Στα $399 (409€ στη χώρα μας), αποτελεί τη φθηνότερη λύση στην κατηγορία του, με την τιμή του να αυξάνεται κατά $100 σε περίπτωση που κάποιος το προμηθευτεί “πακέτο” με την PlayStation Camera, δύο PlayStation Move και το PlayStation VR Worlds. Συνυπολογίστε τον έτερο μεγάλο "παίκτη" της κατηγορίας, το Oculus Rift, το Vive της HTC και το Gear VR της Samsung, έστω κι αν μιλάμε για εν μέρει διαφορετικές προϊοντικές (υπο)κατηγορίες και αντιλαμβάνεστε γιατί το VR θα αποτελέσει ένα από τα πιο “καυτά” πεδία μάχης για το έτος που διανύουμε.
Οι δύο πρώτοι μονομάχοι που θα κονταροχτυπηθούν σε αυτό, είναι χωρίς αμφισβήτηση το PlayStation VR και το Rift. Ήδη το διαδίκτυο έχει “βουλιάξει” από συγκριτικά στα οποία φυσικά ο καθένας είναι ελεύθερος να αντιπαραθέσει τα στοιχεία που μας έχουν δώσει οι εταιρείες ώστε να αποφανθεί σχετικά με το ποιο από τα δύο headsets είναι το καλύτερο. Κάποιος θα μιλήσει για τα 2160x1200 pixels του Rift έναντι των 1920x1080 pixels του PlayStation VR.
Άλλος θα βρει το καμπυλωτό, sci-fi design του δεύτερου πιο “σέξι” σε σχέση με την πιο τετραγωνισμένη εμφάνιση του πρώτου. Ούτε το ένα λέει κάτι, ούτε το άλλο αφού αν το θελήσει κανείς, μπορεί να συγκρίνει ακόμα και τα… κουτιά των δύο προϊόντων. Αυτό που πραγματικά μετράει όμως, είναι η εμπειρία που είναι σε θέση να προσφέρουν αυτά, καθώς και ο παράγοντας “τιμή/απόδοση”για το καθένα.
Από τεχνικής πλευράς, το Oculus Rift υπερέχει του PlayStation VR. Δεν δίστασαν άλλωστε να το παραδεχτούν και οι ίδιοι οι άνθρωποι της Sony. Βέβαια κάπου εδώ υπεισέρχεται και το συνολικό κόστος της όλης επένδυσης στο VR αφού το μεν Rift απαιτεί ένα αρκετά δυνατό (και ακριβό, αφού στα “Oculus Ready PC” οι τιμές ξεκινούν από τα $949 με την αγορά του Rift) PC ώστε να τρέξει απρόσκοπτα, τη στιγμή που το PlayStation VR θα κάνει τη δουλειά του και με ένα PS4.
Από την άλλη το Oculus είναι αυτό που θα κάνει πρώτο την εμφάνισή του τον Ιούλιο, με την πρόταση της Sony να ρίχνεται στη μάχη της αγοράς αν όλα πάνε καλά τον Οκτώβριο. Οι τιμές τους διαφέρουν βέβαια αφού τα $499/509€ (το δεύερο με μία μικρή επιφύλαξη) του πλήρους πακέτου του PlayStation VR είναι κομματάκι… παρακάτω από τα $599/699€ του Rift, όμως δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός πως ελέω Kickstarter αλλά και του ενθουσιασμού που προκάλεσε (καθ’ ότι το πρώτο στην κατηγορία του), το δεύτερο αναμένεται να “χτίσει” ταχύτερα βιβλιοθήκη αξιόλογου περιεχομένου σε σχέση με το πρώτο.
Όσο για τις εταιρείες που ανοίγουν τον χορό στην εικονική πραγματικότητα, δύο είναι τα ζητήματα που θα πρέπει να τις απασχολούν: η προσέλκυση developers προκειμένου αυτοί να δημιουργήσουν ποιοτικό περιεχόμενο για τις πλατφόρμες τους και το “χτίσιμο” κοινότητας η οποία θα συσπειρωθεί γύρω από αυτές. Το δεύτερο είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όχι μόνο για τα προϊόντα των Oculus και Sony αλλά και για το VR γενικότερα ως κόνσεπτ: θυμηθείτε ότι και το motion gaming είχε ξεκινήσει με τις καλύτερες προϋποθέσεις (ένα Wii που δεν ήξερε τι πούλαγε και παχιές-παχιές εξαγγελίες από Sony και Microsoft για τα Move και Kinect τους) και εν τέλει “χάθηκε νύχτα”.
Στα της εικονικής πραγματικότητας, οι εκτιμήσεις της NVIDIA θέλουν περίπου 13 εκατ. υπολογιστές παγκοσμίως να έχουν την απαιτούμενη ισχύ για να “σηκώσουν” το Rift με την Ένωση Καταναλωτών Τεχνολογικών Προϊόντων (Consumer Technology Association) να προβλέπει πως το 10% των κατόχων τους θα εμπιστευτεί φέτος το VR.
Οι 1,3 εκατ. πωλήσεις που προκύπτουν από τα παραπάνω δεν είναι καθόλου κακές για το Oculus Rift. Αν και το PlayStation VR καταφέρει να επιτύχει τον ίδιο βαθμό διείσδυσης, τότε θα μιλάμε για άλλες 3,6 εκατ. πωλήσεις, αριθμοί που αν μη τι άλλο θα είναι σε θέση να ανάψουν το πράσινο φως στη βιομηχανία προκειμένου αυτή να ασχοληθεί ακόμα πιο σοβαρά με την εικονική πραγματικότητα, επενδύοντας ακόμα περισσότερο σε αυτή –τουλάχιστον σε πρώτη φάση.
Από εκεί και πέρα, αυτό που θα παίξει ρόλο είναι η βελτίωση της όλης εμπειρίας που λέγαμε και στην αρχή του κειμένου, κάτι που μπορεί να γίνει μέσω firmware updates για τις συσκευές και τολανσάρισμα νέων, ποιοτικών τίτλων αλλά και εφαρμογών (κακά τα ψέματα, το VR έχει απίστευτες προοπτικές που εκτείνονται για τα καλά πέρα απ' το gaming). Ακόμα και αυτό το τελευταίο θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί για την κάθε πλατφόρμα, αφού παραδοσιακά τα PC ευνοούσαν τις indie δημιουργίες, τη στιγμή που η Sony θα επιδιώξει να βάλει στο παιχνίδι και τις third parties με τις οποίες συνεργάζεται.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου