Αν είστε PC gamer και έχετε παίξει Diablo 3, Van Helsing, Path of Exile, Torchlight 2 ή κάθε άλλο action rpg που υπάρχει εκεί έξω, το Gauntlet απευθύνεται σε εσάς. Το Gauntlet είναι ένα action rpg βασισμένο στην κλασική σειρά που πρωτοεμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του 80 και κατάφερε να επιβιώσει μέχρι και στις μέρες μας, όμως το παιχνίδι δεν μπορεί να σταθεί δίπλα στα μεγάλα ονόματα του είδους.
Το επίπεδο ποιότητας του Gauntlet γίνεται αμέσως αντιληπτό από τον τρόπο και τη διάρκεια παρουσίασης του σεναρίου που είναι... 24 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Ένας μάγος σας ενημερώνει ότι πρέπει να βρείτε τρία θραύσματα του (σπαθιού;) tyrfing και... αυτά. Δεν γνωρίζετε γιατί πρέπει να τα βρείτε, ποιοι είναι αυτοί που τα έχουν και γιατί, πώς εσείς βρεθήκατε εκεί κτλ. Σίγουρα σε ένα action rpg και πόσο μάλιστα όταν αυτό είναι μια μικρή, ανεξάρτητη παραγωγή, δεν περιμένουμε επικό σενάριο με κλιμάκωση συναισθημάτων, σεναριακές ανατροπές κτλ. Εδώ όμως δεν υπάρχουν ούτε καν τα βασικά. Το χειρότερο είναι ότι το Gauntlet προωθείται και παρουσιάζεται ως η “συνέχεια του κλασικού παιχνιδιού που επιστρέφει στις μέρες μας” και παρόλο που πρόκειται για μια σειρά με ιστορία 30 ολόκληρων χρόνων, δεν γίνεται καμία αναφορά στο πλούσιο παρελθόν της έστω για να τη γνωρίσουν οι νέοι παίκτες.
Ακόμα και αν είστε από αυτούς που δεν ενδιαφέρονται καθόλου για το σενάριο και πιστεύετε ότι το gameplay μετράει και ότι το Gauntlet θα σας ανταμείψει, ξανασκεφτείτε το. Οι τέσσερις διαθέσιμες κλάσεις, warrior, valkyrie, wizard και wlf μπορεί να προσφέρουν η κάθε μια διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού, όμως η έλλειψη παραμετροποίησης και ουσιαστικής αναβάθμισης/εξέλιξης του χαρακτήρα κάνουν το Gauntlet ένα απλοϊκό hack and slash και όχι action rpg. Δεν μπορείτε να αλλάξετε όπλο και πανοπλίες και μόνο αν ολοκληρώσετε το παιχνίδι σε τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας σας δίνονται δυο όπλα και δυο πανοπλίες. Δεν υπάρχει loot πέρα από χρυσά νομίσματα, δεν υπάρχουν στατιστικά με την κλασική έννοια όπως τα ξέρουμε από άλλα παιχνίδια του είδους, αλλά υπάρχει ένα ιδιόμορφο σύστημα achievement (masteries) που προσφέρει διάφορα οφέλη στον χαρακτήρα σας.
Οι διαθέσιμες ικανότητες είναι μόλις 10, είναι κοινές για όλες τις κλάσεις και μπορείτε να έχετε ενεργές μόνο δυο κάθε φορά. Ικανότητες, που σε άλλα παιχνίδια μπορούν κάνουν την διαφορά στην μάχη, στο Gauntlet ίσως να ξεχάσετε ότι υπάρχουν. Η χρήση των ικανοτήτων απαιτεί να έχετε στην κατοχή σας potions. Το παράδοξο είναι ότι στα πρώτα επίπεδα του παιχνιδιού, όπου δεν θα έχετε την δυνατότητα να αγοράσετε και κατά συνέπεια να χρησιμοποιήσετε κάποια ικανότητα, το παιχνίδι σας γεμίζει με potions πριν καν ολοκληρώσετε το επίπεδο. Όταν καταφέρετε και αγοράσετε κάποια ικανότητα τότε ως δια μαγείας τα potions κυριολεκτικά εξαφανίζονται από τον κόσμο του παιχνιδιού, αχρηστεύοντας έτσι έναν μηχανισμό gameplay που έπρεπε να είναι ο πρωταγωνιστής στην μάχη και όχι κομπάρσος όπως γίνεται στο Gauntlet. Το συγκεκριμένο πρόβλημα είναι εμφανές στο single-player, οπότε φανταστείτε τι γίνεται στο co-op όπου μέχρι και τέσσερις παίκτες λαμβάνουν μέρος στις μάχες.
Μάχες οι οποίες ενώ στην αρχή φαίνονται ενδιαφέρουσες, γρήγορα γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει ένα και μόνο μοτίβο στο σχεδιασμό των επιπέδων και κατ' επέκταση στο gameplay, κάτι που κάνει το Gauntlet υπερβολικά βαρετό. Στα μόλις 12 επίπεδα του παιχνιδιού, ανεξάρτητα από τον βαθμό δυσκολίας και το πόσο έχετε προχωρήσει, τα πάντα είναι τα ίδια. Εισέρχεστε σε ένα dungeon, προχωράτε, ένα δωμάτιο κλειδώνει πίσω σας και δεν μπορείτε να βγείτε από εκεί αν δεν καθαρίσετε τους πάντες και τα πάντα. Το συγκεκριμένο μοτίβο επαναλαμβάνεται και στα 12 επίπεδα του παιχνιδιού χωρίς καμία παραλλαγή.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου