Το καταπληκτικό Moss “τάραξε τα νερά” του PSVR, προσφέροντάς μας ένα αρτιότατο, μαγικό και συναισθηματικό παραμύθι. Τέσσερα χρόνια μετά, η συνέχειά του είναι εδώ και μας ταξιδεύει ξανά στον σαγηνευτικό κόσμο της Quill.
Το Moss: Book 2 συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε το πρώτο κεφάλαιο στο βιβλίο. Εσείς, ως ο Reader και το αόρατο πνεύμα που βοηθάει και συντροφεύει την Quill, επανέρχεστε στην μεγαλοπρεπή βιβλιοθήκη προκειμένου να διαβάσετε και γιατί όχι να γράψετε την μοίρα του κόσμου της. Μετά την εξουδετέρωση του Sarffog και την ανάδειξή της σε champion, όλοι αναμέναμε πως η ειρήνη είχε επανέλθει. Όμως ένα μεγαλύτερο κακό παραμόνευε, η κουκουβάγια Tylan, αναζητώντας όλα τα κομμάτια των glass relics που είχαν διασκορπιστεί σε πέντε βασίλεια. Αποκτώντας όλα τα κομμάτια και επανενώνοντας τα glass, η ιστορία θα ξαναγραφτεί από τον Tylan με το χειρότερο δυνατό τρόπο. Έτσι λοιπόν, η Quill, με την παντοτινή βοήθειά σας, αποφασίζει να μαζέψει όλα τα glass relics, να νικήσει το κακό και να επαναφέρει μια για πάντα την αρμονία στον κόσμο της. Η απόφασή της μόνο εύκολη δεν είναι. Πρέπει μαζί της να περάσετε από διάφορα βασίλεια, να πείσετε τον κόσμο ότι πρέπει να εναντιωθεί και βέβαια να μεταβείτε σε περιοχές σκοτεινές και επικίνδυνες προκειμένου να ολοκληρώσετε την αποστολή σας. Κατά την πορεία σας αυτή, συμβαίνουν πολλά γεγονότα, άλλα ευχάριστα και άλλα πολύ δυσάρεστα. Επίσης γνωρίζετε νέους χαρακτήρες, ένας εκ των οποίων είναι playable. Πρόκειται για την Sahima, μία ποντικίνα που χρόνια τώρα κρατάει ένα glass relic και το προστατεύει από το να βρεθεί σε λάθος χέρια.
Η ιστορία του Moss: Book 2 είναι μία υπέροχη συνέχεια και σε γενικές γραμμές ό,τι ακριβώς περιμέναμε. Πρόκειται για την ολοκλήρωση ενός πανέμορφου παραμυθιού, που ειλικρινά θα μπορούσε να γίνει βιβλίο και σίγουρα ταινία. Συγκεντρώνει στοιχεία από όλες τις ιστορίες που μας άρεσαν σαν παιδιά και τις μετουσιώνει σε ένα αφηγηματικό πυροτέχνημα με φόντο έναν ποντικίσιο μικρόκοσμο. Συγκινεί, ενθουσιάζει, στεναχωρεί και εκπλήσσει. Έχει όλα τα χαρακτηριστικά της σωστής και πλήρους σεναριακής εξέλιξης σε ένα παιχνίδι. Αυτή τη φορά, μάλιστα, η ιστορία είναι σαφώς μεγαλύτερη, τόσο σε διάρκεια όσο και σε ποικιλία. Υπολογίστε περίπου πέντε-έξι ώρες, οι οποίες μπορούν να γίνουν ακόμη περισσότερες αν θέλετε να μαζέψετε όλα τα collectibles και βέβαια ανάλογα με το πόσο σας δυσκολεύουν οι πίστες.
Στην ιστορία, όπως προαναφέρθηκε, εντάσσεται και η Sahima. Για την ακρίβεια, σε ένα καίριο σημείο του παραμυθιού, εσείς ως Reader αλλάζετε βιβλίο και διαβάζετε κάτι σαν prequel όλου αυτού που ζείτε με την Quill. Εκεί γνωρίζετε και την Sahima, μία ποντικίνα που κρύβει ένα glass relic και προσπαθεί να αποφύγει τα μάτια του κακού από το να την εντοπίσουν. Η Sahima με τη βοήθειά σας, παρόλο που δε συμπαθεί τους Readers, πρέπει να εντοπίσει την Quill, να της δώσει το glass relic και να τη βοηθήσει στον απώτερο στόχο της: τη σωτηρία του Moss. Αν κάτι με ξένισε είναι αυτή η αλλαγή των δύο ιστοριών. Χωρίς να το θεωρώ spoiler, υπάρχει ένα σημείο στην ιστορία στο οποίο αφήνεται να εννοηθεί πως η Quill πέθανε. Εκεί και χωρίς το παιχνίδι να σας δώσει άλλα στοιχεία, απλά αλλάζετε βιβλίο και ξεκινάτε μία νέα ιστορία με νέα ηρωίδα. Η σύνδεση των δυο σαφώς ολοκληρώνεται αργότερα, αλλά στην αρχή προσωπικά αναρωτιόμουν τι συνέβη. Με την Sahima αποκτάτε τον έλεγχο νέου όπλου, ενώ η δυσκολία στις πίστες κορυφώνεται.
Γιατί αυτή τη φορά η δυσκολία στο παιχνίδι πραγματικά εκτοξεύεται. Η δημιουργός Polyarc κατάφερε και μετέτρεψε ένα εξαιρετικό puzzle/platform παιχνίδι σε ένα δύσκολο puzzle/platform παιχνίδι χωρίς όμως να καταστρέψει τίποτα από τη συνολική συνοχή. Έτσι, λοιπόν, νέοι τρόποι gameplay ενσωματώνονται και ορισμένοι από αυτούς χρειάζονται αρκετή σκέψη. Υπάρχουν πίστες στις οποίες δεν είναι καθόλου ξεκάθαρο πώς θα ανοίξετε όλες τις πόρτες και τους μηχανισμούς και πρέπει πραγματικά να σκέφτεστε διαφορετικά. Για το λόγο αυτό δίνω τα εύσημα στην Polyarc, καθότι θα μπορούσε να στηριχτεί πλήρως στους μηχανισμούς του πρώτου Moss για όλο το παιχνίδι και να αποφύγει τα ρίσκα. Τα ρίσκα, όμως, είναι αυτά που όταν χρησιμοποιηθούν σωστά δίνουν και το εκπληκτικό αποτέλεσμα.
Έτσι, λοιπόν, εμφανίζονται κάποιοι ροζ κρύσταλλοι, τους οποίους πρέπει να σπάτε προκειμένου να ανοίξουν πόρτες. Για το σπάσιμο των κρυστάλλων αυτών πρέπει να έχετε αρκετά ανοιχτό μυαλό, καθώς δεν είναι καθόλου προφανές το πώς θα το καταφέρετε. Στη συνέχεια συναντάτε κάποια μεγάλα κουμπιά που ανοίγουν προσωρινά πόρτες ή σηκώνουν πλατφόρμες. Στο τελευταίο δε μέρος, που είναι και το αγαπημένο μου, όλες οι διαστάσεις μπαίνουν στο παιχνίδι, καθώς μέσω καθρεπτών μεταφέρεστε σε σημεία στις πίστες με διαφορετική φορά της βαρύτητας και εννοείται διαφορετική όψη των πραγμάτων. Όλα τα παραπάνω πρέπει να τα συνδυάζετε προκειμένου να προχωράτε παρακάτω. Τα boss δεν είναι πολλά και σε γενικές γραμμές είναι βατά. Θεωρώ λογικό ένα VR παιχνίδι να μη βασίζεται στις μάχες με boss αλλά στο συνολικό gameplay.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου