Το Furi είναι ένα action game τρίτου προσώπου που συνδυάζει hack-and-slash με twin-stick shooter. Σύμφωνα με τους δημιουργούς The Game Bakers, έμπνευση για το παιχνίδι αποτέλεσαν τίτλοι όπως το Metal Gear Solid και developers όπως ο Hideo Kojima. Είναι τελικά το Furi τόσο ενδιαφέρον όσο δείχνει;
Τα πράγματα δεν αρχίζουν καλά για τον ήρωα, o oποίος βρίσκεται σε μια φυλακή που αποτελείται από κάθετα μεταξύ τους αιωρούμενα νησιά και είναι καθηλωμένος σε μια τεράστια μηχανή βασανιστηρίων. Η κατάσταση δείχνει απελπιστική ώσπου κάνει την εμφανισή του ένας μυστήριος τύπος και τον ελευθερώνει, με σκοπό να τον βοηθήσει ώστε να καταφέρουν και οι δύο να αποδράσουν. Για να γίνει αυτό πρέπει να εξολοθρεύσετε όλους τους φύλακες-αφεντικά που στέκονται εμπόδιο ανάμεσα σε εσάς και την ελευθερία. Eλάχιστες πληροφορίες δίνονται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, αφού δεν γνωρίζετε ονόματα χαρακτήρων και τοποθεσιών, ούτε το όνομα του πρωταγωνιστή, παρά μόνο τον σκοπό του που είναι η απόδραση και τον σκοπό των αφεντικών που θέλουν να τον σταματήσουν. Ανάμεσα στα μικρά διαλλείματα μεταξύ των boss fights και όσο κινείστε προς το επόμενο αφεντικό, ο μυστηριώδης τύπος που σας ελευθέρωσε σας δίνει κάποιες συμβουλές για την επερχόμενη μάχη και κάποια αμυδρά στοιχεία για τον κόσμο του παιχνιδιού. Την ίδια στιγμή, ο χαρακτήρας σας, που έχει τον αέρα ενός επικίνδυνου και ικανότατου μαχητή, συνεχίζει ανέκφραστος και αμίλητος να κατευθύνεται προς τον στόχο του.
Στο παιχνίδι δεν υπάρχουν άλλοι αντίπαλοι παρά μόνο τα αφεντικά που έχουν σκοπό να σας επιστρέψουν πίσω στο κελί σας. Δεν υπάρχουν επίσης άλλα όπλα και καθόλη τη διάρκεια της περιπέτειας βασίζεστε στο ίδιο σπαθί και πιστόλι, αλλα και στις ικανότητές σας, καθώς ούτε ο χαρακτήρας ούτε και τα όπλα αναβαθμίζονται. Το σύστημα μάχης στο Furi αποτελείται από τέσσερις βασικές κινήσεις, δύο επιθετικές με το σπαθί και το πιστόλι και δύο αμυντικές. Οι αμυντικές είναι το dash με το οποίο αποφύγετε επιθέσεις και το ζωτικής σημασίας parry όπου όταν αποκρούετε την κατάλληλη στιγμή το χτύπημα του εχθρού τον αφήνετε εκτεθειμένο σε μια καλή δική σας επίθεση. Εκτός από το parry, στα υπόλοιπα μπορείτε να κρατάτε πατημένο το κατάλληλο κουμπί για μια πιο δυνατή επίθεση ή για μεγαλύτερη απομάκρυνση του χαρακτήρα από το σημείο επίθεσης. Όλες αυτές τις κινήσεις πρέπει να τις μάθετε καλά και να τις χρησιμοποιείτε κατάλληλα ώστε να ανταπεξέλθετε στις μάχες, καθώς το παιχνίδι δεν αστειεύεται καθόλου και τιμωρεί κάθε λάθος κίνηση ή αμέλεια από μέρους σας.
Φυσικά υπάρχουν και οι μπάρες υγείας που δείχνουν τη ζωή του χαρακτήρα σας ο οποίος έχει τρείς μπάρες στη διάθεσή του, ενώ οι εχθροί έχουν περισσότερες, ανάλογα με το εκάστοτε αφεντικό. Για να εξαντλήσετε πλήρως την μπάρα ενέργειας ενός αφεντικού η μάχη περνάει από δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση το παιχνίδι μοιάζει με top-down shooter όπου πρέπει με το πιστόλι σας να εξαντλείτε την ενέργεια του εχθρού και να αποφεύγετε τις δικές του επιθέσεις, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις έχετε και την ευκαιρία να τον χτυπάτε με το σπαθί, σε στιγμές αδράνειάς του μετά από μία εξαντλητική επίθεση ή αφού έχετε κάνει επιτυχώς parry τις επιθέσεις του. Στη δεύτερη φάση η κάμερα έρχεται πιο κοντά και μέσα σε έναν περιορισμένο χώρο και σε κοντινή αναμέτρηση πρέπει να αποφεύγετε τις επιθέσεις του εχθρού, να εκμεταλεύεστε όσο καλύτερα γίνεται το parry και να τον πετσοκόβετε με το σπαθί σας όποτε σας δίνεται η ευκαιρία. Το parry είναι πολύ σημαντικό, αφού εκτός από την πιο αποτελεσματικη επίθεση που ακολουθεί, αυξάνει λίγο και την υγεία σας μετά από σωστή χρήση. Η μόνη άλλη υγεία που μαζεύετε είναι κάποια πράσινα orbs κατά τη διάρκεια της μάχης και με τα αφεντικά να τη ροκανίζουν, ακόμα και η ελάχιστη παραπάνω υγεία είναι ευσπρόδεκτη. Η μπάρα υγείας σας γεμίζει και κάθε φορά που εξαντλείτε αυτήν του εχθρού, άλλα το ίδιο ισχύει και για τον εχθρό σας.
Το Furi έχει υψηλό βαθμό δυσκολίας και πρόκλησης και πρέπει να μάθετε πολύ καλά να χρησιμοποιείτε τις κατάλληλες κινήσεις που οδηγούν στη νίκη σε κάθε μάχη. Απαιτείται και η μελέτη των κινήσεων του κάθε αφεντικού και με το σετ των κινήσεών του να αλλάζει όσο προχωράει η μάχη και τις επιθέσεις του να γίνονται πιο ισχυρές όσο νιώθει το τέλος του να πλησιάζει, η πρόκληση αυξάνεται. Ο συγχρονισμός με τις κινήσεις του εχθρού είναι σημαντικός, ενώ πρέπει να εκμεταλεύεστε και το περιβάλλον και να καλύπτεστε πίσω από τοίχους ή άλλα εμπόδια προκειμένου να αποφεύγετε τις βολές που συνήθως κάνουν μεγάλη ζημιά. Αρκετές φορές ενώ κατάφερα να φτάσω στο τελικό στάδιο μιας μάχης με πλήρη υγεία, έχασα αφού δεν ήξερα τί επιθέσεις θα χρησιμοποιήσει ο εχθρός και πώς να αντιδράσω, με αποτέλεσμα να πρέπει ξεκινήσω την μάχη από την αρχή.
Τα ευφάνταστα αφεντικά του παιχνιδιού, σχεδιασμένα από τον δημιουργό του Afro Samurai, Takashi Okazaki, εκτός από διαφορετικό τρόπο μάχης έχουν και τον δικό τους ξεχωριστό χαρακτήρα. Κάποια είναι επιβλητικά και επικίνδυνα και κάποια άλλα δείχνουν λίγο αστεία με το όπλο τους να είναι μεγαλύτερο από τα ίδια. Όλα όμως παραμένουν φονικά και κάνουν προκλητικές δηλώσεις πριν και κατά την διάρκεια της μάχης. Θα σας δυσκολέψουν πολύ μέχρι τον ιδιαίτερο τερματισμό του παιχνιδιού, το οποίο δοκιμάζει τα αντανακλαστικά, την υπομονή, τις αντοχές και τις ικανότητές σας. Βέβαια μετά από συνεχή ενασχόληση έρχονται αποτελέσματα, αφού το ολοκλήρωσα και όταν το ξαναξεκίνησα νίκησα με την μία αφεντικά που με είχαν ταλαιπωρήσει αρκετά την πρώτη φορά. Το Furi έχει ένα ωραίο ρετρό στιλ με την απλοϊκή παρουσίαση της ιστορίας του και την μεγάλη δυσκολία του. Μια αίσθηση που θυμίζει άλλες εποχές όπου λόγω της έλλειψης μεγάλων αποθηκευτικών μέσων η μεγάλη δυσκολία ήταν απαραίτητη για να μην διαρκούν πολύ λίγο τα παιχνίδια.
Τα cel shaded γραφικά του Furi βγάζουν όμορφα φωτεινά περιβάλλοντα που δίνουν την αίσθηση ότι κινείστε σε έναν κόσμο φτιαγμένο από φώτα neon, δίνουν μια ατμόσφαιρα μυστηρίου στις διαδρομές που ακολουθείτε μέχρι τις αρένες με τα αφεντικά και ένα εντυπωσιακό ρεσιτάλ χρωμάτων κατά την διάρκεια των μαχών. Το παιχνίδι τα πάει εξίσου καλά και στον ηχητικό τομέα, με μία ιδανική ηλεκτρονική μουσική που δένει άριστα με την γρήγορη δράση. Γνωστοί δημιουργοί επιστρατεύτηκαν για το soundtrack και έχουν κάνει πραγματικά καλή δουλειά. Να σημειωθεί, τέλος, ότι παρατηρήθηκαν κάποια bugs που είναι αδικαιολόγητα για ένα τέτοιο αρκετά απλό παιχνίδι χωρίς μεγάλους χάρτες και πολλούς χαρακτήρες. Μερικές φορές κόλλαγε όταν έφτανα σε σημείο που υπό φυσιολογικές συνθήκες θα με πήγαινε στο επόμενο μέρος, ενώ το πιο εκνευριστικό είναι κάποιες αστάθειες στον χειρισμό κατά την διάρκεια της μάχης που, δεδομένης της δυσκολίας του παιχνιδιού, μπορούσαν να κοστίσουν. Αν και έχει βγει patch, κάποια προβλήματα παραμένουν.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου