F1 2014 με πολλά γκάζια...

Το F1 2014 ακολουθεί χρονικά έναν αρκετά αξιόλογο τίτλο, αφού το F1 2013 παρουσιάστηκε βελτιωμένο σε κάποιους τομείς και περιείχε σημαντικές προσθήκες, όπως το F1 Classics mode. Τα games με θέμα την Formula One της Codemasters -η οποία έχει γίνει... μαμά στα Racing- παίζουν εδώ και αρκετά χρόνια χωρίς αντίπαλο, ειδικότερα στις κονσόλες, αφού στα PC μπορεί κάποιος να στραφεί σε λύσεις όπως το rFactor 2 (με το αντίστοιχο mod), το iRacing και το Assetto Corsa, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν και μονοθέσια της Formula 1. Όπως είναι φυσικό όμως και μιας και τα αμιγώς F1 games κατεβαίνουν μόνα τους στο ρινγκ, φαίνεται πως η Codemasters επαναπαύθηκε, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια.

Οι αλλαγές της FIA στην F1
Το 2009 η Παγκόσμια Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στην προσπάθειά της να κάνεις τους αγώνες πιο συναρπαστικούς, εισήγαγε στην F1 2009 season το Kinetic Energy Recovery System (γνωστό έως και πέρυσι ως KERS). Για όσους δεν γνωρίζουν, το KERS αναλαμβάνει να αποθηκεύσει την κινητική ενέργεια των μονοθέσιων σε ειδικές μπαταρίες και να την μετατρέψει σε ιπποδύναμη μετά από εντολή του πιλότου, δίνοντας στο όχημα μια επιπλέον ώθηση για μερικά δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο.
Χρησιμοποιήθηκε αρχικά δοκιμαστικά το 2009 από τέσσερις ομάδες για κάποιους αγώνες και απουσίασε εντελώς από την σεζόν 2010. Το 2011 όμως επέστρεψε μετά την απόφαση των ομάδων να χρησιμοποιήσουν αυτή την ενδιαφέρουσα τεχνολογία. Φέτος, το παραπάνω σύστημα μετονομάστηκε σε ERS-K και ενσωματώνεται πλέον στον βασικό σχεδιασμό του κινητήρα, ενώ η χρήση του αυξήθηκε όπως και η συμπληρωματική ισχύ από την ανάκτηση της θερμικής ενέργειας μέσω των εξατμίσεων των μονοθέσιων (TERS). Οι αλλαγές σε αυτόν τον τομέα είναι δραματικές, καθώς σε συνδυασμό τα ERS-K και TERS παρέχουν φέτος περισσότερη ισχύ της τάξεως των 161 ίππων για 33 δευτερόλεπτα σε κάθε lap, την στιγμή που έως πέρυσι η ισχύς του συστήματος έφτανε τα 80 άλογα για περίπου έξι δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο.

Οι ριζικές αλλαγές -όσον αφορά τα μονοθέσια- συμπληρώνονται με την επιστροφή των turbocharged κινητήρων μετά από 26 ολόκληρα χρόνια! H Formula 1 αλλάζει σελίδα, στρέφοντας την προσοχή της με απόλυτη σαφήνεια προς το μέλλον όπου τα υβριδικά αυτοκίνητα παίρνουν σιγά σιγά την σκυτάλη. Η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με την υποστήριξη του Jean Todt (προέδρου της FIA) και των τριών ισχυρών αυτοκινητοβιομηχανιών της F1 (Mercedes, Renault και Ferrari), αποφάσισε να αφήσει πίσω της τον V8 2.4 λίτρων κινητήρα και να προχωρήσει στην εισαγωγή ενός μικρότερου κυβισμού κινητήρα με turbo στα μονοθέσια.
Ο νέος κινητήρας συνοδεύεται από δύο συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ERS-K και TERS). Έτσι, τα μονοθέσια της Formula One είναι πλέον υβριδικά, αφού διαθέτουν έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και δύο ηλεκτροκινητήρες, δείχνοντας πλέον μια πιο οικολογική εικόνα σε σχέση με το παρελθόν και τα "αδηφάγα" σε κατανάλωση οχήματα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι νέοι κινητήρες να θεωρούνται ως οι πιο οικονομικοί (!) από άποψη εκμετάλλευσης της ενέργειας από την καύση της βενζίνης. Τέλος, αν και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αποδίδει 600 ίππους, ο αριθμός αυτός εκτοξεύεται στους 760 με την αυτόματη πλέον χρήση του ERS-K (πρώην KERS) και του TERS.

F1 2013 version 1.5
Σε αντίθεση με τα προηγούμενα games της σειράς, στο F1 2014 δεν ξεκινάτε ως ένας άσημος οδηγός προσπαθώντας να γίνετε ο βασιλιάς του σπορ, αλλά σας δίνεται εξ αρχής η δυνατότητα να επιλέξετε την ομάδα της αρεσκείας σας, ενώ ανάλογα με τις επιδόσεις σας, θα σας κάνουν προτάσεις και άλλα teams. Όσον αφορά στις ομάδες, υπήρξαν λίγες αλλά σημαντικές αλλαγές στο ρόστερ τους. Αναφορικά, ο Felipe Massa μετακόμισε στην Williams έπειτα από οκτώ χρόνια που έτρεχε με τα χρώματα της Ferrari, στην οποία επέστρεψε φέτος ο Raikkonen. Επίσης, ο Mark Webber σταμάτησε την καριέρα του στην Formula One έπειτα από δώδεκα seasons για να μετακομίσει στο World Endurance Championship.
Το F1 2014 -όπως είναι λογικό- περιλαμβάνει όλες τις αλλαγές για τις ομάδες, καθώς και τα liveries τους, με εξαίρεση το "red stripe" Martini Racing FW36 livery της Williams, για το οποίο δεν αποκτήθηκαν τα απαραίτητα δικαιώματα χρήσης. Περνώντας στις πίστες, επιστρέφει τόσο το circuit Red Bull Ring από το αυστριακό Grand Prix, όσο και η iconic πίστα του Hockenheimring της Γερμανίας, η οποία απουσίαζε τα τελευταία χρόνια από το racing της Codemasters. Επίσης, προστίθεται το circuit Sochi Autodrom της Ρωσίας με τις δραματικές εναλλαγές στο elevation του οδοστρώματος.

Στα game modes συναντάμε μια σημαντική απουσία, αφού αφαιρέθηκε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα κομμάτια του F1 2013, το F1 Classics mode. Το συγκεκριμένο mode που σας επέτρεπε να αγωνιστείτε με μονοθέσια περασμένων δεκαετιών σε αντίστοιχα παλαιότερα circuits έδινε μια όμορφη retro χροιά στο racing της Codemasters και δυστυχώς δεν δίνει το παρόν στο F1 2014 λόγω των μεγάλων αλλαγών στα καινούρια μονοθέσια. Αντιθέτως, το παρόν δίνουν τα κλασικά modes όπως το Grand Prix -που αφορά μεμονωμένα single races στα οποία θέτετε τις επιλογές του αγώνα που επιθυμείτε-, το Career, το Scenario όπου προσπαθείτε να φέρετε εις πέρας διάφορα challenges και τα Time Attack και Time Trial όπου τρέχετε ενάντια στον χρόνο, σε τοπικό και online περιβάλλον.

Η Codemasters βάζει στα pits το F1 2014 ώστε την επόμενη χρονιά να επιστρέψει δυναμικά και... next-gen.

Βλέπουμε επίσης την επιστροφή του co-op season, όπου μπορείτε να τρέξετε στην ίδια ομάδα παρέα με έναν φίλο σας σε διάφορα πρωταθλήματα. Όπως είναι φυσικό, δε θα μπορούσαν να λείπουν και τα multiplayer modes. Εκεί, αν και οι αγώνες κρίνονται γενικά διασκεδαστικοί και εθιστικοί, υπήρξαν κάποια προβλήματα με τους servers, αφού παρουσιάστηκε lag σε μεμονωμένες περιπτώσεις.

Το ζουμί και φέτος είναι στο Career mode για το οποίο παρέχονται τρεις επιλογές πλέον όσον αφορά το πλήθος τον Grand Prix που θα λάβετε μέρος σε κάθε σεζόν. Συγκεκριμένα, είναι διαθέσιμες οι επιλογές Short Season (7 races), Medium Season (12 races) και το Full Season όπου θα τρέξετε και στα 19 circuits του παιχνιδιού. Ανάλογα με τις επιλογές σας για την διάρκεια της σεζόν και τον αριθμό των γύρων για κάθε race, η ολοκλήρωση ενός season μπορεί να διαρκέσει από μερικές ώρες έως και ολόκληρες εβδομάδες. Πριν χωθείτε αμέσως στα βαθιά -μιας και δεν υπάρχει κάποιο είδος tutorial να σας εξηγήσει τα βασικά των κανονισμών- θα περάσετε από ένα μικρό τεστ ικανοτήτων του ενός γύρου. Εκεί, ανάλογα με τις επιδόσεις σας, το νέο Driving Evaluation System θα σας εμφανίσει τις προτεινόμενες ρυθμίσεις που συνάδουν με το skill level σας. Αυτές οι επιλογές περιλαμβάνουν το επίπεδο δυσκολίας του A.I., τα driving assists και αρκετά άλλα και μπορείτε να αλλάξετε τα settings αν δεν σας καλύπτουν ή να ξανατρέξετε το τεστ.
Turbocharged... on the rails
Οι αλλαγές της FIA στο αγαπητό σπορ αντικατοπτρίζονται και στο F1 2014, με τα μονοθέσια να εξοπλίζονται με όλες τις νέες τεχνολογίες, όπως ο turbo κινητήρας και τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας. Τα αυτοκίνητα της Formula 1 έχουν υποστεί επίσης σημαντικές αλλαγές εξωτερικά και το downforce φέτος είναι μικρότερο. Αν και ο χειρισμός είναι πιο "βαρύς", την περισσότερη ώρα δίνει την αίσθηση ότι τείνει πιο πολύ προς την μεριά του arcade, παρά προς την simulation πλευρά. Κοινώς, πρόκειται για ένα simcade που απευθύνεται και στους casual racing fans.

Το handling παρουσιάζεται αλλαγμένο, ειδικά όταν γίνεται χρήση ενός gamepad. Σε αυτή την περίπτωση και ενώ ωθούσα το μονοθέσιο στα όριά του, ήταν πολύ δύσκολο να χάσω τον έλεγχο του και να το δω να στριφογυρίζει ανεξέλεγκτα, ακόμα και όταν έβγαινα έξω από τα όρια της πίστας, όπου αντί να σας κάνει την ζωή πατίνι για να το φέρετε στα ίσια, το όχημά σας απλά κόβει υπερβολικά ταχύτητα. Έχοντας όλα τα driving assists απενεργοποιημένα (ABS, traction control κτλ), το μονοθέσιο συνέχιζε να κινείται επί το πλείστον "μονοδιάστατα" σαν να βρίσκεται επάνω σε ράγες τραίνου. Επίσης, μου δινόταν η εντύπωση ότι δεν αναγνωρίζεται όπως θα έπρεπε η αναλογική φύση των triggers του χειριστηρίου για το γκάζι και το φρένο. Ως εκ τούτου, ο χειρισμός με το gamepad κρίνεται υπερβολικά εύκολος, αφού αρκεί η σωστή χρήση του γκαζιού (μειώνοντας ταχύτητα όπου χρειάζεται) και η σωστή γωνία εισόδου στις στροφές για να καταφέρετε να κάνετε αξιόλογα lap times όταν πάρετε το κολάι του χειρισμού.

Το σκηνικό άλλαξε σε μεγάλο βαθμό όταν παράτησα το χειριστήριο και έβαλα μπροστά μου την τιμονιέρα. Τα μονοθέσια σε αυτή την περίπτωση αποκρίνονται με το απαραίτητο βάθος και παρουσιάζουν επιτέλους την δυσκολία που διακρίνει ένα "τέρας" των 760 ίππων. Το force feedbackαν και το περίμενα πιο δυνατό και με περισσότερο fidelity στα κερμπς και στις χωμάτινες επιφάνειες, δίνει ακατάπαυστα στοιχεία για την συμπεριφορά του οχήματος επάνω στο οδόστρωμα. Θα νιώθετε την απώλεια πρόσφυσης στην υπερστροφή (oversteering) των πίσω τροχών και το lockάρισμά τους ή την υποστροφή των μπροστινών τροχών (understeering) με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να μην μπορεί να στρίψει με τίποτα και τον κοντινότερο τοίχο να ανοίγει τις αγκάλες του για να σας υποδεχθεί με αγάπη.
Αν και τα επίπεδα ρεαλισμού δεν φτάνουν αυτά των αμιγώς simulation racing games όπως το Assetto Corsa και το rFactor, ο χειρισμός του F1 2014 με την χρήση μιας τιμονιέρας με force feedback κρίνεται ικανοποιητικός και δεν θα σας απογοητεύσει, αφού θα σας προσφέρει μερικές καλές στιγμές διασκέδασης. Επίσης, στα pits θα μπορείτε να προσαρμόσετε αρκετά μέρη του μονοθέσιου, όπως τα aerodynamics, τις αναρτήσεις, το alignment των τροχών (camper/toe) και τα φρένα, μεταξύ άλλων. Η αίσθηση που δίνεται από την Codemasters Birmingham πάντως είναι ότι έκανε τον χειρισμό πιο προσιτό για όσους χρησιμοποιούν επί το πλείστον χειριστήριο στα racing games. 
Share on Google Plus

About Freegr network

    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου