrolling Platform που αναπτύχθηκε το 1985 από την Capcom για Arcade και έκτοτε έχει κυκλοφορήσει σε πολλές ακόμη πλατφόρμες. Η σειρά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Capcom, έχοντας διαθέσει πάνω από 4.4 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως.
Το Ghosts 'n Goblins θεωρείται μέχρι και σήμερα ως ένα από τα δυσκολότερα games όλων των εποχών, κυρίως διότι κρύβει παγίδες, mini bosses και δύσκολα boss fights, όλα σε ένα πακέτο. Σκεφτείτε επίσης ότι θα πρέπει να τερματίσετε το παιχνίδι δύο φορές, προκειμένου να καταφέρετε να φτάσετε στο καλό τέλος.
Το Pac-Man είναι ένα arcade παιχνίδι της Namco, που κυκλοφόρησε το 1980 και θεωρείται το δημοφιλέστερο arcade game όλων των εποχών. Μετά την κυκλοφορία του, έγινε ένα κοινωνικό φαινόμενο που πούλησε μεγάλο ποσό...εμπορευμάτων και η πηγή έμπνευσης μεταξύ άλλων και για μια τηλεοπτική σειρά κινουμένων σχεδίων. Ο παραγωγός του παιχνιδιού, Toru Iwatani, έχει αρχικά δηλώσει ότι το σχήμα του χαρακτήρα ήταν εμπνευσμένο από μια πίτσα που είχε παραγγείλει και στην οποία είχε μόλις πάρει ένα κομμάτι. Σε συνέντευξή του το 1986, παραδέχτηκε ότι αυτή ήταν η μισή αλήθεια για το σχεδιασμό του χαρακτήρα και ότι προήλθεεπίσης από την απλούστευση της ιαπωνικής λέξης "paku-paku taberu" που αντικατοπτρίζει την κίνηση του στόματος όταν ανοιγοκλείνει.
Χαρακτηριστικό του Double Dragon ήταν το friendly fire μεταξύ των παικτών. Όσοι το έχετε τερματίσει με δύο παίκτες ξέρετε τι ακολουθεί στο φινάλε. Επιπλέον, μπορούσατε με αγκωνιές και μόνο, να το τερματίσετε με μόλις ένα credit. Μέχρι και σήμερα το Double Dragon έχει κυκλοφορήσει σε πάνω από 15 πλατφόρμες, ενώ το 2012 κυκλοφόρησε ένα reboot με τίτλο Double Dragon Neonγια το PlayStation Network και το Xbox Live, με την έκδοση για PC να κυκλοφορεί το 2014 στο Steam.
5: Bubble Bobble
Taito
1986
Taito
1986
Το πιο επιτυχημένο Arcade του είδους του, κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1986 και στη συνέχεια μεταφέρθηκε και σε πολλούς οικιακούς υπολογιστές αλλά και κονσόλες. Το παιχνίδι έχει ως πρωταγωνιστές τους δίδυμους δράκους Bub και Bob και είναι ένα Platform στο οποίο ταξιδεύετε μέσα από 100 διαφορετικά επίπεδα, φυσώντας και σπάζοντας φυσαλίδες, αποφεύγοντας τους εχθρούς σας και μαζεύοντας μια μεγάλη ποικιλία αντικείμενων.
Το Bubble Bobble αποτελεί ένα από τα πρώτα Arcade με εναλλακτικά φινάλε. Με την ολοκλήρωση του εκατοστού επιπέδου σε single-player mode αποκαλύπτει ένα μήνυμα που δηλώνει ότι το παιχνίδι δεν έχει πραγματικά τελειώσει και έναν υπαινιγμό για τον παίκτη: «Έλα εδώ με το φίλο σου». Αν δύο παίκτες ολοκληρώσουν το παιχνίδι, θα δουν ένα "Happy End ", στο οποίο οι αδελφοί επιστρέφουν στην ανθρώπινη μορφή τους και επανενώνονται με τις κοπέλες τους. Αυτή η κατάληξη περιλαμβάνει επίσης έναν κωδικό που όταν χρησιμοποιηθεί σας επιτρέπει να παίξετε το Bubble Bobble στο ταχύτερο και πιο δύσκολο “super mode”. Αν αυτό το mode ολοκληρωθεί με δύο παίκτες, ένα δεύτερο "Happy End " εμφανίζεται, στο οποίο ο Super Drunk αποκαλύπτεται ως ο...πατέρας των αδελφών. Στο τέλος, ο Bubby και ο Bobby επιστρέφουν στον φυσιολογικό τους εαυτό και επανενώνονται με τους γονείς και τις κοπέλες τους.
Η αλήθεια είναι ότι οι περισσότεροι είχαμε παίξει Bubble Bobble, απλά και μόνο διότι το gameplay του ήταν ιδιαίτερα απλό. Κάποιοι από εσάς ξέρω ότι το κάνατε γιατί μια όμορφη κοπέλα είχε τύχει να παίζει εκείνη την ώρα και θελήσατε να την...προστατέψετε και να της κάνετε παρέα. Οι ικανοί παίκτες είχαν τα τυχερά τους, πως να το κάνουμε.
4: Out Run
Sega
1986
Sega
1986
Όταν το πρωτοείδαμε στην εποχή του...πραγματικά χαζέψαμε τελείως με τα γραφικά που παρουσίαζε, καθώς ήταν έτη φωτός μπροστά από τα άλλα arcade της εποχής. Είναι ένα από τα κορυφαία racing της εποχής που κυκλοφόρησε από την Sega το 1986. Σχεδιάστηκε από τον Yu Suzuki και αναπτύχθηκε από την Sega AM2. Αποτέλεσε εμπορική επιτυχία και έγινε ένα από τα best-seller της χρονιάς, έχοντας πουλήσει πάνω από 20.000 arcade καμπίνες μέσα σε ένα χρόνο και κερδίζοντας το Golden Joystick Award για το παιχνίδι της χρονιάς. Παράλληλα, συμπεριλήφθηκε στην λίστα με τα καλύτερα games όλων των εποχών.
Υπάρχουν συνολικά τέσσερα σχέδια καμπινών που είδαμε το Out Run, δύο όρθιες και δύο με κάθισμα, οι οποίες είναι εξοπλισμένες με ένα τιμόνι, δυναμική ανάδραση, ένα λεβιέ ταχυτήτων και πετάλια για επιτάχυνση και φρένο. Η όρθια καμπίνα ήρθε σε δύο εκδόσεις, την κανονική και τη mini. Η καμπίνα με το κάθισμα μοιάζει με το αυτοκίνητο στο παιχνίδι και χρησιμοποιεί έναν μηχανισμό για να μετακινεί το κεντρικό της μέρος σύμφωνα με τη δράση επί της οθόνης. Υπάρχουν δύο εκδόσεις της καμπίνας με το κάθισμα, η έκδοση deluxe που τη χαρακτηρίζει μια έγχρωμη οθόνη 26 ιντσών και ένα φορμαρισμένο κάθισμα, ενώ υπάρχει και η standard που διαθέτει μια πιο απλοποιημένη σχεδίαση και μια έγχρωμη οθόνη 20 ιντσών.
Το βασικότερο μειονέκτημα του Out Run είναι ότι διαρκούσε πολύ λίγα λεπτά. Σε συνδυασμό δε με το ότι ήθελε δύο credits, αντιλαμβάνεστε ότι δεν απευθυνόταν τόσο σε πιτσιρικάδες. Πάντως, ώθησε την Sega να συνεχίσει στο μέλλον με ακόμη περισσότερα racing, όπως το εξίσου επιτυχημένο Sega Rally.
3: Golden Axe
Sega
1989
Sega
1989
Ένα side-scrolling Βeat 'em up που κυκλοφόρησε το 1989 από την Sega. O Makoto Uchida είναι ο κύριος δημιουργός του παιχνιδιού και επίσης υπεύθυνος για την δημιουργία του Altered Beast.
Το Golden Axe λαμβάνει χώρα σε έναν φανταστικό μεσαιωνικό κόσμο με το όνομα Yuria. Μία κακή οντότητα γνωστή ως "Death Adder", έχει συλλάβει τον βασιλιά και την κόρη του και τους κρατά αιχμάλωτους στο κάστρο τους. Βρίσκει επίσης το Golden Axe, το μαγικό έμβλημα της Yuria και απειλεί να καταστρέψει το τσεκούρι και τη βασιλική οικογένεια εκτός εάν οι άνθρωποι της Yuria τον δεχτούν ως βασιλιά τους. Έτσι, τρεις πολεμιστές ξεκινάνε μία προσπάθεια να διασώσουν τη Yuria και να εκδικηθούν για τις απώλειες των συγγενών τους από τα χέρια του Death Adder.
Το Golden Axe έχει κυκλοφορήσει συνολικά σε 17 πλατφόρμες και αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της εποχής του. Σίγουρα ξυπνάει πολλές αναμνήσεις από την εποχή των Arcade, καθώς σίγουρα πολλοί από εσάς θα έχετε χάσει μία μικρή περιουσία.
2: Donkey Kong
Nintendo
1981
Nintendo
1981
Ένα από τα πρώτα Platform και το πρώτο παιχνίδι που δημιουργήθηκε από τον θρυλικό developer της Nintendo, Shigeru Miyamoto, το 1981. Αμέσως, μετατράπηκε σε τεράστια εμπορική επιτυχία, κυρίως εξαιτίας του εθιστικού gameplay του, το οποίο επικεντρώνεται στους ελιγμούς του κύριου χαρακτήρα σε μια σειρά από πλατφόρμες, ενώ προσπαθείτε να παρακάμψετε διάφορα εμπόδια.
1: Street Fighter II
Capcom
1991
Capcom
1991
Αν και μέσα από μία τόσο τεράστια βιβλιοθήκη τίτλων είναι πολύ δύσκολο να αποφασίσεις για το καλύτερο, το Street Fighter II, για πολλούς λόγους, είναι ο βασιλιάς της εποχής του. Ακόμη και 14 χρόνια μετά την κυκλοφορία του, συνεχίζει να προσφέρει ατελείωτες ώρες διασκέδασης σε fans (και όχι μόνο) του είδους. Ήταν πολλά χρόνια μπροστά από την εποχή του και σίγουρα βοήθησε σημαντικά στην "έκρηξη" των Fighting την δεκαετία του '90. Εδώ που τα λέμε, όποιος το έπαιζε δεν χρειαζόταν απαραίτητα να είναι fan των Fighting games.
Το Street Fighter II κυκλοφόρησε το 1991 για τα Arcade από την Capcom. Αποτελεί το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς, ενώ είχε πολύ σημαντικές βελτιώσεις από τον προκάτοχο του. Συγκεκριμένα, προσέφερε μία σημαντική γκάμα από χαρακτήρες, ξεφεύγοντας από το στερεότυπο των Ryu-Ken στο πρώτο Street Fighter. Η αγαπημένη οκτάδα, που στην Champion Edition έγινε 12άδα (με ήδη γνωστούς χαρακτήρες να ξεκλειδώνονται) μετετράπη επιτυχώς σε...16άδα στο Super Street Fighter 2, χαρίζοντάς μας τεράστια πληθώρα επιλογών και διαφορετικών fighting styles, αλλά και special moves.
Στον τεχνικό τομέα μας χάρισε απίστευτα για την εποχή γραφικά, ζωντανά background με κίνηση στο βάθος και ίσως το καλύτερο soundtrack όλων των εποχών, με κομμάτια διαλεκτά, ένα προς ένα. Διέθετε ακόμη και υποτυπώδες story mode που συνόδευε τους χαρακτήρες (κάτι που δεν είχαμε συνηθίσει σε Fighting), καθώς και στοιχειώδη cutscenes. Οι δε ατάκες του μετά από κάθε μάχη, όπως και οι επισκέψεις σε χώρες του κόσμου, είναι δύο στοιχεία που διατηρήθηκαν απ' το πρώτο Street Fighter Και που θα μας μείνουν χαραγμένα στο μυαλό, όσα χρόνια κι αν περάσουν.
Ανάμεσα στις αμέτρητες διακρίσεις που έχει κερδίσει, ξεχωρίζουν τα τρία ρεκόρ Γκίνες που του αποδόθηκαν το 2008. Συγκεκριμένα, έχει τα εξής ρεκόρ: "Το πρώτο Fighting που χρησιμοποίησε Combos", "Το Fighting που έχει αντιγραφεί περισσότερες φορές" και "Υψηλότερες πωλήσεις σε Coin-Op ανάμεσα στα Fighting games“. Η παρακαταθήκη του στο είδος Fighting είναι τεράστια και το μαρτυρούν οι πωλήσεις όλων των εκδόσεων του, οι οποίες ξεπερνούν τα 10 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως! Πρόκειται για τον πραγματικό βασιλιά της εποχής και ένα από τα κορυφαία παιχνίδια όλων των εποχών.
Μία εποχή με ατελείωτες αναμνήσεις!
Τα Arcade έθεσαν γερά θεμέλια για την γιγάντωση της βιομηχανίας των video games από τη δεκαετία του 80’ και μετά. Μεγάλες σειρές δημιουργήθηκαν, οι οποίες άφησαν τεράστια παρακαταθήκη για το μέλλον και τη δική μας γενιά. Είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χαλάσει αμέτρητα χαρτζηλίκια σε πολλά από τα παραπάνω games της λίστας και όχι άδικα.
Τα Arcade έθεσαν γερά θεμέλια για την γιγάντωση της βιομηχανίας των video games από τη δεκαετία του 80’ και μετά. Μεγάλες σειρές δημιουργήθηκαν, οι οποίες άφησαν τεράστια παρακαταθήκη για το μέλλον και τη δική μας γενιά. Είμαι σίγουρος πως οι περισσότεροι από εμάς έχουμε χαλάσει αμέτρητα χαρτζηλίκια σε πολλά από τα παραπάνω games της λίστας και όχι άδικα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου