Το “Easter egg”, βλέπετε, στη σύγχρονη ποπ κουλτούρα παραπέμπει σε ένα κρυμμένο μήνυμα, τις περισσότερες φορές με χιουμοριστικό χαρακτήρα, το οποίο έχει επιτηδευμένα τοποθετηθεί από τους παραγωγούς μιας ταινίας, σειράς ή videogame. Η έκφραση παραπέμπει στο κυνήγι πασχαλιάτικων αβγών, ένα έθιμο αρκετά δημοφιλές στον δυτικό κόσμο: όπως κι εκεί, έτσι και στις σύγχρονες μορφές “τέχνης”, όταν κάποιος αναζητά ένα “αβγό” ψάχνει στα τυφλά, χωρίς την παραμικρή ένδειξη για το πού μπορεί να βρίσκεται τι.
Time for Adventure
Στο gaming, το πρώτο Easter egg που εισήχθη ποτέ ήταν στο παιχνίδι Video Whizball το 1978 με τον προγραμματιστή Μπράντλεϊ Ριντ-Σιθ να “κρύβει” έξυπνα το επώνυμό του in-game. Με το μυστικό αυτό να έρχεται στο φως μόλις το 2004, για πολλά χρόνια εθεωρείτο πως το πρώτο Easter egg στην ιστορία του gaming ήταν η συμπερίληψη του επωνύμου του προγραμματιστή Ουόρεν Ρόμπινετ στον τίτλο Adventure της Atari το 1979. Σύμφωνοι, κανένα απ’ αυτά τα “αβγά” δεν διεκδικεί Όσκαρ πρωτοτυπίας, ωστόσο σκεφτείτε ότι μιλάμε για μια εποχή που τα ονόματα των δημιουργών κρατούνταν μυστικά από τις εταιρείες, οπότε επρόκειτο για τον μόνο τρόπο που μπορούσαν οι τελευταίοι να αφήσουν το σημάδι τους στο έργο τους.
Μιας και αναφερθήκαμε στο Easter egg του Adventure, αν και επρόκειτο για ένα εκ των πρώτων στη βιομηχανία ψυχαγωγίας, η ανακάλυψή του μόνο εύκολη δεν ήταν: στο 2ο ή το 3ο επίπεδο στις Black Castle Catacombs, ο παίκτης καλείτο να εντοπίσει ένα αντικείμενο στο χρώμα του τοίχου πίσω του! Δύσκολο; Ε, συνυπολογίστε ότι το μέγεθός του ήταν ίσο με 1 pixel και δεν εντοπιζόταν με τον μαγνήτη που διέθετε ο παίκτης, και αντιλαμβάνεστε τον πραγματικό βαθμό δυσκολίας του. Αν το συγκεκριμένο αντικείμενο λοιπόν χρησιμοποιείτο κάτω από το Golden Castle, τότε ο παίκτης αποκτούσε πρόσβαση σε ένα μυστικό δωμάτιο, σε έναν τοίχο του οποίου υπήρχε η φράση “Created by Warren Robinett”. Και όλα αυτά για κάτι που πλέον φαίνεται ξεκάθαρα στα credits…
Το μέγεθος μετράει
Το μεγαλύτερο καταγεγραμμένο Easter egg είναι αυτό του Pitfall II: Lost Caverns που κυκλοφόρησε το 1984. Οι εκδόσεις του παιχνιδιού σε Atari 5200 & 8-bit έφεραν τον υπότιτλο Adventurer’s Edition, μόνο που στην ουσία περιελάμβαναν υλικό που επίσημα δεν κυκλοφόρησε ποτέ! Συγκεκριμένα, ειδικά για τις πλατφόρμες της Atari, ο αρχικός κώδικας του τίτλου είχε υποστεί κάποιες τροποποιήσεις με αποτέλεσμα να έχει προστεθεί ακόμα ένα επίπεδο (στην ουσία επρόκειτο για μια διαφορετική έκδοση ολόκληρου του παιχνιδιού) το οποίο ξεκλειδωνόταν μετά τον τερματισμό! Η Activision δεν ήταν σύμφωνη με την ιδέα το παιχνίδι της να έχει πρόσθετο περιεχόμενο στα συστήματα της Atari έναντι του Commodore 64, οπότε ζήτησε να αφαιρεθεί παρ’ αυτά το περί ου ο λόγος “εξτραδάκι”. Σεβόμενος τη δουλειά των προγραμματιστών του ωστόσο, ο παραγωγός του Pitfall II: Lost Caverns, Μπραντ Φρέγκερ, πήρε το ρίσκο να αφήσει τον κώδικα στο παιχνίδι, κρύβοντάς τον ωστόσο επιμελώς και δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το μεγαλύτερο Easter egg που έχουμε δει μέχρι και σήμερα!
Από αβγά… άλλο τίποτα!
Όσο για Easter eggs στο gaming; Ο κακός χαμός! Ποιος μπορεί να ξεχάσει το περίφημο Secret Cow Level του Diablo II με τις τσεκουράτες αγελάδες και τα απίστευτα αντικείμενα; Ποιος δεν γέλασε στη θέα ενός τέρατος που κολυμπούσε στο Deeprun Tram του World of Warcraft και κατά διαβολική σύμπτωση λεγόταν Nessie; Και ποιος δεν γονάτισε από τα γέλια ακούγοντας τον επικό διάλογο στο ξεκίνημα ενός επιπέδου μετά τα credits του Modern Warfare:
Οι λάτρεις των RPG έβγαλαν το καπέλο στη BioWare χάρη στην έμπνευσή της στο Baldur’s Gate II: Shadows of Amn, να δημιουργήσει ένα μυστικό subplot που ενεργοποιούταν μόνο εφ’ όσον ο παίκτης δημιουργούσε για χαρακτήρα ένα elf και του έδινε το όνομα Drizzt. Αν διατηρούσε το reputation του κάτω του 12 μέχρι και τη στιγμή που θα τελείωνε την περιήγησή του στο Underdark, τότε εμφανιζόταν ο πραγματικός Drizzt Do’Urden προκαλώντας τον σε μονομαχία! Στο αρχικό Baldur’s Gate, στην πόλη του Nashkell, νότια του Beregost, οι δημιουργοί του παιχνιδιού είχαν… κηδευτεί πριν την ώρα τους, καθώς στο νεκροταφείο, οι πλάκες των τάφων έγραφαν τα ονόματά τους!
Εξίσου εμπνευσμένο και το Easter egg του Fable: στο νεκροταφείο (πάλι της Lunchfild, νότια του μονοπατιού, υπάρχει μια σειρά από πέντε τάφους. Στην πλάκα του μεσαίου, αναγράφεται “No man can hold his breath for ten minutes”, ό,τι δηλαδή ισχυριζόταν πως μπορούσε να κάνει ο Guybrush Threepwood, o πρωταγωνιστής των Monkey Island!
Από πού να αρχίσει κανείς…
Είναι αδύνατον να απαριθμήσει κανείς τα Easter eggs στο gaming. Πρώτον, διότι είναι εξωφρενικά πολλά –οπότε και μια πιθανή λίστα δεν θα είχε νόημα- και δεύτερον, γιατί υπάρχουν ακόμα ορισμένα που δεν έχουν αποκαλυφθεί. Σας φέρνω σαν παράδειγμα το πρόσφατο Bloodborne για το περιεχόμενο του οποίου ακόμα υπάρχουν “φήμες” online για πράγματα που γίνονται και δεν γίνονται στο παιχνίδι.
Ως εκ τούτου, η κατάληξη σε κάποια εξ αυτών είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό –ο καθένας συγκινείται και εντυπωσιάζεται από διαφορετικό περιεχόμενο. Στο Half Life υπάρχει ολόκληρο δωμάτιο στον χάρτη c1a1c με το πρόσωπο του Γκέιμπ Νιούελ παντού, την ώρα που στο Chrono Trigger, το New Game Plus mode διαθέτει ένα έξτρα δωμάτιο στη Leene Square όπου σας περιμένουν οι δημιουργοί του! Στο Dead Island υπάρχει ένα ζόμπι ονόματι Jason και level 31 που φοράει μάσκα του χόκεϊ και κρατά ματσέτα παραπέμποντας στον Jason Voorhees από το Friday the 13th –επιπλέον είναι και από τους δυσκολότερους αντιπάλους στο παιχνίδι. Στο Dead Rising 2, το “Ijiek Racing” που αναγράφεται σε ένα από τα τζάκετ του πρωταγωνιστή, δεν είναι παρά αναγραμματισμός του μικρού ονόματος του επικεφαλής παραγωγής του τίτλου, Κέιτζι Ιναφούνε.
Στο Mega Man X εφ’ όσον ο παίκτης κατάφερνε να ξεκλειδώσει όλα τα upgrades και να ολοκληρώσει ένα επίπεδο χωρίς να χτυπηθεί καν, αποκτούσε πρόσβαση στο Hadouken –ο Dr. Light, ο χαρακτήρας που του το μάθαινε μάλιστα, ήταν ολόιδιος ο Ryu του Street Fighter –λεπτομέρεια: και τα δύο παιχνίδια προέρχονταν από την Capcom. Στο Just Cause 2 υπάρχει ένα νησί που παραπέμπει σε αυτό του Lost (τίγκα στα “clues” από τη σειρά) και μάλιστα δεν φαίνεται καν στον χάρτη, ενώ στο “σοβαρό” κατά τα άλλα L.A. Noire, ψάχνοντας για στοιχεία στην υπόθεση The Silk Stocking Murder, σε έναν κάδο μπορείτε να βρείτε το καπέλο του John Marston, του ήρωα του Red Dead Redemption. Στο Pilotwings 64 το πρόσωπο του Τζορτζ Ουάσιγκτον είχε αντικατασταθεί από αυτό του Mario και μάλιστα, αν οι παίκτες έπεφταν πάνω του, αυτό άλλαζε σε εκείνο του Wario! Στο The Last of Us οι χαρακτήρες από τα Uncharted και Jax & Daxter εμφανίζονταν ως κουκλάκια σε κάποιο από τα σπίτια του Πίτσμπεργκ ενώ στο The Witcher 2 το πτώμα του Altair των Assassin’s Creed μπορεί να βρεθεί πλάι σε έναν σωρό από άχυρα –ένα salto mortale που δεν πήγε καλά;
...αλλά να πού θα τελειώσει: GTA!
Αν υπάρχει μία σειρά ωστόσο στην οποία θα πρέπει να σταθούμε, είναι αδιαμφισβήτητα τα Grand Theft Auto. Στη Rockstar είναι λάτρεις των Easter eggs με αποτέλεσμα τα παιχνίδια της σειράς να βρίθουν από δαύτα. Στο GTA V στον βυθό της θάλασσας νότια της Chumash υπάρχει το κουφάρι ενός γιγαντιαίου τέρατος ενώ τις ώρες 23:00-00:00 στο Mt. Gordo κοντά στον φάρο θα δείτε ένα φάντασμα που μάλιστα έχει πίσω του ολόκληρη ιστορία! Κατά τη διάρκεια της αποστολής Predator κάνοντας χρήση του IR scope μπορείτε να δείτε τον μεγαλοπόδαρο τον οποίο μάλιστα θα κυνηγήσετε όταν με το καλό ολοκληρώσετε το παιχνίδι στο 100%. Σε συγκεκριμένο μέρος στο Vinewood εμφανίζεται τακτικά ένα ζόμπι ενώ αναζητήστε δίπλα στο γήπεδο γκολφ την έπαυλη που θυμίζει αυτή του Playboy και επισκεφθείτε τη κατά τη διάρκεια ενός πάρτι! Θα βρεθείτε στη Grove Street, τη γειτονιά δηλαδή των πρωταγωνιστών του GTA: San Andreas ενώ κάνοντας shopping μπορείτε να βρείτε το λουλουδάτο πουκάμισο που φορούσε ο Max Payne στο τρίτο παιχνίδι της σειράς! Γενικώς, το GTA V έχει τόσα πολλά Easter eggs που βδομάδα με τη βδομάδα ανακαλύπτεται και κάποιο νέο κι ας παίζουν ήδη το παιχνίδι τόσα εκατομμύρια παικτών…
Το GTA V πάντως, είχε να μοιάσει. Στον προκάτοχό του, ας πούμε, το πρόσωπο στο Άγαλμα της Ελευθερίας θυμίζει πολύ αυτό της Χίλαρι Κλίντον! Με το άγαλμα να κρατά μια κούπα καφέ μάλιστα, είναι ξεκάθαρο το “καρφί” της Rockstar για την έρευνα που είχε διατάξει η άλλοτε “πρώτη κυρία” των ΗΠΑ για το περίφημο “hot coffee”. Το τελευταίο, το hot coffee mod του GTA: San Andreas δεν ήταν ακριβώς Easter egg αλλά περνούσε μια χαρά ως τέτοιο: με την κατάλληλη τροποποίηση στον κώδικα του παιχνιδιού, οι παίκτες μπορούσαν όχι απλά να βλέπουν τον πρωταγωνιστή να ερωτοτροπεί με τις φιλενάδες του αλλά να ρυθμίζουν και τις κινήσεις τους με τους σωστούς συνδυασμούς πλήκτρων! Τα αρχεία που χρειάζονταν για την ενεργοποίηση του mod είχαν βρεθεί κρυμμένα και στις εκδόσεις του τίτλου σε Xbox και PS2 και μάλιστα είχαν προκαλέσει έναν μικρό χαμό: προσωπικά δεν θυμάμαι άλλο videogame να έχει ξεσηκώσει τόσες αντιδράσεις σε παγκόσμια κλίμακα ποτέ άλλοτε. Κατά τα άλλα, οι πινακίδες “No hidden content/Easter eggs here” είναι πιο κλασσικές σε όλα τα GTA κι απ’ το φεγγάρι που αλλάζει μέγεθος αν ο παίκτης το πυροβολήσει με ένα sniper riffle στο Vice City. Γενικότερα, όρεξη και παρατηρητικότητα να ‘χει κανείς και θα βαρεθεί να μετράει Easter eggs, όποιο GTA κι αν παίξει.
Ένα Easter egg για καλό Πάσχα!
Τα βίντεο με Easter eggs είναι από αυτά που μπορεί πιο εύκολα να παρακολουθήσει κανείς στο YouTube. Μια αναζήτηση για “Easter egg video games” να κάνετε και θα βρείτε κάτι για να ασχολείστε τις επόμενες –πολλές- ώρες. Η ανακάλυψή τους είναι δύσκολη, σίγουρα, όμως η χαρά και η ηθική ικανοποίηση που προσφέρει η ανακάλυψη ενός εξ αυτών χωρίς την παραμικρή βοήθεια, δεν περιγράφεται με λέξεις. Εξ άλλου, όταν μιλάμε για κώδικα, για προγραμματισμό, ανάμεσα στα εκατομμύρια γραμμών που συνθέτουν έναν τίτλο, είναι πάρα πολύ απλό για κάποιον να “κρύψει” σε μία αυτό που θέλει, περνώντας έτσι για πάντα στην Ιστορία. Κι αν δεν το πιστεύετε αυτό, φτάνει να ανοίξετε ένα κενό έγγραφο στο Microsoft Word, να γράψετε στην πρώτη γραμμή “=rand (200,99)” χωρίς τα “” και να πατήσετε Enter. Είδατε;
Time for Adventure
Στο gaming, το πρώτο Easter egg που εισήχθη ποτέ ήταν στο παιχνίδι Video Whizball το 1978 με τον προγραμματιστή Μπράντλεϊ Ριντ-Σιθ να “κρύβει” έξυπνα το επώνυμό του in-game. Με το μυστικό αυτό να έρχεται στο φως μόλις το 2004, για πολλά χρόνια εθεωρείτο πως το πρώτο Easter egg στην ιστορία του gaming ήταν η συμπερίληψη του επωνύμου του προγραμματιστή Ουόρεν Ρόμπινετ στον τίτλο Adventure της Atari το 1979. Σύμφωνοι, κανένα απ’ αυτά τα “αβγά” δεν διεκδικεί Όσκαρ πρωτοτυπίας, ωστόσο σκεφτείτε ότι μιλάμε για μια εποχή που τα ονόματα των δημιουργών κρατούνταν μυστικά από τις εταιρείες, οπότε επρόκειτο για τον μόνο τρόπο που μπορούσαν οι τελευταίοι να αφήσουν το σημάδι τους στο έργο τους.
Μιας και αναφερθήκαμε στο Easter egg του Adventure, αν και επρόκειτο για ένα εκ των πρώτων στη βιομηχανία ψυχαγωγίας, η ανακάλυψή του μόνο εύκολη δεν ήταν: στο 2ο ή το 3ο επίπεδο στις Black Castle Catacombs, ο παίκτης καλείτο να εντοπίσει ένα αντικείμενο στο χρώμα του τοίχου πίσω του! Δύσκολο; Ε, συνυπολογίστε ότι το μέγεθός του ήταν ίσο με 1 pixel και δεν εντοπιζόταν με τον μαγνήτη που διέθετε ο παίκτης, και αντιλαμβάνεστε τον πραγματικό βαθμό δυσκολίας του. Αν το συγκεκριμένο αντικείμενο λοιπόν χρησιμοποιείτο κάτω από το Golden Castle, τότε ο παίκτης αποκτούσε πρόσβαση σε ένα μυστικό δωμάτιο, σε έναν τοίχο του οποίου υπήρχε η φράση “Created by Warren Robinett”. Και όλα αυτά για κάτι που πλέον φαίνεται ξεκάθαρα στα credits…
Το περίφημο Easter egg του Adventure, αυτό που για χρόνια θεωρείτο πως ήταν το πρώτο του είδους του στο gaming.
Το μέγεθος μετράει
Το μεγαλύτερο καταγεγραμμένο Easter egg είναι αυτό του Pitfall II: Lost Caverns που κυκλοφόρησε το 1984. Οι εκδόσεις του παιχνιδιού σε Atari 5200 & 8-bit έφεραν τον υπότιτλο Adventurer’s Edition, μόνο που στην ουσία περιελάμβαναν υλικό που επίσημα δεν κυκλοφόρησε ποτέ! Συγκεκριμένα, ειδικά για τις πλατφόρμες της Atari, ο αρχικός κώδικας του τίτλου είχε υποστεί κάποιες τροποποιήσεις με αποτέλεσμα να έχει προστεθεί ακόμα ένα επίπεδο (στην ουσία επρόκειτο για μια διαφορετική έκδοση ολόκληρου του παιχνιδιού) το οποίο ξεκλειδωνόταν μετά τον τερματισμό! Η Activision δεν ήταν σύμφωνη με την ιδέα το παιχνίδι της να έχει πρόσθετο περιεχόμενο στα συστήματα της Atari έναντι του Commodore 64, οπότε ζήτησε να αφαιρεθεί παρ’ αυτά το περί ου ο λόγος “εξτραδάκι”. Σεβόμενος τη δουλειά των προγραμματιστών του ωστόσο, ο παραγωγός του Pitfall II: Lost Caverns, Μπραντ Φρέγκερ, πήρε το ρίσκο να αφήσει τον κώδικα στο παιχνίδι, κρύβοντάς τον ωστόσο επιμελώς και δημιουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο το μεγαλύτερο Easter egg που έχουμε δει μέχρι και σήμερα!
Από αβγά… άλλο τίποτα!
Όσο για Easter eggs στο gaming; Ο κακός χαμός! Ποιος μπορεί να ξεχάσει το περίφημο Secret Cow Level του Diablo II με τις τσεκουράτες αγελάδες και τα απίστευτα αντικείμενα; Ποιος δεν γέλασε στη θέα ενός τέρατος που κολυμπούσε στο Deeprun Tram του World of Warcraft και κατά διαβολική σύμπτωση λεγόταν Nessie; Και ποιος δεν γονάτισε από τα γέλια ακούγοντας τον επικό διάλογο στο ξεκίνημα ενός επιπέδου μετά τα credits του Modern Warfare:
Captain Price: We’re going deep and we’re going in hard.
SAS man: Surely? You can’t be serious!
Captain Price: I am serious. And don’t call me Shirley!
Οι λάτρεις των RPG έβγαλαν το καπέλο στη BioWare χάρη στην έμπνευσή της στο Baldur’s Gate II: Shadows of Amn, να δημιουργήσει ένα μυστικό subplot που ενεργοποιούταν μόνο εφ’ όσον ο παίκτης δημιουργούσε για χαρακτήρα ένα elf και του έδινε το όνομα Drizzt. Αν διατηρούσε το reputation του κάτω του 12 μέχρι και τη στιγμή που θα τελείωνε την περιήγησή του στο Underdark, τότε εμφανιζόταν ο πραγματικός Drizzt Do’Urden προκαλώντας τον σε μονομαχία! Στο αρχικό Baldur’s Gate, στην πόλη του Nashkell, νότια του Beregost, οι δημιουργοί του παιχνιδιού είχαν… κηδευτεί πριν την ώρα τους, καθώς στο νεκροταφείο, οι πλάκες των τάφων έγραφαν τα ονόματά τους!
Ένας ασασίνος στο The Witcher σε μια όχι και τόσο... ζωντανή μορφή
Εξίσου εμπνευσμένο και το Easter egg του Fable: στο νεκροταφείο (πάλι της Lunchfild, νότια του μονοπατιού, υπάρχει μια σειρά από πέντε τάφους. Στην πλάκα του μεσαίου, αναγράφεται “No man can hold his breath for ten minutes”, ό,τι δηλαδή ισχυριζόταν πως μπορούσε να κάνει ο Guybrush Threepwood, o πρωταγωνιστής των Monkey Island!
Από πού να αρχίσει κανείς…
Είναι αδύνατον να απαριθμήσει κανείς τα Easter eggs στο gaming. Πρώτον, διότι είναι εξωφρενικά πολλά –οπότε και μια πιθανή λίστα δεν θα είχε νόημα- και δεύτερον, γιατί υπάρχουν ακόμα ορισμένα που δεν έχουν αποκαλυφθεί. Σας φέρνω σαν παράδειγμα το πρόσφατο Bloodborne για το περιεχόμενο του οποίου ακόμα υπάρχουν “φήμες” online για πράγματα που γίνονται και δεν γίνονται στο παιχνίδι.
Ως εκ τούτου, η κατάληξη σε κάποια εξ αυτών είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό –ο καθένας συγκινείται και εντυπωσιάζεται από διαφορετικό περιεχόμενο. Στο Half Life υπάρχει ολόκληρο δωμάτιο στον χάρτη c1a1c με το πρόσωπο του Γκέιμπ Νιούελ παντού, την ώρα που στο Chrono Trigger, το New Game Plus mode διαθέτει ένα έξτρα δωμάτιο στη Leene Square όπου σας περιμένουν οι δημιουργοί του! Στο Dead Island υπάρχει ένα ζόμπι ονόματι Jason και level 31 που φοράει μάσκα του χόκεϊ και κρατά ματσέτα παραπέμποντας στον Jason Voorhees από το Friday the 13th –επιπλέον είναι και από τους δυσκολότερους αντιπάλους στο παιχνίδι. Στο Dead Rising 2, το “Ijiek Racing” που αναγράφεται σε ένα από τα τζάκετ του πρωταγωνιστή, δεν είναι παρά αναγραμματισμός του μικρού ονόματος του επικεφαλής παραγωγής του τίτλου, Κέιτζι Ιναφούνε.
Πινακίδα αυτοκινήτου στο Dead Island.
Στο Mega Man X εφ’ όσον ο παίκτης κατάφερνε να ξεκλειδώσει όλα τα upgrades και να ολοκληρώσει ένα επίπεδο χωρίς να χτυπηθεί καν, αποκτούσε πρόσβαση στο Hadouken –ο Dr. Light, ο χαρακτήρας που του το μάθαινε μάλιστα, ήταν ολόιδιος ο Ryu του Street Fighter –λεπτομέρεια: και τα δύο παιχνίδια προέρχονταν από την Capcom. Στο Just Cause 2 υπάρχει ένα νησί που παραπέμπει σε αυτό του Lost (τίγκα στα “clues” από τη σειρά) και μάλιστα δεν φαίνεται καν στον χάρτη, ενώ στο “σοβαρό” κατά τα άλλα L.A. Noire, ψάχνοντας για στοιχεία στην υπόθεση The Silk Stocking Murder, σε έναν κάδο μπορείτε να βρείτε το καπέλο του John Marston, του ήρωα του Red Dead Redemption. Στο Pilotwings 64 το πρόσωπο του Τζορτζ Ουάσιγκτον είχε αντικατασταθεί από αυτό του Mario και μάλιστα, αν οι παίκτες έπεφταν πάνω του, αυτό άλλαζε σε εκείνο του Wario! Στο The Last of Us οι χαρακτήρες από τα Uncharted και Jax & Daxter εμφανίζονταν ως κουκλάκια σε κάποιο από τα σπίτια του Πίτσμπεργκ ενώ στο The Witcher 2 το πτώμα του Altair των Assassin’s Creed μπορεί να βρεθεί πλάι σε έναν σωρό από άχυρα –ένα salto mortale που δεν πήγε καλά;
...αλλά να πού θα τελειώσει: GTA!
Αν υπάρχει μία σειρά ωστόσο στην οποία θα πρέπει να σταθούμε, είναι αδιαμφισβήτητα τα Grand Theft Auto. Στη Rockstar είναι λάτρεις των Easter eggs με αποτέλεσμα τα παιχνίδια της σειράς να βρίθουν από δαύτα. Στο GTA V στον βυθό της θάλασσας νότια της Chumash υπάρχει το κουφάρι ενός γιγαντιαίου τέρατος ενώ τις ώρες 23:00-00:00 στο Mt. Gordo κοντά στον φάρο θα δείτε ένα φάντασμα που μάλιστα έχει πίσω του ολόκληρη ιστορία! Κατά τη διάρκεια της αποστολής Predator κάνοντας χρήση του IR scope μπορείτε να δείτε τον μεγαλοπόδαρο τον οποίο μάλιστα θα κυνηγήσετε όταν με το καλό ολοκληρώσετε το παιχνίδι στο 100%. Σε συγκεκριμένο μέρος στο Vinewood εμφανίζεται τακτικά ένα ζόμπι ενώ αναζητήστε δίπλα στο γήπεδο γκολφ την έπαυλη που θυμίζει αυτή του Playboy και επισκεφθείτε τη κατά τη διάρκεια ενός πάρτι! Θα βρεθείτε στη Grove Street, τη γειτονιά δηλαδή των πρωταγωνιστών του GTA: San Andreas ενώ κάνοντας shopping μπορείτε να βρείτε το λουλουδάτο πουκάμισο που φορούσε ο Max Payne στο τρίτο παιχνίδι της σειράς! Γενικώς, το GTA V έχει τόσα πολλά Easter eggs που βδομάδα με τη βδομάδα ανακαλύπτεται και κάποιο νέο κι ας παίζουν ήδη το παιχνίδι τόσα εκατομμύρια παικτών…
Ένας παγωμένος εξωγήινος σε μια λίμνη στο GTA V, ένα από τα πάμπολλα Easter eggs του παιχνιδιού.
Το GTA V πάντως, είχε να μοιάσει. Στον προκάτοχό του, ας πούμε, το πρόσωπο στο Άγαλμα της Ελευθερίας θυμίζει πολύ αυτό της Χίλαρι Κλίντον! Με το άγαλμα να κρατά μια κούπα καφέ μάλιστα, είναι ξεκάθαρο το “καρφί” της Rockstar για την έρευνα που είχε διατάξει η άλλοτε “πρώτη κυρία” των ΗΠΑ για το περίφημο “hot coffee”. Το τελευταίο, το hot coffee mod του GTA: San Andreas δεν ήταν ακριβώς Easter egg αλλά περνούσε μια χαρά ως τέτοιο: με την κατάλληλη τροποποίηση στον κώδικα του παιχνιδιού, οι παίκτες μπορούσαν όχι απλά να βλέπουν τον πρωταγωνιστή να ερωτοτροπεί με τις φιλενάδες του αλλά να ρυθμίζουν και τις κινήσεις τους με τους σωστούς συνδυασμούς πλήκτρων! Τα αρχεία που χρειάζονταν για την ενεργοποίηση του mod είχαν βρεθεί κρυμμένα και στις εκδόσεις του τίτλου σε Xbox και PS2 και μάλιστα είχαν προκαλέσει έναν μικρό χαμό: προσωπικά δεν θυμάμαι άλλο videogame να έχει ξεσηκώσει τόσες αντιδράσεις σε παγκόσμια κλίμακα ποτέ άλλοτε. Κατά τα άλλα, οι πινακίδες “No hidden content/Easter eggs here” είναι πιο κλασσικές σε όλα τα GTA κι απ’ το φεγγάρι που αλλάζει μέγεθος αν ο παίκτης το πυροβολήσει με ένα sniper riffle στο Vice City. Γενικότερα, όρεξη και παρατηρητικότητα να ‘χει κανείς και θα βαρεθεί να μετράει Easter eggs, όποιο GTA κι αν παίξει.
Ένα Easter egg για καλό Πάσχα!
Τα βίντεο με Easter eggs είναι από αυτά που μπορεί πιο εύκολα να παρακολουθήσει κανείς στο YouTube. Μια αναζήτηση για “Easter egg video games” να κάνετε και θα βρείτε κάτι για να ασχολείστε τις επόμενες –πολλές- ώρες. Η ανακάλυψή τους είναι δύσκολη, σίγουρα, όμως η χαρά και η ηθική ικανοποίηση που προσφέρει η ανακάλυψη ενός εξ αυτών χωρίς την παραμικρή βοήθεια, δεν περιγράφεται με λέξεις. Εξ άλλου, όταν μιλάμε για κώδικα, για προγραμματισμό, ανάμεσα στα εκατομμύρια γραμμών που συνθέτουν έναν τίτλο, είναι πάρα πολύ απλό για κάποιον να “κρύψει” σε μία αυτό που θέλει, περνώντας έτσι για πάντα στην Ιστορία. Κι αν δεν το πιστεύετε αυτό, φτάνει να ανοίξετε ένα κενό έγγραφο στο Microsoft Word, να γράψετε στην πρώτη γραμμή “=rand (200,99)” χωρίς τα “” και να πατήσετε Enter. Είδατε;
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου