Πόσες φορές δεν έχετε μετανιώσει για κάτι; Εκείνη τη φορά που έπρεπε να είχατε μείνει σπίτι, ή τότε που δεν σταματήσατε έναν φίλο από το να κάνει μια μεγάλη γκάφα. Στην περίπτωση του narrative adventure Eternal Threads, της Cosmonaut Studios, οι αποφάσεις που πήραν -ή δεν πήραν- οι πρωταγωνιστές τους κόστισαν την ίδια τους τη ζωή. Ευτυχώς για εκείνους, έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να κάνουν το σωστό, ακόμα κι αν δεν το γνωρίζουν.
Βόρεια Αγγλία, 2015. Έξι συγκάτοικοι χάνουν τη ζωή τους μέσα στο σπίτι μετά από φωτιά που ξέσπασε από άγνωστη αιτία. Εσείς είστε ο πράκτορας 43, στον οποίο έχει ανατεθεί να γυρίσει πίσω στο χρόνο και να αποτρέψει τους θανάτους. Καθώς απαγορεύεται να επέμβετε στο χρόνο άμεσα σβήνοντας τη φωτιά, αναλαμβάνετε να αλλάξετε μια σειρά από γεγονότα που οδήγησαν σε αυτήν. Επιστρέφετε στο κλασικό διώροφο αγγλικό σπίτι -με απότομη σκάλα, πολλά δωμάτια και κήπο (όπου φυσικά βρέχει)- μία εβδομάδα πριν την τραγωδία. Μπορείτε να δείτε τα γεγονότα με όποια σειρά και όσες φορές θέλετε, με την δυνατότητα να αλλάξετε δεκάδες αποφάσεις που αφορούν τους έξι συγκατοίκους. Πολλές από τις επιλογές επηρεάζουν, κλειδώνουν ή ξεκλειδώνουν κάποιες άλλες. Ενέργειες του ενός επηρεάζουν τη ζωή του άλλου. Αποφάσεις που φαίνονται σωστές με μια πρώτη ματιά δεν αρκούν για να φέρουν το πιο ευτυχισμένο φινάλε για όλους. Το παιχνίδι έχει δύο λειτουργίες, την κανονική με 197 γεγονότα και 54 αποφάσεις, και τη σύντομη με 121 γεγονότα και 37 αποφάσεις. Δεδομένου του είδους, η σύντομη και πιο εύκολη με λιγότερες τοποθεσίες λειτουργία δεν αξίζει να τη δοκιμάσετε, αφού η άλλη προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία.
Ως πράκτορας 43, έχετε στα χέρια σας το εργαλείο visualiser, το οποίο υποδεικνύει το σημείο όπου λαμβάνει χώρα η κάθε επιλεγμένη σκηνή με ένα βέλος. Ο εντοπισμός του σημείου είναι πολύ εύκολος, ακόμα και όταν αυτό βρίσκεται σε διαφορετικό όροφο. Μόλις φτάσετε εκεί, μπορείτε να παρακολουθήσετε το τι συνέβη και τι ειπώθηκε. Στη συνέχεια, μεταφέρεστε σε ένα χρονοδιάγραμμα (περίπου όπως στο Detroit: Become Human) με όλες τις επιλογές που έχουν γίνει και όλες όσες είναι ακόμα κλειδωμένες. Εκεί φαίνεται ξεκάθαρα η ακολουθία των γεγονότων και το κατά πόσο επηρεάζουν ποιους. Οι έξι χαρακτήρες είναι καθημερινοί άνθρωποι. Ίσως αναγνωρίσετε κάποια από τα προβλήματά τους σε δικούς σας συγγενείς ή φίλους ή ακόμα και στον εαυτό σας. Ο μυστηριώδης σπιτονοικοκύρης που πάντα ξεμένει από λεφτά και έχει μυστικά, η καινούρια συγκάτοικος που εμφανίστηκε ξαφνικά με λίγα πράγματα στις βαλίτσες της, ο μικρότερος αδερφός της, η ανήσυχη καλλιτέχνις, και το ζευγάρι με τα δικά του προβλήματα. Οικογενειακά και προσωπικά μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια, φοιτητές ισορροπούν μεταξύ σπουδών και διασκέδασης, πάρτι όπου κάποιοι συμπεριφέρονται εκτός εαυτού, η εβδομάδα στο σπίτι κυλάει με συγκινήσεις, αποκαλύψεις και μεγάλες αποφάσεις.
Ο χειρισμός είναι πρώτου προσώπου, με έμφαση στην παρακολούθηση των σκηνών και βασική εξερεύνηση του σπιτιού. Είτε χρησιμοποιείτε ποντίκι/πληκτρολόγιο, είτε χειριστήριο, η ανταπόκριση είναι εξίσου άμεση και στις δύο περιπτώσεις, αφού αυτό που κάνετε κυρίως είναι να παρακολουθείτε τις συζητήσεις μεταξύ των ηρώων σε μορφή ολογράμματος και να επιλέγετε μεταξύ δύο επιλογών-αντιδράσεων. Οι σύντομες σκηνές βλέπονται ευχάριστα χωρίς να κουράζουν, αφού κάθε φορά μαθαίνετε κάτι καινούριο για τη ζωή των συγκατοίκων, δίνοντάς σας κίνητρο να τις ξεκλειδώσετε όλες και να τις παρακολουθήσετε ξανά αν χρειαστεί. Όλοι τους πείθονται εύκολα, χωρίς να χρειαστεί καθόλου προσπάθεια για να τους κάνετε να αλλάξουν γνώμη, αν και αυτό απέχει αρκετά από την πραγματικότητα. Για παράδειγμα, κανείς δεν θα πειθόταν εύκολα να μην στείλει μήνυμα στην πρώην του αν το είχε σκοπό, όσο κι αν συνωμοτούσαν οι φίλοι του εναντίον αυτής της πράξης. Το παιχνίδι είναι γεμάτο από παρόμοιες κοινωνικές καταστάσεις, που αν καταφέρετε να τις παραβλέψετε θα το απολαύσετε περισσότερο από το αν ψάχνατε για απόλυτο ρεαλισμό και λογική.
Πολλές φορές, κατά την παρακολούθηση μια σκηνής αποκαλύπτονται νέοι χώροι στο σπίτι και κρυμμένα αντικείμενα, όπως κλειδιά, τα οποία μόνο αφού αποκαλυφθούν σε μια σκηνή μπορείτε να τα συλλέξετε. Αν δεν δείτε την κατάλληλη εξέλιξη των γεγονότων ενδέχεται να «κολλήσετε» επειδή σας έχει ξεφύγει κάποιο αντικείμενο. Αυτό δεν συμβαίνει συχνά, αλλά είναι ικανό να ανεβάσει το χρόνο παιχνιδιού και τις επαναλήψεις προβολής των γεγονότων, ειδικά αν η επιλογή που ψάχνετε δεν φαίνεται να είναι και η πιο σωστή. Επίσης, ανακαλύπτετε αντικείμενα που εμπλουτίζουν τις γνώσεις σας γύρω από τη ζωή και τις συνήθειες των συγκατοίκων. Βρίσκετε κινητά με γραπτά μηνύματα, γράμματα μέσα σε συρτάρια, CD μουσικής, και όλων των ειδών προσωπικά είδη που διαμορφώνουν την προσωπικότητα των ανθρώπων που παρακολουθείτε. Ωστόσο, τα αντικείμενα δεν είναι πολλά και, εφόσον η εξέλιξη γίνεται μέσα σε ένα και μοναδικό σπίτι, θα μπορούσαν να ήταν πολύ περισσότερα. Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν γρίφοι ή σπαζοκεφαλιές, παρά μόνο εξερεύνηση και παρακολούθηση. Το παιχνίδι κάνει autosave σε κάθε σημαντική στιγμή, χωρίς προβλήματα. Από πλευράς bugs, συνάντησα μόνο ένα, όπου ξαφνικά δεν αντιδρούσε ο χειρισμός και αναγκάστηκα να επιστρέψω στο κεντρικό μενού για να ξεκολλήσει, αλλά αυτό εμφανίστηκε μόνο μία φορά.
Παρόλο που κάθε άλλο παρά ενθουσιάζουν για την εποχή, τα γραφικά παρουσιάζουν όλα όσα χρειάζεται. Το να αναζητάτε στοιχεία στο σκοτάδι σε ένα μέρος όπου συνέβη κάτι τραγικό δημιουργεί άμεσα μια έντονη ατμόσφαιρα. Το σκοτεινό σπίτι που έχει υποστεί ζημιές από την πυρκαγιά, τα δωμάτια με τα προσωπικά αντικείμενα του καθενός, και τα μυστικά μέρη που αποκαλύπτουν αλήθειες, αξίζουν εξερεύνησης. Τα ολογράμματα και το animation των πρωταγωνιστών κάνουν τις σκηνές να δείχνουν ένα κλικ πιο κάτω σε ρεαλισμό, εκφραστικότητα και ποιότητα σε σχέση με το περιβάλλον, όμως αυτό μπορεί να παραβλεφθεί για χάρη του στόχου, που είναι να καταφέρετε να αλλάξετε τις αποφάσεις ώστε να σωθούν όλοι με το καλύτερο δυνατό φινάλε. Αντιθέτως, τα διάσπαρτα αντικείμενα είναι σχεδιασμένα με υψηλές λεπτομέρειες. Καθόλη τη διάρκεια της ιστορίας επικοινωνείτε με το κέντρο επιχειρήσεων, από όπου σας καθοδηγεί ένας ευχάριστος -και συχνά με διάθεση για πειράγματα- τύπος με σπασμένη προφορά που λειτουργεί και σαν αφηγητής. Ο συγκεκριμένος ακούγεται ευχάριστα και πολύ καθαρά, όντας ικανοποιητική παρέα στην κατά τα άλλα μοναχική περιπέτεια. Έχει γίνει εξίσου καλή δουλειά από μέρους των υπόλοιπων ηθοποιών, με τη βρετανική τους προφορά, αν και υπάρχουν στιγμές που δεν πείθουν για την έντονη ψυχική δυσφορία που νιώθουν ή θα έπρεπε να νιώθουν οι χαρακτήρες με βάση τις καταστάσεις. Τέλος, τα ηχητικά εφέ είναι αξιοπρεπή, με τον ήχο της βροχής να κυριαρχεί και του ραδιοφώνου αν επιλέξετε να το ενεργοποιήσετε.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου