Assassin’s Creed: Origins Review – Η αδελφότητα επέστρεψε!

Δέκα χρόνια έχουν περάσει από την κυκλοφορία του πρώτου Assassin’s Creed και τις περιπέτειες του master assassin AltaïIbn-La’Ahad. Έκτοτε η σειρά μας μετέφερε κάθε χρόνο σχεδόν σε κάθε γωνιά του πλανήτη, δίνοντας μας την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τις σκοτεινές πτυχές της αιώνιας μάχης ανάμεσα σε Assassins και Templars. Η ετήσια όμως κυκλοφορία των παιχνιδιών Assassin’s Creed περισσότερο κακό παρά καλό έκανε στη σειρά, καθώς άξονας κατά την ανάπτυξη τους ήταν πάντα η ποσότητα παρά η ποιότητα. Το 2015  (έτος κυκλοφορίας του AC Syndicate) η σειρά έλαβε την παύση που τόσο πολύ χρειαζόταν.
Φτάνουμε  λοιπόν στο 2017 και στο Assassin’s Creed Origins. Όπως λέει και το όνομά του, το νέο AC διαπραγματεύεται την καταγωγή του αγαπημένου μας τάγματος καθώς και τα γεγονότα που οδήγησαν στην αιώνια πάλη με τους προγόνους των Ναϊτών, οι οποίοι στο game αναφέρονται ως Order of Ancients. Με τέσσερα χρόνια ανάπτυξης στις πλάτες του και με νέες καινοτόμες ιδέες στη φαρέτρα των δημιουργών του Black Flag, το νέο Assassin’s Creed έχει ανεβάσει το hype στα επίπεδα του AC Brotherhood. Θα καταφέρει όμως να ανταπεξέλθει στην πίεση των προηγούμενων (των επιτυχημένων εννοώ!) κεφαλαίων της σειράς ή θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα των ελπίδων μας για ένα καλό AC game; Ετοιμάστε λοιπόν το Hidden Blade σας και πάμε να ανακαλύψουμε μαζί τα μυστικά που κρύβει η Αρχαία Αίγυπτος μέσα από το αναλυτικό Spoiler free Review που σας ετοιμάσαμε!
 ΙΣΤΟΡΙΑ
Bayek of Siwa ο εκδικητής
Καλώς ή κακώς η πεμπτουσία κάθε Assassin’s Creed game αποτελεί η ενδιαφέρουσα πλοκή τόσο των πρωταγωνιστών όσο και των «κακών» του. Χρονολογικά βρισκόμαστε στο 69 π.Χ. στην εποχή της Κλεοπάτρα Ζ΄, την παρακμή της ελληνιστικής και την αρχή της ρωμαϊκής περιόδου στην ανατολική Μεσόγειο. Στο Origins κεντρικό ρόλο παίζουν ο Bayek, ο τελευταίος των Medjay (αρχαίοι προστάτες των Φαραώ) και η γυναίκα του Aya. Το ζευγάρι θα βρεθεί αντιμέτωπο με το τάγμα των Αρχαίων (Order of Ancients), μια συμμορία ισχυρών προσώπων που διοικούν έμμεσα την Αρχαία Αίγυπτο, χειραγωγώντας το παιδί-φαραώ Πτολεμαίο ΙΒ’, αδερφό της εξόριστης Κλεοπάτρας. Ο Bayek θα βρεθεί πρόσωπο με πρόσωπο με ανθρωπόμορφους “δαίμονες” προκειμένου να απαλλάξει το λαό από την καταπίεσή τους, ενώ ταυτόχρονα το ταξίδι του θα είναι και εσωτερικό, καθώς τα θεμέλια της αδελφότητας αρχίζουν σιγά σιγά να χτίζονται.
Η πλεκτάνη που έχει δημιουργηθεί πίσω από τον πολιτισμό της αρχαίας Αιγύπτου, δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους λαούς που την κατοικούν. Σκλαβιά, ρατσισμός, εκμετάλλευση ανηλίκων, δουλεμπόριο, φτώχεια και πείνα είναι σημεία που χαρακτήριζαν εκείνη την εποχή και που φαίνονται έντονα στα αμέτρητα side quests του Origins. Παραδείγματα από τα ενδιαφέροντα side quests που ολοκληρώσαμε αποτελούν: η ανακάλυψη της αιτίας που μια ολόκληρη πόλη θάφτηκε στην άμμο λόγω της οργής της θεάς Sekhmet, η οσμή σήψης που επικρατούσε στην πόλη και που οφειλόταν σε κακή ταρίχευση των νεκρών λόγω κακής ποιότητας ανθρακικού νατρίου ή το σάπιο φαγητό που πουλούσε Έλληνας έμπορος σε φτωχούς για να κερδίσει χρήματα.  Φαίνεται λοιπόν ότι έγινε αρκετή δουλειά εκτός του main story, δίνοντας ένα άρωμα The Witcher στον κόσμο του Assassin’s Creed. Παρόλα αυτά, θα πρέπει να τονίσουμε ότι υπάρχουν ακόμη ανούσιες αποστολές που περιλαμβάνουν την μεταφορά από το σημείο Α στο Β ενός αντικειμένου ή μηνύματος, αλλά ευτυχώς δεν είναι το συνηθισμένο.
Η ιστορία όμως του Origins δεν περιλαμβάνει μόνο την αρχαία Αίγυπτο, αλλά και την σημερινή εποχή! Ναι, καλά διαβάσατε… επιτέλους έχουμε τωρινή εποχή και μάλιστα σε τρίτο πρόσωπο. Δεν θα σας πω παραπάνω πληροφορίες παρά μόνο ότι μείναμε αρκετά ικανοποιημένοι με την προσθήκη αυτή, που τόσο πολύ έλλειπε από τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς.
Η ιστορία (main quest) που διαπραγματεύεται το Assassin’s Creed Origins περνάει από διάφορα κύματα.  Με λίγα cutscenes που να εξηγούν τις πράξεις του Bayek of Siwa, πολλές φορές αναρωτιόμασταν τον λόγο για τον οποίο δολοφονούσαμε τον στόχο μας (πέρα από το αίσθημα εκδίκησης του Bayek). Αντίθετα, αιώνια ερωτήματα που αφορούν την αδελφότητα των assassins αποκαλύπτονται, όπως για παράδειγμα τον λόγο που έκοβαν το δάχτυλο τους για να χρησιμοποιούν το hidden blade. Σε γενικές γραμμές λοιπόν, η ιστορία σε συνάρτηση με την πολύ καλή ανάπτυξη του χαρακτήρα του πρωταγωνιστή, αποτελεί μία από τις καλύτερες της σειράς, με αγωνία, πάθος και μερικές μικρές δόσεις βαρεμάρας να αποτελούν τα κύρια χαρακτηριστικά της!


GAMEPLAY
Ο καλός, ο κακός και ο άσχημος
Το Assassin’s Creed Origins χαρακτηρίζεται από πολλές αλλαγές οι οποίες αφορούν το σύστημα level-up και την στροφή προς το RPG στοιχείο, το σύστημα μάχης, την τεχνητή νοημοσύνη (A.I.), το μέγεθος του χάρτη, τα μέσα μεταφοράς, eagle vision, τα frames ανά δευτερόλεπτο (fps) και τα επίπεδα δυσκολίας τα οποία θα αναλύσουμε ξεχωριστά παρακάτω:
  1. Τα levels σε αυτό το νέο Assassin’s Creed αποκτώνται μέσω της ανακάλυψης νέων περιοχών και της ολοκλήρωσης αποστολών, όπως και στο Syndicate. Καθώς ο χρήστης ανεβαίνει σε level, κερδίζει ability points τα οποία χρησιμοποιούνται για την απόκτηση ικανοτήτων. Οι ικανότητες αυτές ανήκουν σε τρία παρακλάδια (Hunter, Seer και Warrior) του δέντρου ικανοτήτων και εστιάζονται στο melee, στο stealth και μάχη από απόσταση, στη διαχείριση των υλικών και στο crafting. Οι ικανότητες είναι ποικίλες και ενδιαφέρουσες και δίνουν στο χρήστη αρκετή ελευθερία αλλά και ποικιλία στις επιλογές του.
  2. Το σύστημα μάχης για πρώτη φορά στα χρονικά της σειράς άλλαξε, θυμίζοντας λίγο Dark Souls και λίγο The Witcher. Στην ουσία απομακρύνθηκε τελείως το σύστημα των δύο κουμπιών και αντί αυτού έχουμε light και strong attacks, αποκρούσεις, parry, dodge και ειδικές κινήσεις όταν γεμίζει η μπάρα αδρεναλίνης (Adrenaline Gauge). Σε γενικές γραμμές, το σύστημα μάχης αποτελεί μια θετική εξέλιξη του προκατόχου του, αλλά παρουσιάζει πολλά προβλήματα. Ένα από αυτά είναι οι “ξύλινες” κινήσεις των εχθρών, οι οποίες είναι δύσκολο να διαβαστούν, η έλλειψη invincibility frames (όσοι παίζουν Dark Souls ξέρουν), η κάκιστη πάλι τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών, τα μέτρια hitboxes, καθώς και τα frame drops όταν υπάρχουν πάνω από δύο εχθροί ταυτόχρονα. Παρόλα αυτά, το νέο combat system φέρνει και κάποια θετικά, όπως το γεγονός ότι τα διάφορα είδη όπλων έχουν διαφορετικό βάρος και ιδιότητες, επιτρέποντας διαφορετικές προσεγγίσεις της αποστολής και των εχθρών.
  3. Για την αντιστάθμιση των δυσκολιών που μπορεί να προκύψουν με το νέο σύστημα μάχης, υπάρχει και η επιλογή των τριών επιπέδων δυσκολίας (Easy, Normal, Hard). Πρέπει να σημειωθεί ότι κάθε αποστολή χαρακτηρίζεται από ένα καθορισμένο επίπεδο με βάση τα levels. Αν και λογικό, έχω κάποιες αντιρρήσεις. Για παράδειγμα, ήθελα να αντιμετωπίσω έναν στρατιώτη που ήταν 3 levels παραπάνω από μένα. Κατά την μάχη μαζί του δεν μπορούσα να του κάνω ούτε γρατζουνιά, ενώ όταν προσπάθησα πάλι με ένα level παραπάνω (αυτός 2 level παραπάνω αντί 3), η ζημιά που μπορούσα να του κάνω ήταν υπερβολικά αισθητή. Επίσης, αν πέθαινα μια φορά εναντίον του ίδιου εχθρού, το παιχνίδι αυτομάτως (δίχως να πειράξω τα επίπεδα δυσκολίας), μείωνε τα levels του και το damage του.
  4. Όσον αφορά τον χάρτη του παιχνιδιού, είναι από τους μεγαλύτερους που έχω δει σε παιχνίδι και το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω. Όλος ο χάρτης χωρίζεται σε περιοχές, που χαρακτηρίζονται από διαφορετικό level και σε αυτό μπορούμε να μετακινηθούμε με άλογο ή καμήλα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα του fast travelling. Κάθε περιοχή περιλαμβάνει τα γνωστά μας ερωτηματικά, τα οποία κρύβουν ή κάποιο θησαυρό ή αποστολή ή απειλή. Αυτό μπορούμε να το ανακαλύψουμε μέσω του Senu, που είναι το πιστό μας γεράκι το οποίο λειτουργεί ως αρχαίο eagle vision! Το μόνο αρνητικό με τον Senu είναι πως κατά την εστίαση θυμίζει πιο πολύ drone παρά πουλί εν πτήση.
  5. MICROTRANSACTIONS και Loot boxes – Ναι, υπάρχουν και βρίσκονται εντός και εκτός του παιχνιδιού. Εντός του παιχνιδιού, βρίσκονται με τη μορφή Heka chests και μπορούν να αγοραστούν με δραχμές (το χρήμα του παιχνιδιού) και προσφέρουν όπλα διαφορετικής μοναδικότητας. Επιπρόσθετα, ξοδεύοντας αληθινά χρήματα μπορείτε να αγοράσετε δραχμές, ability points, χάρτες, υλικά, πάρα πολύ όμορφες πανοπλίες και όπλα τα οποία πιθανότατα (δεν είμαι 100% σίγουρος) δεν υπάρχουν μέσα στο παιχνίδι “δωρεάν”. Στην ουσία αποτελούν τρόποι για να προχωρήσετε πιο γρήγορα χωρίς να χάνετε χρόνο πολεμώντας ή ψάχνοντας στα τυφλά. Παρόλα αυτά σας συνιστώ να τα αποφύγετε, καθώς το παιχνίδι προσφέρει μια πληθώρα όπλων και πανοπλιών εφάμιλλης αξίας, χάρη στο πολύ καλό loot system. Και μην ξεχνάτε ότι τίποτα δεν συγκρίνεται με το αίσθημα της ανακάλυψης ενός πολύ καλού θησαυρού! 
Σε γενικές γραμμές το gameplay του Origins στο σύνολό του αποτελεί μια καλή προσπάθεια της Ubisoft να αλλάξει ορισμένους πυλώνες του Assassin’s Creed. Παρόλα αυτά πολλά προβλήματα (τα οποία ίσως διορθωθούν με κάποιο patch) μπαίνουν ως εμπόδιο για να απολαύσει κανείς πλήρως τον συγκεκριμένο τίτλο!
ΓΡΑΦΙΚΑ & ΉΧΟΣ
Με άρωμα Ελλάδας
Το Assassin’s Creed Origins σκιαγραφεί με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο τη καθημερινή ζωή της Αρχαίας Αιγύπτου. Χρησιμοποιώντας τη μηχανή γραφικών Anvilnext 2.0 των Unity, Syndicate, For Honor και Ghost Recon Wildlands, ο τεράστιος κόσμος της Αιγύπτου παίρνει σάρκα και οστά, αποδεικνύοντας με τον πιο περίτρανο τρόπο γιατί αποτελούσε ένα συνονθύλευμα παράδοσης και σύγχρονου (τότε) πολιτισμού. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η Αλεξάνδρεια με το έντονο ελληνικό στοιχείο, αλλά και οι πυραμίδες της Γκίζας με τις χρυσές κορυφές τους και τους θησαυρούς που κρύβουν μέσα. Επίσης, οι καιρικές συνθήκες είναι ποικίλες. Περπατώντας σε μια ηλιόλουστη πόλη μπορεί να ξεσπάσει ξαφνικά αμμοθύελλα μειώνοντας κατά πολύ το οπτικό πεδίο του Bayek και του Senu.  Γενικά, η Αίγυπτος, αν και δεν το περίμενα, προσφέρει μια ποικιλία όμορφων τοπίων τα οποία μπορεί να απολαύσει κανείς με το Photomode, τραβώντας φωτογραφίες, οι οποίες ύστερα εμφανίζονται στο χάρτη του παιχνιδιού. Παρόλα αυτά θα πρέπει να τονίσουμε και ορισμένα από τα αρνητικά. Κατά την περιπλάνησή στην Αρχαία Αίγυπτο θα παρατηρήσει κανείς ένα έντονο pop-up των αντικειμένων και μάλιστα σε απόσταση λίγων μέτρων, ενώ η επανάληψη προσώπων καθώς και textures που δεν φόρτωναν, στη PS4 έκδοση που δοκιμάσαμε, ήταν αρκετά συχνή.
Παραδείγματα των γραφικών μπορείτε να δείτε στις παρακάτω εικόνες:
Ακουστικά στο AC Origins έγινε μια πολύ καλή δουλειά ειδικά στη απόδοση των διαλόγων του Bayek, ενώ εντύπωση μου προκάλεσε η αγγλική προφορά των Ελλήνων, η οποία θύμιζε όντως Έλληνα που μιλούσε αγγλικά. Τα μόνα αρνητικά στους διαλόγους ήταν η κουραστική επανάληψη των ίδιων φράσεων από τον κόσμο και το πολύ μέτριο lip – sync.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ
Η ιστορία του Bayek και της παρέας του θα σας κρατήσει απασχολημένους γύρω στις 30 ώρες ή και παραπάνω, δεδομένου του αναγκαστικού level up που επιβάλλει έμμεσα το game. Παρόλα αυτά σας διαβεβαιώνουμε ότι η πλειονότητα των side quests είναι ενδιαφέρουσα, ενώ η περιπλάνηση σε άγνωστους τόπους είναι και αυτή μέρος της εμπειρίας. Μάλιστα, όταν πέσανε οι τίτλοι τέλους, είχα ακόμη μπόλικα side quests να ολοκληρώσω και 15 ακόμη περιοχές να εξερευνήσω.
Συμπερασματικά, το  Assassin’s Creed: Origins, παρόλα τα προβλήματά του, προσφέρει έναν πλούσιο και λεπτομερή κόσμο για να χαθεί κανείς, που ειδικά οι λάτρεις της αρχαιότητας θα ερωτευτούν. Αρχαίες θεότητες και αδίστακτοι ανθρωπόμορφοι δαίμονες περιμένουν όποιον πατήσει το πόδι του στην καυτή άμμο της Αιγύπτου… εσείς τι περιμένετε;
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου