Το Cuphead έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο αναμενόμενα indie των τελευταίων ετών. Eίναι ένα όμορφο και δύσκολο run and gun action για δύο παίκτες, που θυμίζει Contra και Metal Slug.
Στο demo που έπαιξα στην E3 2016, συνεργάστηκα με έναν συνάδελφο δημοσιογράφο από την Ολλανδία. Εγώ είχα τον Cuphead και αυτός τον Mugman, οι οποίοι είναι οι δύο ήρωες του παιχνιδιού. Ο στόχος είναι να κάνετε platforming με ακρίβεια, να πυροβολάτε τους εχθρούς και να αποφεύγετε τυχόν δύσκολες καταστάσεις μέχρι να φτάσετε στο τέλος της πίστας. Ο χειρισμός είναι άμεσος και αρκετά καλοφτιαγμένος, με τα άλματα να είναι ακριβέστατα, ενώ οι εχθροί έχουν μεγάλη ποικιλία (όσο έπαιξα παρατήρησα τουλάχιστον πέντε είδη εχθρών). Στην ουσία αυτό που κάνετε είναι απλό: άλματα και βολές. Όταν παίζουν δύο παίκτες, ο ένας πρέπει να βοηθάει τον άλλον ώστε να φτάσουν στο τέρμα. Όμως υπάρχει μια δόση ανταγωνιστικότητας, αφού μόλις χάσουν και οι δύο, το παιχνίδι παρουσιάζει μια κάρτα στην οποία δείχνει πόσο μακριά έφτασε ο καθένας, ουσιαστικά συγκρίνοντας τις επιδόσεις τους. Η δυσκολία του παιχνιδιού είναι αρκετά μεγάλη και κατά την διάρκεια του demo δεν καταφέραμε να ολοκληρώσουμε ούτε την πρώτη πίστα του και να φτάσουμε στην δεύτερη, που ήταν side-scrolling shooter περίπου σαν το Gradius.
Οι χαρακτήρες έχουν εντυπωσιακό animation, το οποίο παραπέμπει σε καρτούν του 1930 όπως Silly Symphonies και Betty Boop. Ο σχεδιασμός τους έχει αυτές τις αρχέτυπες εκφράσεις των κινουμένων σχεδίων της εποχής, ενώ μερικές φορές αναδύει κάτι το φρικιαστικό, που τα τότε καρτούν τολμούσαν να προβάλλουν. Σημαντικό είναι και το φίλτρο που χρησιμοποιείται και κάνει τα πάντα να φαίνονται σαν να προβάλλονται από παλιό προβολέα ή σινεμασκόπ, με ελαφρό θόλωμα και κύρτωση της εικόνας. Ο ηχητικός τομέας επίσης ακολουθεί τα μοτίβα των κινουμένων σχεδίων της εποχής. Μουσική ενορχηστρωμένη, εφέ φτιαγμένα από διάφορα αντικείμενα ή από ηθοποιούς (ο ήχος όταν πυροβολάτε είναι ένα ψιθυριστό “πίου-πίου”), ενώ οι εχθροί και εσείς σχεδόν χορεύουν με τον ρυθμό της μουσικής όπως τα παλιά Silly Symphonies. Είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή η αλλαγή ρυθμού που προκαλείται από την ασυνέπεια της ταχύτητας του φιλμ με τον ήχο, δημιουργώντας αυτό το αδιόρατο “κλάμα” του ήχου που προέρχεται από την τεχνολογία της εποχής.
Το Cuphead παικτικά και οπτικά φαντάζει βγαλμένο από το παρελθόν, όταν τα παιχνίδια ήταν βασανιστικά δύσκολα αλλά τόσο μα τόσο συναρπαστικά. To περιμένουμε μέσα στο 2016, σε Xbox One και PC.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου