Το Haven Springs είναι μια φανταστική κωμόπολη με ορυχεία, στα βουνά του Colorado, όπου ο χρόνος κυλάει αργά και η φύση έχει παραμείνει σχεδόν ανέγγιχτη από τους ανθρώπους. Εκεί, μετά από μια ταραγμένη εφηβεία σε ανάδοχες οικογένειες, η νεαρή Alexandra Chen ξανασμίγει μετά από χρόνια με τον αδερφό της, Gabe. Το αν είναι διστακτική ή αισιόδοξη για αυτό το νέο ξεκίνημα εξαρτάται από τις επιλογές σας, δίνοντάς σας από την αρχή την ευκαιρία να διαλέξετε την προσωπικότητα της πρωταγωνίστριας ως ένα βαθμό. Όπως συμβαίνει συνήθως και στην πραγματική ζωή, μόλις τα πράγματα μπαίνουν σε μια σειρά για την Alex, συμβαίνει κάτι που τα ανατρέπει όλα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ένα δυστύχημα έρχεται να ταράξει τόσο τη ζωή της όσο και την ησυχία ολόκληρου του Haven Springs, που έχει ένα καλά κρυμμένο μυστικό. Εδώ αξίζει να γίνει μια παρένθεση για να σημειώσουμε τις ομοιότητες με τα πρόσφατα Twin Mirror (κωμόπολη με ορυχεία που κρύβει μυστικά, όπου συμβαίνει ένα τραγικό γεγονός) και Tell me Why (νεαρά αδέρφια συναντιούνται ξανά μετά από χρόνια, μετά από ένα τραγικό γεγονός). Αν έχετε παίξει αυτά τα παιχνίδια τότε θα βρείτε πολλές ακόμη ομοιότητες και συμπτώσεις που δύσκολα είναι τυχαίες (τόσο το Twin Mirror όσο και το Tell me Why είναι παραγωγές της Dontnod, δημιουργού των βασικών Life is Strange).
Όπως και στα προηγούμενα Life is Strange, η πρωταγωνίστρια έχει ένα μοναδικό χάρισμα και “κατάρα” μαζί. Η Alex έχει το χάρισμα της ενσυναίσθησης, σε βαθμό που νιώθει τα συναισθήματα των άλλων ως δικά της. Στο παιχνίδι, αυτό παρουσιάζεται πότε ως αύρα γύρω από τους άλλους, σε χρώμα ανάλογο με των συναισθημάτων τους, και πότε ως σκέψεις που διαβάζει η Alex. Βάζοντας στην άκρη το χάρισμά της, η Alex είναι μια κοπέλα με εσωτερικές και εξωτερικές ατέλειες -όπως έχει κάθε άνθρωπος- χωρίς να εξιδανικεύεται σε κανένα βαθμό. Αυτό την κάνει εύκολα συμπαθή, αφού ακόμη κι αν δεν σας κεντρίσει τόσο η λύση του μυστηρίου, οπωσδήποτε νοιάζεστε για το τι θα συμβεί στην ίδια στο τέλος. Αυτό συμβαίνει καθώς, παρόλο που ξεκινάει αρκετά καλά, το ίδιο το “μυστήριο” της ιστορίας δεν είναι ιδιαίτερα πρωτότυπο, σε βαθμό που μερικές φορές δίνει την εντύπωση ότι υπάρχει απλά για να πούμε πως το παιχνίδι διαθέτει κάποιο μυστήριο που πρέπει να λυθεί.
Η “ψυχή” του κάθε Life is Strange βρίσκεται στην ίδια την κοινωνία όπου εξελίσσεται. Το Haven Springs είναι ένα ήσυχο μέρος, με ένα μικρό μπαρ, ένα δισκοπωλείο, διάσπαρτες μηχανές παιχνιδομηχανών arcade (πχ Arcanoid, ώστε να θυμηθείτε να “νιάτα” σας ή να μάθετε πώς ξεκίνησε το gaming), εκδηλώσεις και μικρά πάρτι. Οι κάτοικοί του ποικίλλουν, από μεικτά ζευγάρια και ανύπαντρη μητέρα με παιδί, σε συνταξιούχους, αστυνομικούς, καλλιτέχνες και μουσικούς. Όλοι τους είναι τόσο φιλικοί προς την Alex από την πρώτη κιόλας μέρα, που από κάποιο σημείο και μετά όλη αυτή η “θετική ενέργεια” δείχνει εξωπραγματική. Δύσκολα δύο και περισσότεροι άγνωστοι γίνονται κολλητοί μέσα σε δύο μέρες πίνοντας μπύρες ή διαλέγοντας δίσκους, μόνο και μόνο επειδή έχουν έναν κοινό γνωστό. Από το πολύ καλό ξεκίνημα, όπου η Alex κάνει δειλά δειλά βήματα στον “έξω κόσμο”, διστάζοντας να κοιτάξει τους άλλους στα μάτια, σε άμεση δημοφιλία και συμπάθεια από τους πάντες, η απόσταση είναι μεγάλη και καλύπτεται απότομα. Το πόσο καλά και γρήγορα “δένουν” πολλοί χαρακτήρες της πόλης με την Alex και το πώς η ίδια αντιμετωπίζει όλα όσα της συμβαίνουν δεν πείθει αρκετά.
Η Alex συμπεριφέρεται τόσο φυσιολογικά και γίνεται τόσο εύκολα αποδεχτή από την κλειστή κοινότητα, που αν αναλογιστούμε το ταραγμένο παρελθόν της και το πόσο αντικειμενικά δύσκολα “μπαίνει” ένας νεόφερτος σε μια κλειστή κοινωνία το σενάριο χάνει ένα ποσοστό αξιοπιστίας. Επίσης, στο παιχνίδι γίνονται κάποιες, διακριτικές μεν, αναφορές στις αποτυχίες του συστήματος, των γιατρών και των φαρμάκων να βοηθήσουν άτομα με δυσκολίες. Αυτό ενδέχεται να ισχύει για έναν αριθμό περιπτώσεων, όμως περνάει το λάθος μήνυμα σε άτομα -κυρίως πολύ νεαρά- που χρειάζονται πραγματική βοήθεια αλλά διστάζουν να τη ζητήσουν. Οι φίλοι όντως βοηθούν σε πολλά ζητήματα, όμως υπάρχουν περιπτώσεις όπου ο στενός κύκλος δεν αρκεί να προσφέρει την απαραίτητη βοήθεια.
Κάποια στιγμή, σχετικά νωρίς στο παιχνίδι, ένας χαρακτήρας σας ζητάει να φύγετε μαζί από την πόλη, αφού έχετε περάσει ελάχιστες προσωπικές σκηνές μαζί. Η σύναψη σχέσης στο παιχνίδι δείχνει να είναι βασικό και όχι προαιρετικό στοιχείο, άσχετα από το πόσο άσχημα νιώθει η πρωταγωνίστρια για όλα όσα συμβαίνουν γύρω της μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, που λογικά όχι μόνο δεν θα ήταν στην κατάλληλη συναισθηματική κατάσταση για να ξεκινήσει μια σχέση, αλλά ούτε θα προλάβαινε να βρει χρόνο για κάτι τέτοιο. Ακόμα και αν διαλέξετε να απέχετε από θέματα επιλογής σχέσης, η ιστορία έρχεται έτσι που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο σας ζητάει να πάρετε θέση. Το φινάλε επίσης επηρεάζεται από αυτό, χωρίς όμως να έχει γίνει η κατάλληλη ουσιώδης προεργασία (πχ όπως έγινε στο αξέχαστο πρώτο Life is Strange).
Η Alex έχει να επιλέξει ανάμεσα στον Ryan (καστανόξαθος, ευαίσθητος αλλά και δυναμικός ταυτόχρονα) ή τη Steph (στιλάτη, έξυπνη, δραστήρια μουσικός). Όμως το θέμα είναι πως από την πρώτη στιγμή που φορτώνετε το παιχνίδι, εμφανίζεται η επιλογή να αγοράσετε την “ιστορία της Steph” ως DLC (περιλαμβάνεται στην deluxe έκδοση), όπου παίζετε ως Steph ένα χρόνο πριν φτάσει η Alex στο Haven Springs. Εφόσον γνωρίζετε την ύπαρξη μιας τέτοιας ιστορίας από την αρχή, ο Ryan γίνεται άμεσα “δεύτερη επιλογή” για την Alex και δύσκολα τον αντιμετωπίζετε ως ίσο απέναντι στη Steph, όσες σκηνές κι αν μοιράζεται με την Alex. Ένας χαρακτήρας με δικό του DLC, κατά κάποιο τρόπο, έχει μεγαλύτερη βαρύτητα από κάποιον που απλά εμφανίζεται λίγο αργότερα στην ιστορία. Και όλα αυτά, χωρίς να αναφέρουμε ότι η Steph έχει ήδη εμφανιστεί στο Life is Strange: Before the Storm ως φίλη της Chloe (εξού και οι όποιες ομοιότητες μεταξύ τους).
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου