Η επιτυχία του PS2, το ντεμπούτο της Microsoft με το Xbox, το Gamecube και το φινάλε της Sega με το Dreamcast!
Η ιστορία των κονσολών συνεχίζεται με το σημερινό μας αφιέρωμα στην έκτη γενιά. Πρόκειται για μια περίοδο την οποία σίγουρα θα θυμάστε οι περισσότεροι (ακόμη και οι μικρής ηλικίας) μιας και είναι η αμέσως προηγούμενη γενιά από αυτή που διανύουμε. Στο σημερινό αφιέρωμα θα δούμε την δυναμική είσοδο της Microsoft, την συνέχεια της κυριαρχίας της Sony, την Nintendo στα πρώτα της βήματα στα οπτικά μέσα, καθώς και τις προσπάθειες της Sega να παραμείνει ανταγωνιστική.
Η έκτη γενιά, η οποία σε κάποιες περιπτώσεις αναφερόταν και ως "Η εποχή των 128-bit", είναι εκείνη κατά την διάρκεια της οποίας αλλάξαμε αιώνα και χιλιετία. Οι κονσόλες που κυριάρχησαν ήταν το PlayStation 2 της Sony, το Dreamcast της Sega, το GameCube της Nintendo και το Xbox της (νεοσύστατης τότε στον χώρο) Microsoft. Όλα ξεκίνησαν στις 27 Νοεμβρίου του 1998 στην Ιαπωνία με την κυκλοφορία του Dreamcast και τελείωσαν το 2007. Η Sony συνεχίζει άτυπα την έκτη γενιά, καθώς εν έτει 2012 το PlayStation 2 βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή και συνεχίζει να πουλάει με σταθερούς ρυθμούς.
Το PS2 δεν κυριάρχησε απλά στην έκτη γενιά, αλλά είναι η πρώτη κονσόλα σε πωλήσεις μέχρι σήμερα, με πάνω από 150 εκατομμύρια αντίτυπα σε καταγραφή που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2011. Δεύτερο αλλά με μεγάλη διαφορά έρχεται το Xbox, με πωλήσεις άνω των 24 εκατομμυρίων μέχρι τον Μάιο του 2006. Ακολουθεί το GameCube με 21,6 εκατομμύρια ως τον Σεπτέμβριο του 2010, και τελευταίο (παρόλο που κυκλοφόρησε πρώτο) το Dreamcast, το οποίο πούλησε μόλις 10,6 εκατομμύρια έως το 2001 που σταμάτησε και την παραγωγή του. Η αρχή του τέλους για την έκτη γενιά ήρθε στα τέλη του 2005, όταν την σκυτάλη του Xbox παρέλαβε το Xbox 360. To GameCube βρισκόταν ακόμη σε παραγωγή όταν κυκλοφόρησε το Wii, αλλά δεν άργησε να σταματήσει τον Φεβρουάριο του 2007. Τον Φεβρουάριο του 2008 αξίζει να σημειωθεί ότι το PlayStation 2 ξεπέρασε σε πωλήσεις στην Αμερική το Xbox 360 αλλά και το PlayStation 3. Νέα games για το Xbox και το GameCube συνέχισαν να κυκλοφορούν έως το 2007, ενώ το Dreamcast σταμάτησε επίσημα να κυκλοφορεί games το 2002. Μερικοί ακόμη τίτλοι παρασκευάστηκαν για το Dreamcast το 2007 στην Ιαπωνία, αλλά ήταν μεταφορές από Arcade. Το PS2 συνεχίζει ακόμα και σήμερα με τις όποιες ελάχιστες κυκλοφορίες.
Χαρακτηριστικά της έκτης γενιάς
Το Dreamcast ήταν η πρώτη κονσόλα αυτής της γενιάς με πολλές καινοτομίες, όπως την επιλογή να παίζουμε online, καθώς διέθετε εσωτερικό modem! Επιπλέον, ήταν η πρώτη κονσόλα που διέθετε web browser και προβολή σε full SD ανάλυση. Αρχικά το Dreamcast επανέφερε την φήμη της Sega σε καλά επίπεδα, έπειτα και από τις αποτυχίες των Saturn, Sega 32X και Mega-CD. Παρόλα αυτά, διάφοροι λόγοι οδήγησαν την κονσόλα στην αποτυχία κι αποσύρθηκε από την αγορά σε μικρό χρονικό διάστημα από την κυκλοφορία της. Ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι καθυστερούσε τις πωλήσεις το υπερβολικά διαφημισμένο PS2 κι αυτό λόγω του ενσωματωμένου DVD player αλλά και της τεράστιας βάσης που είχε δημιουργήσει το PS1. Η επένδυση της Sega στο GD-ROM αρχικά την έσωσε από έξοδα αλλά δεν μπορούσε να συγκριθεί με το PS2 και τις DVD δυνατότητές του. Επίσης, η Sega δεν ήταν διατεθειμένη να ξοδέψει μεγάλα ποσά σε διαφήμιση σε αντίθεση με την Sony. Το χαριστικό χτύπημα για το Dreamcast ήρθε με την ανακοίνωση των Xbox και GameCube. Τότε θεωρήθηκε από πολλούς ξεπερασμένη ως κονσόλα μικραίνοντας ακόμη περισσότερο το μερίδιο της Sega στην αγορά. Όλα αυτά και σε συνδυασμό με τις προηγούμενες αποτυχίες της ιαπωνικής εταιρείας, την ανάγκασαν να αποσυρθεί οριστικά από την παραγωγή κονσολών το 2001 και να αφιερωθεί αποκλειστικά στην ανάπτυξη video games για τις υπόλοιπες κονσόλες.
Home / παιχνίδια /
τεχνολογία /
gaming /
greece /
news /
portal /
ps3 /
tech
/ Η έκτη γενιά κονσολών δίνει παρών
- Blogger Comment
- Facebook Comment
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου