Two Point Campus review με νέα οπτική

 


Ξεκινάτε σε ένα πανεπιστήμιο όπου «η ζωή κυλάει αργά και οι προσδοκίες είναι χαμηλές», φρεσκάροντας ή μαθαίνοντας τα βασικά γύρω από τον χειρισμό, όπως το ζουμ, την πρόσληψη κατάλληλου προσωπικού και τον σχεδιασμό αιθουσών. Με τον καιρό ανακαλύπτετε πιο πολύπλοκες ενέργειες, όπως το να παίρνετε δάνεια και να αντιμετωπίζετε σαμποτέρ ανταγωνιστών, με τον χειρισμό να είναι πάντα ξεκάθαρος σε κάθε τομέα. Αν και προσωπικά προτιμώ να παίζω αυτό το είδος παιχνιδιών με ποντίκι-πληκτρολόγιο, δεν είχα κανένα πρόβλημα με τον χειρισμό στο PS5. Όλα είναι ευκολονόητα και καθώς δεν υπάρχει βιασύνη στις επιλογές, δεν υπάρχει άγχος για κάποιον γρήγορο χειρισμό που να απαιτεί την ταχύτητα και την ακρίβεια του ποντικιού. 
Αν πουλήσετε κατά λάθος κάποιο ακριβό κτίριο -αφού το παιχνίδι δεν ζητάει επιβεβαίωση πριν πουλήσετε οτιδήποτε- τουλάχιστον παίρνετε όλο το ποσό πίσω με τη δυνατότητα να το ξαναχτίσετε άμεσα χωρίς απώλειες. Στις πρώτες μέρες του παιχνιδιού αντιμετώπισα κάποια θέματα με το interface, όπου η κύλιση κατά την επιλογή κτιρίων για κατασκευή «κολλούσε» συχνά, με αποτέλεσμα να επιλεγόταν κάτι διαφορετικό από αυτό που ήθελα, όμως αυτό φαίνεται να λύθηκε μετά την τελευταία ενημέρωση.

Ο χάρτης του κόσμου ανοίγει σταδιακά, με το κάθε νέο πανεπιστήμιο να ξεκλειδώνει αφού έχετε φτάσει τους στόχους του προηγούμενο, είτε αυτό πρόκειται για πολλά αστέρια είτε για μεγάλο ποσοστό ευτυχισμένων φοιτητών. Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα πανεπιστήμια ξεκινούν με έμφαση σε συγκεκριμένους κλασικούς κλάδους, όπως η μαγειρική και η επιστήμη, αλλά και πιο… αλλόκοτους όπως η εκπαίδευση πρακτόρων και ιπποτών. Όσο βελτιώνετε το πανεπιστήμιο, τόσο περισσότερα χρήματα και βαθμούς XP αποκτάτε ώστε να προσθέσετε κλάδους της επιθυμίας σας, ακόμα και αν δεν σχετίζονται καθόλου με τους υφιστάμενους. Ουσιαστικά, το κάθε πανεπιστήμιο λειτουργεί ως ένα μεγάλο «ιδιαίτερο» για να δείτε τις κατασκευές και όσα χρειάζεται ο κάθε κλάδος, ώστε να φτιάξετε αργότερα το δικό σας στη λειτουργία sandbox ή να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο σε εκείνο που σας ενδιαφέρει (ή απλά να εναλλάσσεστε μεταξύ διαφορετικών πανεπιστημίων επειδή είναι ψυχαγωγικό). Ένα σημείο όπου το παιχνίδι διαφέρει αισθητά από τον προκάτοχό του είναι ότι εδώ χτίζετε και διακοσμείτε ευρέως και στον εξωτερικό χώρο. Εκτός από την αγορά εξτρά οικοπέδων, μπορείτε να χτίσετε ολόκληρα κτίρια όπως θέλετε, αφήνοντας ένα μέρος για κήπο, καντίνες, διακόσμηση ή ό,τι επιθυμείτε. Προσθέστε θάμνους σε σχήμα πάπιας, καντίνες, παρκάκια, συντριβάνια-φάλαινες ή αξιοποιήστε το οικόπεδο για την κατασκευή γηπέδου - αν σας ενδιαφέρουν οι αθλητικές σπουδές ή εκείνες των ιπποτών.

Οι αίθουσες διδασκαλίας πρέπει να είναι αρκετά μεγάλες προκειμένου να φιλοξενήσουν όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό κάθε μαθήματος. Ξεχάστε εκείνα τα μικρά δωματιάκια της γενικής ιατρικής και των φαρμακείων. Τα εργαστήρια πίτσας και τα πειράματα φυσικής θέλουν το χώρο τους, ενώ κάθε τόσο οι φοιτητές ζητούν να προσθέσετε κάτι καινούριο στην αίθουσα, από έναν υπολογιστή μέχρι μια αφίσα μουσικής, οπότε πρέπει να έχετε αρκετό χώρο για επέκταση. Από την άλλη, μια λεπτομέρεια που ξέφυγε αφορά τους κοιτώνες, καθώς η κατασκευή ενός λιτού δωματίου για ένα άτομο ενδέχεται να θεωρείται λιγότερο άνετη από έναν τεράστιο κοιτώνα με δεκάδες φοιτητές, απλά και μόνο επειδή το διακοσμήσατε με τα κατάλληλα αντικείμενα, όπως αφίσες και χαλιά, που ανεβάζουν την κατηγορία του χώρου.

Αφού κατασκευάσετε τις απαραίτητες αίθουσες, προσλαμβάνετε καθηγητές, βοηθούς και επιστάτες με ξεχωριστές ικανότητες και στην πορεία μπορείτε να τους εκπαιδεύσετε ώστε να βελτιώσουν τις υπάρχουσες ή να αποκτήσουν περισσότερες. Ο κάθε καθηγητής, όπως κάθε μέρος του προσωπικού γενικότερα, έχει τα δικά του χαρακτηριστικά, με κάποιους να θέλουν να χρησιμοποιούν την τουαλέτα συχνότερα, να διψούν συχνά ή να έχουν «δεξιότητα διδασκαλίας του ‘70» και άλλους να αντέχουν πολλές ώρες χωρίς να χρειάζεται να αφήσουν τη δουλειά τους για να κάνουν ντους. Στην αρχή κάθε πανεπιστημιούπολης, όπου τα χρήματα είναι πάντα περιορισμένα, οι λεπτομέρειες λίγο-πολύ μετρούν και συμφέρει να προσλάβετε έναν επιστάτη που γνωρίζει από επισκευές παρά έναν που μόνο καθαρίζει γρήγορα, όμως μερικές ώρες παιχνιδιού αργότερα, και αφού έχετε σταθεροποιηθεί οικονομικά, τότε το βάρος πέφτει στην εκπαίδευση και την ικανοποίηση του προσωπικού. Οι μεγάλες αίθουσες κι ένας χώρος να ξεκουράζονται είναι πάντα μια καλή αρχή.

Ομοίως, οι φοιτητές έχουν πάνω από 10 διαφορετικές προσωπικότητες που επηρεάζουν όχι μόνο τη δική τους απόδοση αλλά και εκείνη του πανεπιστημίου. Οι ουδέτεροι δεν προκαλούν προβλήματα, οι επαναστάτες είναι απρόβλεπτοι, ενώ οι κλόουν με την κόκκινη μύτη φτιάχνουν τη διάθεση των άλλων. Επιπλέον, η κάθε κατηγορία ενδιαφέρεται για διαφορετικούς κλάδους. Εκεί που οι επαναστάτες και οι κλόουν παρακολουθούν την Εικονική Κανονικότητα, ένα μάθημα όπου οι σπουδαστές φοράνε γυαλιά για να ζήσουν σε εικονικούς κόσμους, οι Ουδέτεροι και οι Σπασίκλες γεμίζουν τις αίθουσες της Ρομποτικής. Όπως στον πραγματικό κόσμο, φοιτητές που έχουν όλα όσα χρειάζονται είναι ευτυχισμένοι, συγκεντρώνονται καλύτερα, ολοκληρώνουν τις εργασίες τους και κερδίζουν περισσότερους βαθμούς XP, με όλα αυτά προς όφελός σας. Ανάγκες όπως δίψα, τουαλέτα, άνεση, φιλίες και σχέσεις επηρεάζουν την ψυχολογία τους, κάτι που με τη σειρά του επηρεάζει την απόδοση στο μάθημα και συνεπώς τους ανταμείβει με λιγότερους βαθμούς XP. Μια άνετη βιβλιοθήκη με όλα τα κομφόρ, ένα παγκάκι να τα πουν με τους κολλητούς τους, μια φοιτητική λέσχη όπου διοργανώνονται πάρτι, ένας σύλλογος για να γίνουν μέλη, καντίνες, και πολλά άλλα, ανεβάζουν τη διάθεσή τους.

Στο τέλος κάθε χρονιάς επιλέγετε να αναβαθμίσετε τα μαθήματα που ήδη «τρέχουν» στο campus σας είτε να προσθέσετε καινούρια, αναλόγως τους ειδικούς βαθμούς που έχετε συλλέξει με τις επιτυχίες σας μέσα στη χρονιά. Όσο καλύτερα τα πηγαίνετε μέσα στα ακαδημαϊκά έτη, τόσο μεγαλώνει το campus, τόσο περισσότεροι φοιτητές γράφονται κάθε χρόνο κι εσείς κερδίζετε περισσότερα χρήματα για βελτιώσεις. Εξαίρεση σε αυτό είναι κάποια σενάρια όπου αμείβεστε ανάλογα τον αριθμό των ευτυχισμένων και όχι των εγγεγραμμένων φοιτητών. Συν τοις άλλοις, όσο το ταμείο παραμένει θετικό και τα πηγαίνετε καλά, τόσο αποκτάτε kudosh με τα οποία ξεκλειδώνετε νέα αντικείμενα και ρούχα για το προσωπικό καθώς και επιλογές εσωτερικής διακόσμησης, όπως χαλιά, ψύκτες νερού, πόστερ, κάκτους και παιχνίδομηχανές που ανεβάζουν το επίπεδο του χώρου στον οποίον βρίσκονται, με θετικές επιρροές. Σε σχέση με το Two Point Hospital, η έρευνα έχει γίνει πιο απλή, το θέμα της θερμοκρασίας του χώρου παραμένει, με την ανάγκη χρήσης κλιματιστικών και καλοριφέρ ανάλογα την περιοχή, ενώ τυχαίες καταστροφές οδηγούν σε τακτική συντήρηση των εγκαταστάσεων. Το χιούμορ παραμένει το δυνατότερο σημείο του παιχνιδιού, με τη σχολή μάγων ονόματι Spiffinmoore (ναι, παραπέμπει και οπτικά σε Χάρι Πότερ), ιππότες να κρατούν σημειώσεις μπροστά από έναν κύφωνα, αστεία ονόματα όπως Donald Damp, γκοθάδες ονόματι Halfmoon, και ξαφνικούς ελέγχους στο χώρο για «weed infestation».

Τα χαριτωμένα καρτουνίστικα γραφικά είναι ίδια με του Hospital, με τις απαραίτητες μετατροπές στην ένδυση των καθηγητών/φοιτητών αντί των γιατρών/ασθενών. Αξίζει να κάνετε ζουμ για να δείτε από κοντά τις διαφορετικές προσωπικότητες και ευτράπελα που συμβαίνουν στην πανεπιστημιούπολη. Τα περιβάλλοντα ποικίλλουν, από βροχερά μέρη που προδιαθέτουν για μαγεία, σε ηλιόλουστα κάστρα και αμμώδεις παραλίες για σπουδές ξεφαντώματος. Ωστόσο, τα απλοϊκά εικονίδια στο μενού κατασκευών υστερούν σε λεπτομέρεια, όπως και τα πρόσωπα του προσωπικού κατά τη διαδικασία πρόσληψης τα οποία είναι…απρόσωπα. Τέλος, τα μικρά γράμματα των δευτερευόντων μενού δυσκολεύουν την ανάγνωση λεπτομερειών στην τηλεόραση. Η κεφάτη μουσική επίσης ακολουθεί τις ανάλαφρες νότες του Hospital, όμως μετά από ώρες παιχνιδιού γίνεται επαναλαμβανόμενη και σε κάποια φάση πιθανότατα θα θέλετε να μειώσετε την έντασή της για να ακούσετε κάτι εκτός παιχνιδιού. Οι γνώριμες ανακοινώσεις από τα μεγάφωνα συνεχίζονται, όπως το ότι «αν δεν είναι στο βιογραφικό σου, τότε δεν συνέβη ποτέ», και οι ραδιοφωνικές εκπομπές προκαλούν χαμόγελα αφού ασχολούνται με θέματα όπως το power-napping που σημαίνει «να κοιμάσαι ακαριαία εκεί που βρίσκεσαι και να ξυπνάς φρέσκος». Όσον αφορά τα ηχητικά εφέ, πέρα από τα αναμενόμενα, έχει ενδιαφέρον το ότι ο ήχος αλλάζει εάν κάνετε ζουμ σε μια αίθουσα, ώστε να ακούτε αποκλειστικά τί γίνεται εκεί (και πολλές φορές αξίζει να το κάνετε).

Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου