Παίζοντας ένα παιχνίδι με φίλους online έχει πλάκα. Παίζοντας ένα παιχνίδι με φίλους, όπου ο ένας μπορεί να σκοτώσει τον άλλον κατά λάθος ανά πάσα στιγμή, έχει μεν την πλάκα του αλλά μπορεί να οδηγήσει πολύ σύντομα σε νεύρα, βρισίδι και... σπασμένες φιλίες. Αυτή είναι η κατάσταση του Helldivers. Ένα παιχνίδι που ποντάρει κυρίως στο multiplayer με ενεργοποιημένα τα φιλικά πυρά για να βγάλει από τους παίκτες τη στρατηγική και τη συνεργασία. Τα καταφέρνει;
Στο Helldivers η ιστορία είναι σχετικά απλή. Μια μελλοντική Γη, η Super Earth, βρίσκεται σε μόνιμο διαγαλαξιακό πόλεμο με τρεις εξωγήινες φυλές, τους Illuminate, τους Cyborg και τα Bug(s). Το εισαγωγικό βίντεο του παιχνιδιού αναλαμβάνει τη δουλειά να εξηγήσει πως η κατάσταση στα μέτωπα δεν πάει και πολύ καλά και ο στρατός ζητά εθελοντές για διάφορες αποστολές αυτοκτονίας μπας και σωθεί η ανθρωπότητα. Το βίντεο αυτό θυμίζει έντονα φασιστική προπαγάνδα και το παιχνίδι δεν είναι από αυτά που παίρνουν τα πάντα στο ψιλό, οπότε υπάρχει μια μικρή ένσταση εδώ πέρα, μα δε δίνεται ποτέ ιδιαίτερο βάρος ούτε στην ιστορία ούτε στις ηθικές προεκτάσεις του πολέμου. Μπορεί δηλαδή να τίθεται από το αρχικό βίντεο ένας σοβαρός τόνος, αλλά αυτός εξασθενεί άμεσα μόλις καταλάβετε ότι το Helldivers δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια σειρά από online αποστολές χωρίς βαθύτερη ουσία.
Δίχως αυτό να είναι κακό βέβαια. Κάθε άλλο, δε χρειάζεται κάθε παιχνίδι να σκέφτεται και, προπάντων, να ζητά από τον παίκτη να σκέφτεται για ένα σωρό πράγματα. Διότι, παρόλο που το Helldivers δεν έχει τέτοιους στοχασμούς, απαιτεί από εσάς (από πολύ νωρίς μάλιστα) να σκεφτείτε στρατηγικά και με τακτ, αν θέλετε να επιβιώσετε στους πλανήτες των διάφορων γαλαξιών. Να πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Κάθε μία από τις τρεις φυλές των εξωγήινων έχει και έναν δικό της γαλαξία, ο οποίος χωρίζεται σε ζώνες. Οι αποστολές που αναλαμβάνετε, είτε online είτε όχι, αφορούν τις ζώνες που προσπαθεί να κατακτήσει συλλογικά όλη η κοινότητα του παιχνιδιού. Με άλλα λόγια, εκπληρώνοντας επιτυχώς εσείς μία αποστολή, προσφέρετε κατά κάποιον τρόπο πόντους στο παιχνίδι. Το ίδιο ποσό πόντων προσφέρει και ένας οποιοσδήποτε άλλος παίκτης όταν εκπληρώσει μια αποστολή στην ίδια ζώνη και ούτω καθεξής. Όταν τελικά μαζευτεί ένα ικανό ποσό πόντων η περιοχή του γαλαξία, αυτή θεωρείται πλέον προπύργιο της ανθρωπότητας και συνολικά οι παίκτες είναι πιο κοντά στην ολική εξουδετέρωση του εκάστοτε εχθρού. Να σημειωθεί επίσης ότι το παιχνίδι υποστηρίζει cross-play μεταξύ PS4, PS3 και PS Vita, ενισχύοντας έτσι την έννοια της κοινότητας, αφού οι παίκτες παίζουν όλοι μαζί και δεν κατακερματίζονται.
Αν από την άλλη πλευρά ο καιρός περάσει και οι παίκτες δεν ασχοληθούν με κάποια ζώνη, τότε οι εχθροί την καταλαμβάνουν και ο πόλεμος εξελίσσεται σε μια ζώνη πιο κοντά στη Super Earth. Επίσης, αν τυχόν φτάσει κάποιος εχθρός στη Γη τότε ο πόλεμος χάνεται, στην οποία περίπτωση λυπούμαστε όλοι και το παιχνίδι κάνει reset τη συνολική πρόοδο εναντίον όλων των φυλών σε μια αρχική κατάσταση. Πέρα από τη στρατηγική που απαιτείται στις καθαυτώ αποστολές δηλαδή, το Helldivers ζητά και από το σύνολο της κοινότητας να δει σε τί κατάσταση βρίσκεται η μάχη εναντίον όλων των φυλών και να επικεντρωθεί στη φυλή που βρίσκεται πιο κοντά στη Γη. Είναι μια ιδέα που από την εμπειρία μου με το παιχνίδι διαπίστωσα ότι λειτουργεί, αλλά όχι κάθε φορά. Σε κάποια φάση χάθηκαν τα πάντα, όλη η πρόοδος που είχε γίνει και ξεκινήσαμε συλλογικά από το μηδέν.
Οι ίδιες οι αποστολές τώρα δεν είναι κάτι το εξαίσιο. Η διαδικασία είναι η εξής: επιλέγει ο αρχηγός της online τετράδας τη ζώνη που θέλει να βοηθήσει, διαλέγει και έναν πλανήτη μέσα στη ζώνη αυτή και ξεκινά η αποστολή. Το ζουμί της αποστολής είναι πάνω κάτω ίδιο σε κάθε περίπτωση, να εκτελέσετε δηλαδή διάφορα καθήκοντα πάνω στον πλανήτη, όπως το να καταστρέψετε τις φωλιές των εντόμων με κάποια βόμβα ή να ενεργοποιήσετε ένα όπλο κατά των εξωγήινων σκαφών και μετά να την κάνουν από εκεί. Όλες αυτές οι καταστάσεις (η ενεργοποίηση της βόμβας, ή το κάλεσμα του φιλικού σκάφους κατά την ολοκληρωση) είναι αυτοματοποιημένες και γίνονται με μια αλληλουχία κατευθύνσεων στον σταυρό του χειριστηρίου.
Το απαιτητικό της όλης φάσης είναι η συνεργασία των παικτών και η αλληλοκάλυψη. Ως επί το πλείστον, οι εχθροί είναι ανελέητοι και επιτίθενται ανά ορδές, οπότε είναι αναγκαίο να είναι και οι τέσσερις παίκτες σε εγρήγορση. Αυτό από μόνο του όμως δεν αρκεί. Πρέπει να είστε και προσεκτικοί κιόλας, αφού στο Helldivers μπορεί να σκοτώσετε ανα πάσα στιγμή τον συμπαίκτη σας και να μην έχετε την ικανότητα να τον επαναφέρετε (κάτι τέτοιο κοστίζει στον κόσμο του παιχνιδιού αρκετά), οπότε η ομάδα σας αποδυναμώνεται. Θέλει δηλαδή συγκέντρωση και προσοχή για να φτάσετε σώοι να επιβιβαστείτε στο σκάφος της επιστροφής και αυτό είναι το καλύτερο σημείο του τίτλου. Η απρόσκοπτη συνεργασία με φίλους ή μη, για να εκπληρώσετε την αποστολή χωρίς έκτρωπα και με το μέγιστο των δυνατών πόντων. Ένας θάνατος προφανώς σας κοστίζει από την τελική αμοιβή.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου