Η εταιρεία από το Τόκιο αποτελεί ένα από τα ιστορικότερα brand names στον χώρο του gaming, καθώς δραστηριοποιείται από το 1969 (στα πρώτα της χρόνια ασχολιόταν με τις επισκευές jukeboxes και την κατασκευή arcades) μας έχει προσφέρει τίτλους και franchises αλήστου μνήμης: Contra,Metal Gear, Silent Hill, Castlevania, Pro Evolution Soccer κ.α.). Όλα αυτά βέβαια μοιάζουν να έχουν ξεθωριάσει με τις αποφάσεις τις τα τελευταία χρόνια, αποφάσεις που έχουν φέρει τα άλλοτε κραταιά franchises της, το ένα σε θέση πιο δεινή απ’ το άλλο.
Από τις καλύτερες δημιουργίες που ανέβηκαν στο διαδίκτυο με αφορμή τα πρόσφατα σχετικά με την Konami γεγονότα.
Η αρχή του τέλους
Πολλοί εστιάζουν στις αποφάσεις της Konami την τελευταία τριετία, ωστόσο η πτώση έχει ξεκινήσει πολύ νωρίτερα και συγκεκριμένα το 2009, όταν ο Ακίρα Γιαμαόκα αποχώρησε από την εταιρεία. Σε συνέντευξή του είχε δηλώσει πως με την Konami να έχει αποφασίσει να αναπτύσσει τα παιχνίδια της σειράς Silent Hill εκτός Ιαπωνίας, ο ίδιος ήθελε να δουλέψει σε κάτι διαφορετικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γιαμαόκα υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους επικριτές της ιαπωνικής βιομηχανίας του gaming ενώ φεύγοντας από την Konami –στην οποία εργαζόταν τα τελευταία 20 χρόνια- είχε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με το μέλλον της σειράς Silent Hill. Με τη μουσική να αποτελεί ένα αρκετά σημαντικό στοιχείο στην εμπειρία που προσφέρει κάθε τίτλος της σειράς, έχει ενδιαφέρον να δούμε αν και πόσο επηρέασε η φυγή του τις μετέπειτα κυκλοφορίες. Για να το κάνουμε αυτό, θα ρίξουμε μια ματιά στις βαθμολογίες που συγκέντρωσαν:
- Silent Hill: Shattered Memories (2009 – το τελευταίο του Γιαμαόκα): 77%
- Silent Hill: Downpour (2012): 68%
- Silent Hill: HD Collection (2012): 70%
- Silent Hill: Book of Memories (2012): 58%
Ο τρόπος που αντιμετωπίζει και, εσχάτως, αναγνωρίζει το προσωπικό της η εταιρεία, έχει γίνει ουκ ολίγες φορές θέμα στο ίντερνετ. Η φωτογραφία περιγράφει πλήρως την κατάσταση, έστω και με μια μικρή δόση υπερβολής.
Μη σας εκπλήσσει η ελεύθερη πτώση του franchise. Η Konami άλλωστε πειραματίστηκε μαζί του. Τα τέσσερα προαναφερθέντα παιχνίδια αναπτύχθηκαν από ισάριθμα στούντιο: Climax Studios(Ηνωμένο Βασίλειο), Vatra Games (Τσεχία), Hijinx Studios (ΗΠΑ) και WayForward Technologies(ΗΠΑ) κατ’ αντιστοιχία. Η σειρά όπως ήταν αναμενόμενο έχασε μεμιάς την ταυτότητά της, αυτό το τόσο ξεχωριστό “κάτι” που την καθιστούσε μοναδική όλα αυτά τα χρόνια και βέβαια, τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν να μην έχουν αντίκτυπο στις πωλήσεις: οι τέσσερις παραπάνω τίτλοι δεν έφτασαν ούτε τα 3 εκατ. αντίτυπα αθροιστικά, αριθμός απαγορευτικός για τη συνέχεια κάθε franchise του βεληνεκούς ενός Silent Hill.
Τελευταίο “επεισόδιο” στη σειρά το Silent Hills για το οποίο η Konami είχε λανσάρει μέχρι και interactive teaser trailer στη gamescom του 2014, το περίφημο P.T. (από το Playable Teaser)! Τα πράγματα έμοιαζαν να έχουν μπει σε μια σειρά αφού το παιχνίδι είχε αναλάβει η Kojima Productions, έχοντας από κοντά τον γνωστό σκηνοθέτη Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και τον ηθοποιό Νόρμαν Ρίντουςπου θα είχε και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ε, μετά η εταιρεία τα έσπασε με τον Κοτζίμα, Ρίντους και ντελ Τόρο αποχώρησαν ησύχως και το πρότζεκτ ακυρώθηκε και επίσημα πέρυσι.
Θα μας πείτε ότι για όλα αυτά ευθύνεται η αποχώρηση του Γιαμαόκα; Ούτε κατά διάνοια –έτσι κι αλλιώς η σειρά είχε πάρει την κατιούσα από το Silent Hill 4: The Room του 2004, μια ολόκληρη πενταετία δηλαδή πριν χαιρετίσει ο γνωστός Ιάπωνας παραγωγός. Απλά, η φυγή του όπως επίσης και τα όσα είχε πει τότε, ήταν το τελευταίο “καμπανάκι” για τη σειρά,. Καμπανάκι που πάντως δεν (εισ)ακούστηκε…
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου