Ως γνωστόν, Tomb Raider 4-6 Remastered περιλαμβάνει τα TR The Last Revelation (1999), TR Chronicles (2000), TR The Angel of Darkness (2003). Το The Last Revelation αφηγείται μια… αυστηρά αιγυπτιακή περιπέτεια της Lara και θεωρείται από πολλούς -μάλλον δικαιολογημένα- το καλύτερο Tomb Raider της Core Design από πλευράς gameplay.
Το Chronicles έχει διαφορετική δομή από τους προκατόχους του, καθώς δεν είναι νέα ιστορία αλλά ανθολογία με κάποιες άγνωστες περιπέτειες από το παρελθόν της Lara. Βγήκε ως κάτι σαν επίλογος για τη σειρά Tomb Raider στην εποχή του PS1, πριν την πολυδιαφημισμένη ανανέωση και εξέλιξή της στο PS2. Αυτό θα ήταν το Angel of Darkness, μια σύγχρονη, πιο σκοτεινή περιπέτεια (και με πιο σοβαρή Lara) για τα 2000s. Δυστυχώς όμως αποδείχθηκε κατώτερο των περιστάσεων και η ποιοτική και εμπορική αποτυχία του αποτέλεσε ταφόπλακα για την Core Design. Παραμένει το πιο αμφιλεγόμενο Tomb Raider και λόγω των όποιων βελτιώσεων εύλογα είναι το πιο ενδιαφέρον εκ των remasters.
Όπως στο Tomb Raider 1-3 Remastered, έτσι και εδώ, ο σύγχρονος χειρισμός (αντί του παλιού χειρισμού που παραμένει διαθέσιμος για όσους έχουν μαζοχιστικές τάσεις) είναι μία από τις βασικές βελτιώσεις. Κάνει τα παιχνίδια -συμπεριλαμβανομένου του Angel of Darkness- πολύ πιο… εύπαικτα (αλήθεια, υπάρχει αυτή η λέξη ή μόλις την έφτιαξα;) και συστήνεται ανεπιφύλακτα. Το μόνο μείον του: έχω την αίσθηση πως κάνει τις μάχες -ειδικά αυτές με boss- αρκετά πιο εύκολες. Από εκεί και πέρα, στις ρυθμίσεις έχουμε άκρως καλοδεχούμενες προσθήκες όπως η επιλογή να φαίνονται καλύτερα τα αντικείμενα προς συλλογή, κάτι που έλειπε πολύ στα προηγούμενα remasters. Επίσης το μενού κάθε τίτλου πλέον είναι πιο εύχρηστο. Εξαιρετικά στοιχεία όπως επιλογή ενδυμασίας για τη Lara, new game +, photo mode κτλ, επιστρέφουν από την πρώτη συλλογή.

Τα ανανεωμένα γραφικά είναι βέβαια η άλλη βασική βελτίωση των remasters (τα παλιά γραφικά παραμένουν επιλέξιμα ανά πάσα στιγμή). Τα Last Revelation και Chronicles αποκτούν και εξελίσσουν το πανέμορφο στιλ γραφικών της προηγούμενης συλλογής. Τα πάντα έχουν αναβαθμιστεί, από την κουκ-Lara μέχρι τα εφέ και τα περιβάλλοντα. Επιπλέον, έχουν προστεθεί εξαιρετικές πινελιές, όπως πχ στην αρχή του Chronicles όπου η Lara έχει βγάλει το φόρεμά της και το βλέπετε κρεμασμένο σε ένα φράχτη πίσω της, κάτι που δεν υπήρχε στο original. Δυστυχώς, η οπτική αναβάθμιση του Angel of Darkness όχι μόνο δεν κυμαίνεται σε ανάλογο επίπεδο, αλλά σε πολλές περιπτώσεις είναι σχεδόν μηδενική. Πέρα από ένα ρετουσάρισμα στα μοντέλα των κεντρικών χαρακτήρων, το παιχνίδι έχει μείνει σχεδόν ίδιο, ενώ είναι και κλειδωμένο στα 60fps. Να σημειωθεί επίσης πως για άλλη μια φορά δεν υπάρχουν ούτε καν στοιχειώδεις ρυθμίσεις γραφικών σε κανένα από τα τρία παιχνίδια.
Πώς είναι λοιπόν η εμπειρία με τον σύγχρονο χειρισμό, τα remastered γραφικά και τις διάφορες άλλες βελτιώσεις και προσθήκες; Το Last Revelation αποτελεί σταθερή αξία, τελειοποιώντας τη φόρμουλα των προκατόχων του και παραμένοντας ένα απολαυστικό action-adventure ακόμα και σήμερα. Το Chronicles, παρότι δεν προχωράει κάτι σεναριακά, επίσης παίζεται ευχάριστα, χάρη στην δομή και την ποικιλία διαφορετικών περιβαλλόντων του. Και ερχόμαστε στο Angel of Darkness, το οποίο πάντα θεωρούσα… ψιλοαδικημένο και παρεξηγημένο παιχνίδι. Οι αδυναμίες του είναι δεδομένες, όμως εδώ αναδεικνύονται τα δυνατά σημεία του και η προσπάθειά του να προσφέρει κάτι διαφορετικό. Η νουάρ ιστορία του είναι απείρως πιο πλούσια και ενδιαφέρουσα συγκριτικά με τα προηγούμενα (να μην πω και τα επόμενα) Tomb Raider. Η Lara είναι πιο… cool και badass από ποτέ (και στο remaster έχει ξανά τα dual pistols της). Κάποιοι μηχανισμοί του (επιλογές διαλόγου, δεύτερος playable πρωταγωνιστής κτλ) προσδίδουν φρεσκάδα στην επαναλαμβανόμενη φόρμουλα των προκατόχων του. Ναι, μου αρέσει πολύ το Angel of Darkness και αν περιμένετε να το κακολογήσω, περιμένετε άδικα. Το remaster του απλά ενισχύει την άποψή μου για το παιχνίδι. Τέλος, να σημειωθεί ένα κοινό αρνητικό και των τριών τίτλων που έπρεπε να είχε διορθωθεί από την πρώτη κιόλας συλλογή: κάποιες φορές, ανάλογα με το περιβάλλον, η κάμερα αλλάζει θέση απότομα και εντελώς αποπροσανατολιστικά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου