Project Cars 2 Review

To πρώτο Project Cars ήταν ένα ευχάριστο σοκ για τους φαν των sim racers (τουλάχιστον στις κονσόλες). Εκεί που επί χρόνια είχαμε συνηθίσει να παίζουμε αγώνες... τριών γύρων, να ξεκινάμε αναγκαστικά από τις τελευταίες θέσεις αφού δεν υπήρχαν χρονομετρημένα δοκιμαστικά και να πρέπει να οδηγήσουμε ένα σωρό... σαράβαλα μέχρι να φτάσουμε στα υπεραυτοκίνητα που θέλαμε, ήρθε το Project Cars για να μας δείξει ότι τίποτε από αυτά δεν είναι απαραίτητο. Το Project Cars μας απελευθέρωσε από τα “δεσμά” των Gran Turismo και Forza Motorsport, προσφέροντας ταυτόχρονα και μια ανώτερη αγωνιστική εμπειρία. Ήταν πρωτίστως racing game, όχι driving game. Ήταν παιχνίδι αγώνων με αυτοκίνητα, όχι παιχνίδι συλλογής αυτοκινήτων. Έχοντας θέσει λοιπόν τις βάσεις, η Slightly Mad χρειαζόταν απλά να εξελίξει την επιτυχημένη συνταγή για τη συνέχεια. Και αυτό ακριβώς είναι το Project Cars 2, μια εξέλιξη του Project Cars, με όλα τα καλά που συνεπάγεται αυτό, αλλά και κάποια... κουσούρια που δεν λένε να εξαφανιστούν.
Η έμφαση στα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι ένα από τα στοιχεία που λατρέψαμε στο Project Cars και το Project Cars 2 συνεχίζει στα βήματα του προκατόχου του. Το παιχνίδι περιλαμβάνει πάνω από 180 αυτοκίνητα (με την... αγία τριάδα Ferrari, Porsche, Lambo μέσα), τα περισσότερα εκ των οποίων είναι (τωρινά αλλά και παλιά) αγωνιστικά, από GT, Le Mans και φόρμουλες, μέχρι touring cars, ακόμα και καρτ. Υπάρχουν βέβαια και road cars, αλλά έχουν περιορισμένο ρόλο και παρουσία. Η μεγάλη νέα προσθήκη είναι τo rallycross, με γνωστά μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ακόμα καλύτερο είναι το σύνολο των πιστών. Το παιχνίδι περιλαμβάνει 60 πίστες, αριθμός πραγματικά εκπληκτικός και με διαφορά ο μεγαλύτερος στο είδος. Επιπλέον, οι επιλογές της Slightly Mad είναι εξαιρετικές. Υπάρχουν μεν οι πασίγνωστες πίστες που συναντάμε σε όλα τα sim racers, όπως Nurburgring, Spa, Silverstone, Laguna Seca και Bathurst. Όμως εκεί που ξεφεύγει το Project Cars 2 είναι στις λιγότερο γνωστές αλλά εξίσου καλές πίστες, όπως το Knockhill στη Βρετανία και το Sugo στην Ιαπωνία που είχα να δω σε παιχνίδι από το... Toca World Touring Cars του PS1. Σε όλα αυτα συμπεριλαμβάνεται και ένας ικανοποιητικός αριθμός από πίστες rallycross. Να σημειωθεί πως θα προστεθούν κι άλλες πίστες με DLC, μία εκ των οποίων λογικά είναι το τρομερό Interlagos στη Βραζιλία. Το Project Cars 2, όπως και ο προκάτοχός του, έχει ένα πολύ πλούσιο career mode, κομμένο και ραμμένο για τους φαν του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Όλα τα πρωταθλήματα είναι με αγωνιστικά αυτοκίνητα και χωρίζονται σε έξι επίπεδα, από το κατώτερο μέχρι το ανώτερο. Και πάλι έχετε αυτή την απολαυστική ελευθερία που υπήρχε και στο πρώτο PC να ξεκινήσετε κατευθείαν από πιο μεγάλα πρωταθλήματα, ανάλογα με τα γούστα σας. Αυτή τη φορά πάντως τα δύο ανώτερα επίπεδα πρωταθλημάτων αρχικά είναι κλειδωμένα και πρέπει να τα ξεκλειδώσετε, κάτι που είναι σωστό γιατί τα κάνει πιο σημαντικά και σας αναγκάζει να δουλέψετε για να αποκτήσετε δικαίωμα συμμετοχής σε αυτά. Μιλώντας για τα ανώτερα επίπεδα, αξίζει να σημειωθεί ότι το παιχνίδι έχει την επίσημη άδεια πρωταθλημάτων όπως το Indycar και ειδικά το Pirelli World Challenge, το κορυφαίο πρωτάθλημα GT στην Αμερική το οποίο θεωρώ εκπληκτική προσθήκη. Ως εκ τούτου υπάρχουν αυθεντικές ομάδες και οδηγοί. Επίσης ωραία επίσημη άδεια που προσδίδει αυθεντικότητα είναι η γνωστή ειδησεογραφική ιστοσελίδα Autosport, που παρουσιάζει σε τίτλους τα αποτελέσματα των αγώνων. Πέρα από τα βασικά πρωταθλήματα, υπάρχουν και πάρα πολλά δευτερεύοντα events που επεκτείνουν σημαντικά το χρόνο ενασχόλησής σας. Απώτερη πρόκληση του career είναι να κατακτήσετε πρωταθλήματα, επαίνους και βέβαια να πετύχετε τους επτά μεγάλους στόχους, όπως πχ να βγείτε πρωταθλητές σε τρεις διαφορετικές κατηγορίες. Αυτή τη φορά, πριν από κάθε πρωτάθλημα επιλέγετε κατευθείαν το αυτοκίνητο που θέλετε, οπότε δεν εξαρτάστε από τις προτάσεις των ομάδων. Μπορείτε να επιλέγετε το πλήρες πρόγραμμα ή πιο σύντομο πρόγραμμα του εκάστοτε πρωταθλήματος. Αντίστοιχα μπορείτε να παρακάμπτετε τα ελεύθερα ή/και τα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, να επιλέγετε την διάρκεια του κάθε αγώνα, ακόμα και το αν θέλετε να κάνετε γύρο σχηματισμού πριν τον αγώνα ή το να ελέγχετε το αυτοκίνητό σας στον γύρο μετά το τέλος του αγώνα. Όπως και στο πρώτο παιχνίδι, κάποιες κατηγορίες περιλαμβάνουν πολλαπλά πρωταθλήματα (πχ ένα προκριματικό και ένα βασικό), τα οποία πρέπει να ολοκληρώσετε (βγαίνοντας τουλάχιστον τρίτος) συνεχόμενα στην ίδια σεζόν για να προχωρήσετε. Αν δεν τα καταφέρετε στο βασικό πρωτάθλημα, στην επόμενη σεζόν πρέπει να ξαναπαίξετε το προκριματικό. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα να ακυρώσετε την τρέχουσα σεζόν, οπότε αν δεν πάτε καλά και θέλετε να ξεκινήσετε νέα σεζόν πρέπει να παίξετε (και προφανώς να εγκαταλείψετε για να τελειώνετε) τους εναπομείναντες αγώνες.
Αυτή η δυνατότητα υπήρχε στο πρώτο Cars και ελπίζουμε να προστεθεί με update. Κάτι άλλο, ψιλοασήμαντο, που λείπει σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι είναι τα tweets των φαν που σχολιάζουν τις επιδόσεις σας. Τα email που σας στέλνουν ο μάνατζέρ σας, ο μηχανικός σας κλπ παραμένουν αλλά είναι εξίσου ασήμαντα και επίσης θα μπορούσαν να λείπουν. Mετά τα μενού, αλλά πριν την αγωνιστική δράση, υπάρχει ένας τομέας πολύ σημαντικός: οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου. Μπορείτε να ρυθμίζετε τομείς του αυτοκινήτου όπως οι αεροτομές, τα φρένα, οι αναρτήσεις, το κιβώτιο, η μηχανή κλπ. Υπάρχουν πάρα πολλές ρυθμίσεις, αρκετές εκ των οποίων βλέπω πρώτη φορά σε παιχνίδι. Κάθε ρύθμιση συνοδεύεται από εξήγηση του τί κάνει, αλλά μην περιμένετε να καταλάβετε πολλά αν δεν ξέρετε από αυτοκίνητα ή sim racers. Για να γίνει το παιχνίδι πιο προσβάσιμο, έχουν προστεθεί δύο διαφορετικά έτοιμα setups (stable και loose) για κάθε αυτοκίνητο. Έχει προστεθεί επίσης η λειτουργία race engineer, που μέσα από μια διαδικασία ερωτήσεων και δικών σας απαντήσεων για τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου κάνει αυτόματα κάποιες ρυθμίσεις (πχ αν πείτε στον “μηχανικό” ότι θέλετε μεγαλύτερη ταχύτητα στις ευθείες σας κάνει σχετικές αλλαγές στο κιβώτιο). Φυσικά, υπάρχουν και οι καθιερωμένες οδηγικές βοήθειες για να κάνετε τον χειρισμό όσο εύκολο ή δύσκολο θέλετε. Για μεγαλύτερο ρεαλισμό, μπορείτε να επιλέξετε αυθεντικές βοήθειες, δηλαδή κάθε αυτοκίνητο που οδηγείτε να έχει ABS, stability control ή traction control μόνο αν έχει και στην πραγματικότητα.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου