Οι περισσότεροι όμως ξέρουμε πολύ καλά το όνομα Fallout, τον πνευματικό διάδοχο του Wasteland. 26 χρόνια και μία τεράστια επιτυχία crowdfunding χρειάστηκαν για να δει το φως μία συνέχεια από τα χέρια του “πάτερ Interplay” Brian Fargo και της ομάδας του στην Inxile. Το Wasteland 2 είναι εδώ και με το βλέμμα έντονα στραμμένο στο παρελθόν, αποτελεί επάξια τον πραγματικό συνεχιστή των Wasteland και Fallout.
Έχουν περάσει 15 χρόνια από το τέλος της ιστορίας του πρώτου Wasteland και οι desert rangers ακόμη προσπαθούν να φέρουν το νόμο στις ερημιές της Αριζόνα. Ερημιές που δημιούργησε ο άνθρωπος σε ολόκληρο τον πλανήτη μέσα από τον πόλεμο και την πυρηνική μανία. Η ζωή είναι δύσκολη, το νερό και η τροφή λιγοστά. Μικρές κοινότητες προσπαθούν να βελτιώσουν τον τρόπο ζωής τους χτίζοντας γύρω από τα συντρίμμια ξεχασμένων πόλεων. Οι χαρές λίγες αλλά το φρικτό έγκλημα και η απατεωνιά βρίσκονται σε αφθονία. Τα μεγάλα κεφάλια των rangers (πρωταγωνιστές του πρώτου τίτλου) αναθέτουν στη νέα ομάδα σας την αποστολή ενός πρόσφατα αδικοχαμένου συντρόφου, την αναβάθμιση του δικτύου κεραιών της οργάνωσης. Από αυτή την σχετικά απλή αποστολή ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι στο οποίο κάνετε σημαντικές ανακαλύψεις όπως ολόκληρες πόλεις, σχηματίζετε φιλίες με τις ιδιαίτερες προσωπικότητες της ερημιάς, προδίδετε και προδίδεστε, δίνετε ελπίδα σε δυστυχισμένους και τα βάζετε με την τεράστια απειλή των cyborgs.
Η ιστορία συνολικά δεν κερδίζει δάφνες πρωτοτυπίας, άλλωστε είναι σχεδόν ίδια με το πρώτο παιχνίδι και παρουσιάζεται αρκετά απότομα μέσα από ένα άριστο live-action φιλμάκι με φοβερή αισθητική b-movie. Αυτό που σας κερδίζει είναι η δουλειά που έχει πέσει στη συγγραφή των άριστων διαλόγων του τίτλου. Χιλιάδες επί χιλιάδων καλογραμμένες γραμμές διαλόγου σας συντροφεύουν σε κάθε βήμα μέσα από δεκάδες μοναδικούς χαρακτήρες. Η πλοκή εξελίσσεται αργά και σταθερά και ολοκληρώνεται άκρως ικανοποιητικά, πάντα ανάλογα με τις δικές σας επιλογές. Στις 40 με 60 ώρες που διαρκεί το Wasteland 2, σας δίνεται η ευκαιρία να λύσετε δεκάδες αποστολές με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους, όχι τόσο μέσω μηχανισμών gameplay αλλά κυρίως μέσω των διαλόγων και των πράξεών σας.
Οι διάλογοι είναι ένα από τα βασικά ατού του Wasteland 2 αλλά και ένας από τους σημαντικότερους μηχανισμούς του. Κατά τη συζήτηση με έναν ΑΙ χαρακτήρα, έχετε διαθέσιμες ορισμένες λέξεις κλειδιά, οι οποίες ευτυχώς οδηγούν σε ολοκληρωμένες προτάσεις και συνεργάζονται με τα κοινωνικά σας skills. Ένας εξυπνάκιας χαρακτήρας σας βγάζει από τη δύσκολη θέση πολλές φορές, ενώ ένας “γλείφτης” σας τρυπώνει αναίμακτα σε διάφορες νέες περιοχές. Σε αυτό συμβάλλει τα μέγιστα η συμμετοχή όλου του party σας στους διαλόγους μέσα από έναν πανέξυπνο και απλούστατο μηχανισμό. Πρέπει φυσικά να αναφερθεί πως το party μπορείτε να το δημιουργήσετε μέσα από μία ικανοποιητική λίστα χαρακτήρων ή να φτιάξετε μία ολόδική σας ομάδα όπως εσείς επιθυμείτε.
Οι ικανότητες με τις οποίες μπορείτε να εξοπλίσετε τους χαρακτήρες είναι αρκετές, όλες χρήσιμες αλλά όχι ιδιαίτερα ευφάνταστες. Η Inxile δεν πήρε πολλά ρίσκα σε αυτό τον τομέα και κράτησε τα πράγματα παλιομοδίτικα και απλά. Συνταγή που κερδίζει δεν αλλάζει άλλωστε. Έχετε τα κλασικά skills για το λέγειν του χαρακτήρα σας, την ευστροφία του, τη δύναμη και την ταχύτητά του, μεταξύ άλλων. Μετά υπάρχουν οι δεξιότητες όπως η χρήση διαφόρων όπλων, το υπερχρήσιμο ξεκλείδωμα κλειδαριών, γνώσεις υπολογιστών και τι άλλο από την επισκευή τοστιέρας! Συνολικά η ποικιλία είναι μικρή και γρήγορα αποφασίζετε σε τί θα αφιερώσετε τον κάθε χαρακτήρα σας, όμως κάθε νέο επίπεδο εμπειρίας και βελτίωση των ικανοτήτων έχει τεράστια σημασία.
Πέρα από τις εγκυκλοπαίδειες διαλόγου, το Wasteland 2 περιλαμβάνει ατελείωτες μάχες με κάθε λογής αλητάμπουρα και φρικιό της ερημιάς. Αντιμετωπίζετε εγκληματίες, τρελούς, μεταλλαγμένους, ζώα, ρομπότ και cyborg σε κάθε περιοχή όπου τολμάτε να πατήσετε το πόδι σας. Το σύστημα μάχης είναι turn-based και προσωπικά το βρίσκω καλοφτιαγμένο αλλά σχετικά λιτό. Θυμίζει παλιούς και νέους τίτλους rpg/rts με ότι θα μπορούσε να ζητήσει κανείς σε ένα grid-based σύστημα, αλλά δυστυχώς γίνεται γρήγορα επαναλαμβανόμενο. Η φτωχή παρουσίαση του παιχνιδιού και το ανέμπνευστο loot δεν βοηθούν την κατάσταση. Υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα για τη σωστή λειτουργία του όπως κάλυψη, ενέδρα και σωστή στρατηγική τοποθέτηση, όμως όλα καταρρέουν όταν οι κινήσεις σας γίνονται ρουτίνα και απλά παρακαλάτε για ένα καλοζυγισμένο critical ή να μην κολλήσει το όπλο σας και χάσετε πολύτιμους βαθμούς από τον γύρο σας. Δεν υπάρχει ποτέ κάτι νέο ώστε να πειραματιστείτε δηλαδή. Να σημειωθεί πως οι εχθροί στον βαθμό δυσκολίας seasoned δεν προσφέρουν πολλές δυσκολίες και συγκινήσεις.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου