Το ταξίδι στον κόσμο της Spira το 2001 είναι μια από τις κορυφαίες εμπειρίες που μας έχει προσφέρει η σειρά Final Fantasy. To Final Fantasy 10 θεωρείται από πολλούς το τελευταίο παιχνίδι της σειράς που είναι αντάξιο του ονόματός της, τόσο στο gameplay, όσο και στην ιστορία. Πώς όμως στέκεται ένα RPG που βγήκε 13 χρόνια πριν στην σημερινή εποχή; Αρκεί το “βερνίκι” του HD για να ξαναπουλήσει η Square Enix παλιές επιτυχίες;
Το Final Fantasy 10 έχει πολλά μοναδικά στοιχεία που το κάνουν να είναι ένα κλασικό JRPG. Πρώτα απ' όλα, ο κόσμος της Spira είναι ολοκληρωμένος, με ιστορία, θρησκευτικό στίγμα (η θρησκεία του Yevon), πολιτικές ίντριγκες και τον Sin, ένα τεράστιο ανίκητο πλάσμα που σκορπάει την καταστροφή και τον θάνατο. Κάθε 10 χρόνια, ένας summoner πρέπει να θυσιάσει την ζωή του αποδυναμώνοντας τον Sin έτσι ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι της Spira να πάρουν μια ανάσα. Στην περίπτωση που γνωρίζει ο Tidus, αυτός ο άνθρωπος είναι η Yuna. Εκεί ξεκινάει όχι μόνο η περιπέτεια αλλά και ένα από τα πιο ωραία -αν και λίγο... cheesy- ρομάντζα που υπήρξε σε video game, διανθισμένο με πολιτικό παρασκήνιο και θρησκευτικά σχόλια.
Αυτό όμως δεν θα ήταν τίποτα αν δεν διανθίζονταν από το ανάλογο gameplay.
Το Final Fantasy 10 έχει ένα από τα πιο “φρέσκα” συστήματα μάχης και αναβάθμισης χαρακτήρων της εποχής του. Το sphere grid σας επιτρέπει να χρησιμοποιείτε το leveling των χαρακτήρων σας όπως εσείς θέλετε, ακολουθώντας μονοπάτια με σφαίρες που σας δίνουν αναβαθμίσεις για τους χαρακτήρες σας. Ένα από τα μεγάλα χαρακτηριστικά που προστέθηκαν στην έκδοση HD Remaster είναι η επιλογή να χρησιμοποιήσετε το expert sphere grid. Η διαφορά του είναι ότι αντί να έχετε τα μονοπάτια που έχουν προκαθοριστεί στο κανονικό sphere grid για τον κάθε χαρακτήρα, ξεκινάτε με τους πάντες στην μέση της αχανούς grid και αποφασίζετε εσείς ποια μονοπάτια θα ακολουθήσετε για τον κάθε χαρακτήρα, έχοντας απόλυτη ελευθερία. Εν μέσω της μάχης, μπορείτε να αλλάζετε τους χαρακτήρες που παίζετε σχεδόν στιγμιαία, έτσι ώστε να αλλάζετε γρήγορα στρατηγική αν το καλεί η περίσταση. Το παιχνίδι είναι αυστηρά turn-based με τον κάθε χαρακτήρα να περιμένει τη σειρά του για να κάνει μια κίνηση. Ίσως το τελευταίο Final Fantasy που υιοθέτησε αυτόν τον τρόπο μάχης.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου