Ίσως ακουστεί κάπως μακάβριο, αλλά σε αυτή τη ζωή ένα πράγμα είναι μόνο βέβαιο: καθετί που γεννιέται, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο, αργά ή γρήγορα με μαθηματική ακρίβεια οδηγείται στο θάνατο. Ή μήπως όχι; Η εύρεση του ελιξιρίου της αθανασίας υπήρξε ένα άπιαστο όνειρο για την ανθρωπότητα από την αρχαιότητα ακόμη. Την δική της εκδοχή για το φιλοσοφικό αυτό ερώτημα έρχεται να παρουσιάσει η inXile Entertainment με το νέο της πόνημα. Το Torment : Tides of Numenera φιλοδοξεί, μέσα από ένα πρίσμα επιστημονικής φαντασίας, όχι μόνο να δώσει απαντήσεις σχετικά με το φλέγον αυτό ζήτημα, αλλά να αποτελέσει παράλληλα έναν πνευματικό διάδοχο του Planescape Torment, ενός εκ των θρύλων των cRPG.
Ξεκινώντας την περιπέτεια, βρίσκετε τον χαρακτήρα σας να ξυπνά στο απόλυτο σκοτάδι μέσα σε ένα ξένο σώμα αδειανό από κάθε προηγούμενη ανάμνηση. Ένα απόκοσμο ουρλιαχτό πλησιάζει απειλητικά προς εσάς και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το προστατευτικό κέλυφος που σας περιβάλλει αρχίζει να δέχεται πολλαπλά χτυπήματα από όλες τις κατευθύνσεις. Ένας πρωτόγονος πανικός κατακλύζει την ύπαρξη σας, μα πριν προλάβετε να αντιδράσετε το κουκούλι που σας περιβάλλει σχίζεται σε χίλια κομμάτια. Ο κόσμος είναι πολλά χιλιόμετρα κάτω. Στριφογυρίζετε υπερβολικά γρήγορα για να μπορέσετε να συγκρατήσετε τις λεπτομέρειές του. Θολές εικόνες μιας μεγάλης επιφάνειας εδάφους και ενός αχανούς σώματος νερού περνάνε φευγαλέα μπροστά από τα μάτια σας. Το βαθύ διαστημικό σκοτάδι εξαφανίζεται όσο η ομίχλη της ατμόσφαιρας σας περικλείει. Θυμάστε να δραπετεύετε με τρόμο από ένα απροσδιόριστης μορφής πλάσμα. Ένα πλάσμα από τον ξεχασμένο κόσμο που σας αναζητά εδώ και αιώνες. Ψάχνει τον άντρα του οποίου οι αναμνήσεις βρίσκονται στο σώμα σας. Ένα φαρδύ δάσος απλώνεται στην δύση φτάνοντας μέχρι τα άκρα της πόλης. Βορειότερα, ίσα που μπορείτε να διακρίνετε μια χρυσαφένια έρημο. Ακριβώς κάτω σας ένας φωτεινός τρούλος είναι τοποθετημένος ανάμεσα στα βρώμικα νερά του κόλπου. Έξω από αυτόν δύο φιγούρες δείχνουν την φλεγόμενη έρημο. Η μία εξ αυτών εκτοξεύει ένα ξόρκι γεμάτο χρώματα για να μειώσει τον ρυθμό της πτώσης σας, το οποίο όμως δεν είναι αρκετό. Συντρίβεστε στον κρυσταλλικό τρούλο με κρότο, νιώθοντας έναν ανυπόφορο πόνο να εξαπλώνεται σε κάθε μέλος του σώματός σας, ακούγοντας τις στριγκλιές μιας κατεστραμμένης συσκευής να αντιλαλούν ταυτόχρονα στα αυτιά σας.
Ο Aligern, ένας πρώην ιερέας του χωριού Ormen, και η Callistege, μία καταξιωμένη φιλόσοφος, σας ενημερώνουν πως βρίσκεστε στον Ένατο Κόσμο (Ninth World), ένα δισεκατομμύριο χρόνια στο μέλλον, ο οποίος δεν είναι κάτι περισσότερο από τα απομεινάρια περασμένων λαμπρών πολιτισμών που ήκμασαν και παρήκμασαν μέσα από την πάροδο του χρόνου. Τα υπολείμματα της ανεπτυγμένης τεχνογνωσίας που άφησαν στους μεταγενέστερους ονομάζονται numenera και τους έδωσαν την δυνατότητα να επαναδιαμορφώσουν γεωγραφικά τον κόσμο, να τροποποιήσουν τα σώματα τους και ακόμη να ταξιδεύουν ανάμεσα στον χωροχρόνο. Πληροφορείστε ακόμη πως ένας φιλόδοξος επιστήμονας, θέλοντας να αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι του στην ανθρωπότητα, κατάφερε να βρει έναν τρόπο να ξεγελάσει τον θάνατο. Έπειτα από χρόνια ατελείωτων ερευνών, επινόησε μια τεχνολογία που του επέτρεψε να μεταφέρει την συνείδησή του μέσα σε εργαστηριακά δημιουργημένα ανθρώπινα σώματα. Τα πρώτα δείγματα κάθε άλλο παρά τέλεια ήταν, αλλά με υπομονή και επιμονή κατάφερε να τα κάνει ανθεκτικότερα, δυνατότερα και υγιέστερα. Έτσι λοιπόν έγινε ευρέως γνωστός ως ο Changing God. Μια αθάνατη ύπαρξη που επιβιώνει ανά τους αιώνες μεταπηδώντας από σώμα σε σώμα. Σύντομα ανακάλυψε πως τα σώματα που άφηνε πίσω του κατά την μετάβαση κάθε άλλο παρά άψυχα έμεναν. Κάθε φορά που δραπέτευε από ένα σώμα, μια νέα ύπαρξη γεννιόταν στην θέση του (castoff), ικανή να ζήσει μια φυσιολογική ζωή ανεξάρτητα απο εκείνον. Οι castoffs τον λάτρευαν σαν πατέρα τους. Οι ευτυχισμένες μέρες όμως δεν κράτησαν για πολύ. Η αθανασία του σύντομα ξύπνησε από τον λήθαργο έναν αρχαίο φύλακα που σκοπός του είναι να επαναφέρει την διαταραγμένη ισορροπία και να εξολοθρεύσει τον ίδιο και όλους τους castoffs. Εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο του τελευταίου castoff, ο οποίος, πριν καλά καλά προσγειωθεί στον Ένατο Κόσμο, ήδη καταδιώκεται από τον μοχθηρό ισορροπιστή Sorrow.
Η μόνη σας ελπίδα να σταματήσετε τον Sorrow είναι να θέσετε σε λειτουργία την κατεστραμμένη συσκευή με την ονομασία resonance chamber, η οποία όμως δυστυχώς δέχτηκε εκτεταμένη ζημιά από την πτώση. Έτσι λοιπόν ξεκινάει η πρώτη σας κεντρική αποστολή, στην οποία πρέπει να ανακαλύψετε έναν τρόπο να επιδιορθώσετε το διαλυμένο artifact. Το σενάριο του Torment: Tides of Numenera είναι ίσως το καλύτερο στοιχείο του παιχνιδιού και, όπως υποθέτω πως έχετε ήδη καταλάβει, η εξιστόρησή του βασίζεται περισσότερο στην ανάγνωση διαλόγων, παρά στο θέαμα. Το μεράκι των σεναριογράφων καταφέρνει να δώσει υπόσταση σε ένα ψηφιακό σύμπαν που μόνο ένας πραγματικά ζωηρός νους μπορούσε να δημιουργήσει. Ο Ένατος Κόσμος είναι ένα μέρος όπου επικρατεί ο απόλυτος παραλογισμός, στον οποίο σίγουρα κανένας δεν θα ήθελε να ζει. Συνομιλίες με μέλη αιρέσεων σαν αυτή του Dendra O' Hur ενδέχεται να σας γεμίσουν με συναισθήματα τρόμου, όταν συνειδητοποιήσετε πως αποτελούνται από ανθρωποφάγους που καταναλώνοντας πτώματα απορροφούν τις αναμνήσεις, τις γνώσεις ή ακόμη τις ίδιες τις ψυχές τους, πριν αυτές περάσουν στο βασίλειο του Great Queen και χαθούν για πάντα. Μηχανές κάτω από τις πόλεις χειραγωγούν τους πολίτες, αλλοιώνοντας την αντίληψη της πραγματικότητας, κάνοντάς τους να συμπεριφέρονται ακατανόητα. Σε κάθε γωνία του κόσμου υπάρχει και ένας χαρακτήρας που τοποθετεί το δικό του μικρό λιθαράκι σχηματίζοντας τον εξαιρετικό μύθο του παιχνιδιού. Ο βομβαρδισμός από τον όγκο των πληροφοριών ίσως σας αποσυντονίσει αρχικά, όμως μετά το πέρας των πρώτων ωρών το παιχνίδι καταφέρνει να σας βάλει για τα καλά στο κλίμα και τον ρυθμό του.
Μέσα στον λαβύρινθο του μυαλού σας (The Calm) καλείστε να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας. Εκεί επιλέγετε μία από τις τρεις διαθέσιμες classes, καθεμιά εκ των οποίων καθορίζει τις ικανότητες στις οποίες αποκτάτε πρόσβαση όσο προχωράτε στο παιχνίδι. Oι glaive είναι επιδέξιοι πολεμιστές που έχουν εξασκηθεί στην χρήση βαριού οπλισμού καθιστώντας τους την τέλεια επιλογή αν προτιμάτε κατά μέτωπο επίθεση. Οι jack είναι θαρραλέοι εξερευνητές και δεινοί ρήτορες και τους επιλέγετε αν θέλετε να εμβαθύνετε στην διπλωματία αποφεύγοντας, όσο είναι δυνατό, την οποιαδήποτε εμπλοκή σε μάχη. Οι nanos είναι μάγοι με αποκρυφιστικές γνώσεις και έχουν μοναδικές ικανότητες που σας επιτρέπουν να διαβάζετε τις κρυφές σκέψεις των συνομιλητών σας, ενώ κατά την διάρκεια μιας μάχης μπορούν να εξαπολύουν θανατηφόρα ξόρκια στους εχθρούς. Στη συνέχεια μπορείτε να διευρύνετε ένα εκ των τριών stat pools, να επιλέξετε abilities που σας παρέχουν συγκεκριμένα πλεονεκτήματα εντός ή εκτός μάχης, exploration skills που ανεβάζουν το προεπιλεγμένο ποσοστό των πιθανοτήτων επιτυχίας μιας συγκεκριμένης εργασίας, weapon skills που κάνουν πιο αποδοτική τη χρήση ενός εκ των πέντε διαθέσιμων ειδών από όπλα και character depictor που ενισχύει ή μειώνει την δραστικότητα συγκεκριμένων skills/abilities. Με την ολοκλήρωση αποστολών, την εξερεύνηση του περιβάλλοντος και νικώντας στις μάχες, κερδίζετε χρήματα και πόντους εμπειρίας που ανεβάζουν το επίπεδο του χαρακτήρα σας επιτρέποντάς σας να βελτιώσετε τα στατιστικά σας, ενώ ανά τέσσερα επίπεδα ανεβαίνετε tier ξεκλειδώνοντας αυτόματα νέες ικανότητες.
Ενέργειες από μέρους όπως η εκτέλεση μιας επίθεσης, η χρήση της εξαπάτησης/πειθούς σε έναν διάλογο, η εξερεύνηση αντικειμένων στο περιβάλλον κλπ, καταναλώνουν έναν πεπερασμένο, ανάλογα με την ανάπτυξη του χαρακτήρα σας, αριθμό από τα stat pool points σας. Όσο περισσότερους πόντους επενδύσετε σε μια ενέργεια, τόσες περισσότερες επί τοις εκατό πιθανότητες έχετε για μια επιτυχημένη διεκπεραίωση. Τα stat pool points χωρίζονται στις εξής κατηγορίες: might, που προσδιορίζει την σωματική δύναμη και αντοχή του χαρακτήρα σας στην μάχη, speed, που αναπαριστά την ευλυγισία και τα αντανακλαστικά σας βοηθώντας σας να χειρίζεστε διάφορες συσκευές, να παραβιάζετε κλειδαριές, να αφοπλίζετε διάφορες παγίδες κλπ, και intellect, που αναπαριστά την πνευματική ικανότητα του χαρακτήρα σας και χρησιμεύει σε ενέργειες όπως πχ τον εκφοβισμό των συνομιλητών σας κατά την διάρκεια ενός διαλόγου. O RNG αλγόριθμος είναι πολύ λειτουργικός, χωρίς να υπάρχουν τα ευτράπελα που πιθανώς έχετε συναντήσει σε παιχνίδια με αντίστοιχους μηχανισμούς, όπως το Xcom 2 ή το Mordheim: City of The Damned, όπου ουκ ολίγες φορές ενέργειες με πιθανότητες επιτυχίας της τάξεως του 95% αποτυγχάνουν αλλεπάλληλα προκαλώντας εκνευρισμό. Πληρώνοντας ένα μικρό χρηματικό αντίτιμο σε διάφορα καταλύματα όπως πανδοχεία, μπορείτε να διανυκτερεύσετε αναπληρώνοντας έτσι όλους τους πόντους που έχετε καταναλώσει.
Μέσα στον κόσμο του παιχνιδιού εντοπίζετε διάφορες πηγές ιαματικού νερού. Πίνοντας από αυτές αποκτάτε προσωρινά θετικά fettles, τα οποία εξαφανίζονται την επόμενη φορά που θα κοιμηθείτε. Παρόλα αυτά το νερό ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις να είναι δηλητηριασμένο και ίσως σας σκοτώσει ακαριαία, όποτε καλό είναι πριν το δοκιμάσετε να έχετε κάνει μια μικρή έρευνα για αυτό συνομιλώντας με τους χαρακτήρες που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή. Εάν για οποιοδήποτε λόγω πεθάνετε, όπως για παράδειγμα από μια μη αναμενόμενη εξέλιξη μιας μάχης ή ενός διαλόγου, μεταφέρεστε στον λαβύρινθο του μυαλού σας και στην συνέχεια ακολουθώντας μια πύλη στον χωροχρόνο επιστρέφετε πίσω στον Ένατο Κόσμο. Ο λαβύρινθος βέβαια είναι κάτι περισσότερο από αυτό που φαίνεται αρχικά. Με βάση τις πράξεις σας στον πραγματικό κόσμο ενδέχεται να εμφανιστούν νέες αντανακλάσεις προσώπων στον λαβύρινθο, που δημιουργούν εντός του τις δικές τους μοναδικές δευτερεύουσες αποστολές.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου