NIER: AUTOMATA REVIEW

Τι είναι αυτό που χωρίζει έναν άνθρωπο από μία μηχανή; Είναι η μορφή του; Οι πράξεις του; Τα συναισθήματα που τον διακατέχουν, ή μήπως όλα τα παραπάνω μαζί; Ο όρος συναίσθημα ουσιαστικά μεταφράζεται στον συνδυασμό νοητικών καταστάσεων, ψυχοσωματικών εκφράσεων και βιολογικών αντιδράσεων του σώματος.
Το ερώτημα, λοιπόν, που γιεννιέται είναι το εξής: μπορεί μία μηχανή, ή, πιο συγκεκριμένα, ένα ανδροειδές να νιώσει όλα τα παραπάνω και να χαρακτηριστεί ως μία ξεχωριστή οντότητα; Δεν σας κρύβω πως με το που αντίκρισα το πρώτο trailer αποκάλυψης του NieR: Automata ένιωσα έναν ενθουσιασμό για το νέο παιχνίδι της Platinum Games. Σίγουρα, ο προκάτοχός του με όνομα Nier που κυκλοφόρησε τον Απρίλιο του 2010, χώρισε το κοινό του σε δύο στρατόπεδα. Το πρώτο είναι αυτό που λάτρεψε το σύμπαν του παιχνιδιού, ενώ στο δεύτερο πέρασε απλά απαρατήρητο. Παρόλα αυτά, ο Yoko Taro, ο director του πρώτου κεφαλαίου και του νέου NieR: Automata αποφάσισε να βάλει τα δυνατά του και να δώσει ακόμη μία ευκαιρία στο σύμπαν του παιχνιδιού. Το αν η νέα κυκλοφορία της Square Enix καταφέρνει να ξεχωρίσει και να ενώσει τα δύο μέλη του κοινού με ένα αξιοπρεπές sequel είναι κάτι το οποίο θα σας μεταφέρω στις παρακάτω γραμμές. Τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα αρκετά χρόνια μετά το τέλος του πρώτου NieR.
Ο πλανήτης Γη βρίσκεται σε έναν φρικτό πόλεμο ενάντια σε άψυχες μηχανές δημιουργημένες από εξωγήινους με αποτέλεσμα τα ποσοστά των ανθρώπων να μειώνονται δραματικά. Ως τελευταία λύση, αυτό που επέζησαν αναγκάζονται να διαφύγουν στο φεγγάρι έτσι ώστε να γλυτώσουν από τα όπλα των θανατηφόρων ρομπότ. Έχοντας χάσει λοιπόν το σπίτι τους και ως τελευταία ελπίδα για την άμυνα αλλά και για να πάρουν πίσω αυτό που τους ανήκει, θα ιδρύσουν την YoRHa, μία οργάνωση από ανδροειδή ρομπότ με ανθρώπινη εμφάνισή και κωδικές ονομασίες με κύριο σκοπό ύπαρξης την αφάνιση του εχθρού και όποιας άλλης απειλής ενάντια στην ανθρώπινη ζωή. Εδώ ξεκινάει και το ταξίδι του ο παίκτης με την πρωταγωνίστρια ονόματι YoRHa No.2 Model B, ή για χάριν συντομίας, 2B και τον σύντροφο της, τον 9S. Ως κύρια αποστολή, τα δύο ανδροειδή προχωρούν μηχανικά για την εξόντωση του εχθρού έτσι ώστε οι άνθρωποι να επιστρέψουν και να ζήσουν ακόμη μία φορά ειρηνικά στην Γη. Όλα τα μοντέλα της εν λόγω οργάνωσης έχουν ως κανόνα να ακολουθούν πάντα τη λογική των πραγμάτων και να αφήνουν στην άκρη οποιαδήποτε συναισθήματα μπορεί να φέρουν σε κίνδυνο την αποστολή τους. Μηχανές φτιαγμένες για ένα μοναδικό σκοπό: να σκορπούν το θάνατο. Να αφήνουν στην άκρη τον εαυτό τους και τα συναισθήματα που τους κυριεύουν, με μοναδική πηγή τροφοδοσίας την άψυχη, ψυχρή λογική. Βέβαια, αυτό, διαφέρει από ανδροειδές σε ανδροειδές, καθώς κάθε ένα έχει τη δική του ξεχωριστή προσωπικότητα.
Για παράδειγμα, η 2B, εκτός από τις τρομερές μαχητικές τις ικανότητες, προσπαθεί πάντα να απομακρύνει τον εαυτό της από τους άλλους και να καταπιέζει τα όποια συναισθήματα της, διατηρώντας μία ψυχρή και συγκρατημένη στάση. Αντίθετα, ο 9S δεν προσπαθεί να κρύψει τα όσα νιώθει, ενώ η φλυαρία του για το οτιδήποτε συμβαίνει είναι κάτι το οποίο προσθέτει μία κωμικότητα στους διαλόγους ανάμεσα στα δύο ανδροειδή. Δεν σας κρύβω πως από τον τομέα της ιστορίας δεν περίμενα και πολλά, αλλά προς έκπληξή μου, ο νέος τίτλος της Platinum Games κατάφερε να με διαψεύσει πανηγυρικά. Όσον αφορά το κομμάτι της ιστορίας ομολογώ πως όχι μόνο έμεινα ευχαριστημένος, αλλά νομίζω πως το ταξίδι που βίωσα θα χαρακτεί στη μνήμη μου για αρκετά χρόνια. Ενδιαφέρουσα εξέλιξη γεγονότων με αρκετά plot twists και απροσδόκητες εκπλήξεις που παίζουν με το μυαλό του παίκτη και τον κάνουν να περάσει από διάφορες δοκιμασίες που θα διαταράξουν τη ψυχική του ηρεμία. Ένα έντονο, ώριμο και ιδιαίτερο ταξίδι συναισθημάτων με καλογραμμένους διαλόγους και άψογη παρουσίαση έχει ως αποτελέσμα να "δέσει" τον παίκτη με την πρωταγωνίστρια και τα όσα θα βιώσει. Σίγουρα, στο σενάριο υπάρχουν υπερβολές "Ιαπωνικής φύσεως" που κάποιοι ίσως θεωρήσουν "κουτές", αλλά αυτό δεν επηρεάζει αρνητικά το τελικό αποτελέσμα. Αναμφίβολα, ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία ενός action role-playing παιχνιδιού όπως το NieR: Automata είναι το gameplay. Αστραπιαία γρήγορες light και heavy κινήσεις με fast-paced gameplay, αρκετή δημιουργικότητα στα combos και εξαιρετικό σύστημα αποφυγής χτυπημάτων, κάνουν τον τομέα δράσης του παιχνιδιού ευχάριστο και -επιτρέψτε μου- εθιστικό. Ακόμη, στο ταξίδι σας θα σας συντροφεύσει ο 9S, ο οποίος δεν ανταγωνίζεται την 2B στον τομέα της μάχης, αλλά έχει τις δικές του ικανότητες "κλειδιά" τις οποίες δεν θα αναλύσω περισσότερο για ευνόητους λόγους. Χρήσιμη η προσθήκη επιλογής της εταιρίας, πως ο παίκτης έχει την ικανότητα να αλλάξει το playstyle του συντρόφου του ανά πάσα ώρα και στιγμή. Δηλαδή, μπορείτε να "διατάξετε" τον 9S να πάρει μία πιο αμυντική ή επιθετικη στάση κλπ.
Εκτός της 2B, θα σας δοθεί η ευκαιρία να παίξετε και με περισσότερους χαρακτήρες κάτι για το οποίο δεν θα μιλήσω περισσότερο, καθώς θέλω όσοι αποφασίσε να εισέλθετε στον κόσμο του παιχνιδιού να βιώσετε τα πάντα για πρώτη φορά χωρίς να είστε προϊδεασμένοι για τίποτα. Συνεχίζοντας, κάθε ανδροειδές έχει στην κατοχή του ένα pod, ουσιαστικά ένα μικρό ρομποτάκι που αιωρείται πάνω από το κεφάλι του και έχει ως σκοπό όχι μόνο να προμηθεύει τον παίκτη με πληροφορίες σχετικά με την κάθε αποστολή και τα τοπία που θα συναντά, αλλά να το βοηθά στη μάχη με εξαιρετικά χρήσιμες projectile επιθέσεις. Την εισαγωγή του παιχνιδιού όσον αφορά τους μηχανισμούς του δεν βρήκα πολύ "φιλική", πράγμα το οποίο δεν με ενόχλησε καθόλου. Πιο συγκεκριμένα, ο τίτλος αφήνει τον παίκτη να πειραματιστεί και να ανακαλύψει μόνος τους διάφορους από τους μηχανισμούς του χωρίς να τον "νταντεύει" συνεχώς, ενώ στην πορεία θα συναντήσετε και διάφορους NPCs που θα σας εξηγήσουν περισσότερα εφόσον μπείτε στην διαδικασία να τους ρωτήσετε. Αυτό που κάνει το sequel της Platinum Games να ξεχωρίζει και προσθέτει μία "γλυκιά" ιδαιτερότητα στον τομέα του gameplay είναι η κάμερα και οι πολλές μορφές της. Δηλαδή, εκεί που εξερευνείτε το χώρο σε third-person προοπτική, η κάμερα, σε ορισμένα σκηνικά θα αλλάξει και θα μεταμορφωθεί σε ένα 2D side-scrolling παιχνίδι κάνοντας σάς να αισθάνεστε πως παίζετε ένα διαφορετικό παιχνίδι, χωρίς βέβαια αυτό να επηρεάζει την ποιότητά του. Επιπλέον, σε ορισμένες αποστολές, θα χρειαστεί να επιβιβαστείτε σε διάφορα flight jets. Εκεί, η κάμερα θα πάρει για ακόμη μία φορά μία πιο διαφορετική μορφή και θα μεταμορφωθεί σε ένα space flight τύπου παιχνίδι. Όλα τα παραπάνω λειτουργούν άψογα και είναι δουλεμένα σωστά και με μεράκι, εμπλουτίζοντας ακόμη περισσότερο τους μηχανισμούς του NieR: Automata κάνοντας τις αποστολές αρκετά διασκεδαστικές χωρίς να κουράζουν τον παίκτη.
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου