Τα RPG (Role-Playing Games) είναι σήμερα ένα από τα δημοφιλέστερα είδη βιντεοπαιχνιδιών, κάτι που ισχύει τόσο στα "καθαρόαιμα" RPG, όσο και στα games που έχουν στοιχεία RPG.
Όσο κι αν σας φαίνεται απίστευτο, όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και για λίγο στη ζωή τους με games, σίγουρα έχουν παίξει κάποιο με στοιχεία RPG, είτε εν γνώση τους, είτε εν αγνοία τους. Πριν προχωρήσουμε στο κυρίως θέμα, ώστε να σας αναλύσω το σκεπτικό μου και το γιατί όλοι μας στοιχεία RPG σε ότι κι αν παίζουμε, ας δούμε πιο αναλυτικά τις κατηγορίες των συγκεκριμένων games.
Τα βασικά RPG είναι τα εξής:
- Action RPG: Ελέγχετε έναν χαρακτήρα και εκπληρώνετε όλα τα quests που θα σας δοθούν.
- JRPG: Τα ιαπωνικά RPG ή "console RPG". Βασίζονται σε turns (σειρές).
- MMORPG: Παίζετε online μαζί ή ενάντια στους χαρακτήρες άλλων παικτών.
- Pen & Paper RPG: Όσα παίζονται χωρίς υπολογιστή, όπως D&D, Warhammer, επιτραπέζιο Hero Quest κτλ.
Τα games με στοιχεία RPG είναι τα εξής:
- Action games στα οποία ξεκλειδώνετε skills για τον χαρακτήρα σας.
- First-Person Shooters στα οποία επίσης ξεκλειδώνετε skills, κάνετε upgrade τα όπλα σας κτλ.
- MOBA games (Strategy με στοιχεία RPG).
- Τα racing στα οποία ανεβαίνετε level ή/και αναβαθμίζετε το όχημά σας.
- Facebook games.
Γιατί θέλουμε τα RPG στοιχεία
Αν αναλογιστούμε τους λόγους για τους οποίους ασχολούμαστε με τα games, καθένας θα έχει μια διαφορετική προσέγγιση. Όλοι μας όμως έχουμε έναν κοινό παρονομαστή: Μας αρέσει το στοιχείο της επιβράβευσης. Για να το πω διαφορετικά, ποιος ο λόγος να παίζεις ένα παιχνίδι και να μην αισθάνεσαι ότι κατάφερες κάτι σημαντικό.
Την επιβράβευση αυτή προσφέρουν πρωτίστως τα σενάρια που δημιουργούνται με τις ιστορίες των πρωταγωνιστών. Την δεκαετία του '80, στο Ghosts 'N Goblins, στο Super Mario Bros. και στο Double Dragon έπρεπε να σώσουμε την αγαπημένη μας. Τέτοιου είδους games έκαναν θραύση και άφηναν στην αφάνεια εκατοντάδες σημαντικές δημιουργίες. Τα Shoot 'Em Up πέρασαν σε δεύτερη μοίρα. "Έλα μωρέ, ποιο 1942 και ποιο Tiger Heli, εδώ έχουμε μια αποστολή ζωής να αναλάβουμε".
Τα Shooters κατάφεραν να διακριθούν όταν έγιναν 3D κι εκεί άρχισαν να εισέρχονται τα cutscenes, να αναλύεται το προφίλ του πρωταγωνιστή και να υπάρχει ένα υποτυπώδες σενάριο. Αντίστοιχα, σενάριο υπήρχε και στα Adventures, με τρανό παράδειγμα το The Secret of Monkey Island.
Σε δεύτερο χρόνο, την αίσθηση της επιβράβευσης μας την προσφέρουν τα levels, τα attributes και τα skills των RPG. Εκεί ελέγχουμε έναν χαρακτήρα και ξεκινάμε κάθε φορά από το μηδέν (ο ορισμός του ρεαλισμού) αλλά καταφέρνουμε μετά από "αγώνα" να μετατρέψουμε τον έβγαλτο χαρακτήρα μας σε έναν πανίσχυρο μαχητή. Θέλουμε διαρκώς να του ανεβάζουμε το level, να μαθαίνουμε νέα skills, ενώ ενίοτε ταυτιζόμαστε μαζί του. Στα MMORPG το στοιχείο αυτό είναι ακόμη πιο έντονο καθώς μαζεύουμε τους φίλους μας, φτιάχνουμε μια ομάδα (Clan) και πολεμάμε με άλλες Clans. Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει η κατάληψη μιας πόλης και η υπεράσπισή της, κάτι που έχουν καταφέρει να αποτυπώσουν MMORPG όπως το Lineage 2 και το Darkfall ή σε ακόμη πιο μεγάλη έκταση το Guild Wars 2 με τους ασταμάτητους πολέμους του ανάμεσα στα Realms.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου