Alien: Isolation Review

Είναι πραγματικότητα ότι τα περισσότερα παιχνίδια Alien(s) που έχουν βγει μέχρι τώρα αποδείχθηκαν κατώτερα των προσδοκιών και της κληρονομιάς του ονόματος που κουβαλάνε. Ένα χρόνο μετά το απογοητευτικό Aliens: Colonial Marines, μια νέα διαφορετική πρόταση κάνει την εμφάνισή της, αυτή τη φορά από την Creative Assembly.
Τα γεγονότα που αφηγείται το Alien: Isolation λαμβάνουν χώρα το έτος 2137, δηλαδή 15 χρόνια μετά από εκείνα της ταινίας Alien του Ridley Scott, που βγήκε το 1979. Η Amanda, κόρη της Ellen Ripley (την οποία ενσάρκωσε στην μεγάλη οθόνη η Sigourney Weaver), πηγαίνει στον διαστημικό σταθμό Sevastopol. Σκοπός της να βρει το μαύρο κουτί του Nostromo, του διαστημοπλοίου της μητέρας της έτσι ώστε να καταφέρει να καταλάβει τί συνέβη σ’ εκείνη πριν από μια 15ετία. Τα πράγματα στο Sevastopol δεν είναι όπως τα περιμένει και αμέσως αντιλαμβάνεται ότι κάτι δεν πάει καλά, καθώς μια εχθρική μορφή ζωής αφανίζει όλους τους κατοίκους του διαστημικού σταθμού. Σε γενικές γραμμές δυστυχώς η ιστορία του παιχνιδιού είναι ρηχή και σίγουρα περιμέναμε κάτι παραπάνω, αφού οι δημιουργοί είχαν στα χέρια τους ένα σοβαρό υπόβαθρο.
Το Alien: Isolation είναι survival horror με οπτική πρώτου προσώπου. Η πορεία σας σε αυτές τις 15-20 ώρες που διαρκεί το campaign είναι κατά κύριο λόγο γραμμική. Η πρόοδός σας σημειώνεται μέσα από objectives που καλείστε να ολοκληρώσετε, αλλά το κύριο μέλημά σας δεν είναι άλλο από την ίδια την επιβίωση. Μεγαλύτερη απειλή κατά της ζωής σας αποτελεί το alien, αυτός ο “τέλειος οργανισμός”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά και στην ταινία. Το alien όχι μόνο δεν σκοτώνεται, αλλά δρα απρόβλεπτα, αφού δεν έχει σχεδόν καθόλου προκαθορισμένες κινήσεις και κάθε φορά που παίζετε το ίδιο σημείο έχει διαφορετική συμπεριφορά. Σε αυτό το σημείο πρέπει να δοθούν τα εύσημα στην Creative Assembly για την εξαιρετική τεχνητή νοημοσύνη που δημιούργησε. Βρίσκεστε συνεχώς σε εγρήγορση και σε μια διαρκή σκέψη για το πώς μπορείτε να αποφύγετε το θανάσιμο πλάσμα που παραμονεύει. Εκτός από το alien στο παιχνίδι υπάρχουν και άλλες απειλές. Αντιμετωπίζετε ανθρώπους αλλά και ανδροειδή (τα επονομαζόμενα “working joes”), που μπορείτε να εξοντώσετε ολοκληρωτικά.
Ο ήχος του motion tracker σας φέρνει ανατριχίλα.
Ο ήχος του motion tracker σας φέρνει ανατριχίλα.
Τα εφόδιά σας είναι melee όπλα αλλά και περίστροφα ή καραμπίνες. Όμως τα πυρομαχικά βρίσκονται σε περιορισμένο αριθμό και συνεπώς η καλύτερη αντιμετώπιση των καταστάσεων είναι να αποφεύγετε τους εχθρούς σας παρά να εμπλέκεστε άμεσα με αυτούς. Σε αυτό σας βοηθούν διάφορα αντικείμενα αντιπερισπασμού που συλλέγετε αλλά και πολλές κρυψώνες και μέρη για διαφυγή, όπως ντουλάπες, αεραγωγοί κλπ. Ίσως ο πιο σημαντικός σύμμαχός σας είναι το motion tracker, μια συσκευή που σας προειδοποιεί για την παρουσία του alien, αλλά και σας υποδεικνύει προς ποια κατεύθυνση πρέπει να κινηθείτε, για να ολοκληρώσετε την κάθε σας αποστολή. Η υπερβολική του χρήση όμως μπορεί να αποβεί μοιραία, αφού ο χαρακτηριστικός του ήχος ενδέχεται να σας προδώσει. Γενικώς, πρέπει να κινείστε όσο μπορείτε αθόρυβα, για να αποφύγετε όσο γίνεται τις δυσάρεστες καταστάσεις. Το Alien: Isolation είναι ένα καθαρό παιχνίδι stealth και μόνο έτσι μπορεί να αντιμετωπιστεί. Άλλωστε η Amanda δεν είναι εκπαιδευμένος στρατιώτης με ειδικές ικανότητες.
Παράλληλα, στο παιχνίδι υπάρχει και σύστημα crafting. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να φτιάξετε πολύ χρήσιμα αντικείμενα, όπως κουτιά πρώτων βοηθειών ή βόμβες καπνού, συνδυάζοντας ορισμένα από τα πράγματα που μαζεύετε. Στην πορεία σας μέσα στο Sevastopol συναντάτε και πόρτες που πρέπει να “χακάρετε” μέσω κάποιων mini-games. Δυστυχώς τα διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα που κάνετε σε όλη την πορεία σας στο Alien: Isolation δεν είναι πολλά και σε συνδυασμό με την αρκετά μεγάλη διάρκεια του παιχνιδιού ελλοχεύει ο κίνδυνος να κουραστείτε ενίοτε από την επανάληψη. Οι δημιουργοί προσπάθησαν να το αντιμετωπίσουν με τεχνάσματα που βλέπετε στην πορεία. Όσο προχωράτε βρίσκετε αντικείμενα που μπορούν να ανοίξουν μερικές από τις κλειδωμένες πόρτες, που περιέχουν συγκεκριμένα πράγματα, όπως audio logs από το διαστημικό σκάφος Nostromo. Η επιστροφή σε προηγούμενες περιοχές του παιχνιδιού δεν είναι αναγκαία, παρά μόνο για τους φανατικούς του σύμπαντος του Alien.
Όταν το alien έρθει τόσο κοντά, έρχεται και το τέλος μαζί του...
Όταν το alien έρθει τόσο κοντά, έρχεται και το τέλος μαζί του...
Το Alien: Isolation δεν είναι εύκολο παιχνίδι και ειδικά στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας τα πράγματα είναι πολύ απαιτητικά. Κάθε σας κίνηση πρέπει να είναι απόλυτα μελετημένη, ειδάλλως το alien κάνει την εμφάνισή του και εσείς είστε με το ενάμισι πόδι στον τάφο. Το σύστημα αποθήκευσης της προόδου σας δημιουργεί και αυτό μια επιπρόσθετη δυσκολία. Δεν υπάρχουν checkpoints και γι’ αυτό πρέπει να σώζετε την πρόοδό σας σε τηλέφωνα που βρίσκονται στους τοίχους. Δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πολλά αρχεία αποθήκευσης. Έτσι, κάθε φορά που χάνετε, έχετε την επιλογή να διαλέξετε μεταξύ του τελευταίου και του προτελευταίου σημείου που σώσατε. Πρέπει να το έχετε αυτό στο μυαλό σας για να μην βρεθείτε σε δυσάρεστες και μη αναστρέψιμες καταστάσεις Εκτός από το campaign υπάρχει και το survival mode, όπου παίζετε διάφορα σενάρια στο χάρτη της επιλογής σας και φέρνετε εις πέρας objectives, με αντίπαλο το alien. Το τελικό σας σκορ είναι ανάλογο ορισμένων παραγόντων, για παράδειγμα των δευτερευόντων objectives που εκπληρώνετε αλλά και του χρόνου που χρειάζεστε. Καλό είναι να ασχοληθείτε μαζί του αφού ολοκληρώσετε το campaign.

Η ατμόσφαιρα σε αυτού του είδους τα παιχνίδια έχει εξέχοντα ρόλο και σε αυτόν τον τομέα το Alien: Isolation τα πάει πολύ καλά. To Sevastopol αποτελείται κυρίως από διαδρόμους και μικρές αίθουσες, με λίγα ανοιχτά μέρη. Υπάρχει μια κλειστοφοβική αίσθηση που ταιριάζει άψογα στο ύφος του τίτλου. Το ύφος των γραφικών είναι εξαιρετικό, πετυχαίνοντας απόλυτα να δώσει το αίσθημα της ταινίας του Ridley Scott. CRT οθόνες, φουτουριστικοί -για τα τότε δεδομένα- ηλεκτρονικοί υπολογιστές και πολλά άλλα δείχνουν ότι οι δημιουργοί έχουν κάνει σοβαρή μελέτη. Επιστέγασμα όλων είναι οι καταπληκτικοί φωτισμοί. Ο ήχος επίσης βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, με τα ηχητικά εφέ να πετυχαίνουν ακριβώς το σκοπό τους και την μουσική να δένει άψογα. Όλα αυτά δημιουργούν μια “υπέροχα άβολη” ατμόσφαιρα για σας και ανά πάσα στιγμή γνωρίζετε ότι το alien παραμονεύει. Το παιχνίδι πετυχαίνει να σας κάνει κατανοητό ότι δεν έχετε εσείς το πάνω χέρι, ότι δεν είστε ο κυνηγός, αλλά το θήραμα.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου