Τρία χρόνια μετά το αμφιλεγόμενο Halo 4, η σειρά Halo συνεχίζεται στην... μετά-Bungie εποχή με το Halo 5: Guardians. Το δεύτερο Halo της πιο έμπειρης πλέον 343 Industries, παρά τις “στραβοτιμονιές”, καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να επαναφέρει τη σειρά στα γνωστά υψηλά επίπεδα που μας έχει συνηθίσει.
Η ιστορία του Halo 5 εξελίσεται λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του Halo 4 και του Spartan Ops και φαινομενικά είναι βασισμένη στο κυνήγι του Master Chief και της ομάδας του, Blue Team. Τον Chief, ο οποίος κατηγορείται για λιποταξία, κυνηγάει ο Agent Locke, επικεφαλής της Fireteam Osiris. Χρησιμοποιώ τη λέξη “φαινομενικά”, διότι από τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού το σενάριο παίρνει μία εντελώς διαφορετική τροπή. Σε πρώτο πλάνο περνάει ένας νέος, απροσδόκητός για το σύμπαν του Halo, κακός που απειλεί να τινάξει στον αέρα όλους τους έμβιους οργανισμούς στον γαλαξία.
Η ιστορία του Halo 5, λαμβάνοντας υπόψη ότι είναι το μεσαίο κεφάλαιο της νέας τριλογίας, είναι ικανοποιητική, αν και εξαρχής ήταν καταδικασμένη να αποτελεί το πρόγευμα για τα γεγονότα του Halo 6. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα και στο τέλος του παιχνιδιού, που αφήνει πολλά ερωτήματα και ανοιχτούς λογαριασμούς. Αυτό που σίγουρα δεν ικανοποιεί είναι ο ρυθμός της ιστορίας, ο οποίος είναι μάλλον υποτονικός μέχρι να φτάσετε στις τελευταίες αποστολές όπου ξετυλίγεται πιο ικανοποιητικά το σεναριακό κουβάρι. Αυτό εν πολλοίς οφείλεται στην απόφαση της 343 Industries να δώσει ξεκάθαρο πρωταγωνιστικό ρόλο στον Agent Locke, αφού με αυτόν παίζετε τις 12 από τις 15 συνολικά αποστολές του παιχνιδιού, όμως επί τις ουσίας η κρίσιμη καμπή στην ιστορία ξετυλίγεται μέσα από τις λιγοστές αποστολές του Μaster Chief.
Πέρα όμως από τον προβληματικό ρυθμό της ιστορίας, η απόφαση να δώθει πρωταγωνιστικός ρόλος στον Agent Locke, γεννάει κι άλλα προβλήματα. Ο Locke είναι τόσο άνευρος και επίπεδος σαν χαρακτήρας, που σε καμία περίπτωση δεν σας κάνει να ταυτιστείτε με αυτόν, όπως για παράδειγμα συνέβαινε στα προηγούμενα Halo με τον Master Chief. Επιπλέον, είναι μηδαμινές οι πληροφορίες που μαθαίνετε για το παρελθόν του Locke μέσα στο παιχνίδι, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουδεμία ταύτιση με τον χαρακτήρα που ελέγχετε στο μεγαλύτερο μέρος του campaign και εύλογα περιμένετε τη στιγμή που ξαναπαίρνετε τον έλεγχο του Master Chief.
Ευτυχώς, τα θέματα της ιστορίας δεν έχουν αντίκτυπο στο gameplay του Halo 5, στο οποίο έχουν γίνει σημαντικές και σωστές αλλαγές, ώστε να είναι εκσυχρονισμένο, αλλά και να διατηρεί κλασικά στοιχεία των προκατόχων του. Πολλές από τις αλλαγές που εισάγει η 343 Industries ενδεχομένως να ξενίσουν τους παλιότερους οπαδούς της σειράς, αλλά κατ’ εμέ είναι απολύτως αναγκαίες για έναν τίτλο που θέλει να απορροφήσει όσο το δυνατόν περισσότερους παίκτες εν έτει 2015 και όχι στο μακρινό 2002. Η πρώτη βασική αλλαγή είναι η επιστροφή των τεράστιων περιοχών, που αποτελούν σήμα κατατεθέν της σειράς και επιτρέπουν διαφορετικές προσεγγίσεις κάνοντας κάθε μάχη που δίνετε διαφορετική. Το level design στις περιοχές όπου εκτυλίσσονται οι μάχες παίρνει άριστα, αφού σας δίνονται πολλαπλές επιλογές να προσεγγίζετε τους εχθρούς, είτε χρησιμοποιώντας πχ την υψομετρική διαφορά που ενδεχομένως έχετε από τους εχθρούς, είτε προσπαθώντας να βρίσκετε υπόγειους διαδρόμους που οδηγούν πίσω τους. Δεν λείπουν και τα οχήματα, που σε συγκεκριμένες αποστολές βρίσκονται διάσπαρτα στο πεδίο μάχης και η σωστή χρήση τους είναι βαρύνουσας σημασίας. Τα οχήματα που ελέγχετε στο campaign είναι πολλά και με διαφορετικό χειρισμό, από τανκ όπως το scorpion και οχήματα που θυμίζουν mechs όπως τo mantis, μέχρι τα κλασικά warthog και ghost.
Στον εξαιρετικό σχεδιασμό των πεδίων μάχης έρχονται να “κουμπώσουν” με μεγάλη επιτυχία οι νέες ικανότητες των spartans, οι οποίοι πλέουν μπορούν να σκαρφαλώνουν στις επιφάνειες, να επιτίθενται από αέρος “πέφτοντας” πάνω στον εχθρό και εξολοθρεύοντας τον, και να χρησιμοποιούν το spartan charge κάνοντας θανατηφόρα επίθεση από κοντά στον εχθρό καθως τρέχουν. Αυτές οι νέες ικανότητες αλλάζουν αρκετά την εμπειρία του παιχνιδιού ιδιαίτερα στο multiplayer. Οι παλιότεροι οπαδοί της σειράς ίσως δουν τις νέες αυτές ικανότητες με κακό μάτι, καθώς είναι ξεκάθαρα επηρεασμένες από σύγχρονα FPS όπως το Titanfall, αλλά υλοποιούνται εξαιρετικά.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου