Βρισκόμαστε στο έτος 2330. Η ζωή έχει αλλάξει αρκετά από το παρόν. Μετά από ξαφνικές και μη αλλαγές, οι άνθρωποι έκαναν πραγματικότητα τα ταξίδια και την ζωή σε άλλους πλανήτες, αν και εξακολουθούν να κουβαλούν τα προβλήματα και τις αδυναμίες των ημερών μας. Εσείς είστε ένας απλός εργάτης σε ορυχείο που απλά ακολουθεί οδηγίες. Μέχρι τη στιγμή που συναντάτε ένα παράξενο αντικείμενο που δεν έχετε ξαναδεί μέχρι τότε. Εκείνη τη στιγμή έρχονται τα πάνω κάτω, και μαζί με μια ομάδα διαστημικών εξερευνητών αποφασίζετε να αναζητήσετε απαντήσεις γύρω από αυτό το ασυνήθιστο αντικείμενο. Ποια η σημασία του; Ποιος το κατασκεύασε; Γιατί προκαλεί τα όσα προκαλεί; Υπάρχουν κι άλλα σαν αυτό; Ποια η θέση της θρησκείας μέσα σε όλα αυτά; Όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε RPG της Bethesda, δεν ακολουθείτε απλά μια προδιαγεγραμμένη πορεία μιας «έτοιμης» ιστορίας, αλλά χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε και την δική σας φαντασία για να την απολαύσετε στο έπακρο.
Μετά από ένα σύντομο tutorial, όπου μαθαίνετε τα απολύτως βασικά της κίνησης, της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον και της μάχης, μεταφέρεστε στην οθόνη δημιουργίας του χαρακτήρα σας. Ξεκινάτε επιλέγοντας τα εξωτερικά χαρακτηριστικά, «χτίζοντας» επάνω σε ένα προκαθορισμένο προφίλ από τα δεκάδες διαθέσιμα. Στη συνέχεια, αλλάζετε λεπτομέρειες, όπως το σχήμα του κεφαλιού, των φρυδιών και των αυτιών, το χρώμα μαλλιών και δέρματος, το βάδισμα (σοβαρό ή σκερτσόζικο), ακόμη και ατέλειες στα δόντια, αν και δεν βλέπετε συχνά το πρόσωπό σας στο παιχνίδι. Πλέον έτοιμος για το επόμενο βήμα.
Ανάλογα με το προσωπικό παρελθόν του χαρακτήρα, αποκτάτε τρία αντίστοιχα αρχικά skills. Ο σεφ ξεκινάει με τη μονομαχία, το scavenging και την... γαστρονομία, για την παρασκευή πεντανόστιμων φαγητών με χρήσιμες ενισχύσεις. Ο στρατιωτικός γιατρός έχει γνώσεις πολύτιμης ιατρικής, που τις μετατρέπει σε πράξεις, όχι μόνο προς όφελός του αλλά και για να σώσει τους άλλους (ακόμη και αν δεν ενδιαφέρεται για τη «στρατιωτική» πλευρά του τίτλου του). Ο διπλωμάτης έχει αναμφισβήτητη πειθώ, ενώ ο γκάνγκστερ ξέρει μποξ. Έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε έτοιμα παρελθόντα για τον πρωταγωνιστή σας ή ένα εκτός λίστας, που ξεκινάει με τρία προκαθορισμένα skills γενικής φύσεως. Αν και δεν κάνει μεγάλη διαφορά στο παιχνίδι, προκύπτουν περιπτώσεις όπου μπορείτε να επιλέξετε έναν διάλογο μόνο και μόνο λόγω του ιστορικού σας, που διαφορετικά δεν θα είχατε. Στο τελευταίο σκέλος της δημιουργίας χαρακτήρα επιλέγετε τρία traits ανάμεσα σε πάνω από 15 διαθέσιμα, με το καθένα να έρχεται με ένα θετικό κι ένα αρνητικό στοιχείο. Ως καταζητούμενος, κάνετε επιπλέον ζημιά με χαμηλό health, αλλά κάθε τόσο εμφανίζονται μισθοφόροι που θέλουν να σας σκοτώσουν. Με το kid stuff, επισκέπτεστε τους γονείς σας στο σπίτι τους, όμως κάθε εβδομάδα τους στέλνετε 2% των χρημάτων σας. Οι εξωστρεφείς είναι ισχυρότεροι μόνο με παρέα, ενώ αν ξεκινήσετε ως ιδιοκτήτης σπιτιού παίρνετε «δώρο» μια υποθήκη.
Μόλις ετοιμάσετε τον ήρωά σας είστε επιτέλους έτοιμος να ανακαλύψετε τον κόσμο του Starfield, ο οποίος είναι γεμάτος λεπτομέρειες (όπως το ότι μία ώρα στην Αφροδίτη είναι 100 ώρες σε παγκόσμιο χρόνο). Η εξερεύνηση στις διαστημικές πόλεις, ειδικά της αρχικής New Atlantis, σας πηγαίνει ασυναίσθητα πίσω στη Citadel του Mass Effect της BioWare (αν και η Citadel «νικάει» τη New Atlantis από πλευράς ατμόσφαιρας και ουσίας 16 χρόνια μετά). Μια άλλη κακόφημη περιοχή θυμίζει λίγο την αντίστοιχη του Stray. Στις μεγάλες πόλεις κυκλοφορούν πολίτες όλων των χρωμάτων, ποικίλης αισθητικής, μόδας και σιλουέτας, ακόμη και προφοράς (βρετανική, αφρικανική, αμερικάνικη, «σπαστή» κτλ). Ξαφνικά κάποιος άγνωστος σας χαιρετά στα γαλλικά. Αν αρπάξετε ένα δαγκωμένο σάντουιτς μπροστά από το πιάτο του ιδιοκτήτη του, τότε εκείνος παραπονιέται πως ήταν δικό του (χωρίς να σας κυνηγήσει, απλά το λέει). Καρέκλες προσφέρονται για να καθίσετε και να απολαύσετε το περιβάλλον, τα άτομα που περνούν, αλλά και να περιμένετε να περάσει η ώρα. Κάθε φορά που κάθεστε ή σηκώνεστε παίζει ένα πολύ σύντομο animation με τον πρωταγωνιστή να εκτελεί την κίνηση. Δεν είναι άσχημο σαν ιδέα, όμως το επαναλαμβανόμενο animation λειτουργεί κάπως αποτρεπτικά.
Ένας αριθμός καταστημάτων, factions αλλά και περαστικών είναι διαθέσιμος να ανακαλύψετε οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Πολυάσχολοι κάτοικοι περπατούν με την τσάντα στο χέρι, με κάποιους να σας χαιρετούν κι άλλους να σας αγνοούν. Άλλοι -όχι πάρα πολλοί- περπατούν μηχανικά από την μια πλευρά του τοίχου στην άλλη, σαν ρομπότ, χαλώντας λίγο το immersion. Κάνοντας τη βόλτα σας ανάμεσα στο πλήθος, μαθαίνετε για την ιστορία ενός μετανάστη που οι αρχές δεν αφήνουν να μπει στην πόλη, κι έτσι εκείνος ζητάει τη βοήθειά σας. Γονείς παραπονιούνται ότι έδωσαν ένα σωρό χρήματα για την αγορά ενός σπιτιού κοντά στο πάρκο, μόνο και μόνο να έχουν τα παιδιά τους να προτιμούν να παίζουν με οθόνες όλη μέρα (κάτι που όπως φαίνεται δύσκολα θα σταματήσει στο μέλλον). Ένα άλλο ηλικιωμένο ζευγάρι κάθεται στο γρασίδι αναπολώντας την κόρη που έχασε σε κάποιον πόλεμο και γίνεστε μάρτυρας σε οικογενειακές διαμάχες. Επιπλέον, η πολυπολιτισμικότητα, η διαφορετικότητα και η ποικιλομορφία κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Ένας άντρας αναφέρει τον σύζυγό του, ενώ μια γυναίκα δηλώνει ότι μεγάλωσε με δύο μητέρες. Συναντάτε άτομα που ψάχνουν για δουλειά και άλλα που απολύθηκαν. Οι ιστορίες είναι αμέτρητες και στο χέρι σας να τις ανακαλύψετε, αρκεί να δώσετε σημασία.
Εκτός από εκείνους που έχουν κάτι να πουν, υπάρχουν ημερολόγια, άρθρα και βιβλία για να συλλέξετε, τόσο με απλό κείμενο όσο και με ομιλία, που περιέχουν τόσο συμβουλές όσο και προσωπικές ιστορίες, αλλά και γεγονότα που αναμειγνύουν την δική μας πραγματικότητα με το φανταστικό μέλλον του παιχνιδιού. Κυκλοφορούν -αναπάντεχα- πολλά βιβλία στον κόσμο, σχεδόν σε κάθε δωμάτιο ή χώρο, προσφέροντας την ευκαιρία να θυμηθείτε παλιά, κλασικά έργα παγκόσμιων συγγραφέων όπως του Charles Dickens και της Mary Shelley. Πολλά από αυτά διαθέτουν ολόκληρα αποσπάσματα προς ανάγνωση και άλλα ξεκλειδώνουν δραστηριότητες και προαιρετικές αποστολές, όπως να επισκεφτείτε κάποιον γνωστό μας πλανήτη. Δεν λείπει ούτε η Marie Curie, με το γνωστό απόφθεγμα «Τίποτα στη ζωή δεν είναι για να φοβόμαστε, είναι μόνο για να κατανοούμε». Εδώ αξίζει να πούμε πως όλες αυτές οι αναφορές δεν είναι τυχαίες, ακόμη κι αν έτσι δείχνουν.
Το παιχνίδι έχει και χιούμορ, αν και δεν φτάνει το επίπεδο της σειράς Fallout. Ένα σχέδιο ασφαλείας με καρτούν στον τοίχο θυμίζει το χιουμοριστικό στυλ της μετα-αποκαλυπτικής σειράς της Bethesda. Το ανθρωπάκι στις πινακίδες προειδοποίησης για βρεγμένο πάτωμα φοράει... στολή αστροναύτη. Ένας πίνακας σε πειρατικό διαστημόπλοιο μαρτυρά μια ψηφοφορία που έλαβε χώρα κάποια στιγμή στο παρελθόν, όπου το πλήρωμα ψήφισε την αγαπημένη του ταινία, αφού όπως παραδέχεται το ίδιο «οι πειρατές είναι άνθρωποι κι αυτοί!». Μια άλλη αφίσα προειδοποιεί πως η πρόοδος είναι... μεταδοτική.
Αναμφίβολα, ο κόσμος διαθέτει πολλά να ανακαλύψετε, όμως λείπουν ορισμένες λεπτομέρειες που θα έδιναν το «κάτι παραπάνω» με τον τρόπο που το κατάφεραν παιχνίδια όπως πχ το Cyberpunk 2077 όπου περνάτε ολόκληρα λεπτά απλά χαζεύοντας τα τελευταία νέα σε μια οθόνη. Το ραδιόφωνο του Fallout, με τα τραγούδια ή τις ανακοινώσεις που «ζωντανεύουν» το σύμπαν ανά πάσα στιγμή, απουσιάζει. Η τεχνητή νοημοσύνη μόλις που κάνει την εμφάνισή της, τα εκτυπωμένα βιβλία είναι περισσότερα από τα ηλεκτρονικά ημερολόγια και το μοναδικό δημόσιο μέσο μεταφοράς είναι το τρένο (κι αυτό μόνο σε έναν πλανήτη, χρησιμεύοντας ως fast travel με την προβολή animation, δίχως να βλέπετε το εσωτερικό του). Άλλες πόλεις, για να ξεχωρίσουν, ακολουθούν μια συγκεκριμένη θεματολογία, κάτι εντυπωσιακό από την μία αλλά προβλέψιμο από την άλλη.
Το σπίτι παλαιού στιλ όπου στεγάζεται η ομάδα σας, τα άτομα διαφόρων ηλικιών και νοοτροπιών και ο αγώνας για το «κοινό καλό» φέρνουν στο νου τη σειρά Umbrella Academy του Netflix. Χωρίς να πούμε πολλά για τους συντρόφους σας, καλείστε να νοιαστείτε για αυτούς αρκετά νωρίς στην κεντρική ιστορία, κάτι που περνάει ως κάπως εξαναγκαστικό. Ένα ρομπότ δηλώνει πως μιλάει όλες τις γλώσσες, εκτός από την γλώσσα του σώματος, κάποιος έρχεται με πολλά μυστικά από το παρελθόν του, ενώ κάποιος άλλος ενδιαφέρεται να συζητήσει μαζί σας κάθε τί επιστημονικό που ανακαλύπτετε. Ένα αξιόλογο σημείο είναι πως οι σύντροφοι αν γνωρίζουν καλά ένα θέμα μπορούν να μιλήσουν στη θέση σας, αρκεί να το επιλέξετε και να είναι μαζί σας εκείνη τη στιγμή. Ανά διαστήματα λέτε ή κάνετε πράγματα με τα οποία συμφωνούν ή διαφωνούν, οδηγώντας σε ψυχολογικά boosts ή επηρεάζοντας την μεταξύ σας σχέση. Αν καταφέρετε να δημιουργήσετε καλό κλίμα μεταξύ σας, τότε εκείνοι «ανοίγονται» περισσότερο και μιλούν για τη δική τους προσωπική αποστολή. Μπορείτε επίσης να κάνετε σχέση με κάποιους – οι διαθέσιμοι ξεχωρίζουν -ίσως λίγο παραπάνω από όσο θα έπρεπε- αφού διαθέτουν λίγο-πολύ όλα τα κλισέ χαρακτηριστικά ενός ερωτικού συντρόφου, προβάλλοντας ελάχιστα μειονεκτήματα. Αν, πάλι, δεν σας ενδιαφέρει κανείς τους, τότε απλά αγνοείτε τις στιγμές όπου εμφανίζεται το «flirt» ως επιλογή διαλόγου.
Εκτός από τους συντρόφους που έρχονται με την κεντρική ιστορία, δεκάδες άλλα άτομα σε ολόκληρο το σύμπαν είναι πρόθυμα να έρθουν στην ομάδα σας, είτε δωρεάν, είτε επί πληρωμή. Καθένας έχει μοναδική προσωπικότητα και ξεχωριστά skills, όπως όπλα λέιζερ, εμπειρία σε διαχείριση βάσεων και άλλα. Από τεχνικής πλευράς, μπορείτε να έχετε μόνο ένα -ή κανένα- άτομο μαζί σας, αλλά δεν μπορείτε να του δώσετε οδηγίες, παρά σας ακολουθούν πιστά και πυροβολούν όταν προκύψει ανάγκη. Όσο για τον εξοπλισμό τους, ανταλλάσσοντας μαζί τους αντικείμενα και επιλέγοντας «equip» τους προτείνετε τί να φορέσουν και ποια όπλα να προτιμήσουν, χωρίς να είναι δεδομένο ότι θα το κάνουν. Εκεί που σίγουρα είναι χρήσιμοι είναι στο κουβάλημα αντικειμένων έως ότου αποφασίσετε να τα μεταφέρετε στο σκάφος σας, σε κάποια βάση ή άλλη τοποθεσία. Βέβαια, καμιά φορά κλείνουν τον δρόμο για λίγο κατά λάθος (δεν είναι «διαφανείς), ειδικά κατά την εξερεύνηση μικρών σταθμών και βάσεων, όπου μπαίνετε σε μικρά δωμάτια, ή τυχαίνει να δέχονται μερικές αδέσποτες αν πεταχτούν ξαφνικά μπροστά σας ενώ πυροβολάτε. Κατά τα άλλα όμως δεν προκαλούν σοβαρά προβλήματα στον χειρισμό.
Μιλώντας για χειρισμό, αξίζει να σημειώσουμε πως παράμετροι όπως το επίπεδο δυσκολίας του παιχνιδιού, δηλαδή η ζημιά και οι πιθανότητες να συναντήσετε legendary εχθρούς, καθώς και ότι αφορά το auto-save, ρυθμίζονται ανά πάσα στιγμή από το κεντρικό μενού. Η προοπτική αλλάζει εξίσου εύκολα μεταξύ πρώτου και τρίτου προσώπου, ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις. Τα hotspots, όπως τα άτομα που πρέπει να ακολουθήσετε ή οι στόχοι προς καταστροφή, εμφανίζονται με ένα γαλάζιο εξάγωνο ή κύκλο. Κάτω δεξιά στην οθόνη βρίσκεται ο χρήσιμος δείκτης ζωής και διαθέσιμων πυρομαχικών, ενώ κάτω αριστερά είναι ο δείκτης οξυγόνου (η συνηθισμένη «αντοχή» σε άλλα παιχνίδια). Όταν τρέχετε, το οξυγόνο μειώνεται, ενώ αν το παρακάνετε με το τρέξιμο τότε αυτό έχει επιπτώσεις στην υγεία σας. Η ζωή αναπληρώνεται με φάρμακα, φαγητά και ύπνο, ενώ μοναδικές συνταγές μαγειρικής δίνουν προσωρινές ενισχύσεις όπως περισσότερο οξυγόνο για μετακινήσεις με λιγότερες στάσεις.
Ασθένειες και παθήσεις, όπως σπασμένα άκρα, πνευμονοπάθεια, δηλητηρίαση ή κρυοπαγήματα -μακριά από μας- προκαλούνται είτε από το περιβάλλον είτε από άλλους παράγοντες, με την κάθε μία να είναι ορατή ανά πάσα στιγμή. Συνήθως όλες τους θεραπεύονται άμεσα, με τη χρήση του κατάλληλου αναλώσιμου, από μόνη της με τον καιρό ή με μια επίσκεψη σε γιατρό. Λιγότερο σημαντικό είναι πως ο χαρακτήρας σας γνωρίζει κολύμπι, αν και δεν θα λέγαμε πως αυτό είναι και τόσο απαραίτητο για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού. Όσο για τον φακό που έχετε πάντα μαζί σας, ούτε χαλάει ποτέ, ούτε του τελειώνουν οι μπαταρίες – απόδοση στο φουλ.
Το βάρος των όσων κουβαλάτε μετριέται σε μάζα και όχι κιλά, καθορίζοντας τον αριθμό των αντικειμένων που μπορείτε να έχετε μαζί σας, με τα πυρομαχικά και τα medkits να μην ζυγίζουν τίποτα. Όταν ξεπεράσετε τον μέγιστο αριθμό, καταναλώνετε περισσότερο οξυγόνο και δεν μπορείτε πια να ταξιδέψετε με fast travel. Σε αντίθεση με παλαιότερα παιχνίδια της Bethesda, εδώ εξακολουθείτε να περπατάτε όσο κι αν ξεπερνάτε την μέγιστη μάζα, απλά ξεμένετε από οξυγόνο με ότι επιπτώσεις έχει αυτό. Το πρακτικό inventory, που σταματάει τον χρόνο και ανοίγει σε πλήρη οθόνη, είναι ένα μέρος όπου περνάτε ώρες, ξεσκαρτάροντας τα σημαντικά αντικείμενα από τα ανούσια, πετώντας ότι σας βαραίνει υπερβολικά και αποφασίζοντας με ποια όπλα ή εξοπλισμό θα συνεχίσετε. Αν και τα μενού, συμπεριλαμβανομένου του inventory, είναι εύκολα στην πλοήγηση, θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο άνετα. Εκτός αυτού, οι βασικές πληροφορίες του loot δεν εμφανίζονται στην οθόνη πριν το συλλέξετε, επομένως για να δείτε αν αξίζει να το κρατήσετε πρέπει να μεταβείτε στην κατηγορία «new» του inventory όπου μεταφέρονται όλα όσα συλλέξατε τελευταία. Επειδή η συλλογή αντικειμένων είναι από μόνη της ένα... παιχνίδι μέσα στο παιχνίδι, μπορείτε να φανταστείτε το μικρό μπέρδεμα που μπορεί να προκύψει μεταξύ ασταμάτητου looting, ανταλλαγής εξοπλισμού με έναν σύντροφο και αποθήκευσης στο σκάφος σας αν είστε αφηρημένος.
Το παιχνίδι δεν σας επιτρέπει να συλλέξετε τα πάντα που βρίσκονται γύρω σας. Κάτι χαρτιά κουζίνας σε ράφια, πετσέτες σε ντουλάπια, ηλεκτρικές σκούπες και κουβάδες δεν είναι καν επιλέξιμα, αλλά το χόμπι όπου μαζεύετε όλα τα υπόλοιπα στον χώρο, από στυλό, νυστέρια, κεφίρ(!), δεξιές ή αριστερές παντόφλες, μονωτικές ταινίες και σφυριά, συνεχίζεται. Χρησιμοποιώντας το σκάνερ σας, εμφανίζεται ένα περίγραμμα γύρω από κάθε τί με δυνατότητα συλλογής, καθιστώντας εύκολο και γρήγορο το μάζεμα μόνο όσων πραγματικά θέλετε, αλλά και την προβολή τους στον χώρο. Γενικά, η πώληση αντικειμένων σε εμπόρους και αυτόματα μηχανήματα αποτελεί μια βασική πηγή εσόδων, ειδικά στην αρχή του παιχνιδιού, με την πρακτική δυνατότητα άμεσης πώλησης των εμπορευμάτων που έχετε αποθηκευμένα στο διαστημόπλοιό σας. Αρκεί να μην κλέψετε, ή τουλάχιστον να μην σας πιάσουν να κλέβετε, και χρειαστεί να πληρώσετε το ανάλογο πρόστιμο. Όχι πως δεν υπάρχει χώρος για καριέρα παράνομου στο παιχνίδι.
Δεν είναι εύκολο να είσαι Han Solo των επτά διαστρικών θαλασσών στις μέρες μας. Η πώληση των κλεμμένων ειδών, το λαθρεμπόριο και η πειρατεία αποτελούν μερικούς από τους πιο γρήγορους τρόπους να αποκτήσετε credits (η όχι και τόσο πρωτότυπη ονομασία του νομίσματος του παιχνιδιού), αλλά κάθε άλλο παρά απλοί χαρακτηρίζονται. Αυτό διότι τα κλεμμένα πωλούνται μόνο σε συγκεκριμένα μέρη, ενώ το σκάφος σας σαρώνεται για λαθραία εμπορεύματα λίγο πριν κάθε -μα κάθε- προσγείωση. Αν δεν διαθέτετε σκάφος με την κατάλληλη προστασία από τα σκάνερ, τότε αυτά τα παράνομα είδη υψηλής αξίας σας βάζουν σε μπελάδες. Σε περίπτωση εντοπισμού τους, αναγκάζεστε να παραδοθείτε στις αρχές ή να αντισταθείτε κάνοντας χρήση βίας. Ακόμη και αν καταφέρετε να ξεφύγετε, δημιουργείται επικήρυξη που απλά την... αποπληρώνετε σε κάποιο αυτόματο μηχάνημα.
Σε γενικές γραμμές, ο χειρισμός είναι απλός και ξεκάθαρος στις πρώτες 12-15 ώρες του παιχνιδιού ή έστω τις ώρες που αφιερώνετε εξερευνώντας το σύμπαν αντί να επικεντρώνεστε αποκλειστικά στην κεντρική ιστορία. Όσο αφιερώνετε χρόνο σε αυτήν, τόσο ανακαλύπτετε νέες πλευρές του παιχνιδιού που δίνουν νέο νόημα στον κόσμο και την ιστορία, προσφέροντας πολλούς περισσότερους λόγους να συνεχίσετε. Για να αποφύγουμε οποιοδήποτε είδους spoiler, ας πούμε απλά ότι το παιχνίδι αποκτά πιο μεγάλο ενδιαφέρον όσο περισσότερο παίζετε.
Σύντομα αποκτάτε πρόσβαση στο πρώτο σας διαστημόπλοιο, με άλλα -δωρεάν και μη- να είναι διαθέσιμα σε ολόκληρο το σύμπαν. Το καθένα με διαφορετική χωρητικότητα φορτίου, οπλισμό, θέσεις για το πλήρωμα κτλ. Ο χώρος των αποσκευών παίζει σημαντικό ρόλο εδώ, αφού επηρεάζει το πόσους πόρους και οτιδήποτε άλλο κουβαλάτε στα ταξίδια σας. Ανεξάρτητα από το πόση συλλεκτική σαβούρα...εχμ... χρήσιμα αντικείμενα χωράει το σκάφος σας, μην ξεχνάτε να γεμίζετε και τα κιβώτια του σκάφους, αφού το βάρος σε αυτά είναι ανεξάρτητο. Για να «πετάξετε» δεν χρειάζονται σπουδαίες ικανότητες flight simulator, ούτε να έχετε προϋπηρεσία στο Privateer 2: The Darkening με τον Clive Owen. Η απογείωση και η προσγείωση γίνονται αυτόματα, πατώντας ένα κουμπί, με ένα animation να παρουσιάζει το σκάφος σας. Ρυθμίζετε την ισχύ των συστημάτων του σκάφους, όπως ασπίδες και λέιζερ, και με απλούς ελιγμούς καταστρέφετε εχθρικά διαστημόπλοια ή πλησιάζετε διαστημικούς σταθμούς και πλανήτες για αποβίβαση. Τις περισσότερες φορές, τα εχθρικά διαστημόπλοια σας σημαδεύουν κατά μέτωπο, χωρίς να κινούνται με σπουδαίους ελιγμούς, ενώ το πόσο αποτελεσματικός είστε στις διαστημικές αερομαχίες δεν εξαρτάται τόσο από τις ικανότητές σας όσο από το πόσο δυνατό είναι το ίδιο το σκάφος.
Όταν πλησιάζετε έναν πλανήτη προβάλλεται ο αστρικός χάρτης, με πληροφορίες σχετικά με το περιβάλλον του. Από εκεί σαρώνετε τον πλανήτη για πόρους, εντοπίζοντας σημαντικά σημεία προσγείωσης. Στο system view βλέπετε όλους τους πλανήτες και τα φεγγάρια του συστήματος, μαζί με το προτεινόμενο επίπεδο και πληροφορίες σχετικά με το ποιο faction ελέγχει το σύστημα, με πάνω από 100 συστήματα και πάνω από 1000 πλανήτες για εξερεύνηση. Όσο λεπτομερής και ενίοτε εντυπωσιακός είναι ο αστρικός χάρτης, τόσο λίγο πληροφοριακός είναι ο τοπικός χάρτης του κάθε πλανήτη. Το μόνο που βλέπετε είναι ένα πλέγμα με μερικά σημεία ενδιαφέροντος όπου μπορείτε να μεταβείτε άμεσα μέσω fast travel. Δεν εμφανίζονται τα μαγαζιά, ούτε προσθέτετε τις δικές σας σημειώσεις στον χάρτη. Αυτό δυσκολεύει την εύρεση καταστημάτων ή τοποθεσιών που θέλετε να επισκεφτείτε και οδηγεί σε τακτική χρήση του σαρωτή για να βγάλετε άκρη. Ομολογουμένως, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στην εφαρμογή του fast travel, σχεδόν από οπουδήποτε αν πρώτα έχετε ανακαλύψει τον προορισμό, όμως τίποτα δεν αντικαθιστά έναν καλά ενημερωμένο χάρτη. Ειδικά όταν στις μέρες μας βρίσκουμε τα πάντα στο κινητό μας, είναι σχεδόν βέβαιο πως η ανθρωπότητα θα έχει κάτι παρόμοιο και στο μακρινό μέλλον.
Οι επισκευές γίνονται είτε στο διάστημα, με ανταλλακτικά, είτε πληρώνοντας 1000 credits σε μηχανικούς στο έδαφος, ανεξάρτητα από το πόση ζημιά έχει γίνει. Επιπλέον, τα σκάφη τροποποιούνται για πιο υψηλες ταχύτητες, πιο ισχυρά όπλα ή διαφορετικό design. Εκτός από τροποποιήσεις και επισκευές, οι μηχανικοί διαθέτουν διαστημόπλοια με συστήματα, θέσεις πληρώματος, σχεδιασμό και εξοπλισμό για (σχεδόν) όλες τις τσέπες. Αν θέλετε να πειραματιστείτε περισσότερο με το διαστημόπλοιό σας, υπάρχει επιλογή ship builder για ατέλειωτες ώρες κατασκευών, τροποποιήσεων και βαψίματος ώστε να φτιάξετε το δικό σας... Star Destroyer αν θέλετε. Ένα θέμα εδώ είναι η έλλειψη δυνατότητας προβολής του εσωτερικού του. Βέβαια, αυτή η δραστηριότητα γίνεται πιο εύκολη αφού «γράψετε» δεκάδες ώρες παιχνιδιού, καθώς απαιτούνται όχι μόνο δεκάδες χιλιάδες credits για σημαντικές αλλαγές, αλλά και πιο υψηλά skills για πιο ισχυρά εξαρτήματα. Μπορεί η κατασκευή διαστημοπλοίων να είναι πιο πολύπλοκη σε άλλα παιχνίδια, όμως είναι αρκετά διασκεδαστική και εδώ.
Αφού προσγειωθείτε σε έναν από τους διαθέσιμους πλανήτες του παιχνιδιού, είστε ελεύθερος να σαρώσετε τη χλωρίδα, την πανίδα και τα ορυκτά του. Κάθε μοναδικό στοιχείο του πλανήτη χρειάζεται να σαρωθεί πολλές φορές ώστε να συμπληρωθεί το απαραίτητο 100% και να καταγραφεί ως πλήρες, με κάθε ολοκληρωμένο πακέτο δεδομένων να πωλείται για credits. Σχεδόν όπως στο No Man’s Sky, με τον ατομικό σας επαναφορτιζόμενο κόφτη μεταλλευμάτων συλλέγετε πόρους από ολόκληρο τον πλανήτη, για την κατασκευή βάσεων ή την κατασκευή και τη βελτίωση όπλων και εξοπλισμού. Αργά ή γρήγορα, οι αποθηκευτικοί σας χώροι βρίσκονται να περιέχουν υλικά όπως σίδηρο, νικέλιο, μόλυβδο, αλλά και αέρια ή πιο σπάνιες πηγές. Εναλλακτικά, πολλά μαγαζιά διαθέτουν ότι σας λείπει έναντι credits.
Οι βάσεις του Fallout 4 επιστρέφουν σε απλούστερη μορφή στο Starfield (και χωρίς τον Preston Garvey να πετάγεται κάθε λίγο και λιγάκι). Με την προϋπόθεση ότι το επιτρέπει η ατμόσφαιρα του πλανήτη και έχετε το αντίστοιχο skill, δεν σας σταματάει τίποτα από το να χτίσετε τον σταθμό των ονείρων σας οπουδήποτε στο διάστημα. Μέσω εξαγωγέων και άλλων μηχανημάτων, συλλέγετε και επεξεργάζεστε τους εκάστοτε διαθέσιμους πόρους προς όφελός σας, δηλαδή αναβαθμίσεις, κατασκευές και περαιτέρω βάσεις που να επικοινωνούν μεταξύ τους. Όλα λειτουργούν με ρεύμα, ενώ με το κατάλληλο skill εμπλέκεστε σε πιο πολύπλοκες προσθήκες. Μάλιστα, η ανάθεση προσωπικού σε πόστα ενισχύει είτε τη βάση είτε το σκάφος σας ανάλογα με τα skills του, με τον καθένα να έχει κάτι ξεχωριστό να προσφέρει. Επίσης, η δυνατότητα προβολής της κάτοψης διευκολύνει την κατασκευή κτιρίων, δίνοντας καλύτερη εικόνα της περιοχής. Βασικά, αν και δεν υπάρχει κεντρική αποστολή που να απαιτεί τη χρήση ή την εξοικείωση με την διαχείριση βάσεων, πρόκειται για ένα σκέλος του παιχνιδιού που με τη σειρά του προσφέρει δεκάδες ώρες ενασχόλησης και πολλές δυνατότητες βελτίωσης του χαρακτήρα σας.
Μετά από τις πρώτες εισαγωγικές ώρες, βρίσκεστε με έναν αριθμό αποστολών για να φέρετε εις πέρας: κύριες, δευτερεύουσες, για φατρίες, και άλλες, με τις περισσότερες να μην σχετίζονται καθόλου με την κεντρική ιστορία. Όλες τους είναι καλά οργανωμένες, με ευκρινές κείμενο και εικονίδια να ξεχωρίζουν την κάθε κατηγορία, ώστε να είναι περισσότερο διασκεδαστική η ενασχόληση μαζί τους παρά «δουλειά». Το να προσπεράσετε απλά έναν περαστικό μπορεί να σας δώσει πληροφορίες για αποστολή σε κάποιο άλλο ηλιακό σύστημα, αφού το παιχνίδι επιβραβεύει την εξερεύνηση και τις συζητήσεις με αγνώστους.
Κάνετε tracking μόνο ένα quest τη φορά, με το προσωπικό σας σκάνερ να εμφανίζει τη βέλτιστη διαδρομή με βελάκια. Συλλέγετε αισθητήρες, βρίσκετε και πατάτε διακόπτες, διαγράφετε πληροφορίες από εταιρικά αρχεία, ψάχνετε σπάνιους κόκκους καφέ ή κάνετε αίτηση για δουλειά. Εκτός από τα κοινότυπα «fetch quests», αναλαμβάνετε πιο πολύπλοκες αποστολές, όπως να εξιχνιάσετε ένα ατύχημα που μοιάζει με φόνο, ή πιο πρωτότυπες όπου ακολουθείτε οδηγίες για να βγείτε αθόρυβα από ένα κτίριο. Επίσης μηχανήματα self-service προσφέρουν ποικιλία αποστολών για μεταφορά φορτίων, καταστροφή στόλων, και πολλών άλλων ειδών, ανάλογα με τους συμμάχους και τις φατρίες με τις οποίες συνεργάζεστε. Στις αποστολές μπορεί να συμβεί οτιδήποτε οποτεδήποτε. Εκεί που νομίζετε πως έχετε μόνο δύο επιλογές, ξαφνικά προκύπτει μια τρίτη. Αν πλησιάσετε κάποιον με φιλικές διαθέσεις ίσως η συνάντηση να καταλήξει σε μακελειό και το αντίστροφο. Ότι και να γίνει, το παιχνίδι αποδέχεται τις επιλογές σας και τα γεγονότα όπως έχουν, χωρίς να σας εξαναγκάζει σε υποχρεωτικά φορτώματα προηγούμενων save ή game over.
Όσες περισσότερες αποστολές φέρνετε εις πέρας, καθώς και κάθε τί που κάνετε, τόσο αποκτάτε βαθμούς εμπειρίας, ανεβαίνοντας επίπεδα. Μάλιστα, αν κοιμηθείτε έστω και μία ώρα, ανταμείβεστε διπλά. Με κάθε νέο επίπεδο αποκτάτε και ένα skill point για να ξοδέψετε σε πέντε διαφορετικά skill trees, με το κάθε tree να διαθέτει τουλάχιστον δύο skills που βελτιώνουν την εμπειρία του παιχνδιού: physical, social, combat, science και tech. Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως το κάθε skill έχει τέσσερις βαθμίδες που οδηγούν σε πιο ισχυρά μπόνους, αρκεί να ολοκληρώσετε το απαιτούμενο challenge και να ξοδέψετε ένα skill point στην κάθε βαθμίδα, όπως να σκοτώσετε 20 εχθρούς με όπλα λέιζερ για να κάνετε μεγαλύτερη ζημιά με αυτά ή να χρησιμοποιήσετε 20 θεραπευτικά αντικείμενα για να αναπληρώνετε επιπλέον ζωή πιο γρήγορα. Η απαραίτητη αρχική μελέτη, ώστε να αποφασίσετε ποια skills ταιριάζουν περισσότερο στο στιλ παιχνιδιού σας, ή απλή δοκιμή κάποιου για διασκέδαση και μόνο, αξίζει.
Όπως βλέπετε, με εξαίρεση τα περιοδικά που βρίσκετε τυχαία, τα οποία αυξάνουν λίγο τα στατιστικά σας, η αναβάθμιση του χαρακτήρα θέλει τον χρόνο της. Τα skills δεν βοηθούν μόνο κάνοντάς σας δυνατότερο, αλλά ξεκλειδώνουν και πτυχές του χειρισμού μέσα στο ίδιο παιχνίδι. Εφόσον απουσιάζουν εντελώς τα οχήματα, η μόνη μέθοδος που διευκολύνει την μετακίνηση είναι τα boost packs, που ουσιαστικά λειτουργούν σαν jet packs, επιτρέποντάς σας να φτάνετε σε υψηλότερα μέρη και να «πετάτε». Το pickpocketing για αντικείμενα και credits γίνεται διαθέσιμο μόνο αν το ξεκλειδώσετε, όπως και το lockpicking που αποτελεί ένα από τα «must» του παιχνιδιού. Η δυσκολία των γρίφων του lockpicking, όπου ταιριάζετε πείρους σε οπές για να ξεκλειδώσετε εκατοντάδες κιβώτια, μειώνεται όσο αναβαθμίζετε το skill, φέρνοντάς σας πιο κοντά σε πιο σπάνιο εξοπλισμό. Δυστυχώς, δεν υπάρχει δυνατότητα respec, για αν μετανιώσετε το πού «επενδύσατε» τα skills σας, όμως όλες οι ικανότητες έχουν κάτι να προσφέρουν και συνιστάται να μην ακολουθήσετε μόνο ένα skill tree έτσι κι αλλιώς.
Περισσότερο από ότι σε κάθε άλλο παιχνίδι της Bethesda, εδώ στις περισσότερες περιπτώσεις η βία και οι μάχες δεν είναι μονόδρομος. Το skill persuasion, με το οποίο πείθετε τους άλλους να κάνουν ότι τους ζητήσετε -αρκεί να πείτε αυτό που θέλουν να ακούσουν- έχει αποτέλεσμα ακόμη και αν δεν έχετε επενδύσει πολλά skill points σε αυτό. Εδώ βοηθάει το ότι αν δώσετε προσοχή σε αυτά που λέει ο ομιλητής σας μπορείτε να καταλάβετε ποια από τις διαθέσιμες απαντήσεις θα προτιμούσε περισσότερο. Με λίγη προσοχή, είτε λέγοντας καλά λόγια είτε αποσπώντας την προσοχή τους -και ενίοτε με στρατηγικό save/load- πείθετε ακόμη και τους πιο οξύθυμους.
Μιλάτε με εκατοντάδες άτομα στα ταξίδια σας, με τις επιλογές διαλόγων να διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους, χωρίς κάποια κλίμακα καλού/κακού. Συνήθως επιλέγετε μεταξύ δύο-τριών διαφορετικών προσεγγίσεων όπως απότομος, ευγενικός ή με χιούμορ, αλλά αυτό δεν ισχύει πάντα. Η απουσία αποχαιρετισμού από τις διαθέσιμες προτάσεις και η άμεση έξοδος από τη συζήτηση με ένα κουμπί κάνει τις συζητήσεις πιο σύντομες, ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής μας για άμεσα αποτελέσματα χωρίς περιττά λόγια. Επίσης, κάθε τόσο καλείστε να επιλέξετε με ποιον θα συνεργαστείτε. Θα βοηθήσετε την ανεξάρτητη μυστηριώδη τεχνικό ή την υπάλληλο της εμπορικής οργάνωσης Trade Authority; Οι περισσότεροι διάλογοι δεν επηρεάζουν το φινάλε του παιχνιδιού, ωστόσο δεν λείπουν οι αποφάσεις που αλλάζουν σημαντικά σημεία της ιστορίας, δίνοντας μια διαφορετική εξέλιξη των γεγονότων κάθε φορά.
Οι μάχες εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο όπως στο Skyrim και όχι με χρήση κάποιου τροποποιημένου VATS (Vault-Tec Assisted Targeting System) με γύρους όπως στο Fallout. Η κάλυψη πίσω από κιβώτια έχει αποτέλεσμα, ειδικά όταν οι εχθροί είναι περισσότεροι από δύο-τρεις, αν και η νοημοσύνη των τους κάθε άλλο παρά δυσκολίες προκαλεί. Μέσα σε πάνω από 60 ώρες παιχνιδιού συνάντησα πολλά ευτράπελα. Πχ σε μια βάση, ένας ανθρώπινος εχθρός αντί να πυροβολήσει προς το μέρος μου άρχισε να τρέχει προς την έξοδο. Στην ίδια βάση, ένας πιο δυνατός εχθρός, αφού γέμισε το όπλο του και καλυπτόταν πίσω από μια κολόνα, ξαφνικά σταμάτησε να πυροβολάει, όποτε τον εξουδετέρωσα χωρίς καμία δυσκολία. Επίσης, είναι κάπως αδόκιμο το γεγονός ότι ενώ πλησιάζετε προς το τέλος της κεντρικής ιστορίας, εχθροί με εντυπωσιακά ανθεκτικές στολές από το μέλλον έρχονται κατά πάνω σας με... μαχαίρια.
Η συλλογή όπλων, με το καθένα να κάνει διαφορετικό ήχο, είναι χόμπι από μόνο του. Από όπλα της παλιάς γης, όπως τουφέκια, αυτόματα πιστόλια, χειροβομβίδες, νάρκες και τσεκούρια ασφαλείας, μέχρι προηγμένα λέιζερ ή ισχυρότατα όπλα δέσμης σωματιδίων, τα όπλα χωρίζονται σε ουκ ολίγες κατηγορίες με αντίστοιχα ξεχωριστά πυρομαχικά. Πχ τα βαλλιστικά όπλα είναι γενικά πιο αποτελεσματικά ενάντια σε ανθρώπους, καθώς προκαλούν άμεσες και πιο μεγάλες σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές, ενώ τα πιο σπάνια μεν πιο εντυπωσιακά δε ενεργειακά όπλα με λέιζερ δίνουν μια γεύση από το μέλλον. Από την άλλη, τα ηλεκτρομαγνητικά όπλα έχουν την ιδιαιτερότητα να εξουδετερώνουν χωρίς να σκοτώνουν και να βγάζουν εχθρικά ρομπότ εκτός λειτουργίας. Ο εξοπλισμός χωρίζεται στη στολή, το σακίδιο ή το boost pack, το κράνος και τον ρουχισμό. Όλα τους με στατιστικά που αφορούν προστασία από επιθέσεις και περιβαλλοντικές συνθήκες, με τα πιο αποτελεσματικά να έρχονται με ξεχωριστά στοιχεία, όπως η πιθανότητα ανάφλεξης των πλησιέστερων εχθρών, στολές που σας κάνουν αόρατους όταν στέκεστε ακίνητος ή μειωμένη ζημιά από πτώσεις. Υπάρχουν πολλά για να ανακαλύψετε και να δοκιμάσετε.
Περνώντας στην ανακάλυψη νέων κατασκευών, αυτή γίνεται μέσω της έρευνας. Στο εργαστήριο ανακαλύπτετε νέες συνταγές ολοκληρώνοντας ερευνητικά έργα, με το καθένα να απαιτεί υλικά ή skills για να προχωρήσει. Τα υλικά αυτά κυμαίνονται από ακατέργαστα ορυκτά που εξάγετε από πλανήτες, σε οργανικές ουσίες εξωγήινων πλασμάτων και φυτών και εξαρτήματα που κατασκευάζονται σε ξεχωριστούς πάγκους. Με πέντε κατηγορίες έρευνας, οι βελτιώσεις σε όπλα, αναλώσιμα ή κατασκευές είναι δεκάδες. Εδώ να προσθέσουμε πως το μενού της έρευνας είναι αρκετά μινιμαλιστικό, με μικρά μαύρα γράμματα σε λευκό φόντο που κουράζουν λίγο τα μάτια.
Από την περιπέτεια δεν λείπουν τα bugs, με την πλειοψηφία τους να μην επηρεάζει την εξέλιξη του παιχνιδιού. Μια μπάλα του πινγκ πνογκ ήταν εντελώς αόρατη στο inventory. Loot σε ορυχείο αιωρούνταν. Το κουμπί σε έναν ανελκυστήρα δεν εμφανιζόταν για αλληλεπίδραση και αναγκάστηκα να κάνω fast travel αλλού για να «ξεκολλήσει». Η κάμερα πολλές φορές έδειχνε το κενό αντί τον συνομιλητή. Μέλη του πληρώματος εξαφανίζονταν από τη λίστα του προσωπικού, με ορισμένους να επέστρεφαν αργότερα ή ποτέ. Σε μια αποστολή, νωρίς στο παιχνίδι, το άτομο που ήθελα να ακολουθήσω στεκόταν, ανοιγόκλεινε ντουλάπια, γύριζε γύρω από τον εαυτό του και καθυστερούσε, αντί να βγει από το δωμάτιο όπως μου είχε τάξει. Ένας νεκρός εχθρός κουνιόταν ασταμάτητα ενώ ήταν πεσμένος στις σκάλες. ΑΙ χαρακτήρες «κολλούσαν» για δύο-τρία δευτερόλεπτα περπατώντας επάνω σε άλλους πριν συνεχίσουν τον δρόμο τους. Άλλες φορές, πόρτα που οδηγούσε στη συνέχεια της κεντρικής ιστορίας δεν άνοιγε, κι έπρεπε να φορτώσω προηγούμενο save. Το πιο αστείο bug εμφανίστηκε όταν μπορούσα να πάρω όπλα από μια κατά τα άλλα κλειδωμένη θήκη όπλων στον τοίχο, επειδή τα όπλα εξείχαν από αυτήν.
Περνώντας στον οπτικό τομέα, το παιχνίδι διαθέτει τα πιο όμορφα γραφικά που μας έχει προσφέρει η Bethesda μέχρι στιγμής. Οι σκιές και ο φωτισμός εναλλάσσονται ανάλογα με το πώς κινείστε στο χώρο και από πού έρχεται το φως. Το αλουμινένιο χείλος των δοχείων γυαλίζει κάτω από το φως. Βλέπετε ακόμη και την αντανάκλαση του φωτός στο κράνος σας ανάλογα με το πώς στέκεστε. Άλλες λεπτομέρειες, όπως η σκονισμένη λευκή ρόμπα του γιατρού που δουλεύει σε κέντρο με περιορισμένους πόρους, «ζωντανεύουν» τον κόσμο. Καιρικά φαινόμενα, όπως βροχή και χιόνι, εμπλουτίζουν την ατμόσφαιρα, με πραγματικά ξεχωριστά περιβάλλοντα σε κάθε πλανήτη που επηρεάζουν την κατάστασή σας. Ακραίες θερμοκρασίες απαιτούν τον κατάλληλο εξοπλισμό, διαφορετικά αντιμετωπίζετε τις συνέπειες. Κάποια μέρη μοιάζουν με νησιά ιδανικά για καλοκαιρινές διακοπές και άλλα είναι γεμάτα ανελκυστήρες και φώτα νέον. Από την περιπέτεια δεν λείπουν βέβαια τα εξωγήινα πλάσματα, με άλλα να είναι μικρά και χαριτωμένα, και άλλα πιο μεγάλα και τρομακτικά. Ορισμένα φέρνουν κάτι σε μεγαλόσωμα θηλαστικά με σώμα ιπποπόταμου, γιγάντια μυρμήγκια ή έρχονται με μεγάλα μάτια και πλοκάμια για πόδια. Όσο για τους ανθρώπους, δεν έχουν αλλάξει καθόλου από τους σημερινούς, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Παρόλα αυτά, δεν λείπουν τα αρνητικά στοιχεία. Για αρχή, η φωτεινότητα δεν αλλάζει από τις ρυθμίσεις του παιχνιδιού, ενώ θα μπορούσε να είναι μερικά κλικ πιο χαμηλή από προεπιλογή. Δεν αφήνετε χνάρια περπατώντας. Η ανάλυση του νερού πότε είναι υψηλή και ρεαλιστική και πότε το κάνει να δείχνει σαν ψεύτικο. Τα μάτια των ανθρώπων κάθε άλλο παρά ρεαλιστικά δείχνουν, όχι μόνο από πλευράς χρώματος (ας πούμε ότι οι έγχρωμοι φακοί γίνονται τις μόδας στο μέλλον) αλλά περισσότερο λόγω των κενών εκφράσεών τους. Το lip-sync και τα εκφραστικά χαμόγελα ξεχωρίζουν ευχάριστα, όμως δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο και για τα μάτια, κάτι που δεν περιμέναμε σε παιχνίδι του 2023. Στους περισσότερους πλανήτες, τα δέντρα και γενικότερα τα φυτά κινούνται στον αέρα σχεδόν μηχανικά, χωρίς να δείχνουν πραγματικά «ζωντανά».
Πέρα από όλα αυτά, υπάρχουν frame drops, τουλάχιστον στο Xbox Series X όπου έγινε το review, που εμφανίζονται σποραδικά κατά την εξερεύνηση των πλανητών και κάνουν κακή εντύπωση Επιπλέον, ο αριθμός των loading screens είναι αρκετά μεγάλος για να μείνει απαρατήρητος. Βλέπετε μια οθόνη loading όταν απογειώνεστε, όταν προσγειώνεστε, όταν βγαίνετε από το διαστημόπλοιο, και όταν μπαίνετε σε κτίρια, με τη ροή της δράσης να σταματάει κάθε τόσο. Όσο για τις τοποθεσίες, ναι μεν η ποικιλία στα περιβάλλοντα είναι εμφανής, όμως πολλοί πλανήτες δεν έχουν σημάδια ζωής, ενώ δεν λείπουν οι πανομοιότυποι διαστημικοί σταθμοί και βάσεις. Ειδικά οι μεγάλες σπηλιές διαφέρουν ελάχιστα μεταξύ τους, κάτι που αργεί να γίνει αντιληπτό αφού είναι ως επί το πλείστον εντελώς σκοτεινές.
Το soundtrack, αν και δεν καταφέρνει να ξεχωρίσει όπως εκείνα των Mass Effect, Skyrim ή Fallout, μεταφέρει επαρκώς την κατάλληλη ατμόσφαιρα, θυμίζοντας blockbuster ταινίες επιστημονικής φαντασίας ή ντοκιμαντέρ για αποστολές στο διάστημα. Λεπτομέρειες, όπως η εκκωφαντική ησυχία στις σπηλιές και η διαφορετική ηχητική πριν και αφού φορέσει το κράνος του ένας χαρακτήρας, προσθέτουν σε ρεαλισμό, όπως και ο θόρυβος των κινητήρων ή των αεραγωγών που σας κάνουν να νιώθετε πως βρίσκεστε εκεί. Φωνή του πρωταγωνιστή δεν ακούγεται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, όμως το voice acting των συντρόφων σας αλλά και όσων συναντάτε είναι επαγγελματικού επιπέδου και μοναδικό για τον καθένα. Μάλιστα, κάποιος από αυτούς είναι σχεδιασμένος να λέει το όνομα του πρωταγωνιστή (αρκεί αυτό να βρίσκεται μέσα στα 1000+ διαθέσιμα ονόματα).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου